TV Sharp 46LE 820 - test otwarty, opinie, wszystko na temat serii 820

Bob Budownic

New member
Widzę tam ustawienia dla gry oraz PC , a jak wyglądają ustawienia filmu . Może jakiegoś screna dostanę . Ponadto kolega Bob mimo wszystko nie osiągnął tego ze nie ma już teatru . Nie wiem czy nie prościej będzie mi wymienić na plazmę full hd


Nie kombinowałem jeszcze z trybem Film, ale ,mam watpliwosci czy cos zdziałam. O tym wieczorkiem.
 

Siemiono

New member
Jeśli bardzo chcesz wymienić na plazmę to Panasonic V20 (lub VT20 - ten jest 3D) chodzi wg mnie ekstra, ale nie poddawaj się. Ja też przechodziłem ten etap.

BoB ustawienia telewizor powinien trzymać nawet po wyjęciu wtyczki, ale prawdopodobnie Ty masz telewizor włączony w trybie sklepowym. Należy to zmienić na tryb dom.
 

Siemiono

New member
A możesz podać jak powinien wyglądać tryb FILM tak bez zbędnych informacji .

Ja oglądam większość w trybie USER i ustawienia mam następujące (znalezione gdzieś na tym forum):

AV MODE> USER/użytkownik
Backlight> -2
Contrast> +29
Brightness> -2
Color> +3
Tint> 0
Sharpness> +1

Advanced Settings
CMS-Hue
R> 0
Y> 0
G> +1
C> +15
B> -12
M> +28

CMS-Saturation
R> +30
Y> -9
G> -4
C> +30
B> -21
M> +20

CMS-Value
R> +17
Y> +6
G> +26
C> +5
B> +14
M> +16

Color Temp.
Color Temp.> Middle
R> 0
G> 0
B> 0
R> +1
G> 0
B> 0

Active Contrast> Off
Gamma Adjustment> 0
DNR> Off

W miarę potrzeb można poeksperymentować ze zwiększeniem podświetlenia
 
Ostatnia edycja:

1231

New member
1. Wgrałem najnowszy soft
2. Skorzystałem z zaproponowanych poniżej ustawień

Ustawiałem z podmenu narzędzia
Fine motion dałem na wył . OPC na wył , tryb FILMU na wysoki
Ogólne wrażenie , że nie mam już TV full HD tylko zwykły najwyżej SD biorąc pod uwagę 52 " .... Niestety :-(
 
Ostatnia edycja:

Bob Budownic

New member
1. Wgrałem najnowszy soft
2. Skorzystałem z zaproponowanych poniżej ustawień

Ustawiałem z podmenu narzędzia
Fine motion dałem na wył . OPC na wył , tryb FILMU na wysoki
Ogólne wrażenie , że nie mam już TV full HD tylko zwykły najwyżej SD biorąc pod uwagę 52 " .... Niestety :sad:

Kurde ! Tryb "film" daj na wyłączony. Zrobiłem tak i teatr znikł ! Przez ponad dwa miechy walczyłem z tym efektem i nigdy nie wpadłem zeby zaglądać do trybu Film, heh. Dzięki za podpowiedź Siemiono


Siemiono
a może wiesz co zrobić zeby nie było chmur na ciemnym tle ? tylko nie pisz "zmień telewizor" :)
 
Ostatnia edycja:

1231

New member
Wydaje mi się , że sprawa "teatralnego widoku" została zażegnana . Swoją drogą to ciekawe dlaczego nie ma o tym słowa w instrukcji , albo nie ma widoku fabrycznego bez teatru ?

Poleciał mi jeden piksel choć TV mam kilka dni ( na czarnym ekranie mam jeden punkcik biały o wymiarach tak 0,5/0,5 milimetra może trochę mniej ) . Czy z formalnego punktu widzenia podlega to gwarancji i czy radzicie to zareklamować czy dać sobie spokój .
 

1231

New member
Uszkodzony piksel jest niewidoczny w trakcie oglądania , przy takim rozmiarze uszkodzenia i 3,5 odległości musiałbym mieć absolutny wzrok . :)

Czy jest możliwość zmiany proporcji ekranu ( 16/9 , 4/3 ) z pozycji pilota ?
 

1231

New member
Muszę jeszcze potestować TV . Się okaże w ciągu kilku dni/tygodni . Apro po chmur to u mnie są jak mam wyłączone urządzenia peryferyjne a załączone TV ale mi to nie przeszkadza . Choć lepiej by było gdyby chmur nie było .
 

Siemiono

New member
Minimalnie coś tam widać jak jest ciemno w pokoju, ale ogólnie jestem zadowolony. W 46" który oddałem było zdecydowanie gorzej.
 

1231

New member
to daj sobie spokój z pikselem.
Tak z pilota masz zmiany formatowania obrazu.

Przeczytałem instrukcje i nie umiem zmieniać formatowania . W prawym górnym rogu jest panorama ale nic zmienić nie można . Prawdopodobnie coś mam w ustawieniach pokićkane .
Przycisk nr. 7 na pilocie dotyczy zmiany trybów lecz nic nie mogę zmieniać jedynie wyświetlić .
Instrukcja strona 37 mówi o ustawieniach w opcjach TV : opcja > WSS/Tryb 4:3 . Ja nie mam w opcjach WSS lub 4:3 , a jedynie Panorama i tu nic zmienić nie mogę . Mam zbrakowane menu ?

Druga sprawa to nie widzę opcji zmiany technologii 100Hz . Zazwyczaj jest 50 Hz na blu ray 60 Hz . Kupiłem 100 Hz a nie wykrzystuję tej technologii ? W instrukcji nie ma słowa na ten temat . Czy minimalizowanie efektu smużenia jest nieustawialne i TV sam sobie reguluje
 

Siemiono

New member
Jeśli masz podłączony sygnał SD to naciskając klawisz nr 7 <> na pilocie pojawiają się tryby obrazu Normalny, Powiększenie 14:9, Panoramiczny, Pełny, Kinowy 16:9, Kinowy 14:9

Dla sygnału HD naciskając klawisz nr 7 <> na pilocie pojawiają się Pełny, Przeskalowane (dla 720p), Piksel na piksel

a Ty chyba próbujesz w MENU to zmienić.

To że pokazuje 50Hz czy 60 Hz to jest informacja o źródle sygnału wejściowego. Też na początku się zastanawiałem o co chodzi, ale zostałem oświecony, że elektronika robi swoje i jest 100Hz. Fine Motion odpowiada za poprawę wyświetlania dynamicznych scen - więcej o tej opcji na 27 str.
 
Ostatnia edycja:

1231

New member
Ja chyba menu odnośnie 16/9 lub 4/3 popsułem bo nie mam nic do ustawienia . Przycisk nr7 w pilocie nie działa tzw wyświetla ale nie zmienia nic w widoku ani ustawieniach
 
Ostatnia edycja:

Marcin2000

New member
Bez reklam
SHARP 40LE820E znów w serwsie...

dalszy ciąg relacji z moich problemów z TV SHARP 40LE820E kupionym 16.03.11...

Mój TV miał wymienione dyfuzory świetlne potem nieskuteczna wymiana płyty głównej w domu klienta i dalej nie widzi kanałów cyfrowych, sygnał w gniazdku jest co sprawdzone przez serwis kablówki Tel-Kab. Sprawdzać będą teraz parametry sygnału wysyłanego przez kablówkę, nawet będą nagrywać ten sygnał.

Podobno to jedyna lub jedna w Polsce kablówka z sygnałem cyfrowym w kablu... kurcze co ma sygnał przecież jakoś TV przez ok. 3-4 tygodnie działal na tym gniazdku i sygnale?

Odkąd go kupiłem jest w serwisie albo nie działa, czekam na decyzję SHARP Polska czy wymiana odbiornika czy zwrot pieniędzy czy kolejna naprawa czego już mam serdecznie dość... płacę za kanały HD których nie oglądam, dwa dni mojego urlopu na spotkania z serwisem poszły w piach... ile nerwów i zmartwień...miałem sobie sprawić radość a tu strasznie felerny egzemplarz trafiłem...:( prawie wszyscy zadowoleni z tego modelu a u mnie... szkoda gadać :cry:

Zobaczymy co ponoć zainteresowany swoją renomą i zadowoleniem klienta SHARP postanowi w mojej sprawie.

Na pewno forumowiczy poinformuje co dalej w tym "serialu".

M.
 
Do góry