CANON HV20-uwagi uzytkownikow

mobor

Banned
Ja do HV10 zamowiłem wlasnie HAMA w cyfrowe.pl za 85zł
Nie chciałem totalnego no-name'a po 60zł wiec postawiłem na markę która nie istnieje od wczoraj a na dodatek, na bateryjkę mam 2 lata gwarancji.
Oyginalna bateryjka kosztuje 440zł - przegięcie !!
 
Ostatnia edycja:

RyEk

New member
Ja kupilem od razu 3szt (Premium Gold) te co podawalem wczesniej linka.
Firma Premium Gold nie jest moze to HAMA ale tez nie jakies badziewie czyt.=noname.
Istnieje tez juz jakis czas na rynku, a gwarancja 6miesiecy.

Nie lubie jak mi brakuje aku wiec kupuje na wyrost. Lacznie do HV20 mam 3szt + 1szt oryginal Canon'a.
W mojej HC42 Sony tez mam baterie wlasnie tej firmy.
Moze nie eksploatowalem ich namietnie przez te prawie 2lata ale pierwszy akumulator tejze firmy obecnie ma ok 70% swej poczatkowej pojemnosci.

Jedno ale. Pojemnosc ktora podaje na naklejce tenze producent trzeba se brac poprawke dzielac na 2 - patrzac na deklarowane pojemnosci powinny dzialac znacznie dluzej.
Pewnie HAMA ma tyle ile podaje, nie mialem wiec nie mam porownania.
Jestem zadowolony z ceny/jakosci.

P.S Tejze firmy rowniez baterie mam do mojego cyfraka = Panasonic FZ30.
 

RyEk

New member
Dlaczego od razu nieszczesliwi?
Juz wyjasnilem co mnie boli...
Jutro postaram sie wrzucic jakies kilka sekund - pogoda dopisuje wiec material bedzie sliczniutki :grin:
 

RyEk

New member
To po co wogole to forum... zeby zachwalac tylko?
Jako klient musze wyrazic co mnie zabolalo a co nie, w koncu klient nasz pan :)
Prosze na to spojrzec z subiektywnego punktu widzenia, bo np przyslowiowy "Kowalski" moze byc zachwycony tym produktem i powie ze sie czepiam.

Czepiam sie bo - place to zadam :p
Czytajac pewne watki na tym forum jak i odpowiedzi na nie odnosze wrazenie ze urzytkownicy maja klapki na oczach i sugeruja sie jedynie wypowiedzia innych.
Kazdy z nas jest inny i ma inne wymagania do produktu ktory kupuje.

Pewnie ze decyzja powinna polegac na tym ze ostatecznie samemu sprawdza sie "produkt".
W moim przypadku tak nie bylo - kupowalem w ciemno.
W prawdzie mialem prawo do 7 dni zwrocic przedmiot jako zakup przez internet ale...
No wlasnie ale - co bym wybral innego?
Wiec poszedlem na kompromis i pogodzilem sie z pewnymi rzeczami (te co mnnie najbardziej bolaly).

Jezeli chodzi o moje potrzeby wpelni zadowalajacy produkt moglbym miec jakbym dolozyl jeszcze 3x tyle chociaz nie do konca - bo wtedy nie bylaby kamera "amatorska" tylko "klocek".
Nie kupowalem kamery z mysla o zarobku lecz o kamerze ktora spelni wszystkie moje zachcianki i widzimisie i w dodatku jaknajmniejszej (wiem wiem, paradoks :D )

Dla osob ktore choc troche czytaja ze zrozumieniem:
HV20 jest kamera rewelacyjna dla przecietnego "kowalskiego". Pewne niedogodnosci wynikaja z faktu ze nie ma produktu idealnego, zawsze mozna znalezc jakies ale.
Duzo sie widzi watkow tu czy na innych forach: jaka kamera do xxx zl to mnie do pasji doprowadza. Wiem ze majac ograniczona sume pieniedzy chce sie kupic jak najlepszy sprzet ale tego typu watki raczej powinny pokazywac + i - danych kamer - cos jak ten watek, a nie: "pokaz mi pan najlepsza do xxx zl"

Bardzo ciekawe sa porownania HV20 z HC7 Sony.
Ciekawe z tej strony, ze nie dla kazdego jest najwazniejsza jakosc (ktora i tak nie bedzie sie znaczaco roznila) ale i inne funkcje.

Czytajac angielskie fora o HV20 - dosc czesto pada stwierdzenie ze:
kupilem ja bo ma true progressive i opcje cine - to jest argument!

Jezeli chodzi o moje argumenty to:
- j.w progressive , cine jako ciekawostka :)
- cena / jakosc / mozliwosci
oraz te cechy co wymienilem wczesniej i nie bede sie powtarzal

Faktem jest to jako ze nie mialem przyjemnosci testowania w sklepie sprawdzic czy ma to "co mnie boli najbardziej"
Pytanie trzeba sobie postawic tez na ile moglbym to przetestowac w sklepie. Dostalbym kamere do reki na 3min (ktorej defakto nigdzie nie widzialem bo jest to nowosc jako produkt) i testuj na sucho bez kompa :)
Rozwiazaniem jest kupic przez internet i ewentualnie skorzystac z prawa odeslania przedmiotu bez podania przyczyny, zamowienia kolejnej i szukaniu produktu najbardziej odpowiadajacemu wymaganiom.
Sa to niemale koszty takiej zabawy (przesylka).

Pewnie mnie zaraz zbluzgacie ale przydaloby sie jeszcze w HV20 pelny manual t.j jasnosc przeslony + szybkosc migawki (tryb M w aparatach) :p
no ale to tak od siebie tylko dodaje :)

P.S Co do sampli jednego wrzucilem (z trzech) z braku czasu.
Prosil ktos o tryb Progressive wiec takowy sampel zrobilem.
Oto jego parametry:

tryb: 1080p, P

szybkosc migawki: 1/120
jasnosc migawki: nie sprawdzalem ale cos chyba kolo F5.6 z racji tego ze nagrywalem w pelnym sloncu przy 40C upale :)

sharp: +1 (max)

saturation: 0

contrast: -1 (nie pytajcie dlaczego tak, po prostu tak lubie)

brightness: +1 (j.w)


Zajmuje ~17MB do pobrania z tad:
http://www.sharebigfile.com/file/184590/1080p-1na120s-sharp-1-contr-1-bright-1-demuxed-m2v.html


No to chyba tyle co chcialem powiedziec.

Pozdro
 

pxl666

Member
Bez reklam
ryek - ten plik jest muxed - czy tak byl grabowany czy wyrenderowales go czyms do takiej postaci? wydaje misie ze troche jest przeswietlony - uzywasz zebry?
 

RyEk

New member
Jest demuxed bo oddzielilem obraz od dzwieku - po co komu dodatkowe pare MB zeby pslouchac dzwiek :)
Nie jest przeswietlony, nagrywany w pelnym sloncu.
Z reszta przy trybie AUTO kamera ustawie czas na 1/50 a tu masz 1/120.
Na moim monitorze nie wyglada na przeswietlony.
 

mariof

New member
Bez reklam
niestety HV20 traci przy bliższym spotkaniu... . Canon trochę "jedzie na opinii", co nie oznacza, że jest to zły sprzęt. Do tej pory to Sony tak się często "ślizgało" ale HC7E zdecydowanie im "wyszło". Z każdym kolejnym nagraniem coraz bardziej podoba mi się ta kamerka:).
@RyEk
czy także miałeś kłopot z niepewnie działającą przysłoną (niekiedy "nie domykała się" i ujęcie było prześwietlone). W moim testowym egzemplarzu coś takiego pare razy się zdarzyło... . Ktoś jeszcze (nie pamiętam już kto:()
pisał na forum o podobnym problemie. Raczej to wada konkretnego (konkretnych) egzemplarzy. Jeżeli jednak problem zauważyli inni...
I jeszcze jedno - moim zdaniem 25P przydaje się tylko przy słabym oświetleniu, inaczej degraduje obraz,
 

RyEk

New member
Jesli HV20 przeswietla to chyba nie widziales z mojej Sony HC42 nagran - przepalona biel i wogole o pol dzialki F jasniej w takich warunkach jak na tym samplu.
Moze wydaje ci sie ze przeswietlona bo naprawde tak nawalalo slonce ze powstaly odblaski od lisci zywoplotu ale nie wiem moze i przeswietlone.
Jak zakupie filtr polara to wtedy sie okaze :)

P.S.
W moim przypadku chyba trafilem na model bez wad bo nic sie nie zacina.
P.S2 Widzialem jedna z probek HC7 i HV20 nagrywane w tym samym czasie rowniez w dobrze nasloneczniony dzien i tam wydawalo mi sie ze Sony przepalal biel - refleksy od poręczy.
Chetnie chcialbym potestowac po swojemu HC7 i porownac do mojej ale niestety nikt ze znajomych nie ma tego modelu :)
 
Ostatnia edycja:

Marcin_s

Member
mariof napisał:
moim zdaniem 25P przydaje się tylko przy słabym oświetleniu, inaczej degraduje obraz,
Do krecenia rodziny ten tryb jest rownie niepotrzebny jak zebra i tryb manualny... DLA MNIE CYTAT DNIA :) Dla mnie ta kamera jest interesujaca z powodu wlasnie 25p, zebra i manual.
RyEk => ta kamera jest z Europy czy z USA? Mam dobre kontakty w Stanach wiec moze sprowadze ja sobie, z innej strony moze nie kombinowac i kupic na firme wersje europejska. Dla mnie ta kamerka na chwile obecna to jak swego czasu TRV900 - mega hicior rynku amatorskiego z wieloma pro funkcjami.
 
Ostatnia edycja:

mariof

New member
Bez reklam
@RyEk
nie napisałem, że HV20 prześwietla "z natury" tylko, że w moim testowym egzemplarzu coś takiego się zdarzyło kilka razy na skutek złego działania automatu przysłony. Wyglądało to na mechaniczne (?) problemy z przysłoną. Ponieważ wyłączenie i włączenie kamery likwidowało problem. Zdarzyło się to kilka razy (na kilkadziesiąt testów).
Co HC7 - nie pożyczę jej Tobie:wink: - jeszcze się nie "nacieszyłem"... . Wyjątkowo tylko pojawia się "zebra" a ja, ponieważ baaardzo nie lubię "wypaleń" mam zawsze ręczną obsługę przysłony "pod palcem". Wolę "nidoświetlić" (łatwo skorygować stosownym filtrem przy edycji) niż "przepalić" - wtedy "święty boże nie pomoże";)
 

mariof

New member
Bez reklam
Marcin_s napisał:
Do krecenia rodziny ten tryb jest rownie niepotrzebny jak zebra i tryb manualny... DLA MNIE CYTAT DNIA :) Dla mnie ta kamera jest interesujaca z powodu wlasnie 25p, zebra i manual.
RyEk => ta kamera jest z Europy czy z USA? Mam dobre kontakty w Stanach wiec moze sprowadze ja sobie, z innej strony moze nie kombinowac i kupic na firme wersje europejska. Dla mnie ta kamerka na chwile obecna to jak swego czasu TRV900 - mega hicior rynku amatorskiego z wieloma pro funkcjami.
Coś mam pecha dziś...., nie jasno się wyrażam. Oczywiście bardzo dobrze się stało, że Canon tak bogato wyposażył swoją kamerę. Dla zaawansowanego amatora jest to bardzo przydatne (ja najbardziej cenię sobie zebrę i ręczną przysłonę w mojej HC7). Te funkcje ma także HV20. Raz jeszcze powtórzę, że 25P przy dobrym oświetleniu powinien być wyłączony. Taka jest moja opinia ale inny użytkownik może uważać inaczej i... nie podejmę z nim dyskusji! Moim zdaniem, z tą funcją jest tak jak z x.v.colour w Sony - może być przydatna ale "na codzień" ja wyłączam. Efekt działania 25P przy słabym oświetleniu jest jak najbardziej OK - to najjaśniejszy (nomen omen)
tej kamery. Jednak przy dobrym oświetleniu... wyłączałbym...,
 
Ostatnia edycja:

RyEk

New member
Powiedzmy ze dla videofilmowca amatora = robienie wlasnych filmow
jest wlasnie tryp 25p oraz oczywiscie dopoki nie pojawia sie nagrywarki HD i BlueRay w rozsadnych cenach i dla mnie.
Gdy chcem zrobic potem z tego DVD oczywiscie filmuje 50i (czyt. 1080i).
Jesli filmuje z mysla o docelowym divx/xvid to wlasnie 25p ze wzgledu na objetosc plikow no i oczywiscie downsample do 720p = 1280x720 albo nawet i jeszcze nizej 1024x576
Nie mam (jeszcze) telewizora LCD z "far HDReady" (1366x768 bodajze) ale jak zakupie (full HDReady na razie nie wchodzi w gre - za drogie - jak na razie)
to dopoki ktoras z nagrywarek/odtwarzarek stacjonarnych nie wyjdzie w "normalnych cenach" odtwarzac bede albo z kompa albo bezposrednio z kamery przez HDMI.

P.S zakupilem w Polsce w cyfrowe.pl jeszcze po cenie 3999zl obecnie chyba tam kolo 4120zl (jakos tak).
P.S USA nie wchodzilo absolutnie w gre ze wzgledu na NTSC. Wole PAL i nie pytajcie dlaczego :)
 
Ostatnia edycja:

mariof

New member
Bez reklam
@RyEk
życzę wygranej w totolotka, super premii, bogatego wujka - filantropa, nagłego przypływu gotówki (mniejsza - skąd;)) i 42" (lub więcej!) z HD Ready - wtedy Twoja kamerka pokaże :lwi pazór":). Choćbyś miał ją via HDMI podłączać. Są i inne sposoby - pisałem o tym na forum. Jednak, moim zdaniem, wszelka dodatkowa kompresja .mpg2 HD tak bardzo degraduje obraz, że nie warto... .Oczywiście proszę o poprawkę na używane przeze mnie kodeki (w pakiecie z S10.7+)... .
 

pxl666

Member
Bez reklam
mariof napisał:
Coś mam pecha dziś...., nie jasno się wyrażam. Oczywiście bardzo dobrze się stało, że Canon tak bogato wyposażył swoją kamerę. Dla zaawansowanego amatora jest to bardzo przydatne (ja najbardziej cenię sobie zebrę i ręczną przysłonę w mojej HC7). Te funkcje ma także HV20. Raz jeszcze powtórzę, że 25P przy dobrym oświetleniu powinien być wyłączony. Taka jest moja opinia ale inny użytkownik może uważać inaczej i... nie podejmę z nim dyskusji! Moim zdaniem, z tą funcją jest tak jak z x.v.colour w Sony - może być przydatna ale "na codzień" ja wyłączam. Efekt działania 25P przy słabym oświetleniu jest jak najbardziej OK - to najjaśniejszy (nomen omen)
tej kamery. Jednak przy dobrym oświetleniu... wyłączałbym...,

hmmm...co w trybie progresywnym DEGRADUJE obraz???? widzialem juz wiele klipow i filmikow krotkich i dluzszych, w pelnym sloncu i w prawie ciemnicy - wszystkie w 24p i wszystkie wygladaly doskonale. nie rozumiem oco ci chodzi mariof z trybem progresywnym skoro na kilku forach ktore regularnie odwiedzam TA wlasnie funkcja przysparza hv20 slawy i kolejnych uzytkownikow...24p od 60i rozni sie znaczaco - to zapis PELNEJ klatki na cykl a nie POLOWY jak w wypadku trybow interlace...ma to ogromne znaczenie w edycji...
 
Do góry