Gwarancja Samsunga. UWAGA!

  • Thread starter Deleted member 121090
  • Rozpoczęty

Hajtaler428

New member
Pytam bo sklep się nie odzywa od czasu jak mi przysłali maila że tv został naprawiony przez czyszczenie matrycy. Napisałem też pismo i wysłałem pocztą z żądaniem informacji czy i jak tv został doprowadzony do stanu zgodnego z umową tak jak radziłeś ale zostało wysłane dopiero dziś. Napisałem im też maila(w czwartek - do dziś brak odzewu) że czyszczenie matrycy to usunięcie skutku niezgodności (kurzu) a nie przyczyny(nieszczelność). 01.04. mija 14 dni od zgłoszenia reklamacji i po tej dacie planuję wysłać oświadczenie o odstąpieniu z powodu nie usunięcia niezgodności na czas z żądaniem zwrotu kasy
 
D

Deleted member 121090

Guest
Trochę to robisz nie w tej kolejności co trzeba ale zobaczymy co odpowiedzą.
 

juzeg76

Member
witam

Ja wprost na chacie Samsunga zapytalem czu seria J jest wolna od plam kurzu jaki wystepuje w serii H . I co sie dowiedzialem , ze wszystko zalezy od warunkow w jakich tv przebywa tzn czy w domu jest kominek , czy pali sie tyton .Gdy odpowiedzialem ze nie ma tego problemu a przedtem w tym miejscu staly Samsungi serii A . C , D i na nich plam nie bylo nastapila cisza i odpowiedz "nie jestesmy w stanie zagwarantowac , ze palmy kurzu nie wystapia " . Czas chyba sprobowoc LG nie chce mi sie ryzykowac az tak zeby znowu latac po serwisach choc akurat na serwis Samsunga w Gdansku zlego slowa nie powiem a wrecz przeciwnie .
 

Hajtaler428

New member
Dostałam takiego maila właśnie:
Dziękuję za kontakt z naszą firmą oraz przekazanie zgłoszenia reklamacyjnego. Niestety, z przykrością informuję, iż złożona przez Pana reklamacja nie mogła zostać uznana z uwagi na otrzymaną przez nas decyzję autoryzowanego serwisu producenta.

Autoryzowany serwis producenta uzasadnił swoją decyzję następująco:
"Instrukcja obsługi określa w jakich warunkach powinien być eksploatowany odbiornik. Naprawa oznaczała -warunkowe czyszczenie matrycy ( czyli nieodpłatne ) bo taką usługę dopuszcza producent . W instrukcji obsługi nie jest napisane , że odbiornik jest hermetyczny wręcz przeciwnie powinien mieć wentylacje. Niestety kurz to czynnik zewnętrzny, zależny od środowiska. Przedstawione przez klienta zdjęcie jest cechą budowy paneli wszystkich producentów. Z naszej strony zrobiliśmy wszystko, co leży w naszej gestii."
 

Hajtaler428

New member
Ja odpisałem tak:
Szanowna Pani,
Reklamacja składana była na podstawie Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego z dn. 27 lipca 2002 r z tytułu niezgodności towaru z umową a nie z tytułu gwarancji, dlatego stanowisko serwisu czy producenta nie jest dla mnie istotne. Na sprzedawcy ciąży obowiązek doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową, a wspomniana niezgodność jest istotna i w znacznym stopniu utrudnia korzystanie z towaru. Rozumiem, że zarówno producent jak i Wy(sprzedawca) bronią się przez kosztami związanymi z reklamacją, jednak nie zamierzam ich ponosić również ja jako konsument.
Reklamowany towar jest użytkowany w warunkach zgodnych z instrukcją ( w warunkach domowych - nie w tartaku czy cementowni. W domu nie ma również kominka czy innych czynników które by szczególnie zwiększały zakurzenie czy pylenie).
Jak Pani pisze -w instrukcji nie jest napisane, że odbiornik jest hermetyczny ale nie jest również napisane, że do matrycy może dostać się kurz, który w znacznym stopniu utrudnia korzystanie z produktu a jego usunięcia wymaga interwencji serwisu co wiąże się z dodatkowymi kosztami po upływie okresu gwarancji czy ochrony w/w Ustawą.
Proszę również nie pisać, że reklamowana przypadłość jest cechą budowy paneli wszystkich producentów bo to nieprawda - z wypowiedzi użytkowników telewizorów produkcji Samsunga z matrycami LCD umieszczonych na forach internetowych można się dowiedzieć, że wada ma miejsce tylko w telewizorach serii H. Ponadto w naszym domu od ośmiu lat funkcjonuje inny telewizor Samsunga z matrycą LCD, w którym wspomniana wada nie występuje, nie ma żadnych plam czy cieni na matrycy.
W związku z tym uzasadnione jest stwierdzenie, że wada występująca w reklamowanym towarze jest wadą konstrukcyjną o której nie wiedziałem przed jego zakupem.
Z uwagi na powyższe na podstawie w/w Ustawy art. 8 ust. 1 żądam doprowadzenia reklamowanego towaru do stanu zgodnego z umową. Jeżeli nie jest to możliwe poprzez naprawę lub wymianę towaru na nowy wolny od wad to na podstawie art. 8 ust. 4 w/w Ustawy odstąpię od umowy kupna.
 
D

Deleted member 121090

Guest
No i tak to pismo powinno wyglądać jak oddawałeś TV po raz pierwszy.
Wysyłaj ponownie i czekaj na odpowiedź.
Jak nie będzie pozytywna dla Ciebie to do rzeczoznawcy i do sądu.
Darmowo też możesz zainteresować tematem Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta.
Niech wystosuje oficjalne pismo do sprzedawcy.
Przedtem skontaktowałbym się z komputerświatem i zainteresował ich tym co w dalszym ciągu robi Samsung. Obiecali śledzenie tematu.
Możesz też poczekać na ponowne pojawienie się plam i wtedy już wyjścia nie będą mieli skoro to będzie druga usterka usuwana z Ustawy.
Dopisałbym również do tego pisma że oni jako sprzedawca nie poinformowali Cię przed zakupem, że na ekranie tego TV mogą z czasem pojawić się plamy spowodowane kurzem.
Nie byłeś tego faktu świadomy.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

Hajtaler428

New member
Wspominałem o tym we wcześniejszej korespondencji - ze nie było o
> tym mowy w opisie produktu ani w instrukcji. Gdybym wiedział o w/w wadzie na pewno nie zdecydował bym się na kupno
 
D

Deleted member 121090

Guest
To wiem ale powinieneś też im napisać, że sprzedawca nie poinformował Cię o tej wadzie. Nie tylko instrukcja i opis jest ważna. Mógł Ci ten fakt przekazać ustnie a tego nie zrobił.
 

Hajtaler428

New member
Myślę że w tym przypadku nie ma takiej potrzeby - zakup był za pośrednictwem sklepu internetowego, gdzie do dyspozycji jest tylko opis produktu i nie ma kontaktu ze sprzedającym "twarzą w twarz". Gdybym kupował w tradycyjnym, stacjonarnym sklepie to tak...
Jeszcze nasunęła mi się jedna myśl: jak to jest w przypadku gdyby sklep zdecydowałby się wymienić matrycę na nową tzn jak wygląda wtedy ochrona gwarancyjna czy ustawowa? Biegnie dalej czy na wymieniany element jest nowe 2 lata?
 
D

Deleted member 121090

Guest
Każdy dowód w sprawie się liczy.
Masz zrzut strony z opisem tego produktu? Jak tak to dobrze, bo udowodni on że takiej informacji tam nie było.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Myślę że w tym przypadku nie ma takiej potrzeby - zakup był za pośrednictwem sklepu internetowego, gdzie do dyspozycji jest tylko opis produktu i nie ma kontaktu ze sprzedającym "twarzą w twarz". Gdybym kupował w tradycyjnym, stacjonarnym sklepie to tak...
Jeszcze nasunęła mi się jedna myśl: jak to jest w przypadku gdyby sklep zdecydowałby się wymienić matrycę na nową tzn jak wygląda wtedy ochrona gwarancyjna czy ustawowa? Biegnie dalej czy na wymieniany element jest nowe 2 lata?

Gwarancja dalej biegnie na tv, a nowa gwarancja powinna być na samą matrycę lub inną część, która jest wymieniona w tym tv. Gwarancja na tv biegnie od nowa kiedy tv wymienią Ci na nową sztukę.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Gwarancja dalej biegnie na tv, a nowa gwarancja powinna być na samą matrycę lub inną część, która jest wymieniona w tym tv. Gwarancja na tv biegnie od nowa kiedy tv wymienią Ci na nową sztukę.
Lolek126 w dalszym ciągu niestety pisze głupoty.
To jak będzie wyglądała gwarancja na naprawiony produkt określa sama umowa gwarancyjna. To w niej musisz szukać paragrafów na to, jak to wygląda w Twoim wypadku.
W przypadku zakupu na firmę mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego i wtedy przy naprawie usterki istotnej, to znaczy mającej wpływ na funkcjonowanie produktu. labo w przypadku wymiany na inny egzemplarz należy się nowa gwarancja.

Ale np. firma Sony ma to gdzieś. Wymienili mi matrycę w Z3 compact i nowej gwarancji nie dali.


Ale jak wiemy, Ty nie zgłaszałeś naprawy gwarancyjnej więc nie za bardzo powinno Cie to teraz interesować. Ty zgłaszałeś niezgodność towaru z umową z tego co wiem.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

rafmik

Member
Napiszę tylko, że dzisiaj ja również dołączyłem do grona osób z problemem z kurzem w środku TV ;) Model Samsung UE40H6400, kupiony w styczniu 2015. Dzisiaj złożyłem reklamację z tytułu rękojmi (sklep OleOle) i zobaczymy co dalej.
 

paskur

New member
Jestem kolejnym szczesliwym posiadaczem telewizora ue40h6400.
Moje plamy, może nie są aż tak bardzo widoczne jak u niektórych z was, ale są.

szczególnie irytuje mnie, ta plama praktycznie na środku tv.

Poszła reklamacja z tytułu rękojmi do sklepu elektro.pl przez formularz na stronie, czekamy.
 

Attachments

  • wady.jpg
    wady.jpg
    380,8 KB · Wyś: 455

rafmik

Member
U mnie wygląda to tak (ta plama na górze na środku matrycy jest najgorsza - rzuca się w oczy przy oglądaniu):
 

Attachments

  • IMG_8513-got.jpg
    IMG_8513-got.jpg
    151,5 KB · Wyś: 394

paskur

New member
Swoją drogą byłem wczoraj w m-m i patrzylem jak wygladaja matryce telewizorow i oczywiscie samsung (chyba z tej seri) mial spore plamy na matrycy... chyba juz nigdy nie zaufam tej firmie
 

paskur

New member
Chyba nie ta seria. Nie spotkałem żadnej sztuki J/JU/JS z kurzem.

Na pewno był to samsung i na pewno miał ciemne plamy od kurzu, nie wiem jaki to model, ponieważ szybko wyszedłem przeklinając pod nosem, że kupiłem taki bubel.

Co ciekawe w mojej sprawie, coś mi błysnęło w głowie i po sprawdzeniu mój tv nie kwalifikuje się na rękojmie ponieważ był kupiony za wcześnie. Nie wiem, czy to lepiej, czy to gorzej, z tego co wyczytałem, ta ustawa która obowiązuje, jest dosyć nieprecyzyjna.

Zatem wyskrobałem do electro takiego maila:

Dnia 04.04.2016r. złożyłem przez stronę internetową reklamację o numerze xxx

Niestety przy uzupełnianiu formularza popełniłem błąd, powołując się na rękojmie, ponieważ mój produkt został zakupiony przed 25 grudnia 2014, a zatem w moim przypadku obowiązuje inna ustawa.

Jeszcze raz przypomnę iż powodem złożenia reklamacji jest pojawienie się ciemnych plam na obrzeżach i na środku matrycy, szczególnie zauważalnych przy białym/jasnym obrazie.
Po wnikliwym przestudiowaniu materiałów dostępnych w sieci związanych z właśnie takimi problemami w telewizorach tej serii z przekonaniem twierdzę iż mój telewizor posiada wadę powszechnie występującą, która ujawniła się po dłuższym czasie użytkowania, lecz istniała już w momencie zakupu.

W związku z tym, iż wada polegająca na pojawianiu się ciemnych plan na matrycy telewizora, nie jest zjawiskiem normalnym ani akceptowalnym, ponieważ utrudnia ona pierwszoplanowe zadanie sprzętu, jednocześnie biorąc pod uwagę fakt iż przed taką niedoskonałością sprzętu w momencie zakupu nie zostałem poinformowany ani przez producenta ani sklep twierdzę, iż produkt jest niezgodny z umową i nie spełnia dobrze swojej podstawowej roli.

Zatem zgodnie z Art. 8. ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego żądam nieodpłatnej wymiany towaru na nowy. Jeżeli jest to niemożliwe domagam się odstąpienia od umowy.

Zobaczymy, co będzie...
 
D

Deleted member 121090

Guest
Na pewno był to samsung i na pewno miał ciemne plamy od kurzu, nie wiem jaki to model, ponieważ szybko wyszedłem przeklinając pod nosem, że kupiłem taki bubel.

Co ciekawe w mojej sprawie, coś mi błysnęło w głowie i po sprawdzeniu mój tv nie kwalifikuje się na rękojmie ponieważ był kupiony za wcześnie. Nie wiem, czy to lepiej, czy to gorzej, z tego co wyczytałem, ta ustawa która obowiązuje, jest dosyć nieprecyzyjna.

Zatem wyskrobałem do electro takiego maila:



Zobaczymy, co będzie...
Źle to napisałeś.
Żądanie odstąpienia od umowy zostanie pewnie odrzucone. To przecież pierwsza Twoja interwencja w tej sprawie. Sklep nie ma obowiązku oddanie kasy.
Napisz zgłoszenie niezgodności towaru z umową na podstawie tej samej Ustawy ale przed jej grudniową nowelizacją.
 
Do góry