Świat rowerów i akcesoriów

cezary69

New member
Bez reklam
Myślę, że nie powinno być problemu kawałek plastiku albo alu przykręcić do tego podstawkę od sigmy, a to wtedy do tej podstawki od uchwytu. Trochę zabawy i będzie działać :)
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Zastanawiam się jeszcze nad sensem tej zabawy. Mam obecnie malutki extender, ktory przedłuża mi kierownicę dokładnie tyle ile potrzebuję, czyli wysiegnik 6 cm. Te wszystkie montowane do mostka to minimum 8...
Zamówię na próbę z Alli i sie zobaczy ;)

Widzeliście coś takiego? Ponoc saem zalety:

[youtube]rgo-yEaXDzA[/youtube]

Mam nadzieję, że będzie można to obejrzeć na targach w Kielcach 13-15 IX:
http://www.targikielce.pl/pl/bike-expo.htm
Ja będę od rana w piątek, 14-stego.


A tu jest coś, co godzi fanów Maseratti, zwolenników e-rowerów z szosówkami, czyli E-szosa :D

W sumie kontrowersyjne rozwiązanie. Na legalu, czyli kiedy odcięcie jest przy 25 km/h pomaga tylko przy podjazdach lub przy szybkim ruszaniu, bo nie czarujmy się, kazdy na szosówce osiągnie 25 km/h w moment. Dlatego tez takie silniczki maja mała moc, pojeność baterii (bo nie rozładowuje się tak szybko) i wagi samych silników sięgają już 3,5 kg czyli zacnie. Powoduje to, że mamy już e-szosy poniżej 10 kg. Niestety ceny zaczynaj się od 15 tys....Euro :D
 
Ostatnia edycja:

Sansei6

Member
Bez reklam
Zastępowano juz łańcuch taśmami itp... może i ciekawie to wygląda, ale póki co nie wiedziałem jak to "zmienia biegi"?
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Jest kilka filmików. Jest wałek z łożyskami, ktory wydłuza się i chowa w zależności od biegu. Silnk i bateria schowane w carbonowym trzpieniu. "kły" są tak dobrane, że sa w jednej linii, w związku z czym wałek z łożyskami w odpowiednim momencie wsuwa się lub wysuwa zmieniając przełożenie. Wszystko elektronicznie.
- Oporów i tarć prawie zero. miejce kontaktu łożysk z napędem tylko 2, w zasadzie niecałe vs 8 w łańcuchu.
- dowolność dokładania więksych tarcz. w planach zintegrowane tarcze hamulcowe.
- z profilu jest w zasadzie tylko jedna tarcza, vs tradycyjna kaseta o przekroju trapezu, czyli lepsza aerodynamika
- nie przekosisz łańcuha przy zmianie biegów
- brak tarcia, bo są łożyska, a w łańcuchu ogniwa.
- niby 99% efektywności, na początek.

Wszystko to papier. Ciekawe jak w praktyce
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Tak na marginesie, niemal wszystkie ograniczenie - czyli te do 25km/h można obejść specjalnym urządzeniem. Ja się tego nie tykam, podziwiam szosowców którzy mnie mijają z prędkością 40-50km/h. Ja już przy prędkości powyżej 30km/h modle się, żeby coś się nie urwało, nie wyskoczyło, generalnie widzę oczyma wyobraźni czarne scenariusze i drącą się skóre po asfalcie, bo właśnie ten mnie na rowerze przy większych prędkościach przeraża, no, ale to MTB i nie do tego służy.
Szosówka naturalnie stworzona pod duże prędkości, ale, ale... ; )
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Myślę, że nie powinno być problemu kawałek plastiku albo alu przykręcić do tego podstawkę od sigmy, a to wtedy do tej podstawki od uchwytu. Trochę zabawy i będzie działać :)

Te "oryginalne" założę do szosy, tymczasem zrobiłem samemu na wymiar bez udziału plastiku. Wyciąłem kawałek blachy, ukształtowałem i obrobiłem. Wywierciłem odpowiednie otwory na górne śruby sterowe, a podstawkę od Sigmy przytwierdziłem od spodu poprzez oryginalne otworki i wkręty, które mocują drugą jej część, (czyli tą zakrzywioną na kierownicę, ktorą można obracać o 90 stopni w zależności, czy mocujemy na strerze lub kierownicy). Krawędzie pomalowałem na czarno, a całość okleiłem folią carbonową. Godzinka roboty.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
No ba, a w niedziele nie ma? Kurcze planowałem właśnie na niedzielę, mam nadzieję, że wyrobię.
Szczęście w nieszczęściu, że już sezon dogorywa i co miałem kupić, tudzież się przypalić mam za sobą.
Ciekawy jestem tej imprezy, to będzie coś na wzór tej w DE ostatnio? Grubo tam było sądząc po relacjach.
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Tak bez sensu zrobili, że 13 (czwartek) i 14 września (piątek) tylko dla branży czyli sklepy, media, itp.
Dla zwykłego Kowalskiego zostaje tylko sobota, 15 września...
W niedziele nie ma już imprezy, 13-15 września.

Jak tam, zrobiłeś tę 50-tkę czy dalej kręcisz? :)
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Jak się uda wyrwać, to liczę tu na grube party, coś na wzór relacji z DE.
Dobrze też, takie szczęście w nieszczęściu, że targi bliżej końca sezonu, bo co miałem kupić, kupiłem i nie będzie mnie korcić na następne upgrejdy ;)

Jak tam, zrobiłeś tę 50-tkę czy dalej kręcisz? :)

Tia i postanowiłem uzupełnić ekwipunek.
Spinki do łańcucha + skuwacz/rozkuwacz, wiedziałem od początku, że to niezbędnik każdego rowerzysty, ale wiadomo... ; )
Brakuje mi jeszcze preparatu do szybkiej naprawy gumy.
Nie chce myśleć, co by było gdyby coś padło na zadupiu w lesie.
Przydałby się jeszcze jakiś powerbank do navi w telefonie.

Przy okazji, polecałem jakiś czas temu gumowy uchwyt do telefonu.
Dziś po wielu, wielu kilometrach rękami i nogami mogę rekomendować.

Idealne i pewne trzymanie, minimalistyczny design i co najważniejsze, wrzucam telefon w gumę, załączam latarkę w telefonie (jest mocna) i mam z głowy większe zewnętrzne latarki, a małą mam do jazdy po mieście. Jeden z ciekawszych produktów jakie udało mi sie kupić.
 

Noisy

Member
Siema wszystkim
Pytanko mam bo mnie wkur... pewna sytuacja w moim.rowerze. W moim rowerku mam hudrauliczne tarczowki i ostatnio zaywazylem dziwna przypadlosc. Przy nacisnieciu hamulca, jak zaczynam mocniej zaciskac zeby wychamowac rower a nie zatrzymac pojawia sie charakterystyczny stukot. Jest to rowny stukot, tak jak by okladziny drzaly na otworach w tarczach. Hamulce to tektro auriga comp. Nie mam doswiadczenia z takowymi hamulcami, so to moje pierwsze hydrauliki. Mam je od miesiaca bo byly wymienione na nowszy model bo byly wadliwe.
 

Noisy

Member
Dzwonilem dzisiaj do serwisu, powiedziano mi iz moglem dostac wadliwa partie klockow. Beda wymienione na nowe lepsze na gwarancji ;) ponoc mieszanka jest jakas do dupy i chlina wilgoc i przez to jest taki nie inny efekt :( trzeci raz w serwisie z hamulcami ehhh ja to mam w zyciu pecha
 

cezary69

New member
Bez reklam
Dzwonilem dzisiaj do serwisu, powiedziano mi iz moglem dostac wadliwa partie klockow. Beda wymienione na nowe lepsze na gwarancji ;) ponoc mieszanka jest jakas do dupy i chlina wilgoc i przez to jest taki nie inny efekt :( trzeci raz w serwisie z hamulcami ehhh ja to mam w zyciu pecha

Etam przesadzasz jak byś miał pecha to byś miał pępek na czole ;) a wracając do tematu to sprawdź czy wszystkie śruby przy zacisku są dobrze dokręcone.
 

Noisy

Member
He he, naszczescie pepka tam nie ma,jest na swoim miejscu :D
Co do zaciskow, pierwsze co zrobilem to posprawdzalem srubki, wszystko na swoim miejscu, dokrecone jak nalezy. Do tygodnia powinny byc nowe okladziny, rower na gwarancji wiec niech wymieniaja �� hamulce dzialaja elegancko, fajnie moduluja i w ogole sa mocne. Ale u mnie takie zachowanie nie przejdzie, jestem strasznym detalista wiec wiadomo.
 

cezary69

New member
Bez reklam
He he, naszczescie pepka tam nie ma,jest na swoim miejscu :D
Co do zaciskow, pierwsze co zrobilem to posprawdzalem srubki, wszystko na swoim miejscu, dokrecone jak nalezy. Do tygodnia powinny byc nowe okladziny, rower na gwarancji wiec niech wymieniaja �� hamulce dzialaja elegancko, fajnie moduluja i w ogole sa mocne. Ale u mnie takie zachowanie nie przejdzie, jestem strasznym detalista wiec wiadomo.


A klamki są twarde? Bo te tektro to od nowości potrafią być zapowietrzone :/
 
Do góry