Gwarancja Samsunga. UWAGA!

  • Thread starter Deleted member 121090
  • Rozpoczęty

paskur

New member
Kupiony we wrześniu 2014 i cały czas wisi w jednym miejscu na ścianie. Fakt, że ekran przecierany miękką szmatką na mokro, ale powodzi mu nie robiłem w czasie czyszczenia:)

Czyli masz taką samą sytuację jak ja, nie podchodzisz pod rękojmię.
Ciekawe jak to u ciebie rozwiążą, ja czekam na gościa z serwisu i wymianę.
 

lopek3

New member
Czyli masz taką samą sytuację jak ja, nie podchodzisz pod rękojmię.
Ciekawe jak to u ciebie rozwiążą, ja czekam na gościa z serwisu i wymianę.
Na razie kwestie prawne przekazałem żonie, ona jest lepsza ode mnie w tej dziedzinie. Ale raczej będzie to kierować w stronę niezgodności towaru z umową. Dalej zobaczymy.
 

rafmik

Member
Tak zauważyłem jedną rzecz - po czyszczeniu cały obraz wydaje mi się ostrzejszy - jak myśliciele możliwe to jest że cała matryca się lekko "podkurza" i obraz traci na ostrości (jak się ogląda TV codziennie to tego po prostu nie da się zauważyć).
Drugą opcją może być to, że sobie inaczej (lepiej) obraz wykalibrowałem.
 

przeeemek

New member
Jaka jest dokładnie różnica miedzy nową a starą ustawą? Tv kupiłem jakoś w kwietniu 2014. W nowej ustawie doczytałem, że jest 8 miesiecy na zgłoszenie od momentu stwierdzenia wady. Czyli mozna zgłosić nawet po 2letnim okresie.
 

paskur

New member
Dziś po 16 będą u mnie z nową częścią.
HQ150 czy jest jakaś opcja, by na starej ustawie odzyskać pieniądze przy ponownej awarii, czy może mogę jakoś dochodzić swoich racji skoro serwis usuwa tylko skutek i nie gwarantuje usunięcia wady?
Czego powinienem/moge zażądać od serwisanta?
 

niu101

New member
Witam,

Pare dni temu oddalem do serwisu Samsunga UE48H6400 (kurz na matrycy i banding). Dzwonili dzis do mnie z informacja ze kurz faktycznie znajdowal sie w srodku natomiast z bandingiem to oni nic nie poradza, bo wszystkie telewizory tak maja :(

Moje pytanie, a w zasadzie dwa. Czy jest szansa cos z tym zrobic ? Nie ukrywam, ze ogladanie wydarzen sportowych przyprawia mnie o szewska pasje.. Mozna napisac jakies odwolanie do producenta w sprawie bandingu ? Probowal juz ktos ?
No i co z tym kurzem ? Na moje pytanie do serwisanta co dalej, bo skoro raz tez kurz tam sie dostal to bedzie on dostawal sie tam zawsze, stwierdzil ze oni nie maja obowiazku w ogole tego czyscic, a producent robi łaske ze przyjmuje to w ramach gwarancji :(

Nigdy wiecej samsunga, nigdy.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Dziś po 16 będą u mnie z nową częścią.
HQ150 czy jest jakaś opcja, by na starej ustawie odzyskać pieniądze przy ponownej awarii, czy może mogę jakoś dochodzić swoich racji skoro serwis usuwa tylko skutek i nie gwarantuje usunięcia wady?
Czego powinienem/moge zażądać od serwisanta?
Niczego nie możesz żądać od serwisanta. Ani gwarancja ani Ustawa nie rodzi żadnych zobowiązań w relacjach klient-serwisant.
Nie jestem pewien czy przy korzystaniu z Ustawy sprzed grudniowej nowelizacji można żądać skutecznie zwrotu kasy.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Witam,

Pare dni temu oddalem do serwisu Samsunga UE48H6400 (kurz na matrycy i banding). Dzwonili dzis do mnie z informacja ze kurz faktycznie znajdowal sie w srodku natomiast z bandingiem to oni nic nie poradza, bo wszystkie telewizory tak maja :(

Moje pytanie, a w zasadzie dwa. Czy jest szansa cos z tym zrobic ? Nie ukrywam, ze ogladanie wydarzen sportowych przyprawia mnie o szewska pasje.. Mozna napisac jakies odwolanie do producenta w sprawie bandingu ? Probowal juz ktos ?
No i co z tym kurzem ? Na moje pytanie do serwisanta co dalej, bo skoro raz tez kurz tam sie dostal to bedzie on dostawal sie tam zawsze, stwierdzil ze oni nie maja obowiazku w ogole tego czyscic, a producent robi łaske ze przyjmuje to w ramach gwarancji :(

Nigdy wiecej samsunga, nigdy.
Serwisant ma rację. Oni nie mają obowiązku czyścić matrycy zgłoszonej jako roszczenie gwarancyjne. Robią to tylko dlatego, że ich nagonką na forum i prasową do tego zmusiliśmy.
Natomiast sprzedawca ma OBOWIĄZEK usunąć skutecznie tą wadę, jak zgłosimy mu to jako reklamację/niezgodność towaru z umową.
 

niu101

New member
Ok, dziekuje.

A co z tym bandingiem ? To jest naprawde "nienaprawialna" sprawa i czy mozna podciagnac to jako wlasnie niezgodne z opisem ?
Czy gdzies jest zapisane w instrukcji, ze taka usterka faktycznie moze wystepowac i nie mozna tego reklamowac ?

Bylem u paru znajomcyh ktorzy maja TV z ledowym wyswietlaczem i u nich przy ogladaniu meczow pilkarskich taki problem nie wystepuje wiec to chyba nie jest tak, ze kazdy telewizor LED ma takie cos ?
 

paskur

New member
Tak jak mówiłem w środę dostałem nowy panel, przyglądałem mu się ale tylko na białym tle... dziś odpalam multimedia i moim oczom ukazuje się piękny bad pixel...
Czy jest jakiś ratunek w tej sytuacji?
Kiedyś czytałem że ileś tam bad pixeli to norma i nic nie można zrobić... jestem strasznie zdenerwowany tą sytuacją.

Edit:

oprócz bad pixela nowy ekran posiada dwie ciemniejsze niewielkie plamki na srodku ekranu, na białym tle zauważalne z odległości, z której bax pixela już moje oko nie dostrzega, o wielkości około rzekłbym paru pixeli

Edit2:

A w odpowiedzi, którą dostałem ze sklepu cytat:
Jednocześnie nadmieniam, iż zgodnie z w/w Ustawą domniemanie istnienia
niezgodności w chwili wydania Produktu wynosi 6 miesięcy, co oznacza, że Sprzedawca
odpowiada wobec Klienta przez 6 miesięcy od daty zakupu sprzętu za jego niezgodność z
umową.

Postanowiłem przeczytać jeszcze raz całą ustawę
Art. 4.
1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili
jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności
przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała
ona w chwili wydania.

Art. 10.
1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie
w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru
kupującemu(...)

Po długiej walce w mojej głowie sprawdziłem znaczenie domniemania w wikipedii: jedno twierdzenie jest prawdziwe, jeżeli prawdziwe jest inne.
Nie jest nic powiedziane, iż jeżeli twierdzenie okaże się fałszywe to drugie również.

A zatem jeżeli wada wystąpiła do 6 miesięcy można stwierdzić iż istniała w chwili zakupu, natomiast jeżeli później, to właściwie nie wiadomo, dobrze rozumiem?
 
Ostatnia edycja:

junioreks

New member
Witam,

Kilka miesięcy temu wymieniałem matrycę z powodu plamki kurzu na matrycy - problem pojawił się również na wymienionej matrycy - wymieniana była ponownie.

Pierwsza matryca posiadała piękny kontrast - przede wszystkim czerń - kolejne dwie matryce (w tym obecna) jest beznadziejna - kąty widzenia (5 stopni od środka TV i już traci kolor), Czerń (czuję się jakbym oglądał panel IPS - podczas oglądania filmu z czarnymi paskami u góry i na dole oglądanie nie daje przyjemności),

Czy jest jakiś sposób na poprawę czarnego (np. z poziomy menu serwisowego?) Jeśli nie po prostu sprzedam komuś ten egzemplarz i kupię ze sklepu nowy - tydzień temu zakupiony ten sam model dla teścia jest zdecydowanie lepszy - nie trzeba nawet specjalnie się przyglądać.

Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Tomasz
 

rokob33

New member
nie siej defetyzmu że ,,ten model ma wade" chyba ,że masz wiarygodne podstawy nie wyssane z palca? ,to sie nimi podziel jestem ciekawy na jakiej podstawie opierasz swoją opinie
 

wclan

New member
Czesc kochani ,

Mialem juz wybrany model TV - UE50H6400 - i bylem szczesliwy az ... nie trafilem na ten temat

Nie chce miec problemu z zakurzona matryca wiec ... moze zdecydowal bym sie na konkurencyjny model 50LF625V od LG , czy bedzie to dobry wybor ? - ogladanie TV bedzie jako dodatek ... priorytetem jest gra na konsoli ;)

Z gory dziekuje za pomoc bo mam juz straszny metlik w glowie , a nie jest to zakup kilograma zielmniakow.
 

rokob33

New member
Czesc kochani ,

Mialem juz wybrany model TV - UE50H6400 - i bylem szczesliwy az ... nie trafilem na ten temat

Nie chce miec problemu z zakurzona matryca wiec ... moze zdecydowal bym sie na konkurencyjny model 50LF625V od LG , czy bedzie to dobry wybor ? - ogladanie TV bedzie jako dodatek ... priorytetem jest gra na konsoli ;)

Z gory dziekuje za pomoc bo mam juz straszny metlik w glowie , a nie jest to zakup kilograma zielmniakow.


weź taki który Ci pasuje ,i nie bierz dosłownie,że każdy sie kurzy,ci co maja z tym problem o tym piszą ,ci co nie mają tego problemu nie piszą raczej o tym, bo od rozwiązywania problemów są raczej fora,w skali globalnej produkcji to pewno jakiś ułamek,zresztą w róźnych seriach zdarzały się takie problemy
 

wclan

New member
rokob33 : dzieki za odp , z tego co wyczytalem Samsung ma problem z wersja H ... nie wiem czy u mnie bedzie to wystepowac czy nie ... wole nie ryzykowac , ale jesli w LG problem nie wystepuje , badz wystepuje marginalnie ... to jest to chyba lepszy wybor (jezeli parametry maja podobne)

Bron boze nie reklamuje tu LG , poprostu pytam ... bardziej doswiadczonych kolegow i kolezanek.
 
Do góry