TV LCD Sharp LC-60UI9362 - recenzja | test | opinie

pawelfredd

New member
Telewizor dotarł do mnie wczoraj. Dosłownie 24 godziny od zamówienia. Dziś już jest zawieszony na ścianie. W porównaniu z moim starym LG 42 LS5600 to wrażenie wizualne jest spore. Wykonanie bardzo dobre, nie mogę się do niczego przyczepić. Ramka TV jest metalowa a dolna listwa z aluminium. Pilot do TV przemilcze... tani plastik, to ten w LG robi solidniejsze wrażenie. Dźwięk dobry jak na TV a z obrazem muszę pokombinować. Korzystam z DVB-T więc w HD mam tylko TVP 1 i 2. Obraz jest wizualnie "gorszy" od Samsunga UE55MU6172UXXH (w kwestii TVP 1 i 2 HD nadawanej z DVB-T), który posiada mój kolega. Na Samsungu wydaję się być bardziej ostry. Jednak to moja opinia na gorąco, bez żadnych zabaw ustawieniami obrazu.
Ktoś pytał o zużycie energii. To tak się prezentuje po wyjęciu z pudełka:
Stand by 0,2W
Eco 126W
Standard 169W
Personalny 124W
Dynamiczny 169W
Film 110W
HDMI3 (kalibracja kiki) 124W (podpięty pod PS4)
Wyniki zaokrąglone w górę, DVB-T na TVP 1HD.
Filmy 4K piękne.
 

Attachments

  • IMG_20190409_094306.jpg
    IMG_20190409_094306.jpg
    370,7 KB · Wyś: 63
  • IMG_20190410_160547.jpg
    IMG_20190410_160547.jpg
    328,8 KB · Wyś: 85

Karol1976

Active member
Bez reklam
Telewizor dotarł do mnie wczoraj. Dosłownie 24 godziny od zamówienia. Dziś już jest zawieszony na ścianie. W porównaniu z moim starym LG 42 LS5600 to wrażenie wizualne jest spore. Wykonanie bardzo dobre, nie mogę się do niczego przyczepić. Ramka TV jest metalowa a dolna listwa z aluminium. Pilot do TV przemilcze... tani plastik, to ten w LG robi solidniejsze wrażenie. Dźwięk dobry jak na TV a z obrazem muszę pokombinować. Korzystam z DVB-T więc w HD mam tylko TVP 1 i 2. Obraz jest wizualnie "gorszy" od Samsunga UE55MU6172UXXH (w kwestii TVP 1 i 2 HD nadawanej z DVB-T), który posiada mój kolega. Na Samsungu wydaję się być bardziej ostry. Jednak to moja opinia na gorąco, bez żadnych zabaw ustawieniami obrazu.
Ktoś pytał o zużycie energii. To tak się prezentuje po wyjęciu z pudełka:
Stand by 0,2W
Eco 126W
Standard 169W
Personalny 124W
Dynamiczny 169W
Film 110W
HDMI3 (kalibracja kiki) 124W (podpięty pod PS4)
Wyniki zaokrąglone w górę, DVB-T na TVP 1HD.
Filmy 4K piękne.

Ja bym na twoim miejscu te kable pochował , dokupił taka listwę na ścianę specjalne są różne do chowania kabli i lepiej to by wyglądało
 

pawelfredd

New member
Tak zrobię. Dziś dopiero zawieszony. Brakuje mi czujnika światła jak w LG. Oraz nie mogę uruchomić YouTube'a nie wiem czemu a inne "internety" chodzą. Muszę jeszcze dowiedzieć się jak dodać Spotify a przede wszystkim Tidal. Cóż... mój pierwszy Smart TV.
 

Olmiś

New member
No więc i ja jestem od ~tygodnia posiadaczem tego TV, działa płynnie, nie zawiesza się. Obraz z Orange i DVB-T, nie mam materiału 4K do wypróbowania. Póki co w zasadzie ustawienia fabryczne, w wolnym czasie poeksperymentuję.
Wrażenia? Szału chyba nie ma, ładny TV, obraz poprawny, kolory dość naturalne tryb film wypada chyba najlepiej. Jednak mam wrażenie, że poprzedni Toshiba 47VL963 ma lepszy obraz...:niewiem: Może to przyzwyczajenie? Przy oglądaniu po kątem powyżej 45 stopni i z większej odległości kolory wyraźnie blakną. Dźwięk bardzo dobry, czysty - tu ustawiłem tryb personalny, nie bardzo widziałem opcje zmiany ustawień dźwięku trybów przedefiniowanych. Pilot - bez komentarza :x . Jakby ktoś go stawiał na szafce - to na dużej, rozstaw nóżek to 118 cm:D
Funkcje Smart - sieć działa Ok, YouTube też, Netflikxa nie sprawdzałem. Jest IPLA - ale strasznie okrojona do treści bezpłatnych, można się niby zalogować na swoje konto - ale po co skoro nie ma tam dostępu do pakietów TV. Nie ma HBO GO czy NC+ GO. Przeglądarka to też jakiś wynalazek - IPLA nie chodzi, HBO czy NC+ też pewnie nie... a kiedyś bywała Opera.
Można ewentualnie łatwo przerzucić przez miracast obraz np. ze smartfona, ale nie daje się wtedy zmienić trybu obrazu czy dźwięku.
Czy można na nim jakoś doinstalować inne aplikacje czy przeglądarkę z poza platformy AquosNet+? Czy jest może jakaś nowsza wersja softu - gdzieś tam w ustawieniach kanałów pałęta się coś po angielsku...
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
W klasie cenowej faktycznie po kalibracji ma najlepsze ustawienia kolorów naturalnych.
Masz zrobioną kalibrację ?
Napisz na PW dostaniesz kontakt.
 

pawelfredd

New member
Na moim LG 42 LS5600 obraz fullhd również był lepszy. Zresztą nie ma się co dziwić. Na tą chwilę brakuje źródeł do tych 4k. W necie nie znajdziesz aktualizacji. Po kontakcie z serwisem Sharp'a dostałem aktualizację z kwietnia.
Wersja oprogramowania: V1.0.42_20190401_171921.
Ogólnie funkcje Smart są słabe zwłaszcza gdy sterowanie jest za pomocą pilota. Można wpiąć pod port USB myszkę Bluetooth. Ja powoli patrzę w kierunku mi box s.
 

Xxlgreg

New member
Dzień dobry forum 
Pozwolę sobie odświeżyć wątek. Przeczytałem ten wątek i postanowiłem zakupić Sharp LC-70UI7652E.
Pierwsze wrażenie spoko. Przesiadłem się z 60 calowej plazmy LG. Rozmiar mnie nie przeraził.
Obraz przy fabrycznych ustawieniach w porównaniu do moje starej plazmy nie akceptowalny. Po ustawieniu wszystkie absolutnie do przyjęcia.
Nie zauważyłem nadzwyczajnych objawów cloudingu.
Co mnie zaskoczyło na minus (było już o tym w tym wątku) to pilot i brak możliwości zmiany trybów obrazu dla Netflix i YouTube.
Ale to dopiero początek moich problemów z Sharp.
Pierwszego dnia po kilkunastu minutach wyłączyłem z pilota TV i ku mojemu zdziwieniu dioda standby zgasła. Telewizor nie dał się już włączyć pilotem.
Wyłączyłem tv z gniazdka zasilającego i ponownie włączyłem. Dioda zaświecała się. Uruchomiłem tv z pilota.
Pomysłem sobie zdarzyło się. Nie róbmy tragedii.
Później sytuacja zdarzyła się niestety jeszcze wiele razy. Zaobserwowałem, że zdarza się to praktycznie za każdym razem kiedy telewizor jest włączony kilkanaście / kilkadziesiąt minut.
Zawsze po wyłączeniu z pilota tv przechodził w taki tryb, że należało go wyłączyć z prądu.
Zgłosiłem do oleole reklamację. Po tygodniu przyjechał przesympatyczny serwisant wymienił zasilacz.
Potestowaliśmy przez 20 minut włączając i wyłączając TV.
Nie udało nam się powtórzyć problemu.
Niestety tego samego dnia kiedy telewizor popracował dłużej problem powrócił.
Kolejna reklamacja . Po tygodniu przyjeżdża kolejny przesympatyczny serwisant , tym razem z płytą główną.
Po uruchomieniu wszystko OK. Ale okazuje się że ze względu na błędnie wgrane klucze do Netflix aplikacja ta zawiesza się. Dostałem zapewnienia że nowe oprogramowania zostanie mi przesłana mailem na drugi dzień i wgram sobie nowe klucze.
Zgodziłem, się ciesząc się działającym Telewizorem.
Tego samego dnia wieczorem sytuacja się powtórzyła 
Reklamacja do oleole.
Po 10 dniach przejechał do mnie nowy egzemplarz (jak zapewniał Pan przetestowany w fabryce)
Nowy egzemplarz sprawował się bez błędnie przez 1 DZIEŃ.
Sytuacja się powtórzyła 
Tym razem złożyłem reklamacje do oleole z żądaniem odstąpienia od umowy.
Chyba nie polubię się już z Sharpem 
 

Karol1976

Active member
Bez reklam
Dzień dobry forum 
Pozwolę sobie odświeżyć wątek. Przeczytałem ten wątek i postanowiłem zakupić Sharp LC-70UI7652E.
Pierwsze wrażenie spoko. Przesiadłem się z 60 calowej plazmy LG. Rozmiar mnie nie przeraził.
Obraz przy fabrycznych ustawieniach w porównaniu do moje starej plazmy nie akceptowalny. Po ustawieniu wszystkie absolutnie do przyjęcia.
Nie zauważyłem nadzwyczajnych objawów cloudingu.
Co mnie zaskoczyło na minus (było już o tym w tym wątku) to pilot i brak możliwości zmiany trybów obrazu dla Netflix i YouTube.
Ale to dopiero początek moich problemów z Sharp.
Pierwszego dnia po kilkunastu minutach wyłączyłem z pilota TV i ku mojemu zdziwieniu dioda standby zgasła. Telewizor nie dał się już włączyć pilotem.
Wyłączyłem tv z gniazdka zasilającego i ponownie włączyłem. Dioda zaświecała się. Uruchomiłem tv z pilota.
Pomysłem sobie zdarzyło się. Nie róbmy tragedii.
Później sytuacja zdarzyła się niestety jeszcze wiele razy. Zaobserwowałem, że zdarza się to praktycznie za każdym razem kiedy telewizor jest włączony kilkanaście / kilkadziesiąt minut.
Zawsze po wyłączeniu z pilota tv przechodził w taki tryb, że należało go wyłączyć z prądu.
Zgłosiłem do oleole reklamację. Po tygodniu przyjechał przesympatyczny serwisant wymienił zasilacz.
Potestowaliśmy przez 20 minut włączając i wyłączając TV.
Nie udało nam się powtórzyć problemu.
Niestety tego samego dnia kiedy telewizor popracował dłużej problem powrócił.
Kolejna reklamacja . Po tygodniu przyjeżdża kolejny przesympatyczny serwisant , tym razem z płytą główną.
Po uruchomieniu wszystko OK. Ale okazuje się że ze względu na błędnie wgrane klucze do Netflix aplikacja ta zawiesza się. Dostałem zapewnienia że nowe oprogramowania zostanie mi przesłana mailem na drugi dzień i wgram sobie nowe klucze.
Zgodziłem, się ciesząc się działającym Telewizorem.
Tego samego dnia wieczorem sytuacja się powtórzyła 
Reklamacja do oleole.
Po 10 dniach przejechał do mnie nowy egzemplarz (jak zapewniał Pan przetestowany w fabryce)
Nowy egzemplarz sprawował się bez błędnie przez 1 DZIEŃ.
Sytuacja się powtórzyła 
Tym razem złożyłem reklamacje do oleole z żądaniem odstąpienia od umowy.
Chyba nie polubię się już z Sharpem 

Dziwna sprawa na dwóch egzemplarzach ??? taki sam objaw ? Nie do uwierzenia
 
Do góry