Chyba nie ta seria. Nie spotkałem żadnej sztuki J/JU/JS z kurzem.
dziękować ...że w tych seriach nie ma tego problemu ... i oby tak zostało..
Chyba nie ta seria. Nie spotkałem żadnej sztuki J/JU/JS z kurzem.
Źle to napisałeś.
Żądanie odstąpienia od umowy zostanie pewnie odrzucone. To przecież pierwsza Twoja interwencja w tej sprawie. Sklep nie ma obowiązku oddanie kasy.
Napisz zgłoszenie niezgodności towaru z umową na podstawie tej samej Ustawy ale przed jej grudniową nowelizacją.
żądam nieodpłatnej wymiany towaru na nowy. Jeżeli jest to niemożliwe domagam się odstąpienia od umowy.
dlaczego ciągle twierdzisz, że żądam od razu odstąpienia od umowy?żądam nieodpłatnej wymiany towaru na nowy
1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
wymianę na nowy (...)
eżeli jest to niemożliwe domagam się odstąpienia od umowy.
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani
wymiany, albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w
odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny
albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru
konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu
naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
Chyba nie potrafisz czytać ze zrozumieniem.
Wyraźnie napisałem iż
dlaczego ciągle twierdzisz, że żądam od razu odstąpienia od umowy?
co jest zgodne z Art. 8.
Odstąpienie od umowy to moje żądanie, jeżeli pierwsze nie może zostać spełnione, co wyraźnie zaznaczyłem.
Jest to zgodne z Art. 8.
Tak więc proszę, przytocz mi jakikolwiek artykuł z tej ustawy, który mówi iż żądać odstąpienia od umowy mogę dopiero przy drugiej reklamacji...
Jeszcze raz powtarzam, jeśli dalej nie zrozumiałeś iż jest to żądanie alternatywne, gdy nie wymienią go na nowy lub nie naprawią.
Wtrącę się bo bzdury piszesz. Żądać to ty sobie możesz zawsze i tylko z tym się zgadzam co tutaj napisałeś. Natomiast sprzedawca może zaproponować inne rozwiązanie.Tak więc proszę, przytocz mi jakikolwiek artykuł z tej ustawy, który mówi iż żądać odstąpienia od umowy mogę dopiero przy drugiej reklamacji...
Napisałeś coś takiego:
,,Zatem zgodnie z Art. 8. ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego żądam nieodpłatnej wymiany towaru na nowy. Jeżeli jest to niemożliwe domagam się odstąpienia od umowy.''
A w następnym poście sam piszesz:
,,1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę''
Więc sklep odrzuci Twoje roszczenie wymiany produktu na nowy, lub zwrotu kasy, ponieważ będą woleli ich zdaniem usunąć wadę tak jak to robili innym forumowiczom, poprzez prymitywne wyczyszczenie matrycy.
I bądź uprzejmy nie wytykać mi debilizmu, bo sam w roszczeniu które nam tu przytoczyłeś, nawet słowem nie zająknąłeś się o tym, że wymiany na nowy lub zwrotu kasy domagasz się w przypadku, gdy usunięcie wady nie może nastąpić w drodze nieodpłatnej naprawy.
Dlatego więc napisałem, że Twoje roszczenie zostanie odrzucone.
Sam się zresztą przekonasz. Napisz nam co Ci odpowie sklep. Ja już raczej wiem co.
Wtrącę się bo bzdury piszesz. Żądać to ty sobie możesz zawsze i tylko z tym się zgadzam co tutaj napisałeś. Natomiast sprzedawca może zaproponować inne rozwiązanie.
Konsument może żądać odstąpienia od umowy tylko wtedy, gdy wada ma charakter istotny – np. poważne uszkodzenie silnika w samochodzie/poważne uszkodzenie matrycy. Czy plamka która pojawiła się na matrycy ma charakter wady istotnej. Nie sądzę.
Jeżeli jest to pierwsze żądanie złożone w ramach reklamacji dotyczącej danego towaru, sprzedawca może zaproponować konsumentowi niezwłoczną wymianę lub naprawę – niewiążącą się z nadmiernymi niedogodnościami. Nie może jednak zrobić tego bez powiadomienia o tym konsumenta, ma on bowiem prawo do zmiany propozycji przedsiębiorcy (z wymiany na naprawę lub odwrotnie).
Zmiana propozycji sprzedawcy nie będzie możliwa, jeśli to, czego chce konsument, jest:
albo
- niemożliwe do spełnienia dla sprzedawcy – np. ze względu na zaprzestanie produkcji określonych części zamiennych lub całego towaru
- w porównaniu z drugim z możliwych żądań wymaga nadmiernych kosztów przedsiębiorcy – np. żądanie wymiany całego urządzenia na nowe, jeśli uszkodzenie dotyczy jednego elementu o niskiej wartości.
Całość jest dokładnie wyłożona prostymi słowami poniżej, wraz z przykładami więc poczytaj sobie dokładnie co możesz, a co może sprzedawca.
Rękojmia
Mnie wytykasz debilizm a sam nie wiesz, że żądasz w zgłoszeniu trybu który z łatwością odrzuci sprzedawca.Oczywiście, że sklep zafunduje mi darmową naprawę i doskonale o tym wiem, ale jakie to ma znaczenie? Nie sprzeczam się z tym.
Faktem jest iż pominąłem kwestie nieodpłatnej naprawy, ale nikt w zgłoszeniu reklamacji nie każe mi cytować całej ustawy...
Może i nie przeczytałem wszystkiego ale to Ty dwie strony wcześniej napisałeś ze poszła reklamacja z tytułu rękojmi. Chyba że coś przeoczyłem. Moim zdaniem nie jest to wada istotna bo nie uniemożliwia ci ona korzystania z tego obdiornika, a więc kwalifikuje się do naprawy. Wiadomo jak to jest. Ty twiedzisz że jest to wada istotna, a producento powie że nie. Spór do rozstrzygnięcia w sądzie.Seizo, sam wtrącasz się a bzdury piszesz, po pierwsze nie przeczytałeś dokładnie mojego postu, mój produkt nie jest objęty rękojmią.
Po drugie jeżeli sądzisz że plamy na matrycy telewizora nie są istotną wadą, no to na to już nie mam argumentów. Plamka na obudowie była by nie istotną wadą.
Moim zdaniem nie jest to wada istotna bo nie uniemożliwia ci ona korzystania z tego obiornika, a więc kwalifikuje się do naprawy. Wiadomo jak to jest. Ty twiedzisz że jest to wada istotna,.
Jeżeli sprzedany Produkt ma wadę, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni wadliwy Produkt na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Produkt był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Produktu na wolny od wad lub usunięcia wady.
A czy ten zgromadzony kurz ścina wszystkie treści i wyświetla je w maks 720p? Skoro jest winowajcą takiego działania, to masz absolutną rację.Jak to wada nieistotna- tv ma wyświetlać obraz fullHD a w gratisie do tego masz plamy na ekranie a w dodatku problem występuje tylko w serii H więc wszystko wskazuje na wadę konstrukcyjną. Producent oczywiście tego nie przyzna i dlatego tak to wygląda.