TCL czyli wygląd ma olbrzymie znaczenie. Nowa seria EP680 Ultra HD LED TV = trzy modele HDR Dolby Vision i Android 9.0

Status
Zamknięty.

ekozuchowska

New member
Dobry wieczór, mam nadzieję, że piszę w odpowiednim temacie.

Poszukuję TV marki TCL (lub innej) w przedziale wielkości od 43-50", ponieważ więcej mi nie wejdzie na szafkę. TV będzie miał zastosowanie do Xbox’a, oglądania netflixa/youtube’a, zwykłej tv i przesyłania obrazu z laptopa kablem HDMI. Zastanawiam się pomiędzy modelami:

EP660 43”
EP660 50”
EP680 50”

Co możecie mi polecić? Naczytałam się już duuużo na temat tych modeli więc potrzebuję chyba fachowej pomocy w wyborze...

Z góry dziękuję za pomoc!
 

firefl

Active member
Bez reklam
Jest już nowy soft 252 - chętnych proszę o zgłoszenia.
Będziemy wysyłać.
@Kiki, zazwyczaj po zgłoszeniu chętnych i tak piszesz by pisali na priv. Czy mógłbyś takie zachęty formułować jako "proszę o zgłoszenia na priv"
Byłby trochę porządek na forum zamiast serii zgłoszeń.

Wysłane przy użyciu Tapatalka
 

firefl

Active member
Bez reklam
Plik od Kiki to Update do aktualizacji w trybie boot. Plik ze strony producenta to plik do aktualizacji lokalnej z menu tv (powinno się dać zrobić bez kasowania ustawień).
Zupełnie inna metoda pakowania plików. Chyba uzasadnia różnicę wielkości pliku. Nie testowałem plików.
 

tomaszd84

New member
Dzień dobry, jestem posiadaczem TCL 55EP680 od grudnia. Fabryczne oprogramowanie nie było idealne (codziennie rozpinał się ARC, chromecast nie dało się używać, bo dźwięk nie był zsynchronizowany z obrazem), ale w miarę responsywne i używalne.

Wgrałem oprogramowanie V8-R851T02-LF1V252.011680 ze strony producenta za mocą pendrive.

Oto moje doświadczenia (kluczowe, bo o niedorobionej aplikacji "Ochrona TV" i wyeksponowaniu "Przyspieszenie systemu" nie warto strzępić języka):

1) YouTube
- dźwięk jest niezsynchronizowany z obrazem. Odłączenie zewnętrznego dysku (WD 5TB na którym jest jeden film) zmniejsza ten problem, ale nie do końca
- potrafi się wyłączyć podczas oglądania filmu i wrócić do menu
- podczas oglądania wyświetlił mi się komunikat na cały ekran "Instalacja kanałów" i że pobrałem "google.android.usecase.tvinput.playback.TvInputService", a potem przeprosiny, że nie można było włączyć tego kanału (mam zdjęcia)
- HDR działa w Netflix, Prime Video, nawet Kodi, ale już nie w YouTube, filmy z HDR wyglądają nieprawidłowo, na górze i na dole ekranu są siwe pasy zamiast czarnych

2) Ogólnie TV, aplikacje spoza sklepu
- Telewizor się wyłącza po pół godzinie (lub trochę dłużej, nie mierzyłem) braku aktywności, mimo wyłączenia wszystkich opcji związanych z auto-usypianiem.
- TV nie pozwala na wyłączenie głośników jeśli chcemy użyć gniazda optycznego, a wyciszone TV wyświetla ikonę przekreślonego głośnika na stałe
- po włączeniu TV uruchamia menu główne zamiast ostatnio użytego źródła HDMI - dla mnie super, mam tylko podłączone ARC, dla innych pewnie już nie
- czasami nadal rozpina się ARC, tj. wyłącza się urządzenie ARC, jak je włącze ręcznie, to TV je po chwili znowu łapie, wcześniej był wymagany restart
- Prime Video - Android TV (com.amazon.amazonvideo.livingroom 5.0.20) wyświetla napisy za późno, reakcja na zatrzymanie odtwarzania z kilkusekundowym opóźnieniem

W związku z tymi problemami, zanim miałem o nich napisać postanowiłem przywrócić TV do ustawień fabrycznych.

To był bardzo zły pomysł:

- teraz nic nie odtwarza się płynnie i podczas rwania dźwięk harczy oraz brak reakcji na przyciski pilota, nawet w menu głównym dźwięk przycisków pilota (też ma skoki wydajności co kilka sekund samo menu główne, cały TV jest "zamulony"), już podczas ponownej konfiguracji po zresetowaniu, wyglądało to tak jakby coś się całkowicie zawiesiło co chwila
- reset do ustawień fabrycznych nie zresetował TV do ustawień fabrycznych, bo nadal mam dostępną aplikację Prime Video - Android TV, nie musiałem jej wgrać ponownie, pilot na bluetooth też działa bez konieczności jego ponownego powiązania
- na pewno wybrałem Polska, nasz region i zezwolenie na dostęp do lokalizacji, a w kanałach pojawiły mi się teraz źródła na rynek brytyjski - BBC iPlayer, CBS Catchup Channels UK, All 4, Horror Bites, All 4, LINE TV (domyślna ikona, kanał pusty), ITV Hub, My5, STV Player, UKTV Play

Zastanawiam się, czy to tylko ja mam takie problemy, bo jedyny ratunek jaki widzę, to wgranie oprogramowania od kiki w trybie boot, które spowoduje faktyczne zresetowanie telewizora do ustawień fabrycznych, TV jest w obecnie nieużywalnym stanie.
 

firefl

Active member
Bez reklam
Mam nadzieję, że te uwagi rozesłałeś także do producenta i developerów aplikacji.
Na tym forum raczej nie ma programistów, którzy mogą to poprawić.
Kiki skargi przesyła do producenta, ale czyż nie można tego zrobić bez listonosza...

Z moich doświadczeń z tym producentem mogę tylko zwrócić uwagę, że reset należy wykonać przez opcję reset shop w menu serwisowym. Inne metody resetu także z wgraniem boot upgrade nie zawsze są wystarczające.
Niestety taka metoda resetu nie naprawi błędów firmware i aplikacji.

Powodzenia.
 

fipii

Member
Dzień dobry, jestem posiadaczem TCL 55EP680 od grudnia. Fabryczne oprogramowanie nie było idealne (codziennie rozpinał się ARC, chromecast nie dało się używać, bo dźwięk nie był zsynchronizowany z obrazem), ale w miarę responsywne i używalne.

Wgrałem oprogramowanie V8-R851T02-LF1V252.011680 ze strony producenta za mocą pendrive.

Oto moje doświadczenia (kluczowe, bo o niedorobionej aplikacji "Ochrona TV" i wyeksponowaniu "Przyspieszenie systemu" nie warto strzępić języka):

1) YouTube
- dźwięk jest niezsynchronizowany z obrazem. Odłączenie zewnętrznego dysku (WD 5TB na którym jest jeden film) zmniejsza ten problem, ale nie do końca
- potrafi się wyłączyć podczas oglądania filmu i wrócić do menu
- podczas oglądania wyświetlił mi się komunikat na cały ekran "Instalacja kanałów" i że pobrałem "google.android.usecase.tvinput.playback.TvInputService", a potem przeprosiny, że nie można było włączyć tego kanału (mam zdjęcia)
- HDR działa w Netflix, Prime Video, nawet Kodi, ale już nie w YouTube, filmy z HDR wyglądają nieprawidłowo, na górze i na dole ekranu są siwe pasy zamiast czarnych

2) Ogólnie TV, aplikacje spoza sklepu
- Telewizor się wyłącza po pół godzinie (lub trochę dłużej, nie mierzyłem) braku aktywności, mimo wyłączenia wszystkich opcji związanych z auto-usypianiem.
- TV nie pozwala na wyłączenie głośników jeśli chcemy użyć gniazda optycznego, a wyciszone TV wyświetla ikonę przekreślonego głośnika na stałe
- po włączeniu TV uruchamia menu główne zamiast ostatnio użytego źródła HDMI - dla mnie super, mam tylko podłączone ARC, dla innych pewnie już nie
- czasami nadal rozpina się ARC, tj. wyłącza się urządzenie ARC, jak je włącze ręcznie, to TV je po chwili znowu łapie, wcześniej był wymagany restart
- Prime Video - Android TV (com.amazon.amazonvideo.livingroom 5.0.20) wyświetla napisy za późno, reakcja na zatrzymanie odtwarzania z kilkusekundowym opóźnieniem

W związku z tymi problemami, zanim miałem o nich napisać postanowiłem przywrócić TV do ustawień fabrycznych.

To był bardzo zły pomysł:

- teraz nic nie odtwarza się płynnie i podczas rwania dźwięk harczy oraz brak reakcji na przyciski pilota, nawet w menu głównym dźwięk przycisków pilota (też ma skoki wydajności co kilka sekund samo menu główne, cały TV jest "zamulony"), już podczas ponownej konfiguracji po zresetowaniu, wyglądało to tak jakby coś się całkowicie zawiesiło co chwila
- reset do ustawień fabrycznych nie zresetował TV do ustawień fabrycznych, bo nadal mam dostępną aplikację Prime Video - Android TV, nie musiałem jej wgrać ponownie, pilot na bluetooth też działa bez konieczności jego ponownego powiązania
- na pewno wybrałem Polska, nasz region i zezwolenie na dostęp do lokalizacji, a w kanałach pojawiły mi się teraz źródła na rynek brytyjski - BBC iPlayer, CBS Catchup Channels UK, All 4, Horror Bites, All 4, LINE TV (domyślna ikona, kanał pusty), ITV Hub, My5, STV Player, UKTV Play

Zastanawiam się, czy to tylko ja mam takie problemy, bo jedyny ratunek jaki widzę, to wgranie oprogramowania od kiki w trybie boot, które spowoduje faktyczne zresetowanie telewizora do ustawień fabrycznych, TV jest w obecnie nieużywalnym stanie.


Ostatnio też przywróciłem soft do ustawień fabrycznych i te dziwne aplikacje u mnie powskakiwały, wcześniej tego nie było. Mam również doświadczenia wcześniejsze z przywracaniem ustawień fabrycznych i tv aż tak nie mulił jak po ostatnim przywracaniu.
Co do HDR na YT to trzeba zainstalować alternatywną aplikacje "Smart Youtube TV" i wtedy da się odpalić HDR. Ogólnie soft jest bardzo niedopracowany w tym TV, mam go od połowy grudnia a przywracałem ustawienia fabryczne już z 10 razy. Jedynie do czego nadaje się ten tv to jako "monitor" do którego podpina się np Miboxa albo Nvidie Shield, wtedy jest mniej nerwów.
 

firefl

Active member
Bez reklam
w jaki sposób przywracacie ustawienia fabryczne?


BTW:
Sama nazwa fabryczne z nowym softe, nie są już fabryczne bo soft nie jest fabryczny i zawsze coś się zmiania...
 

firefl

Active member
Bez reklam
W starszych wersjach (a taką mam) producent bardzo wyraźnie zalecał wykonać reset shop.
To działa w starych smart, w moim android platformy mediatek i podobno także w adroid na realtek także

menu/w zaawansowanych ustaieniach obrazu zatrzymać się na Kontrast/ nacisność 9 7 3 5

pojawia się menu serwisowe
Zalecany pełne resetowanie tv jest przez wybranie Reset Shop.
Czasami były też razy by zrobić NVM Reset
i jeszcze odłączyć tv na kilka minut z sieci.

Reset Shop pomógł paru osobom... Dodatkowe metody - ja nie wiem

Nie wiem czy to pomoże niemniej to jest zalecana metoda pełnego przywracania danych domyślnych w TCL
Wykonanie - na własne ryzyko :)
Powodzenia

W tym menu można też zapisać ustawienia kanałów na USB. Ja nie używałem, ale ktoś już potwierdzał że działa.
Można też się dowiedzieć jaki panel jest w tv.
 
Ostatnia edycja:

P1otr

New member
Przy okazji- dziś wyprzedaż modelu w jednej z naszych sieci. Cena 2199 TCL 55EP680. Zostało na chwilę obecną 14 sztuk.
 

firefl

Active member
Bez reklam
Nie wątpię, że to lepsza metoda tyle, że jednocześnie wskazałeś clou zagadnienia. Jak się to ma do gwarancji producenta?

W jednym z zestawów plików udostępnianych przez producenta i opisujących metodę aktualizacji boot było zalecenie wykonania reset shop.

Nie wiem jak się ma do gwarancji... zakładałen, że dla mnie bez znaczenia.
Sam robiłem rest shop i kasowanie NVM na moim tv kilka razy. Ale z gwarancji nie korzystałem ;)
 
Status
Zamknięty.
Do góry