TCL 50s7806 test otwarty telewizora - czyli jaka jest realna wartość chińskich telewizorów na światowym rynku ?

wokie

New member
Witam. Kupiłem parę dni temu model 58S7806S. Ogólnie wrażenia pozytywne. Na pochwałę zasługuje dobrej jakości dźwięk."Kolory"? Cóż. Wymagają kalibracji dla źródeł ogólnie dostępnych tj.tv naziemnej czy też kablówki. Dema 4K wyglądają świetnie, nawet te z HDR-em.
Tragiczna jest obsługa wyszukiwania tekstem, np. w youtube, gdzie nawet podpięta klawiatura musi robić za krzyżak w pilocie.
Zauważyłem też, że w pozycji menu nie ma ikonek z programami (tak jak na zdjęciach z pierwszej strony) tylko puste ikony z tytułami programów oraz przekierowuje mnie do ponownego wyszukiwania kanałów. Jak to rozwiązać?
wokie
 

MaciejKa_68

New member
No i dokładnie po 5 miesiącach i 1 dniu od zakupu 58S7806 wyzionął ducha :-( OK, nie mam złudzeń co do jakości współczesnej elektroniki, każdemu mogło się przydarzyć, rozumiem. Zakładając szybką i sprawną naprawę gwarancyjną jestem w stanie z tym żyć. Ale tu własnie zaczynają się schody:
Mimo upływu ponad 48h od zgłoszenia usterki, firma TCL nie była w stanie poinformować mnie, że zgłoszenie zostało zarejestrowane, o jakimkolwiek kontakcie w celu ustalenia odbioru TV nawet nie wspomnę :-( Moje maile do nich docierają - mam potwierdzenia odczytania - a ze strony firmy brak reakcji. Wróc: poprosili o dosłanie dowodu zakupu, który wysłałem im 6 godzin wcześniej...

Jestem (byłem) bardzo zadowolony z tego TV, ale jeśli tak ma wyglądać obsługa posprzedażna, to podziękuje i następnym razem dopłacę i kupię coś innego.
 
D

Deleted member 121090

Guest
MaciejKa_68
A gdzie go kupowałeś?
Nie lepiej skorzystać z Ustawy i reklamować tego bubla u sprzedawcy?
W razie ponownej awarii mógłbyś skutecznie zażądać zwrotu kasy np.
 

MaciejKa_68

New member
Możesz przesłać mi korespondencję - postaram się pomóc.

OK, jestem po kolejnej rozmowie z wyjątkowo chamskim młodzieńcem z TCL Online. W skrócie: "Nie mamy Pana płaszcza i co nam Pan zrobi" :-( Kiki, pod jaki adres mam odesłać telewizor?

PS: odesłać w celu odblokowania procesu naprawy, a nie zwrotu :)
 
Ostatnia edycja:

martingg

Member
jedyna rzecz, której się obawiam w TCLu to trwałości (do fabryki mam 2km najwyżej im wpierdziele ;p ...).
Mam w domu 2 letniego samsunga h6400, sharpa 46 ktory ma 5 lat u rodziców jak u u nich stoi też samsunga 4 lata czy też starego 7 letniego sharpa który działa do dziś i rzadko widzę u znajomych żeby im padały samsungi czy właśnie sharpy, panasonic ... ale taka jest dzisiejsza elektronika zreszta podobnie jak w samochodach kupujesz nowy i ci silnik pada po 3 miesiącach nigdy nie wiesz na co trafisz ...
 

MaciejKa_68

New member
MaciejKa_68
A gdzie go kupowałeś?
Nie lepiej skorzystać z Ustawy i reklamować tego bubla u sprzedawcy?
W razie ponownej awarii mógłbyś skutecznie zażądać zwrotu kasy np.

Nie traktuję go jak bubla - zepsuł się, bywa. Mój flagowiec LG też padł po pół roku, tyle że ich serwis (przynajmniej w moim przypadku) można postawić na piedestale. Bublem to jest serwis TCL zlokalizowany na Filipinach, jak się okazało zupełnie niezależny od TCL'a sprzedającego...
 

gadach

New member
Mimo że mam włączony tryb Game to oglądając filmy z DVD efekt teatru w dalszym ciągu występuje. Czy u Was jest podobnie?
Czy moze trzeba jeszcze coś zmienić?
Kiki czy masz jakieś wieści odnośnie nowego softu?
Pozdrawiam
 
D

Deleted member 121090

Guest
Nie traktuję go jak bubla - zepsuł się, bywa. Mój flagowiec LG też padł po pół roku, tyle że ich serwis (przynajmniej w moim przypadku) można postawić na piedestale. Bublem to jest serwis TCL zlokalizowany na Filipinach, jak się okazało zupełnie niezależny od TCL'a sprzedającego...
Jak dla mnie, towar który bezawaryjnie nie potrafi przepracować choćby terminu gwarancji, to bubel.
A już taki który pada po paru miesiącach zwłaszcza.
Nie czytałeś warunków gwarancji przed zakupem?
Sprzedawca Ci nie powiedział, jak wyglądają te warunki i jak trudno je będzie wyegzekwować?
Napisz coś więcej na temat tego serwisu na Filipinach, bo to bardzo ciekawe.
Powtórzę pytanie, w jakim sklepie kupowałeś ten TV?
Dlaczego nie chcesz skorzystać z korzystniejszej dla Ciebie Ustawy?
 
D

Deleted member 121090

Guest
Na stronie TCL-a masz warunki gwarancji tej firmy.
Przytoczę parę ciekawych zapisów:
,,Aby zlecic naprawe produktu, skontaktuj sie ze sprzedawca, u którego produkt zostal zakupiony. Skontaktuje sie on z nami, abysmy mogli zajac sie naprawa.''
,,Prosimy pamietac, ze w ramach gwarancji firma TCL zastrzega sobie prawo (zgodnie ze swoim uznaniem) do wymiany czesci w wadliwych produktach na czesci nowe lub sprawdzone w fabryce.''
,,Gwarancja nie dotyczy-2. Kosztów transportu miedzy miejscem zamieszkania a miejscem naprawy oraz innych kosztów zwiazanych bezposrednio lub posrednio z ta gwarancja. ''
,,3. Uszkodzen produktu spowodowanych zaniedbaniem, nieprawidlowym uzytkowaniem, w tym nieprzestrzeganiem zalecen uzytkowania, instalacji produktu do uzytku domowego niezgodnie z przeznaczeniem, zwlaszcza dotyczacych obslugi, wypalenia ekranu spowodowanego zbyt dlugim wyswietlaniem logo nadawcy telewizyjnego.''
Ciekawe co?
Czyli realizując gwarancję i tak musisz to robić przez sprzedawcę.
To po co mi taka gwarancja?
Nie lepiej od razu skorzystać z ustawy skoro muszę realizować to ze sprzedawcą?
Zgodnie z gwarancją TCL koszty transportu uszkodzonego bubla obciążają klienta. Zgodnie z ustawą sprzedawcę. I to nawet te które ponieśliśmy na demontaż TV ze ściany, pakowanie itd.
Firma TCL, dokładnie tak jak Sony zastrzegła sobie w gwarancji, że nie musi Ci naprawiać TV nowymi częściami.
Firma TCL nie bierze odpowiedzialności za wypalenia powstałe na ekranie.
Więc chyba ich TV są na to narażone skoro się tego boją i odpowiedzialność za nie przerzucają w całości na klienta.
I bardzo istotne jest to, że w tych warunkach gwarancji nie ma ani słowa na temat praw klientów wynikających z gwarancji!
To jakieś kuriozum.
Nie jet napisane ani pół słowa co nam w razie padnięcia sprzętu się należy.
No ja bym takiego produktu nie kupił.
Tu można się z tym zapoznać:
http://www.tcl.eu/pl/informacje-o-gwarancji
cd.


Zadzwoniłem na infolinię zajmującą się gwarancjami tej firmy.
W rozmowie z konsultantem dowiedziałem się niewiele. On nie wie czy ta informacja na ich stronie to jest pełna treść karty gwarancyjnej jaką otrzymują klienci. Na początku mówił, że tak, później po wskazaniu mu, że przecież tam nie ma nawet wskazanego okresu na jaki firma TCL udziela gwarancji i na czym ona polega już taki pewny nie był:)

Dowiedziałem się też, że TV są naprawiane w Polsce a nie tak jak powiedzieli koledze @Maciej_ka, że za granicą ( na Filipinach). Podał mi np. serwis w Radomiu.
Na cały szereg wątpliwości nie był w stanie odpowiedzieć ale obiecał kontakt z odpowiedziami w poniedziałek. No to czekam i dam znać.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

MaciejKa_68

New member
Zadzwoniłem na infolinię zajmującą się gwarancjami tej firmy.
W rozmowie z konsultantem dowiedziałem się niewiele. On nie wie czy ta informacja na ich stronie to jest pełna treść karty gwarancyjnej jaką otrzymują klienci. Na początku mówił, że tak, później po wskazaniu mu, że przecież tam nie ma nawet wskazanego okresu na jaki firma TCL udziela gwarancji i na czym ona polega już taki pewny nie był:)

Dowiedziałem się też, że TV są naprawiane w Polsce a nie tak jak powiedzieli koledze @Maciej_ka, że za granicą ( na Filipinach). Podał mi np. serwis w Radomiu.
Na cały szereg wątpliwości nie był w stanie odpowiedzieć ale obiecał kontakt z odpowiedziami w poniedziałek. No to czekam i dam znać.

Czyli dowiedziałeś się czegokolwiek - gratulacje ;-) Źle mnie zrozumiałeś - podany przez TCL warszawski nr telefonu do serwisu przekierowuje na jakiegoś gościa w Manili. Gdzie naprawiają nie wiem, bo rzeczony łepek nie był w stanie/nie miał chęci udzielić mi takich informacji. Stwierdził, że mam czekać na rozpatrzenie mojej sprawy, a na pytanie ile mam czekać odpowiedział, że jest zawalony robotą i _MAM CIERPLIWIE CZEKAĆ_. Cóż, stwierdziłem że dłużej nie mam chęci czekać i postanowiłem jednak skorzystać z rękojmi :-(

Co do warunków gwarancji - niestety, warunki ustala gwarant, czyli w trym wypadku któraś ze spółek TCL, tym razem - dla odmiany - z Macau ;-) Mogą sobie nawet zażyczyć żebyś telewizor dostarczył do serwisu w wozie drabiniastym zaprzężonym w cztery białe słonie. Mają do tego prawo, bo udzielenie gwarancji jest dobrowolne, a gwarant może zrobić takie wyłączenia, na jakie ma ochotę - np. koszt dostarczenia do serwisu wg Kodeksu Cywilnego faktycznie leży po stronie gwaranta, ale wszystkie komentarze zgodnie wskazują, że prawo do określenia warunków gwarancji jest nadrzędne. Czyli jeśli w gwarancji nie ma nic o kosztach odesłania sprzętu, to pokrywa go gwarant, ale jeśli napisze że płaci klient, to dupa blada.

Cóż, próbowałem skorzystać z gwarancji, ale się nie udało. Przynajmniej inni kupujący będą mieli świadomość, że jest to jedynie świstek papieru, który można powiesić sobie w kibelku, a więc - we własnym mniemaniu - przysłużyłem się ogółowi :-D

Reklamacja do sprzedawcy poszła, nie mam ani czasu ani chęci dłużej czekać. Kupowałem u Kiki'ego i _naprawdę_ nic do niego nie mam, ale po prostu, pierwszy raz w życiu (dość długim) spotykam się z sytuacją gdzie gwarant bierze klienta na przeczekanie. Szukałem i szukałem, ale nie ma w jakichkolwiek przepisach terminu, w jakim gwarant ma zareagować na zgłoszenie :-(

Szczerze - nigdy nie sądziłem, że znajdzie się ktoś, kto w niekompetencji i chamstwie przebije serwis sprzętu AGD Philipsa. Niestety TCL Online Services zostawił ich daleko w tyle.
 
Ostatnia edycja:
D

Deleted member 121090

Guest
Ale przecież skorzystanie z Ustawy jest dla Ciebie dużo bardziej korzystne.
Jak kupowałeś u Kikiego to myślę, że sprawę będziesz miał szybko i sprawnie załatwioną.
Czy masz jakąś kartę gwarancyjną tego TV?
Możesz nam ją zeskanować i pokazać? Z chęcią bym się zapoznał z tym co w niej jest. Jak widzisz na stronie firmy TCL jest niewiele a kolega z obsługi za bardzo pomocny w tej materii nie jest.
 

MaciejKa_68

New member
Ale przecież skorzystanie z Ustawy jest dla Ciebie dużo bardziej korzystne.
Jak kupowałeś u Kikiego to myślę, że sprawę będziesz miał szybko i sprawnie załatwioną.
Czy masz jakąś kartę gwarancyjną tego TV?
Możesz nam ją zeskanować i pokazać? Z chęcią bym się zapoznał z tym co w niej jest. Jak widzisz na stronie firmy TCL jest niewiele a kolega z obsługi za bardzo pomocny w tej materii nie jest.

https://drive.google.com/file/d/0BzEZoTyRXd5aYmE1YmhWODVXQVU/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0BzEZoTyRXd5aRmdUYlVxdm5TYVk/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0BzEZoTyRXd5aX0NnVWp1TS16UFU/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0BzEZoTyRXd5aM3pUVExnR0JtZkU/view?usp=sharing
 
D

Deleted member 121090

Guest
Dzięki.
Znalazłeś w tej gwarancji np. zapis mówiący na ile lat udzielana jest gwarancja, zapis do czego się zobowiązuje producent w przypadku awarii, co zrobi jak TV nie da się naprawić?
Wreszcie gdzie jest sąd właściwy do rozstrzygania ewentualnych sporów sądowych? Czy firma TCL ma osobowość prawną przed naszym wymiarem sprawiedliwości?
 

MaciejKa_68

New member
Hmmm, im dalej w las, tym się robi ciekawiej i mniej sympatycznie ;-( Pan Mariusz Nowakowski, Polska Obsługa Klienta, TCL. Online Services Inc. w korespondencji zarzucił mi, że mijam się z prawdą podając dzień i godzinę zgłoszenia awarii. Najwyraźniej nie zauważył, że klient z Polski działa według czasu środkowoeuropejskiego, a nie czasu z Manili. Jego pech, że mam potwierdzenia wysłania i odczytania emaili...
 
D

Deleted member 121090

Guest
Olej tą ich wątpliwą gwarancję.
Po co w ogóle się męczysz i z nimi rozmawiasz? Sprzedawcę przecież masz z Polski.
Wyślij TV do Sprzedawcy na jego koszt i po kłopocie.
Niech Sprzedawca zgodnie z ustawą załatwi sprawę a później na mocy tej samej ustawy ma roszczenie regresowe do producenta o zwrot kosztów jakie poniósł na usunięcie usterki u Ciebie.
A jak Ci TV walnie po raz drugi to go oddasz sprzedającemu i zażądasz zwrotu kwoty zakupu.
 
Do góry