Wybór subwoofera

kenobi36

New member
imalas
dzięki za link, poraz kolejny utwierdziłem się że Kefy to był dobry wybór.

don111
To JBL mają za dużo basu, jest to marka która mocno uderza w sprzedaż dla ludu. A większość ludu będzie wolało podbity bas i wysokie tony. To widać choćby w sposób jak są robione prezentacje. Na 10 kupujących trafi się jeden audiofil.

paproch
Ja też należę do ww ludu wychowanego na marnej jakości sprzętu i dlatego chciałem uniknąć osobistego wyboru czegoś do czego jestem przyzwyczjony.

Arts007
słucham na direct, w wielu postach już pisałem. Nawet nie muszę się przyzwyczajać. Wczoraj wróciłem o 1 w nocy i teraz podczas pisania tego postu nie wytrzymałbym łomotu. Natomiast EQ jest zapchajdziurą do KD i na imprezę.

Tak czytam wasze posty:
"święte słowa, słuchamy na 0 0"
"dlaczego bawisz się z equalizerem"
"zamiast poświęcać uwagę na specyfikacje i testy, lepiej posłuchać"
"Dość długo zajęło mi przestawienie się na słuchanie liniowe"

I widzę sprzeczności.

1.Jeśli posłuchamy i wybierzemy optymalnie to do niczego nie trzeba się przyswyczajać.
2. Jeśli przebieramy odsłuchujemy i wybieramy pod siebie to dlaczego nie ustawić EQ pod siebie.
3. Jeśli mamy się przyzwyczajać np do odsłuchu liniowego to skąd wiadomo który sprzęt gra liniowo? Chyba tylko z opini audiofilów mających kontakt z muzyką na co dzień lub z wykresów i wtedy odłuch osoisty zakazany.

Wracająć do subów.

prentek,
Celestion s 80: 100W, 8" . Do KD wolałbym coś mocniejszego.

imalas,
możesz przybliżyć temat DEFINITIVE TECH.

blackninja,
co do dziur w paśmie, wydawało mi się że przy rezonansie pomieszczenia bas się powinien wzmocnić a nie zniknąć. Masz może istrukcję do bety 12? Albo po krótce objaśnić działanie lub sposób ustawiania rabosa.
 
Ostatnia edycja:

ArtS007

New member
Bez reklam
Masz rację mówiąc, że odsłuch liniowy nie jest tak naprawdę liniowy. Ale, pomijając oczywistą nieliniowość układu audio, takie założenie jest najlepsze. Przynajmniej na czas porównań. Prawdą jest również, że jak wybierzesz coś na podstawie odłuchu, to wybierzesz pod siebie. Jednak idąc do salonu audio na odsłuch przy przyzwyczajeniu, że basy i soprany były zawsze na maksa, nie wybierzesz nic. Taki paradoks.

Osobiście nie wiem, czy używałbym equalizera, gdybym go w swoim Denonie miał. Dowcip polega na tym, że amerykańska wersja Denona 2106 taki equalizer posiada, zaś europejska już nie. Trudno, pogodziłem się. I powiem Ci, że mimo tego iż posiadam możliwość zakręcenia basami i sopranami na frontach, nie robię tego. Kino i bez tego brzmi wystarczająco przekonująco. Jednak w kinie niezastąpiony będzie subwoofer.

ArtS :)
 

imalas

New member
kenobi36 napisał:
imalas,
możesz przybliżyć temat DEFINITIVE TECHII
Przybliżam:strona firmowa, zakup w Polsce np.tu
Zrobił na mnie wrażenie, strasznie muzykalny "grajek", ale gdy chciałem delikatnie zmienić parametry to usłyszałem "słodko" brzmiące słowa: "NE,NE ...VERBOTEN!!!" :D (Bawaria) i tu się kończy moja przygoda z tymi subami!:???: Kiedy zapytałem ironicznie "czy wogóle można go przesłuchać przed kupnem to usłyszałem "JA,..JA! , ale dopiero po ok.15sek!
Reklama głosiła, że zejdzie do 14 Hz, ale nie pozwolili mi tego sprawdzić z płytki testowej AV tzn. Heimkino-TestDisk. Na szczęście u nas "paka niet verboten" :) więc śmiało wal do najbliższego dealera DTech...miłej zabawy! Ceny te same co w USA! (po przeliczeniu na zł lub euro)
 

kenobi36

New member
Na stronie nie znalazłem cen DEFINITIVE TECH więc wysłałem zapytanie. Czasami kursuję do Białystoku to się przyjrzę bliżej. Wygląd na fotkach mają ładny. Ciekawe przy jakim spadku podają najniższą częstotliwość, głośnik 8", dwie membrany bierne 8" i 14Hz? Coś mi się nie widzi.

Ktoś na forum zna zalety i wady subów z membraną bierną?
 
Ostatnia edycja:

imalas

New member
Ceny są! TRZEBA CZYTAĆ UWAŻNIE!... pod opisem każdego suba jest cena np.
SuperCube II ....
Frequency Response: 14Hz — 200Hz
....
Driver Complement: One 8" long-throw polymer subwoofer coupled to two 8" pressure-driven infrasonic bass radiators.
....
Suggested Retail: $899 ea


a więc nie ma dwóch membran biernych... ma tylko jedna bierną, a drugą czynną i na tym polega nowatorstwo tej konstrukcji, co pozwala na zejście tak nisko. Producenci stosują bass-reflex bo jest tańszy

Szukanie nie boli......a niech tam! :grin:
Zalety: fragment: "zalety membrany biernej nad systemem bass-reflex (możliwe bardzo niskie zestrojenie przy akceptowalnych wymiarach, brak występowania rezonansów rurowych) są tak znikome, że nie warto "na siłę" dokładać pieniędzy by wykorzystać membranę bierną. Membrany bierne mają zastosowanie w przypadku bardzo małych obudów w których niskie zestrojenie b-r wymagałoby utopijnych długości tunelu. "

Sklep jest też w W-wie
 

Glimmer Twins

New member
blackninja napisał:
JBL ES150 będzie bardziej pasował do wielkości pokoju. Jak chcesz dobrą cenke wal na PW.

witajcie,

też aktualnie szukam suba.

Sprzęt: Denon AVR 2805, przód JBL E80 + EC 35. Pokój 60m2.

Sub ? E150/250 czy ES150/250 ? Poradźcie proszę.
 

imalas

New member
ES250.....na 60m2......to minimum jeśli koniecznie z JBL-a, po odsłuchu będziesz widział, czy zakupić drugiego suba. Dobre ceny ma Blackninja.
Te fronty E80 "deko" zamałe!...możesz pomyśleć najpierw o ES100, a póżniej np o subie.
 
Ostatnia edycja:

kenobi36

New member
imalas napisał:
Ceny są! TRZEBA CZYTAĆ UWAŻNIE!... Suggested Retail: $899 ea
imalas - nie nadymaj się bo ci żyłka pęknie, mam wrażenie że starasz się pouczać wszystkich udając wszechwiedzącego guru, prawie w każdym poście krytykujesz i pouczasz wszystkich.
1.
Rozumiem że zakładasz że rzucę na stół odpowiednik 899$ i mi suba dadzą. Z doświadzczenia wiem że cena w Polsce będzie wyższa niż w USA więc pytanie wysłałem do polskiego dystrybutora. Ceny na stronie producenta stanowią tylko wartość orientacyjną, na sronie dystrybutora nie ma ani cen ani opisów.
2.
"One 8" long-throw polymer subwoofer coupled to two 8" pressure-driven infrasonic bass radiators".
Wydaje mi się że w tłumaczeniu oznacza: Jeden o dużym skoku polimerowy głośnik subniskotonowy połączony z dwoma sterowanymi ciśnieniem radiatorami basu.

Godzna 22 po ciężkim dniu, muzyczka gra, dwójniak kurpiowski mile rozchodzi się po ciele, powoli zapadam się w fotelu, przykro mi imalas, ale w takim stanie nie czytam uważnie. A tak poza tym dzięki za info o sklepie w Wawie.

Radiator basu - coś co odprowadza bas - chyba z wewnątrz obudowy.
A. Obudowa taka teoretycznie powinna gubić parametr pojemności (zachowywać się jak dużo większa obudowa lub o zmiennej pojemności) i tłumić rezonanse wewnętrzne i układu głośnik-obudowa. Rozwiązanie teoretycznie bardzo pomysłowe ale pytanie jak nasza poruszająca się membrana generuje dźwięk na zewnątz. Możliwe że natężenie dźwięku przez nią wydawanego byłoby bardzo słabe i nie będzie przeszkadzać.
B. Z drugiej strony gdyby zgrać powierzchnie sztywnej membrany z jej masą i objętością obudowy membrana mogła by pracować jak otwór BR. Ale nazwa sugeruje że jest to radiator czyli raczej wersja A.

:hmm: Czy ktoś wię czy głośnik z membraną bierną wydaje jakieś dźwięki poprzez tą membranę?

Osobiście natomiast muszę poszukać jakiejś wzmianki technicznej na ten temat bo jest to ciekawe.

------------------

Jeszcze się pokręciłem po testach subów i szczególnie ciekawie pod względem dolnego pasma przenoszenia wypadają właśnie głośniki z membraną bierną. Natomiast poziom skomplikowania nasuwa mi że muszą mieć sporą ilość elektroniki która koryguje charakterystykę częstotliwościową i może mieć to negatywny wpływ na jakość dzwięku (szczególnie przy muzyce). Niestety potwierdzają to wykresy zniekształceń. I tak teraz muszę podjąc decyzję czy postawić na efektywność (membrana zamknięta lub BR) czy na jakość (obudowa zamknieta).
 
Ostatnia edycja:

imalas

New member
To jednak alkoholowe fantazje.....żenada!
Zebyś był grzeczniejszy to bym Ci to wszystko wyjaśnił, a tak to mi się po prostu odechciało odpowiadać na Twoje "problemy" wynikające z Twojego "doświadczenia" opartego na intuicji .....tyle!
 

kenobi36

New member
kenobi36 napisał:
Radiator basu - coś co odprowadza bas - chyba z wewnątrz obudowy.
A. Obudowa taka teoretycznie powinna gubić parametr pojemności (zachowywać się jak dużo większa obudowa lub o zmiennej pojemności) i tłumić rezonanse wewnętrzne i układu głośnik-obudowa. Rozwiązanie teoretycznie bardzo pomysłowe ale pytanie jak nasza poruszająca się membrana generuje dźwięk na zewnątz. Możliwe że natężenie dźwięku przez nią wydawanego byłoby bardzo słabe i nie będzie przeszkadzać.
B. Z drugiej strony gdyby zgrać powierzchnie sztywnej membrany z jej masą i objętością obudowy membrana mogła by pracować jak otwór BR. Ale nazwa sugeruje że jest to radiator czyli raczej wersja A.
"Bass Radiator" No coż chyba firma Definitive Tech jako jedna z nielicznych używa takiego pojęcia. Częściej występuje określenie "Passive Driver" jako membrana pasywna ale Bass radiator też czasami występuje jak poniżej.

Wygląda na to że rozważanie B było słuszne.
A so-called reflex design provides a way around the Iron Law. A hole, or port, in the speaker enclosure loads the driver, reducing its excursion at the low end of its operating range. Below this range, the port itself contributes much of the system's output. One variation on this design uses a passive radiator in place of an open port or vent. A passive radiator is essentially a speaker without a drive mechanism (no magnet or voice-coil) that moves in sympathy with the vibrations and pressure created by the active speaker. By changing the size of the port—or the size and mass of the passive radiator—you can control the frequencies augmented by a reflex system.

Czyli membrana głośnika pasywnego spełnia funkcję otworu BR.

Dla osób świeżych w temacie:
Działanie obudowy Bass Reflex można prównać do cięzarka zawieszonego na sprężynce. Za sprężynę robi powietrze w obudowie. Czym mniejsza pojemność obudowy tym twardsza sprężyna. Za ciężerek odpowiada słup powietrza w rurce otworu BR (niestety nie liczy się tylko masa powietrza ale również powierznia otworu ponieważ nasz słup powietrza napiera ciśnieniem: a czym więkasz powierzchnia to mniejsze ciśnienie czyli mniejsza masa cięzarka). Jeśli producent założy sobie częstotliwość rezonansu BR to zmniejszając pojemność obudowy musi zwiększyć długość lub zmniejszyć średnicę "rury".
Bardzo mała obudowa niestety nie pozwoli na długą rurę a zastosowanie małej średnicy otworu spowoduje wzrost prędkości powietrza w otworze i efekt furkotania.
I tu wychodzi nam na przeciw membrana pasywna która działa dokładnie tak samo ale co ważne: Membrana ma dużą masę w stosunku do powietrza (a więc powierzchnia może być duża (powierzchnia teoretycznego otworu BR). Masa jest nawet za duża ponieważ membrana nie może być zbyt ciężka ale jednocześnie odpowiednio sztywna (masa musi być dobrana do objętości obudowy i powierzchni).

Jak już tyle wyskrobałem to dodam że w częstotliwości rezonansowej BR głośnik jest mocno obiążony ponieważ pracuje w węźle fali dźwiekowej a co zatym idzie wychylenia są małe i zniekształcenia małe. Wadą natomiast przsunięcie w fazie o 90st. fali z otworu BR w stosunku do samego głośnika. Drugą wadą jest to że aby wprowadzić i wyprowadzić z rezonansu otwór BR trzeba czasu a więc spowolnie i słabe przenoszenie impuilsów.
To samo powinno się tyczyć subów z membraną pasywną.

Ciekawostką jest to że suby z membraną pasywną schodzą bardzo nisko. Przypuszczam że częstotliwość rezonansu membrany biernej jest ustawiona bardzo nisko. A powyżej tej częstotliwości rezonansowej w obudowie BR obudowa zachowuje się jak zamknięta.

Jeśli się gdzieś pomyliłem proszę o poprawkę.

Definitive Tech
Komplet konktetów:
- Ceny są na stronie producenta:
http://www.definitivetech.com/loudspeakers/subwoofers/subwoofers.html
tyle że trzeba liczyć 4,66zł za dolar jeśli chcemy kupić w Polsce u Audiofil-A:
http://audiofila.pl/site/index.php

- Seria SuperCube ma co najmniej po dwie membrany bierne.

- Parametry podane przez producenta są "MOCNO" naciągane.
Test zestawów kina domowego w tym zestaw z SuperCube I. SuperCube schodzi do 30Hz. (jest też Jamo D4sub i B&W ASW675, Canton)
http://www.soundandvisionmag.com/assets/download/1222003153710.pdf

Parametry parametrami, natknąłem się natomiast na parę odsłuchowych bardzo pozytywnych opini. Parametry prawdziwe też nie są złe ale znajdziemy lepsze w tej cenie. Obudowy na fotkach wyglądają na pięknie. Więc jeśli ktoś odłucha i mu się spodoba to czemu by nie. Ja osobiście - pass.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

vorlon

New member
Posiadam Velodyne CHT-12R i mogę powiedzieć że po dobrym z konfigurowaniu z resztą systemu są niesamowite zarówno w muzyce jak i w kinie.
W cenie 2400 za jaką go kupiłem naprawdę polecam.
 

kenobi36

New member
A możesz coś powiedzieć o jakości wykonania obudowy (Osobiście przód mi się nie podoba na zdjęciach). Oraz jak głośny jest w nocy w trybie oczekiwania (chodzi mi o transformator).
 

vorlon

New member
kenobi36 napisał:
A możesz coś powiedzieć o jakości wykonania obudowy (Osobiście przód mi się nie podoba na zdjęciach). Oraz jak głośny jest w nocy w trybie oczekiwania (chodzi mi o transformator).

Skrzynia jest wykonana z mdf ja mam czarny model, ramka maskownicy wykonana ala lakier fortepianowy na wysoki połysk (materał ten podobny jest do ramki plazm KURO).
W trybie standby jest cichy .
 

kenobi36

New member
Większy brat Velodyne DLS5000 (ze specyfikacji 110 Voltowa wersja CHT-15R) też zbiera pozytywne melodyjne pochwały teście pięciu subów:
http://www.soundandvisionmag.com/sp...ice-subwoofers-velodyne-dls-5000r-page10.html

Szkoda że pożałowali mocy w miższych modelach:
Built-in 185 watt (RMS) power amplifier (CHT-10R)
Built-in 200 watt (RMS) power amplifier (CHT-12R)
Built-in 1000 watt (RMS) power amplifier (CHT-15R)
 
Ostatnia edycja:

deniro24

Member
Bez reklam
Powoli zastanawiam się nad wprowadzeniem zmian w moim skromnym zestawie 5.1 - Jamo S606 + JBL E250P. Mój pokój to 20m2, jestem miłośnikiem filmu, ale suba wykorzystuje również w muzyce. A fakt, że poprzednio miałem same Tonsile (Scherzo 350, Voyager 350, Ton 200 + Altus 300) świadczy o tym, że audiofilem nie jestem - lubie mocne uderzenie.

W grę wchodzą dwie opcje:

1. zakup drugiego suba i kabelek Y,

2. sprzedaż E250P i zakup innego (większego) suba.

Co do opcji pierwszej to myślę o trzech firmach - JBL (ES250 lub L8400P), Jamo (E7, 650, D4), Infinity (Beta SW12). Myślałem jeszcze o Jamo D7, ale ta cena... Dwa suby mnie zawsze kusiły:)

Druga opcja to zakup jakiegoś Paradigma (PS1200v4, PS2200, lub nowy model DSP 3400) lub Sony (SA-W3800 lub SA-WX900 - jak/gdzie to kupić?). No właśnie gdybym gdzieś dorwał tego WX900 to kupiłbym go odrazu, ale nawet na zagranicznych aukcajch ebay go nie ma (może ktoś z Was orientuje sie gdzie go można kupić?), dlatego coraz poważniej myślę o PS2200.

Z tego co się orientuję to don11 oraz sebol81 siedzą trochę w temacie subów, więc proszę o Waszą wypowiedź, ale nie tylko.

Pozdrawiam.
 
Do góry