CANON HV20-uwagi uzytkownikow

mariof

New member
Bez reklam
@pxl666
Co degraduje obraz nie wiem? Może wcale nie degraduje a mi się tak tylko wydaje:rolleyes:. Po prostu ,przy dobrym oświetleniu i włączonym P25 (ja miałem wersję PAL) na dużym (to bardzo ważne!) 42 LCD ekranie obraz był, nie wiem jak to zdefiniować, "plastykowy". Nadmiernie zaznaczone kontury, przejścia tonalne jakby mniej naturalne. Może się czepiam (tak jak x.v.colour w Sony), to jest moja subiektywna opinia. Jak zaczniesz testy swojej kamery to zdecydujesz co bardziej przypadnie Ci do gustu. Funkcję 25P można wyłączyć - pewnie był jakiś powód...,
 

pxl666

Member
Bez reklam
odnosnie 24p wes vasher na dvinfo napisal :
"
Cine mode seems to have a much lower contrast setting than the other modes which helps maintain more dynamic range... at least that's been my experience. You can't get that information back in post.
__________________"

tak wiec tracimy na kontrascie - co moze wydawac sie rozmazaniem i brakiem ostrosci ale zyskujemy na dynamice - wiecej swiatla w cieniach i koloru w miejscach bardzo jasnych. mysle ze to tlumaczy specyfike trybu 24p
 

mariof

New member
Bez reklam
OK! wes vacher napisał co widział ale sie zaasekurował, że to jego doświadczenie (pogląd). Myślę, że dalsza dyskusja nie ma większego sensu ponieważ zbyt głeboko wkraczamy w oceny subiektywne różnych użytkowników. Kiki proponuje Tobie krótki (ale zawsze!) test JVC. <oże uda się także namówić go na prezentację "organoleptyczną" pozostałych konkurentów...?
 

mariof

New member
Bez reklam
i jeszce jedno..., właśnie przy dużych kontrastach, a co za tym idzie, wymaganiach odnośnie przeniesienia dynamiki ujęcia. HV20 wypadła, wg mojej oceny, gorzej niż HV7E. Szkoda, że nie zachowałem nagrań:( . Według opinii mojej i innych ogladających nagrania (jak zrobione - pisałem) właśnie Sony prezentowało bardziej zrównoważony obraz w przy dużych kontrastach - czyli konieczności oddania dynamiki (inaczej zachowania szczegółów w cieniach bez "wypalenia" jasnych fragmentów ujęcia. W warunkach ekstremalnych pojawiała sie zebra a ja łatwo korygowałem ekspozycję. Z Canonem ten "myk" działał gorzej. Zarówno ekran jak i wizjer Sony pozwalał prędzej zauważyć "wypalenie" (bardzo tego nie lubię) i stosownie przeciwdziałać (jeszcze przed zebrą, ja nastawiam na 70%). Oczywiście przy zaplanowanych ujęciach, gdzie czas nie jest elementem krytycznym Canon także pozwalał bardzo dobrze wyregulować ekspozycję. Robiłem takie ujęcie. Wiosna, słoneczny dzień, błekitne niebo. Na boisku chłopcy grają w piłkę. Bramka jest częściowo na tle lasu. Oświetlenie boczne. Przy nagraniu (Sony) widać szczegóły bramki, lasu i nadal niebieskie niebo, pojawia się zebra, nie robię korekcji, jednak dynamika pozostaje poprawna. W Canonie niebo zostało "wypalone":(. Oba ujęcia zrobiłem dokładnie z tego samego punktu (statyw) w odstępstwie paru minut. Podobne ujęcie z korekcją wypada dobrze w obu przypadkach jednak nie zawsze jest na to czas... .
 
Ostatnia edycja:

RyEk

New member
odnosnie 24p wes vasher na dvinfo napisal :
"
Cine mode seems to have a much lower contrast setting than the other modes which helps maintain more dynamic range... at least that's been my experience. You can't get that information back in post.
"
@pxl666
Chyba pomyliles typ progresywny z programem CINE.
Bynajmniej ja tak wnioskuje ze vasher mial wlasnie ten tryb na mysli.
Przy trybie progressive jak juz wspomniales kamera zapisuje "pelna klatke na cykl a nie polowe"
Tryb CINE mozna zarowno dla 1080p jak i 1080i zastosowac - wlasnie tryb CINE ma duzo mniejszy kontrast co za tym idzie kolory mozna powiedziec ze bardziel "wyblakle" i wydaje mi sie ze CINE absolutnie wylacza GAINA (ale moge sie mylic) poniewaz obraz w slabszych warunkach jest duzo duzo ciemniejszy.
tryp 1080p a 1080i to jedynie roznice w przetwozonym obrazie - stad kamera moze dostac dodatkowe 1/25s na analize obrazu (przy filmowaniu w ciemniejszych miejscach).
Absolutnie sie nie zgodze ze tryb "p" ma wplyw na pozostaje cechy obrazu.
To tak dla przykladu zdjecie zrobione 1/25 a 1/50s - oczywiscie nie do konca poniewaz kamera to nie aparat (aparat jest progrresive only a HV20 moze bys albo ... albo). :)
 

mariof

New member
Bez reklam
ja cały czas pisze trybie progresywnym..., Cine, moim zdaniem, to kompletna porażka. Efekt taki można uzyskać stosując stosowny filtr przy montażu. Generalnie tzw "programy tematyczne" w kamerach mogą się przydać (i to nie zawsze) całkowitym amatorom. Niestety działanie tych "wynalazków" jest nieodwracalne:(. Lepiej, jak się wydaje stosować "pełną" automatykę. Jeżeli zaś nabierze się stosownego doświadczenia - jest tryb manualny:D
 

RyEk

New member
Moje zdanie jest takie samo.
Ale wypowiedz vashera raczej odnosila sie wlasnie do programu CINE cyt.
" Cine mode seems to have a much lower contrast setting than the other modes ..."
Czyli tlumaczac: tryb CINE posiada znacznie mniejszy kontrast niz inne tryby/programy...
Nie uzywam CINE bo krotko mowiac raz ze obraz jest IMO do kitu (pisza: bardziej filmowy) a dwa ze mozna taki efekt uzyskac jak juz wspomniales wlasnie pozniej podczas obrobki.

Pozdro.

P.S
Mam prosbe. Czy moglby ktos umiescic jakis sampel z HC7 ale z trybu bezposredniego DV 4:3 z ustawieniem sharp na max (nie wiem czy w sony mozna ja regulowac ale jezeli tak to wlasnie taki bym prosil)
Najlepiej w warunkach sztucznego oswietlenia przy swietle pokojowej sufitowej lampy?
No i drugi w "lowlight" jakas lampka nocna ??
Bardzo bylbym wdzieczny. Chcialbym cos porownac, oczywiscie subiektywnie :)
 
Ostatnia edycja:

pxl666

Member
Bez reklam
taa pomylilem sie - jak znajde odpowiedni watek odnosnie 24p to dam znac.zainteresowanym polecam przeszukac DVINFO.NET
narazie ide kimac...
 

Marcin_s

Member
I bardzo dobrze ze tryb kinowy obniza kontrast. oszczedza to przypadkow przepalen bieli - bolaczki wszystkich kamer konsumenckich - niestety niewprwne oko uwielbia zabieg podbicia kontratu lecz lepiej jest miec zapas na korekte kontrastu w pogramie do NLE niz dostac przepalony kontrastowy film ktory zawsze takim pozostanie.
RyEk w cytacie piszesz ze taki efekt uzyskac mozna w czasie dalszej obrobki - a jak poprawic przepalone swiatla gdzie po prostu NIE MA ZADNEJ INFORMACJI?.
 
Ostatnia edycja:

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Sony HDR-HC7E
Canon HV20

http://www.videozona***/video_tests/hc7-hv20/lores/hc7-ns.jpghttp://www.videozona***/video_tests/hc7-hv20/lores/hv20-ns.jpg
Для того, чтобы увидеть оригинальный стоп-кадр - щелкните на соответствующей миниатюре​


poczytałem też i bardziej wybrałbym Canona
Sony - auto


Canon - auto


sony - manual


Canon - manual

http://www.videozona***/video_tests/hc7-hv20/
 

pxl666

Member
Bez reklam
kiki napisał:
Sony HDR-HC7E
Canon HV20

http://www.videozona***/video_tests/hc7-hv20/lores/hc7-ns.jpghttp://www.videozona***/video_tests/hc7-hv20/lores/hv20-ns.jpg
Для того, чтобы увидеть оригинальный стоп-кадр - щелкните на соответствующей миниатюре​


poczytałem też i bardziej wybrałbym Canona
Sony - auto


Canon - auto


sony - manual


Canon - manual

http://www.videozona***/video_tests/hc7-hv20/

kiki - oco wtym chodzi?
 

RyEk

New member
Tzn: po lewej Sony w trybie 0 lux = Night Mode
a po prawej Canon z wlaczonym oswietleniem diodowych wbudowanym w kamere.
Odnosnie diody co Canonie jest wbudowanas: Oswietlenie to nalezy w ostatecznosci kozystac poniewac o ile srodek kadru jest jeszcze do przyjecia, o tyle poza srodkiem - zwlaszcza z prawej strony kolory robia sie z poswiata niebieskosci :) i nawet regulacja WB niewiele pomaga :)
To jest dobre jak nie masz dodatkowej lampki na kamerze a musisz cos sfilmowac w kompletnej ciemnosci oczywiscie taki zasieg wbudowanej lampki to max 2m
Ale chyba wole sfajfolone kolory (ewentualnie mozna probowac w jakims progu to edytowac) niz zielony obraz Sony'ego :)

P.S na zdjeciach z videozona*** nie widac za dobrze zmian w kolorach - najlepiej to widac przy "motion" - scena moze byc nieruchoma ale wiecej niz jedna klatka musi byc :D

@mariof
Czy moglbys spelnic moja prosbe ktora napisalem kilka postow wyzej w tym temacie. Skontaktuj sie ze mna PW se porozmawiamy na GG etc o ile masz taka chec.

Pozdro.

P.S2: Moze niedlugo bede mial okazje bawic sie HC5 wiec moze conieco subiektywnie opisze ja ale to nie pewnik na razie
 

pxl666

Member
Bez reklam
jesli chodzi o diodowe lampki w kamach to ciekawym sposobem jest naklejenie filtra - np zoltego.tracimy troche luksow ale oswietlenie jest bardziej naturalne i nie przepala tak np twarzy przy bliskich ujeciach.
 

mariof

New member
Bez reklam
@mariof
Czy moglbys spelnic moja prosbe ktora napisalem kilka postow wyzej w tym temacie. Skontaktuj sie ze mna PW se porozmawiamy na GG etc o ile masz taka chec.

@RyEk
daj mi trochę czasu - powaliły mnie wirusy i nie bardzo wiem jak się nazywam...:confused: . Zrobię Tobie to nagranie za dwa-trzy dni jak wydobrzeję. Przepraszam, ale na "łożu boleści" leżę... a wieczorem to już całkiem "kicha":(,
 

pxl666

Member
Bez reklam
no ten kolo jest totalnym luzakiem - tak dla smiechu wstawiam
bm01uv5.jpg
 

mobor

Banned
dobra parafraza do cen oryginalnych akcesoriów

BTW Wlsnie kupilem 2szt Accu do mojej HV10 - za dwie bateryjki dalem w Media 180zl
Odpowiednik Canona kosztuje 450zl .... 1 sztuka oczywiscie
Nalezy dodac - ze nawet oryginalne Canony...nie są produkowane przez samego Canona
 

pxl666

Member
Bez reklam
ja znalazlem ciekawa oferte na akku razem z ladowarka na ebayu i tam zamierzam zakupic ze dwie bakterie.jak juz wyladuja w mej dloni i poteszcze to dam znaka.
na ebaju zreszta kupilem sporo roznych akcesoriow i nie jestem zawiedziony.
 

Marcin_s

Member
patetnt z diodkami i tak wyglada niebo lepiej niz te trupie zielone obrazy z Sony ktore kojarza mi sie z ujeciami z balang teamu Wildcats
 

pxl666

Member
Bez reklam
ciemno i zero szumow
video i ustawienia

- Mode: Tv, shutter 1/60
- Exposure: Press the EXP button and dial 1-3 clicks down from 100% zebras as required
- Image Effects: all off/default
- OIS: off
- Focus: mostly IAF, sometimes IAF to set focus then to MF to prevent hunting
- No post CC
- Some shots used an old Raynox .3x semi-fisheye

do wyprobowania dla was!!
 
Do góry