Cyfrowa kablowka SPRAY i HD

sebmis

New member
trzeba się przesiąść na logitech harmony, ja tak zrobiłem kilka tygodni temu i nie żałuje, teraz zamiast 4 pilotów na stoliku jest jeden i powiem Wam na prawdę daje radę :)
 

gpat

New member
Przeniosłem się ze Spraya do Vectry i otrzymałem za pakiet HD w Sprayu oraz 2 megowy internet, pakiet platynowy oraz łącze o maksymalnej przepustowości 8MB. Dekoder w moim przypadku KAON zamieniony ma być na nboxowy. I tutaj zaczynają się schody. Po podłączeniu do telewizora nowego dekodera na wyświetlaczu pojawił się napis HDCP. Dodam, że telewizor był podłączany kablem HDMI-DVI . Jest to starszy model LCD firmy LG, ale posiadający złącze DVI wspierające protokół HDCP, (co potwierdził również inżynier z Centrum Serwisowego LG). Wcześniej z dekoderami Hummax oraz Kaon nie miałem takiego problemu. Czekam teraz na wizytę serwisu Vectry. Może ktoś ma jakieś sugestie co może byc przyczyną tego typu mankamentu.
 

brystol

New member
Vectra olewa ostentacyjnie dotychczasowych klientów Spray'a. Nie zliczę juz ile wykonałem telefonów żeby "dostać więcej" i do dnia dzisiejszego ZERO odzewu z tej pseudo firmy. Tak jak napisałem wcześniej nie bedę prosił się o zmiane operatora bo to operator powinien zabiegać o nowych klientów. Zastanawiające jest w tym wszystkim to, ze skoro nie mają mozliwości przyłaczenia dotychczasowych klientów spraya to po co inwestują w reklamy choćby w prasie lokalnej. Jak dla mnie pełna porażka i całe wzczęście, że jest jeszcze Spray (mieli go wyłączyć).
 

Joh

New member
Witam,

brystol napisał:
Vectra olewa ostentacyjnie dotychczasowych klientów Spray'a. Nie zliczę juz ile wykonałem telefonów żeby "dostać więcej" i do dnia dzisiejszego ZERO odzewu z tej pseudo firmy. Tak jak napisałem wcześniej nie bedę prosił się o zmiane operatora bo to operator powinien zabiegać o nowych klientów. Zastanawiające jest w tym wszystkim to, ze skoro nie mają mozliwości przyłaczenia dotychczasowych klientów spraya to po co inwestują w reklamy choćby w prasie lokalnej. Jak dla mnie pełna porażka i całe wzczęście, że jest jeszcze Spray (mieli go wyłączyć).

Mam bardzo podobne odczucia. Zadzwoniłem w sierpniu, aby dowiedzieć się czegoś więcej - w wyniku rozmowy w ciągu dwóch dni miał do mnie zadzwonić konsultant, aby umówić się na spotkanie, na którym miałbym porozmawiać także na temat indywidualnych warunków umowy (nie mogę podpisać umowy np. na 12 miesięcy). Nikt nie zadzwonił ani w ciągu dwóch dni, a nie w ciągu tygodnia ... Doczekałem się telefonu po ... 18 dni - i to zupełnie przypadkiem - pan chciał wiedzieć, czy może u mnie wymienić dekoder - był zupełnie nieświadomy tego, że ja jeszcze nie podpisałem żadnej umowy z Vectrą. Umówiłem się z nim na spotkanie - przyszedł - choć godzinę później, niż miał ;-) ... przedstawił ofertę, ale o warunkach indywidualnych nie bardzo rozmawialiśmy - nie miał za bardzo pojęcia, że ma takie możliwości ;-). Umówiliśmy się, że ja się zastanowię, a on do mnie zadzwoni. Faktycznie - zadzwonił i umówiliśmy się na podpisanie umowy i wymianę dekodera - umówionego dnia oczywiście nie przyszedł. Od tego dnia - żadnego kontaktu. Po jakimś czasie - w zeszłym tygodniu - zadzwonił kolejny - znowu chciał mi wymieniać dekoder, znowu nieświadomy, że ja jeszcze nie podpisałem umowy. Umówiliśmy się na spotkanie na wczoraj ... nie przyszedł - tym razem ja zadzwoniłem do niego, nie odbierał, więc nagrałem się mu. Oddzwonił po paru godzinach, przepraszał i umówiliśmy się na następny tydzień ... Tracę już siły - gdybym miał w bloku, w który mieszkam możliwość skorzystania z innego operatora z porównywalną ofertę już dawno olałbym Vectrę.

Od tego ostatniego konsultanta dowiedziałem się, że wyłączenie programów Spray ma nastąpić już niedługo.

Zgadzam się całkowicie, że to Vectra powinna zabiegać o klientów, a tutaj widać, że polityka firmy jest odwrotna - to klient powinien się starać, żeby ktoś łaskawie przyszedł do nich. Za parę miesięcy zmieniam mieszkanie i wtedy raczej małe szanse, że skorzystam z Vectry, nawet kiedy będę mieć taką możliwość.

Pozdrawiam
Robert
 

gifizoo

New member
Joh napisał:
Od tego ostatniego konsultanta dowiedziałem się, że wyłączenie programów Spray ma nastąpić już niedługo.
Robert

Przepraszam że tak na głupa zadam pytanie: Ale o co chodzi?
Bo opróch lakonicznej informacji o zakopie Spraya przez Vectrę to nie było żadnej dodatkowej informacji o jakiejkolwiek koniecznoczności zmiany umowy, dostawcy lub usług.

pozdro.
 

brystol

New member
Informacja o wyłączeniu usług Spraya zapodawana jest na infolinii. Co ciekawe telewizja analogowa ta z gniazdka zostaje TYLKO w przypadku zakupu w Vectrze usług cyfrowych (info z infolinii). Sygnał Spraya mieli wyłączyć 30 wrzesnia ale z powodu bur...lu jaki panuje u nowego Pana przesuneli termin na 30 listopada. Podobno po tym terminie sygnał analogowy i cyfrowy zamilknie... Wszystko to jest żałosne bo jak to jest, że tak "poważna" firma jak Vectra puszcza informacje pocztą pantoflową zamiast poinformować klientów jaka jest ich sytuacja.
 

ra74

New member
panowie czy ten dekoder vectry ma wogóle nagrywarkę ? bo na stronie domowej rozpisują się i o pvr i o vodzie a tymczasem tu http://media2.pl/media/57605-vectra:-nagrywanie-tv-od-listopada.html piszą że pvr będzie od listopada więc o co chodzi ?

mam teraz upc pakiet max hd z hbo i c+, oferta szczególnie internet jest nienajgorsza ale natknąłem się na cennik vetry i wygląda to ciekawie chociaż brakuje informacji jaki jest tam dekoder, przypuszczam że hd jest bo są programy hd ale czy ma pvr ?
 

mayiv

New member
Jest HD nie-PVR.

A tak ogólnie to też mam wrażenie, że nie panują nad sytuacją. Musiałem dzwonić żeby w końcu zwiększyli prędkość netu (fakt - zwiększyli sprawnie, na następny dzień - znaczy doraźne gaszenie pożarów działa), a na instalację telefonu czekam już 1,5 miesiąca (nie jest mi zbytnio potrzebny, poczekam sobie i zobaczę ile im zejdzie ;)).

Przynajmniej telewizja jak dotąd działa dużo sensowniej niż Sprayowa.

Pytanie do zastanowienia: to spuścizna po Sprayu, kiepska współpraca centrali z oddziałem poSprayowym, czy normalka w Vectrze?
 

Joh

New member
Witam,

gifizoo napisał:
Przepraszam że tak na głupa zadam pytanie: Ale o co chodzi?
Bo opróch lakonicznej informacji o zakopie Spraya przez Vectrę to nie było żadnej dodatkowej informacji o jakiejkolwiek koniecznoczności zmiany umowy, dostawcy lub usług.

No - tak to niestety wygląda. Na początku, jak wysyłali ten cały pakiet reklamówek to na jednej z nich była informacja, kiedy (stopniowo) będą wyłączane kolejne programy cyfrowe. Ostatnie miały być 13 października. Nie wyłączyli - ale chyba nawet oni wiedzą, że w tym całym ich wielkim bałaganie, byłby to jakiś ponury żart, kiedy nawet osoby, które chcą przejść na Vectrę nie mogą się o to doprosić.

Wracając do moich problemów - wczoraj byłem umówiony na telefon od konsultanta w celu umówienia się na spotkanie wczoraj albo dzisiaj i ... oczywiście nie zadzwonił. To już chyba 6. raz (o ile dobrze liczę), kiedy ktoś z Vectry wprowadza mnie w błąd (nazywając rzeczy po imieniu po prostu mnie oszukuje).

Pozdrawiam
Robert
 

gpat

New member
Beznadziejny serwis Vectry

gpat napisał:
Przeniosłem się ze Spraya do Vectry i otrzymałem za pakiet HD w Sprayu oraz 2 megowy internet, pakiet platynowy oraz łącze o maksymalnej przepustowości 8MB. Dekoder w moim przypadku KAON zamieniony ma być na nboxowy. I tutaj zaczynają się schody. Po podłączeniu do telewizora nowego dekodera na wyświetlaczu pojawił się napis HDCP. Dodam, że telewizor był podłączany kablem HDMI-DVI . Jest to starszy model LCD firmy LG, ale posiadający złącze DVI wspierające protokół HDCP, (co potwierdził również inżynier z Centrum Serwisowego LG). Wcześniej z dekoderami Hummax oraz Kaon nie miałem takiego problemu. Czekam teraz na wizytę serwisu Vectry. Może ktoś ma jakieś sugestie co może byc przyczyną tego typu mankamentu.
A teraz rozwiązanie mojego problemu.
Po 3 tygodniach dotarł do mnie wreszcie instalator (nie mylić z serwisantem)
Przyniósł dwa dekodery. Przy próbie wymuszenia sygnału DVI pojawił się trzęsący obraz w rozdzielczości 1440x288, i obniżonej częstotliwości. Z drugim dekoderem było to samo. Pan z rozbrajającą szczerością przyznał, że jako pracownik wynajętej zewnętrznej firmy, tylko instaluje dekodery i nie potrafi rozwiązać problemu. Przy problemach należy zwrócić się do serwisu. Ponieważ nie chciałem zostać ze niesprawnym dekoderem, zostawił mi dekoder sprayowski Kaon i kazał zadzwonić do BOK. Po kolejnych dwóch tygodniach kopania się z Vectrą/Sprayem dotarł do mnie nie zgadniecie ten sam instalator, ale tym razem z praktykantem, z kolejnym podobnie działającym, ale nówką sztuką dekoderem. Tym razem sprawę instalacji wziąłem we własne ręce. Podłączyłem dekoder z TV kablem HDMI-DVI i wymusiłem sygnał DVI przytrzymując kilka sekund przycisk RES. Pojawił się ponownie obraz w obniżonej rozdzielczości. Następnie wszedłem w ustawienia dekodera i zmieniłem format obrazu z 4:3 na 16:9. Ekran mignął i na ekranie pojawił się obraz w rozdzielczości 1920x1080. Na kanałach HD obraz żyleta. Instalatorom opadła szczęka. Przyznali, że nikt ich nie szkolił sami muszą dochodzić do rozwiązywania problemów, a takiego przypadku jak mój jeszcze nie mieli.
Niestety opisany powyżej przypadek potwierdza całkowity brak przygotowania firmy do wejścia na warszawski rynek. Ale tak to bywa jak panowie (zarząd Vectra ) słynący z podboju polskiej wsi i małych miasteczek muszą się zmierzyć potężnym rynkiem warszawskim. Na dodatek stolica to chyba ich pierwsze doświadczenie z metropolią. To wyjaśnia beznadziejne działanie serwisu, BOK oraz systemu zarządzania tym bur....
 

brystol

New member
No i mam Vectrę. zmiana ze Spraya na Vectrę przebiegła bardzo szybko a odbyło się to tak:

Poniedziałek: zadzwonił Pan z firmy Spray i poinformował mnie, że MUSZĘ przepisać umowe na Vectrę. W tym celu miał się skontaktowac ze mną konsultant z infolinii Vectry. Pomyslałem sobie że pewnie nie pierwszy nie ostatni raz.
Wtorek: Przed południem skontaktował się konsultant, który wypytał mnie o wszystkie dane do umowy i zakres usług. W tym miejscu chciałbym zaznaczyć, że podczas wczesniejszych kontaktów z infolinią nikt nie wypytywał mnie np. co chciałbym zamówić. Okazało się, że (wg infolinii) nie działa żaden handlowiec (ktoś o to wcześniej pytał) tylko wygląda to tak, że dane które podajemy na infolinii w postaci gotowej umowy przynosi technik .
Czwartek: Szybka wizyta techników i instalacja dekodera (około 30 min).

Bez wątpienia coś się zaczyna dziać bo zaczynają przyspieszać z wymianą dekoderów. Na zakończenie wizyty Pan technik poinformował mnie, że z dekodera będę się cieszył do grudnia bo przewidują wymianę na dekodery z dyskiem twardym (oczywiscie bezpłatnie). Już wyszedł kiedy uzmysłowiłem sobie że zapomniałem zapytać go co miał na myśli mówiąc o wymianie w grudniu - tego czy przyszłego roku ?
 

ra74

New member
brystol napisał:
Na zakończenie wizyty Pan technik poinformował mnie, że z dekodera będę się cieszył do grudnia bo przewidują wymianę na dekodery z dyskiem twardym (oczywiscie bezpłatnie).

A ta pewność dotycząca bezpłatności to skąd się bierze ? Bo innych kablówkach dekoder hd z pvr kosztuje więcej niż dekoder hd i wymiana np w asterze też nie była bezpłatna
W sąsiędnim wątku słychać mocne narzekania na jakość hd. Może ktoś potwierdzić ? Myślę czy nie przesiąć się z upc na vectre pakiet vip + net 16mb za 214zł. Jakby było w tym pvr to bym bardziej pomyślał
 

gods_tool

New member
Praca w SPRAY

gpat napisał:
A teraz rozwiązanie mojego problemu.
Po 3 tygodniach dotarł do mnie wreszcie instalator (nie mylić z serwisantem)
Przyniósł dwa dekodery. Przy próbie wymuszenia sygnału DVI pojawił się trzęsący obraz w rozdzielczości 1440x288, i obniżonej częstotliwości. Z drugim dekoderem było to samo. Pan z rozbrajającą szczerością przyznał, że jako pracownik wynajętej zewnętrznej firmy, tylko instaluje dekodery i nie potrafi rozwiązać problemu. Przy problemach należy zwrócić się do serwisu. Ponieważ nie chciałem zostać ze niesprawnym dekoderem, zostawił mi dekoder sprayowski Kaon i kazał zadzwonić do BOK. Po kolejnych dwóch tygodniach kopania się z Vectrą/Sprayem dotarł do mnie nie zgadniecie ten sam instalator, ale tym razem z praktykantem, z kolejnym podobnie działającym, ale nówką sztuką dekoderem. Tym razem sprawę instalacji wziąłem we własne ręce. Podłączyłem dekoder z TV kablem HDMI-DVI i wymusiłem sygnał DVI przytrzymując kilka sekund przycisk RES. Pojawił się ponownie obraz w obniżonej rozdzielczości. Następnie wszedłem w ustawienia dekodera i zmieniłem format obrazu z 4:3 na 16:9. Ekran mignął i na ekranie pojawił się obraz w rozdzielczości 1920x1080. Na kanałach HD obraz żyleta. Instalatorom opadła szczęka. Przyznali, że nikt ich nie szkolił sami muszą dochodzić do rozwiązywania problemów, a takiego przypadku jak mój jeszcze nie mieli.
Niestety opisany powyżej przypadek potwierdza całkowity brak przygotowania firmy do wejścia na warszawski rynek. Ale tak to bywa jak panowie (zarząd Vectra ) słynący z podboju polskiej wsi i małych miasteczek muszą się zmierzyć potężnym rynkiem warszawskim. Na dodatek stolica to chyba ich pierwsze doświadczenie z metropolią. To wyjaśnia beznadziejne działanie serwisu, BOK oraz systemu zarządzania tym bur....

:( Zostanę na tym forum zlinczowany ale firma w której pracowałem czyli SPRAY słabo dba o pracowników (a nawet w cale), byłem zwerbowany do firmy i pracowałem jako helpdesk czyli koleś który zjebów wysłuchuje od niezadowolonych klientów - wynagrodzenie i do tego umowa zlecenie do ręki ledwo 1900 później w bólu podniósł mi mój wspaniały kierownik do 2000netto :D normalnie balowac mogłem pełnym portfelem. Ale fakt jest jeden możliwość awansu oddalał się z każdym miesiącem a umowy podpisywali co trzy miesiące...wiem jedno nigdy nie będe pracować dla warszawskich ISP syf i mogiła...umowa zlecenie ? WTF ? nigdy więcej...jak mi następny pracodawca coś takiego podstawi pod nos to powiem wypierdalaj i w morde poczęstuje...nikt mnie nie słuchał kierownictwo ma wszystko w dupie i tak dzień za dniem ludzie dzwonili i nas opie****lali... teraz spray to vectra ... ich systemy zarządzania są kompletnie do dupy i jeszcze się do tego przyznają :evil: Jak ktoś będzie chciał w pomocy reklamacji służę pomocą, bo ich szczerze znienawidziłem za to jak potraktowali jednego z moich kolegów i mnie :p. Znam pewną lalusię w tej firmie która na pewno się ucieszy jak dostanie dobrze napisaną reklamację :D pozdrawiam jeśli to czyta siedząc na swym wielkim zadzie i wydłubuje z zębów chińskie żarcie :D Bo w sumie to nic dobrego ta firma mnie nie nauczyła, kłamać tylko i tyle...kupa nie firma, a jak kupa to wodę trzeba spuścić i szukać lepszej pracy.. A jeśli będe mógł a mogę i chcę pomagać ludziom w reklamacjach moje morale znacznie wzrośnie i pójdę do nieba :D
 
Ostatnia edycja:

brystol

New member
ra74 napisał:
A ta pewność dotycząca bezpłatności to skąd się bierze ? Bo innych kablówkach dekoder hd z pvr kosztuje więcej niż dekoder hd i wymiana np w asterze też nie była bezpłatna
Zapomniałem dodać w swojej wypowiedzi cudzysłów, powinno być "bezpłatna oczywiście" - tak powiedział technik. Powiedział też, że dekoderem będę się cieszył 2 miesiące, czyli co zabiorą mi obecny i nic nie dadzą albo zażądają zapłaty ? No nie wiem.

W sąsiędnim wątku słychać mocne narzekania na jakość hd. Może ktoś potwierdzić ?
Telewizja HD chyba jest w porządku. Nie zauważyłem znaczących różnic w stosunku do sygnału Spraya. Na razie mam odkodowany dodatkowo Eurospot HD oraz Polsat Sport HD, co ciekawe zamówiłem C+ HD i C+ Sport HD i ....... nie mam tych programów a są w umowie :) .
 

eltebe

New member
gods_tool napisał:
:( Zostanę na tym forum zlinczowany ...
Śmiem wątpić ;)

Nie wiem czy to najlepsze forum na takie żale ;)
Co do SPRAY i ich usług. Mieszkam na nowym osiedlu w Warszawie. Internet działa bez zastrzeżeń 24/7. Jedyna dziwna rzecz to lease time dla stałego publicznego IP - 24h :p. Do bloku poprowdzone są światłowody.
Co do telewizji też większych uwag nie mam, ale trudno je mieć jeśli się używa crt starszego ode mnie :p.
Przed podpisaniem umowy miałem spore obawy po tym co przeczytałem na forach starszych osiedli które obsługiwał spray. Na szczęście żadna z czarnych wizji się nie sprawdziła :D.

A odnośnie traktowania pracowników. Przypuszczam, że negatywne opinie na temat firmy, większego wpływu na decyzje użytkowników nie będą miały.
Każdy internet chce mieć tv wiekszość też. Osobiście mając do wyboru drożyznę TPSA, olewanie klienta ASTERA i Vectre(SPRAY) wybrałem to ostatnie i jestem zadowolony.

Jedyna rzecz jaką mógłbym Vectrze zarzucić, to zmniejszenie uploadu porównując to co w SPRAY miałem(często z łącza korzystam na zasadzie proxy z innych miejsc). Troche to śmieszne w kontekście hasła dajemy więcej. W tym przypadku będę miał 3x mniej :( .
 

ra74

New member
dzwonię dzisiaj pytam się kiedy będzie pvr - pani mówi że może do końca roku ale niewiadomo. Na media2 piszą że od 16 listopada. Po raz kolejny sprawdza się że pracownicy dowiadują się z gazetach o nowych rzeczach
 

gods_tool

New member
ra74 napisał:
dzwonię dzisiaj pytam się kiedy będzie pvr - pani mówi że może do końca roku ale niewiadomo. Na media2 piszą że od 16 listopada. Po raz kolejny sprawdza się że pracownicy dowiadują się z gazetach o nowych rzeczach

heheh jest tam taki jeden co lata między działami i zawsze każdemu gada co ma kto robić i że to trzeba zrobić a sam gówno robi tylko koordynuje i się sam na niczym nie zna - wątpie żeby kiedykolwiek dekoder stroił :blagam: zresztą wiele tam takich ludzisków siedzi... bok też lata w około i się helpdesku pyta jak stroić dekoder, dobrze że tam już nie pracuje bo żygać mi się chciało jak tam przychodziłem i ani razu...ale to kur*a ani razu nikt z górnej półki nie przyszedł i nie powiedział że robimy dobrą robotę tylko rób swoje i zaliczaj opierdziele, był pewnien przypadek awarii i przyjmowałem usterkę - dzwonię do adminów stwierdzają że prawdopowobnie komputery u klienta nie działają siedziałem przez 20minut z klientem na linii - i co ? Przyszło pismo że to niby moja wina bo awaria była a ja wprowadziłem klienta w błąd - nic tylko się powiesić bo przez telefon to gówno się da czasami wybadać... syf robota naprawdę wolę pracować fizycznie na czarno i mieć w dupie czyjeś problemy... a jaką aplikację usterkową ma VECTRA naprawde pogratulować pomyślunku developerom...nie wiem naprawdę nie wiem gdzie oni mają myślenie...ale chyba mam już to w dupie i dobrze mi z tym :D
 

adams48

New member
Witam, skonwertowałem się na VECTRE i mam problem z nowym dekoderem HD. Mam go podłączonego jednoczesnie do TV (HDMI) oraz do nagrywarki DVD/HDD (SCART). Jak wiadomo (info na stronie Vectry oraz w instrukcji), muszę recznie przełączać OUTPUT pomiędzy tymi dwoma wyjściami (bo dekoder daje sygnał w danym momencie tylko na 1 z nich).

I tu moje pytanie - żeby sygnał szedł przez RGB musi być cały czas włączony TV, bo inaczej na dekoderze wyświetla się napis "HDCP" i nic się nie nagrywa.

Jak to ustawić, żeby było dobrze ?

Pozdrawiam
P.
 

JackS.

New member
Bez reklam
adams48 napisał:
Witam, skonwertowałem się na VECTRE i mam problem z nowym dekoderem HD. Mam go podłączonego jednoczesnie do TV (HDMI) oraz do nagrywarki DVD/HDD (SCART). Jak wiadomo (info na stronie Vectry oraz w instrukcji), muszę recznie przełączać OUTPUT pomiędzy tymi dwoma wyjściami (bo dekoder daje sygnał w danym momencie tylko na 1 z nich).

I tu moje pytanie - żeby sygnał szedł przez RGB musi być cały czas włączony TV, bo inaczej na dekoderze wyświetla się napis "HDCP" i nic się nie nagrywa.

Jak to ustawić, żeby było dobrze ?

Użyć odpowiedniego kabla - iHDMI.
 
Do góry