TV Sharp 46LE 820 - test otwarty, opinie, wszystko na temat serii 820

piczon

New member
yo, czy ktos z szanownych forumowiczy gra w gre Pro Evolution Soccer ? (np 2012)

czy smuzy wam gra ? mnie to dobija niemilosiernie, zastanawiam sie czy jestem jedyny ? myslalem ze 100 hz pomoze - niestety zadne ustawienia w tv i ps3 nie zalatwiaja problemu

pls o info
pozdro
 

mosciak

New member
824 i cam cyfry plus

witam.

Jako że ciężko znaleźć jednoznaczne potwierdzenie co i jak z nowymi modułami CAM C+ śpieszę donieść że:

- nowy cam działa. :)
- nie jest parowany z kartą więc swobodnie można sobie poczynać.
- obraz jest ok. HD lepsze ni z na sagemcom (taki mały) - choć innego porównania nie mam.
- w EPG nie mam polskich znaków. - jesli ktoś zna lekarstwo to słucham :0
- przełącznie programów nie gorsze niż w starym pionku lub sagemcom. jak dla mnie wystarczająco szybko. (problem robi raczej sam tv jeśli już)
- karta inicjowana jest dość szybko - znaczy ze nie dłużej niż wstaje większość tunerów.
- sygnał raczej musi być silny. szybko rwie jeśli np wieje wiatr itp. u mnie nie ma jak na razie C+ FILM HD... nie mogę tak dokładnie ustawić anteny przykreconej do ballkonu.. a w tunerze zewnetrznym nie było kłopotów....

w tv nie ma w zasadzie żadnej sensownej diagnostyki. ręczne wpisanie transpondera nie jest wygodne, no ale choć wtedy widać siłę sygnału na konkretnych częstotliwościach.

a ha - dla tych któży myślą o timeshift w połączeniu z cam... ZAPOMNIJCIE O TYM. tv chroni prawa autorskie i na 95% kanałów nic nie nagramy. najczesciej mozna to robić ogladając ... wiadomości... na filmach ZERO SZANS.

TV w ostatniej wersji softu, cam - nie wiem. jak komus zalezy to sprawdze.

poza głupim menu samego tv i kretyńskim pilotem uważam zakup za w miarę udany (i tv i cam) choć obecnie wybrał bym inaczej.
 

majbak

New member
Witam wszystkich ,jestem posiadaczem 820 od trzech dni i mam problem.Przy odtwarzaniu filmu z USB dochodzi do godziny i 12 minut i się wyłącza czasem godzina 16 minut odtwarzania.Wtedy od początku musze włączyć przewinąć poza ten czas w którym się zatrzymuje i odtwarza dalej.Miał ktoś taki problem?
 

majbak

New member
Witam wszystkich.Jestem posiadaczem 820 od tygodnia i mam problem z divix .Włączam film i po godzinie i 12 minutach odtwarzania czasem godzinie i 16 minutach zatrzymuje się i koniec filmu.Myślałem że to wina pena ale nie,albo filmu.Muszę jeszcze raz włączyć,przewinąć poza ten czas zacięcia i idzie już do końca normalnie.W filmach 1,4Gb tego nie ma a tam gdzie mi się tnie filmy mają 3Gb lub 4Gb jest to divix 720p.Miał ktoś taki problem?W ciągu tygodnia mogę go oddać a nie chcę bo podoba mi się.
 

matyja

Member
Witam,

posiadam LC-52LE820E od dwóch lat. Odkąd uruchomili kanały HD w testowym MUX'ie (małopolska), mam problem z tym telewizorem. Objawia się on wyraźnie wolniejszym działaniem (brak płynności) podczas, gdy włączony jest kanał HD (przełączanie kanałów, ustawienia, zmiana głośności, etc). Problemy te nie występują, jak włączony jest kanał SD, czy podczas korzystania z sygnału analogowego, bądź z HDMI. Do tego telewizor wiesza się podczas korzystania z telegazety, również na kanałach HD - trzeba go wyłączyć z prądu, aby znów działał.

Z Sharpem oraz z jednym z krakowskich, autoryzowanych serwisów walczyłem prawie pół roku. Wymiana płyty głównej (na model LE822E), w bardzo niewielkim stopniu poprawiła komfort korzystania z TV.

Jako, że prawdopodobnie Sharp podjął decyzję o wymianie telewizora (dostałem taką informację telefoniczną od Pani, która mówiła, że dzwoni z serwisu Sharp'a), chciałbym zapytać, czy ktoś z korzystających z tego modelu, ma podobne problemy.

Jest to dla mnie dość ważna kwestia, gdyż nie wiem, czy to nie jest wada fabryczna tego modelu... Jeżeli te modele "tak mają", to na nic się zda wymiana na taki sam model...

Ma ktoś może doświadczenia odnośnie wymiany telewizora przez tą firmę? Jak to jest przeprowadzane?

Pozdrawiam!
 

matyja

Member
w uzupełnieniu powyższej wiadomości, chciałbym powiedzieć, że problem ten dotyczy całej serii 800 naszych telewizorów

oprogramowanie do 810 i 820 zostało już poprawione i będzie udostępnione na stronie Sharp'a w przeciągu dwóch-trzech tyogdni

oprogramowanie do 822 ma być poprawione na 26 lutego i będzie wydane (prawdopodobnie) wraz z powyższymi

taką informację otrzymałem od Pana z autoryzowanego serwisu, potwierdzoną przez przedstawiciela Sharp'a - byłem świadkiem rozmowy telefonicznej

jakby ktoś chciał, to dysponuję softem do 820E. podobno rozwiązuje on problemy kompatybilności z nadawanym w Polsce DVB-T. myślę, że po kontakcie z Sharp Helpline również otrzymacie link do niego
 

sebekk23

New member
Prośba

w uzupełnieniu powyższej wiadomości, chciałbym powiedzieć, że problem ten dotyczy całej serii 800 naszych telewizorów

oprogramowanie do 810 i 820 zostało już poprawione i będzie udostępnione na stronie Sharp'a w przeciągu dwóch-trzech tyogdni

oprogramowanie do 822 ma być poprawione na 26 lutego i będzie wydane (prawdopodobnie) wraz z powyższymi

taką informację otrzymałem od Pana z autoryzowanego serwisu, potwierdzoną przez przedstawiciela Sharp'a - byłem świadkiem rozmowy telefonicznej

jakby ktoś chciał, to dysponuję softem do 820E. podobno rozwiązuje on problemy kompatybilności z nadawanym w Polsce DVB-T. myślę, że po kontakcie z Sharp Helpline również otrzymacie link do niego
Witam

Miałem ten sam problem w LC-40LE820E - mam wielgachną prośbą do Ciebie: Możesz mi powiedzieć skąd to wiesz ? Pytam, ponieważ przez właśnie tą usterkę zgłosiłem sprawę do serwisu i wymienili mi płytę i ... zaczęły się prawdziwe problemy tzn. po wymianie tejże płyty telewizor jest jakby nie mój :) a dokładniej: postacie są poplamione (zwłaszcza na niebiesko), kolory nie są już takie żywe, czerń nie jest już taka dynamiczna - nie da się tego w ogóle wyregulować. Podobny problem miał ktoś z innym TV Sharpa: elektroda.pl / rtvforum / topic1560067_kropka_html . Serwis mnie spławia i zaczynam się nieco niepokoić. Jak bym miał te informację to mógłbym im chociaż niekompetencję zrzucić co pomogłoby mi wymusić na nich naprawę/zwrot mojego TV.
 
Ostatnia edycja:

matyja

Member
Witam

Miałem ten sam problem w LC-40LE820E - mam wielgachną prośbą do Ciebie: Możesz mi powiedzieć skąd to wiesz ? Pytam, ponieważ przez właśnie tą usterkę zgłosiłem sprawę do serwisu i wymienili mi płytę i ... zaczęły się prawdziwe problemy tzn. po wymianie tejże płyty telewizor jest jakby nie mój :) a dokładniej: postacie są poplamione (zwłaszcza na niebiesko), kolory nie są już takie żywe, czerń nie jest już taka dynamiczna - nie da się tego w ogóle wyregulować. Podobny problem miał ktoś z innym TV Sharpa: elektroda.pl / rtvforum / topic1560067_kropka_html . Serwis mnie spławia i zaczynam się nieco niepokoić. Jak bym miał te informację to mógłbym im chociaż niekompetencję zrzucić co pomogłoby mi wymusić na nich naprawę/zwrot mojego TV.
Wiem to od kogoś z helpline Sharp'a, a potwierdził to serwisant, którego gościłem u siebie kilkukrotnie. Co do serwisu, to najlepiej jest zgłaszać usterki przez helpline - oni wydają zlecenie do serwisu. Co do samego Sharp'a, to trzeba być upierdliwym, żeby coś uzyskać. Moje postępowanie reklamacyjne trwało 9 miesięcy zanim zapadła decyzja o wymianie TV. Teraz walczę z nimi odnośnie formy wymiany, gdyż proponują rozwiązanie niezgodne z warunkami gwarancji oraz Kodeksem Cywilnym.

Co do samego TV i wymiany płyty u mnie, to nie zauważyłem zmiany kolorów. Poprawy w działaniu również, ale to, jak już pisałem, jest usterką dotyczącą całej serii 8xx.

Jak Cię będą zbywać, to się odezwij do mnie, poszukamy innych osób posiadających te telewizory i napiszemy pozew zbiorowy przeciwko Sharpowi. Swoją sprawę będę na dniach przedstawiał Rzecznikowi, bo widzę, że polubownie się tego nie rozwiąże.

Radzę Ci dokładnie opisać sytuację i zgłosić to mailowo przez formularz na stronie Sharpa. Trzymaj też korespondencję, bo może się kiedyś przydać. Powodzenia! :)
 
Ostatnia edycja:

Adamus84

New member
witam!ja posiadam model kupiony w anglii, a dokladnie LC-46LE821 i niestety rowniez mam podobne problemy jak opisywane ponizej.... niestety nie ma do tego modelu aktualizacji na stronie sharpa. probowalem wgrac aktualizacje z 820 jednak telewizor do soft z 821. posiada ktos taki model jak ja i czy znalazl gdzies nowy soft do niego?z gory dziekuje
 

sebekk23

New member
Sprawę kolorów po wymianie płyty zgłosiłem do Sharpa, kazali mi składać reklamację do serwisu co uczyniłem (dam znać co i jak z tymi kolorami kiedy dostanę z powrotem TV).

Ja też nie zauważyłem różnicy przy kanałach HD po wymianie płyty głównej :( - no cóż pozostaje soft.

Co do zbiorowego pozwu - nie ma problemu ;). Jeśli nie załatwią naszych spraw jak trzeba nie możemy dać się nabijać w butelkę, za dużo kasy kosztował mnie ten TV żebym popuścił.
 

sebekk23

New member
witam!ja posiadam model kupiony w anglii, a dokladnie LC-46LE821 i niestety rowniez mam podobne problemy jak opisywane ponizej.... niestety nie ma do tego modelu aktualizacji na stronie sharpa. probowalem wgrac aktualizacje z 820 jednak telewizor do soft z 821. posiada ktos taki model jak ja i czy znalazl gdzies nowy soft do niego?z gory dziekuje

Napisz do sharp.sep[AT]sharp.eu z pytaniem o soft. Może Ci pomogą ;)
 

sebekk23

New member
Hehe - wreszcie :)

Sharp skierował mój TV do innego serwisu i wreszcie mam kolory normalne :) - HD też się nie przycina. Przyznam, że nie było łatwo :/ - no ale teraz mam spokój ;)
 

mikolajhymes

New member
820 LE ustawienie programów

Jak w tym modelu po automatycznym wyszukiwaniu ustawić programy,aby z pilota można było przełączać numerycznie. W chwili obecnej jest tak że oglądając kanał 19,przełączając wyżej pokazuje kanał 29,zamiast 20.
Za wszelkie sugestie z góry dzuiękuję
 

hassan123

New member
Ja mam GW20 z modułem Nicam TNK HD

Wszystko działa bez problemu.

Patrząc na tył TV widze 4 gniazda hdmi ... nie wiem skąd ta informacja ze GW20 ma 2 ?!
 

mikolajhymes

New member
SHARP LE 820-nowy soft

jak w temacie: dostałem wczoraj od sharpa na pocztę nową aktułalizacje 1,25 czy ktoś wie co ona nowego wnosi.
Za odpowiedz z góry dziękuję.
 

Marcin2000

New member
Bez reklam
Nikt nic nie odpowie? Mam taki TV w domu i nie wiem czy warto wgrać soft 1.25. Uwag do swojego nie mam za wyjątkiem spapranego podświetlenia co mnie przeniosło do PDP. Na marginesie z rozpędu napisałem wcześniej, że mam 830 a tu... zonk...u mamy w salonie stoi mój były 40 820LE - Mama po CRT jest bardzo zadowolona ;-) Najbardziej z tego, że szyba jest i łatwo odkurzyć :)
 
Ostatnia edycja:

skoadam

New member
Cześć,

Po 9 latach LC-46LU820E zaczął nieprzyjemnie migać, mam wrażenie, że na razie jest to losowe ale chyba przytrafia się coraz częściej. Czy to padająca matryca? Jestem totalnym laikiem w tych sprawach. Co mógłbym sprawdzić przed udaniem się do jakiegoś serwisu i czy w ogóle jest sens iść do serwisu. Czy to może być kabel lub splitter? Niestety nie mam możliwości sprawdzenia innego źródła sygnału, ponieważ TV służy mi tylko do oglądania tv odtwarzanego z komputera. Z telewizora jesteśmy bardzo zadowoleni a o wszystkim na jego temat dowiedziałem się właśnie na tym forum :)
 
Ostatnia edycja:

skoadam

New member
Cześć,

Po 9 latach LC-46LU820E zaczął nieprzyjemnie migać, mam wrażenie, że na razie jest to losowe ale chyba przytrafia się coraz częściej. Czy to padająca matryca? Jestem totalnym laikiem w tych sprawach. Co mógłbym sprawdzić przed udaniem się do jakiegoś serwisu i czy w ogóle jest sens iść do serwisu. Czy to może być kabel lub splitter? Niestety nie mam możliwości sprawdzenia innego źródła sygnału, ponieważ TV służy mi tylko do oglądania tv odtwarzanego z komputera. Z telewizora jesteśmy bardzo zadowoleni a o wszystkim na jego temat dowiedziałem się właśnie na tym forum :)
Wykluczyłem kabel i splitter. Odpaliłem film z usb tv. Po kilkunastu minutach zaczyna migać :(
 
Do góry