Gwarancja Samsunga. UWAGA!

  • Thread starter Deleted member 121090
  • Rozpoczęty

Hajtaler428

New member
Witam. Nowe szczegóły się pojawiły:
Sklep odpisał:
Państwa zgłoszenie reklamacyjne zostało rozpatrzone z tytułu Niezgodności towaru z umową sprzedaży.

Stanowisko Neo24 jest analogiczne do opinii serwisu firmy Samsung.

Jeżeli serwis dokonał naprawy telewizora, oznacza to, że była ona możliwa do wykonania i przywraca sprawne działanie produktu zgodnie z normami.

Nie zgadzamy się z opinią, że TV posiada wadę fabryczną i problem na pewno powróci.
Jeżeli serwis nie miałby możliwości skutecznej naprawy telewizora, skierowałby produkt do wymiany.

Ja odpisałem że jesli uważają czyszczenie matrycy jako naprawę to matryca nie jest wyczyszczona-nadal widać plamy. Jest lepiej ale jednak(foto po czyszczeniu w zał), na co sklep odpisał że jeśli wada występuje nadal to mogę zareklamować ponownie.
Moim zdaniem nawet jesli odrzucimy argument ze czyszczenie nie jest przywróceniem zgodności to mogę odstąpić od umowy z dwóch powodów:
1. Nie dokonanie naprawy na czas ( zgłoszenie 18.03 , plamy nadal są, art8 ust 4)
2. Tak jak sklep pisze ponowna rekl więc odstąpienie od umowy. Tylko jaki przepis mówi że przy drugiej reklamacji należy się zwrot pieniędzy?
 

Attachments

  • WP_20160325_002.jpg
    WP_20160325_002.jpg
    159,2 KB · Wyś: 89
D

Deleted member 121090

Guest
Jeżeli sprzedany Produkt ma wadę, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni wadliwy Produkt na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Produkt był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Produktu na wolny od wad lub usunięcia wady.
 

Metrolog

New member
Wniosek z tego jest prosty należy po upływie okresu gwarancyjnego samodzielnie wyczyścić matrycę do stanu fabrycznego jeśli to możliwe oczywiście następnie zasilikonować wszystkie otwory jakie uda nam się zlokalizować i używać aż się spalą diody co w naszym klimacie tak szybko nie nastąpi. Jeżeli jeszcze będziemy chcieli używać TV po uszkodzeniu podświetlenia to wystarczy kupić używkę z zabrudzona matrycą będzie z pewnością w okazyjnej cenie :)
 

paskur

New member
Źle to napisałeś.
Żądanie odstąpienia od umowy zostanie pewnie odrzucone. To przecież pierwsza Twoja interwencja w tej sprawie. Sklep nie ma obowiązku oddanie kasy.
Napisz zgłoszenie niezgodności towaru z umową na podstawie tej samej Ustawy ale przed jej grudniową nowelizacją.

dlaczego źle ?

żądam nieodpłatnej wymiany towaru na nowy. Jeżeli jest to niemożliwe domagam się odstąpienia od umowy.

Jest to dokładnie tak jak w ustawie. Jeżeli koszty są zbyt duże to można domagać się odstąpienia od umowy.

Jak na razie odpisali mi żebym wysłał zdjęcie tabliczki znamionowej, ale odpisałem, czy aby nie chcą mi przysłać serwisu do domu na co się nie zgadzam.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Dlatego źle, bo za pierwszym razem nie mają obowiązku oddać Ci kasy. Mogą sprzęt np. naprawić. Twoje żądanie może zostać odrzucone.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Przy niezgodności już za pierwszym zgłoszeniem możesz skutecznie żądać zwrotu kasy? Uważasz, że sprzedawca ma obowiązek do takiego roszczenie się przychylić?
Możesz podać wykładnię prawną?
 

paskur

New member
Chyba nie potrafisz czytać ze zrozumieniem.

Wyraźnie napisałem iż
żądam nieodpłatnej wymiany towaru na nowy
dlaczego ciągle twierdzisz, że żądam od razu odstąpienia od umowy?

co jest zgodne z Art. 8.
1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
wymianę na nowy (...)

Odstąpienie od umowy to moje żądanie, jeżeli pierwsze nie może zostać spełnione, co wyraźnie zaznaczyłem.
eżeli jest to niemożliwe domagam się odstąpienia od umowy.

Jest to zgodne z Art. 8.
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani
wymiany, albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w
odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny
albo odstąpić od umowy
; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru
konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu
naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

Tak więc proszę, przytocz mi jakikolwiek artykuł z tej ustawy, który mówi iż żądać odstąpienia od umowy mogę dopiero przy drugiej reklamacji...
Jeszcze raz powtarzam, jeśli dalej nie zrozumiałeś iż jest to żądanie alternatywne, gdy nie wymienią go na nowy lub nie naprawią.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Chyba nie potrafisz czytać ze zrozumieniem.

Wyraźnie napisałem iż
dlaczego ciągle twierdzisz, że żądam od razu odstąpienia od umowy?

co jest zgodne z Art. 8.

Odstąpienie od umowy to moje żądanie, jeżeli pierwsze nie może zostać spełnione, co wyraźnie zaznaczyłem.


Jest to zgodne z Art. 8.


Tak więc proszę, przytocz mi jakikolwiek artykuł z tej ustawy, który mówi iż żądać odstąpienia od umowy mogę dopiero przy drugiej reklamacji...
Jeszcze raz powtarzam, jeśli dalej nie zrozumiałeś iż jest to żądanie alternatywne, gdy nie wymienią go na nowy lub nie naprawią.

Napisałeś coś takiego:
,,Zatem zgodnie z Art. 8. ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego żądam nieodpłatnej wymiany towaru na nowy. Jeżeli jest to niemożliwe domagam się odstąpienia od umowy.''

A w następnym poście sam piszesz:
,,1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę''

Więc sklep odrzuci Twoje roszczenie wymiany produktu na nowy, lub zwrotu kasy, ponieważ będą woleli ich zdaniem usunąć wadę tak jak to robili innym forumowiczom, poprzez prymitywne wyczyszczenie matrycy.
I bądź uprzejmy nie wytykać mi debilizmu, bo sam w roszczeniu które nam tu przytoczyłeś, nawet słowem nie zająknąłeś się o tym, że wymiany na nowy lub zwrotu kasy domagasz się w przypadku, gdy usunięcie wady nie może nastąpić w drodze nieodpłatnej naprawy.
Dlatego więc napisałem, że Twoje roszczenie zostanie odrzucone.
Sam się zresztą przekonasz. Napisz nam co Ci odpowie sklep. Ja już raczej wiem co.
 

Seizo

Active member
Bez reklam
Tak więc proszę, przytocz mi jakikolwiek artykuł z tej ustawy, który mówi iż żądać odstąpienia od umowy mogę dopiero przy drugiej reklamacji...
Wtrącę się bo bzdury piszesz. Żądać to ty sobie możesz zawsze i tylko z tym się zgadzam co tutaj napisałeś. Natomiast sprzedawca może zaproponować inne rozwiązanie.

Konsument może żądać odstąpienia od umowy tylko wtedy, gdy wada ma charakter istotny – np. poważne uszkodzenie silnika w samochodzie/poważne uszkodzenie matrycy. Czy plamka która pojawiła się na matrycy ma charakter wady istotnej. Nie sądzę.

Jeżeli jest to pierwsze żądanie złożone w ramach reklamacji dotyczącej danego towaru, sprzedawca może zaproponować konsumentowi niezwłoczną wymianę lub naprawę – niewiążącą się z nadmiernymi niedogodnościami. Nie może jednak zrobić tego bez powiadomienia o tym konsumenta, ma on bowiem prawo do zmiany propozycji przedsiębiorcy (z wymiany na naprawę lub odwrotnie).
Zmiana propozycji sprzedawcy nie będzie możliwa, jeśli to, czego chce konsument, jest:

  • niemożliwe do spełnienia dla sprzedawcy – np. ze względu na zaprzestanie produkcji określonych części zamiennych lub całego towaru
albo

  • w porównaniu z drugim z możliwych żądań wymaga nadmiernych kosztów przedsiębiorcy – np. żądanie wymiany całego urządzenia na nowe, jeśli uszkodzenie dotyczy jednego elementu o niskiej wartości.

Całość jest dokładnie wyłożona prostymi słowami poniżej, wraz z przykładami więc poczytaj sobie dokładnie co możesz, a co może sprzedawca.

Rękojmia
 

paskur

New member
Napisałeś coś takiego:
,,Zatem zgodnie z Art. 8. ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego żądam nieodpłatnej wymiany towaru na nowy. Jeżeli jest to niemożliwe domagam się odstąpienia od umowy.''

A w następnym poście sam piszesz:
,,1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę''

Więc sklep odrzuci Twoje roszczenie wymiany produktu na nowy, lub zwrotu kasy, ponieważ będą woleli ich zdaniem usunąć wadę tak jak to robili innym forumowiczom, poprzez prymitywne wyczyszczenie matrycy.
I bądź uprzejmy nie wytykać mi debilizmu, bo sam w roszczeniu które nam tu przytoczyłeś, nawet słowem nie zająknąłeś się o tym, że wymiany na nowy lub zwrotu kasy domagasz się w przypadku, gdy usunięcie wady nie może nastąpić w drodze nieodpłatnej naprawy.
Dlatego więc napisałem, że Twoje roszczenie zostanie odrzucone.
Sam się zresztą przekonasz. Napisz nam co Ci odpowie sklep. Ja już raczej wiem co.

Oczywiście, że sklep zafunduje mi darmową naprawę i doskonale o tym wiem, ale jakie to ma znaczenie? Nie sprzeczam się z tym.
Faktem jest iż pominąłem kwestie nieodpłatnej naprawy, ale nikt w zgłoszeniu reklamacji nie każe mi cytować całej ustawy...

Niestety w dalszym ciągu nie udowodniłeś żadnej ze swoich racji, ponieważ a) tak jak mówię nie jest nigdzie wyszczególnione czy jest to pierwsza piąta czy 10 reklamacja b) mam prawo żądać odstąpienia od umowy a sklep może je odrzucić, naprawiając sprzęt, lub uznać, nie naprawiając z jakichś powodów, więc naprawdę w dalszym ciągu nie wiem o co się czepiasz i denerwujesz

Też wiem co odpowie sklep i nikt tutaj ameryki nie odkrywa, a dokładne zagłębianie się w szczegóły prawne będzie gdy tv wróci z serwisu i w jakim stanie.
Mam nadzieje, że będziesz mi kibicował w tym sporze ze sklepem :)

Wtrącę się bo bzdury piszesz. Żądać to ty sobie możesz zawsze i tylko z tym się zgadzam co tutaj napisałeś. Natomiast sprzedawca może zaproponować inne rozwiązanie.

Konsument może żądać odstąpienia od umowy tylko wtedy, gdy wada ma charakter istotny – np. poważne uszkodzenie silnika w samochodzie/poważne uszkodzenie matrycy. Czy plamka która pojawiła się na matrycy ma charakter wady istotnej. Nie sądzę.

Jeżeli jest to pierwsze żądanie złożone w ramach reklamacji dotyczącej danego towaru, sprzedawca może zaproponować konsumentowi niezwłoczną wymianę lub naprawę – niewiążącą się z nadmiernymi niedogodnościami. Nie może jednak zrobić tego bez powiadomienia o tym konsumenta, ma on bowiem prawo do zmiany propozycji przedsiębiorcy (z wymiany na naprawę lub odwrotnie).
Zmiana propozycji sprzedawcy nie będzie możliwa, jeśli to, czego chce konsument, jest:

  • niemożliwe do spełnienia dla sprzedawcy – np. ze względu na zaprzestanie produkcji określonych części zamiennych lub całego towaru
albo

  • w porównaniu z drugim z możliwych żądań wymaga nadmiernych kosztów przedsiębiorcy – np. żądanie wymiany całego urządzenia na nowe, jeśli uszkodzenie dotyczy jednego elementu o niskiej wartości.

Całość jest dokładnie wyłożona prostymi słowami poniżej, wraz z przykładami więc poczytaj sobie dokładnie co możesz, a co może sprzedawca.

Rękojmia

Seizo, sam wtrącasz się a bzdury piszesz, po pierwsze nie przeczytałeś dokładnie mojego postu, mój produkt nie jest objęty rękojmią.
Po drugie jeżeli sądzisz że plamy na matrycy telewizora nie są istotną wadą, no to na to już nie mam argumentów. Plamka na obudowie była by nie istotną wadą.
 
Ostatnia edycja:
D

Deleted member 121090

Guest
Oczywiście, że sklep zafunduje mi darmową naprawę i doskonale o tym wiem, ale jakie to ma znaczenie? Nie sprzeczam się z tym.
Faktem jest iż pominąłem kwestie nieodpłatnej naprawy, ale nikt w zgłoszeniu reklamacji nie każe mi cytować całej ustawy...
Mnie wytykasz debilizm a sam nie wiesz, że żądasz w zgłoszeniu trybu który z łatwością odrzuci sprzedawca.
Chłopie zastanów się co i jakim tonem piszesz.
 

Seizo

Active member
Bez reklam
Seizo, sam wtrącasz się a bzdury piszesz, po pierwsze nie przeczytałeś dokładnie mojego postu, mój produkt nie jest objęty rękojmią.
Po drugie jeżeli sądzisz że plamy na matrycy telewizora nie są istotną wadą, no to na to już nie mam argumentów. Plamka na obudowie była by nie istotną wadą.
Może i nie przeczytałem wszystkiego ale to Ty dwie strony wcześniej napisałeś ze poszła reklamacja z tytułu rękojmi. Chyba że coś przeoczyłem. Moim zdaniem nie jest to wada istotna bo nie uniemożliwia ci ona korzystania z tego obdiornika, a więc kwalifikuje się do naprawy. Wiadomo jak to jest. Ty twiedzisz że jest to wada istotna, a producento powie że nie. Spór do rozstrzygnięcia w sądzie.
 

paskur

New member
przeoczyles bo zlozylem nowa poprawioną, wczesniej, nie pokapowałem że rękojmia nie obowiązuje bo tv był kupiony w sierpniu 2014.

w kazdym razie, mam juz dosyc tej dyskusji, dam znac co i jak jak bede cos wiedzial
 

Seizo

Active member
Bez reklam
To w takim razie zmienia postać rzeczy. Daj znać co udało Ci się osiągnąć. Nie chcę być pesymistą ale nie liczyłbym tutaj na żadne cuda.
 

Hajtaler428

New member
Moim zdaniem nie jest to wada istotna bo nie uniemożliwia ci ona korzystania z tego obiornika, a więc kwalifikuje się do naprawy. Wiadomo jak to jest. Ty twiedzisz że jest to wada istotna,.

Jak to wada nieistotna- tv ma wyświetlać obraz fullHD a w gratisie do tego masz plamy na ekranie a w dodatku problem występuje tylko w serii H więc wszystko wskazuje na wadę konstrukcyjną. Producent oczywiście tego nie przyzna i dlatego tak to wygląda.
 

Hajtaler428

New member
Jeżeli sprzedany Produkt ma wadę, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni wadliwy Produkt na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Produkt był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Produktu na wolny od wad lub usunięcia wady.

Gdzie taki przepis znajdę?
 

Seizo

Active member
Bez reklam
Jak to wada nieistotna- tv ma wyświetlać obraz fullHD a w gratisie do tego masz plamy na ekranie a w dodatku problem występuje tylko w serii H więc wszystko wskazuje na wadę konstrukcyjną. Producent oczywiście tego nie przyzna i dlatego tak to wygląda.
A czy ten zgromadzony kurz ścina wszystkie treści i wyświetla je w maks 720p? Skoro jest winowajcą takiego działania, to masz absolutną rację.

Z tą wadą istotną jest tak że nie jest to jasno sprecyzowane. Te wady należy analizować z uwzględnieniem ich znaczenia dla przeznaczenia np zepsuty pilot od telewizora nie pozwala na odstąpienie od umowy. Domniemam, że podobnie jest z nagromadzonym kurzem na matrycy. Te plamy nie uniemożliwiają Ci korzystania z towaru zgodnie z jego przeznaczeniem (no chyba że widzisz tylko czarną plamę), a co najwyżej są dla Ciebie frustrujące, więc w tym przypadku możesz reklamować i producent albo uzna twoje żale albo nie, albo wyczyści matrycę albo wymieni na nową, czyli doprowadzi odbiornik do stanu wolnego od takiej wady.

Nie bronię Samsunga, ale w tym przypadku kurz na matrycy będzie niezwykle trudno przypisać pod wadę istotną i producent na pewno nie przyzna ci takiej racji. Pozostaje rozstrzygnięcie tego sporu w sądzie. Może ten uzna, czy jest to wada istotna, czy nie i wyda wyrok w tej sprawie.
 
Ostatnia edycja:
Do góry