Suby JBL (ale nie tylko)

[Raccoon]

New member
Bez reklam
Hej, od jakiegoś czasu czekam na powrót subów JBL ES 250 PW. Niestety, nigdzie ich nie można dorwać. Ewentualnie są z wystawy lub w zaporowej cenie. Jaka alternatywa?

Automatycznie do wyboru są:
JBL Studio 150p - komplet do moich głośników, ale mam wrażenie, że parametry nienajlepsze... sporo chyba gorsze od ES250,
JBL Studio 550p - blackninja poleca, ma w dobrej cenie (przynajmniej tak mi się wydaje... ale też u Niego wszystko w dobrych cenach).

Pytania dwa:
1. Jak te dwa suby wypadają w porównaniu do ES250?
2. Może jakaś alternatywa? Nawet innych firm. Tylko tak do max 1800 zł. Nie polecajcie RELi czy innych Velodyne po 2500, ok? :)

[EDIT] Aha, pomieszczenie około 20 metrów, chociaż dosyć mocno pootwierane na dwie strony. Przeznaczenie to głównie kino domowe.
 
Ostatnia edycja:

Whiplash

New member
Bez reklam
ES250 to byl kawal suba za stosunkowo male pieniadze. REL czy Velo to sa juz markowe subwoofery, nie wiem czemu ich nie chcesz?

Jak na 20m to wg szkoda kasy na takie duze subwoofery jak ES250 czy 550p. Ja mam na 20m JBL E 150p (kosztuje 1000zl) i max 60% rozkrecam, ew z nowszych Studio 140/150p za 1500zl zueplnie wystarczy.
 

[Raccoon]

New member
Bez reklam
Nie napisałem, że nie chce subów V lub R ;P Napisałem, że nie chcę płacić więcej, niż powiedzmy 1 800 zł (nie chodzi o budżet - po prostu nie widzę zasadności wydawać więcej). Jak mi znajdziesz V lub R za takie pieniądze to czemu nie? :) ES250 kosztował 1500/1600 zł i w tej cenie był super. Skoro go nie ma - powstały w mojej głowie pytania, które napisałem powyżej. Studio 150 był moim pierwszym wyborem (na etapie kupna kolumn), ale po analizie tematu wybór padł na ES250. Niestety za późno. I teraz pytanie:
- iść w dół (zamiast ES250 kupić pierwszą opcję, tj. Studio 150p)?
- iść w górę (zamiast ES250 kupić najnowszą opcję, tj. Studio 550p)?
- iść do konkurencji (oczywiście w ramach kwoty 1500-1800 zł)?

[EDIT] A czemu piszesz "tak dużych subów jak 550p"? Ta 550 chyba jest dużo słabsza (mocowo, wymiarowo), niż ES250. Nie wiem właśnie jak wychodzi jej porównanie ze Studio 150. Jest mocniejsza czy po prostu w lepszej jakości/technologii?

Pzdr,
S.
 
Ostatnia edycja:

krzysiek1980

Active member
Bez reklam
REL'a T5 to za 1800zł praktycznie w każdym salonie kupisz przy delikatnym upuście. Ta cena z Allegro to jest jeszcze do dobrej negocjacji, zreszta jak i ceny innych komponentów. Tylko jak szukasz sporego kopa to na 20mkw przy REL'u może Ci tego ciśnienia brakować. Nie wiem czego oczekujesz po basie? Bo inne brzmienie jest z konstrukcji zamkniętych a inne z BR. Podobnie za tą kase kupujesz już Velodyne Impact 10, Monitor Audio MRW 10, Klipsch SW 350. Da się już coś konkretnego wybrać:)
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Sprawdz jeszcze Dali E12F, moze uda Ci sie wyrwac za 1800. Zasadnosc wydawania wiekszej kwoty jest jak najbardziej sluszna, nie chodzi juz o pogrom bo to przy glosniejszych odsluchach istotna sprawa, a o jakosc tego basu i co tez istotne ustawnosc. Jbl`e u mnie sie nie sprawdzily bo tam gdzie w miare dobrze graly, to nie mogly tam stac. Z Dali dla przykladu tak nie bylo. Dla mnie to jest kluczowe, wiec najlepiej to sobie odsluchac (przed zakupem) i kupic to co najbardziej przypasuje. Mialem juz kilka subow w domu i ja mam z glowy, bo dokladnie wiem czego oczekuje i do jakich warunkow, gorzej jak faktycznie bedziemy szukac na chybil trafil.
 

[Raccoon]

New member
Bez reklam
Panowie, dzięki za propozycje. Co do Waszych pytań to jak już pisałem wcześniej, sub ma dawać spektakularne efekty w kinie (ja wiem, że "spektakularne" to pewnie nie za 1600 zł, ale akurat ten JBL ES 250 jak rozumiem dawał wyjątkowo radę). Nie chciałbym też, żeby był za słaby z tego powodu, że kolumny Studio 190 mają naprawdę rewelacyjny bas, więc płacić dodatkowe tysiące za niewiele lepszy bas to bez sensu (i tak, wiem, że praktycznie każdy sub da lepszy bas, ale chodzi o różnicę w cenie vs. wartość dodana). Ostatnio oglądałem Iron Mana 2 (na TVN, ale w DD 5.1) i efekty były powalające. Na BD filmy nawet dziś bez suba potrafią powalić. Chciałbym, żeby zakupiony sub spotęgował wrażenia, a nie tylko lekko je uporządkował. Z drugiej strony nie chcę kupić grzmota, który będzie buczał i zanieczyszczał scenę dzwiękową. Miałem na tydzień suba HECO Victa do zabawy (od szwagra) i dał pełniejszy bas, bardziej uporządkowany, mniej wysilony (nie sprawiał wrażęnia wysiłku jak zbyt wysilony silnik samochodowy już na granicy swoich możliwości), niż kolumny, ale różnica była dla mnie taka, że te 800-1000 zł to byłby nieuzasadniony wydatek. Pytanie więc o suby prawie 2x droższe. Chętnie też bym w domu potestował, ale nie bardzo wiem czy ktoś daje taką możliwość.

I na koniec. Daliście kilka propozycji. Możecie je jakoś scharakteryzować? Coś jak opisy kolumn - te grają niżej, te szybciej, dynamiczniej, wyżej, soczyście, sucho, ostro, miękko, średnicą, itd. Da się tak w ogóle opisywać suby?
 

WiTT

New member
Bez reklam
Ostatnio oglądałem Iron Mana 2 (na TVN, ale w DD 5.1) i efekty były powalające.
Mnie też powaliły, ale w dosłownym tego słowa sensie. Do tej pory nie wiedziałem, że jest taka różnica w dźwięku między TV a płytami DVD/BD :p ale to tylko moje zdanie ;)
Na BD filmy nawet dziś bez suba potrafią powalić.
a tu to się zgodzę, prawda prawda :)
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Tez ogladalem IM na TVN, nie byla to naturalnie jakosc BD, ale odruchowo galka powedrowala wyzej, kupe przyjemnosci. Nie bylo tak zle.
 

krzysiek1980

Active member
Bez reklam
Panowie, dzięki za propozycje. Co do Waszych pytań to jak już pisałem wcześniej, sub ma dawać spektakularne efekty w kinie (ja wiem, że "spektakularne" to pewnie nie za 1600 zł, ale akurat ten JBL ES 250 jak rozumiem dawał wyjątkowo radę). Nie chciałbym też, żeby był za słaby z tego powodu, że kolumny Studio 190 mają naprawdę rewelacyjny bas, więc płacić dodatkowe tysiące za niewiele lepszy bas to bez sensu (i tak, wiem, że praktycznie każdy sub da lepszy bas, ale chodzi o różnicę w cenie vs. wartość dodana). Ostatnio oglądałem Iron Mana 2 (na TVN, ale w DD 5.1) i efekty były powalające. Na BD filmy nawet dziś bez suba potrafią powalić. Chciałbym, żeby zakupiony sub spotęgował wrażenia, a nie tylko lekko je uporządkował. Z drugiej strony nie chcę kupić grzmota, który będzie buczał i zanieczyszczał scenę dzwiękową. Miałem na tydzień suba HECO Victa do zabawy (od szwagra) i dał pełniejszy bas, bardziej uporządkowany, mniej wysilony (nie sprawiał wrażęnia wysiłku jak zbyt wysilony silnik samochodowy już na granicy swoich możliwości), niż kolumny, ale różnica była dla mnie taka, że te 800-1000 zł to byłby nieuzasadniony wydatek. Pytanie więc o suby prawie 2x droższe. Chętnie też bym w domu potestował, ale nie bardzo wiem czy ktoś daje taką możliwość.

I na koniec. Daliście kilka propozycji. Możecie je jakoś scharakteryzować? Coś jak opisy kolumn - te grają niżej, te szybciej, dynamiczniej, wyżej, soczyście, sucho, ostro, miękko, średnicą, itd. Da się tak w ogóle opisywać suby?

Wydaje mi się że jeśli chodzi o suby, to nie ma czym się tak delektować, jak w przypadku kolumn. Sub ma dać dobry bas i tyle. Uważam że JBL ES 250 będzie za mocny na 20 mkw. Dodatkowo to trochę nie ta liga co Velodyne, REL lub Dali. Jeżeli szukasz dobrego kopa to może ten Dali zaproponowany przez Armaniga? Mocy ma sporo bo 170W ciągłej, 30cm średnica głośnika, ładny wygląd, dobra cena u BN. Lub coś z Velodyne, ale ceny są niekiedy ciut wyższe, chyba że seria Impact? REL do mocniejszego kopa to już T7. Jakość basu ma duże znaczenie, bo tańsze suby po prostu dudnią i trzeba się napracować żeby jako tako je wyregulować. Powiem szczerze że mocno myslałem nad DALI SUB E-12F, ale u mnie to by był niewykorzystany potencjał
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Dali Sub E-12F to bardzo dobra propozycja w tej cenie. Warto posłuchać.
A co do telewizyjnej jakości audio hitów, to daleko jej do ścieżek z BD. Raz tak się zniesmaczyłem (kiedy puszczali Die Hard 4), że wyłączyłem i puściłem z płyty. Wtedy powalalo ;)
 

[Raccoon]

New member
Bez reklam
Panowie, bardzo dziękuję. Rozjaśniacie mi w głowie.

A jak wygląda porównanie mocy poniższych, bo chciałbym mieć jakiś punkt odniesienia):
Studio 550 (blackninja poleca)
Studio 150 (naturalny sub z kompletu do moich kolumn)
ES 250 (bardzo chciałbym zakupić, ale dostępność lipna)
HECO Victa Sub 25A (miałem w domu przez tydzień czy dwa - ok, ale troszkę rozlazły)
Dali E-12F (polecacie)

Bo z suchych liczb wynika, że ten Dali mocy za dużo nie ma. A kino to jednak kino. Możecie to jakoś łopatologicznie wytłumaczyć? :)
 

DeeBass

New member
Bez reklam
ja podobnie jak Ty mam zestaw JBL studio190 + właśnie sub z serii czyli 150 tylko pod denonem 2809 i dla mnie wmiata. Dodam tylko, że używam go jedynie w kinie. Dla mnie osobiście super się uzupełnia ze 190, nic nie buczy i potrafi dać mocno o sobie znać. Wcześniej miałem rubicona RSUB12 i on potrafił czasami wpaść w rezonans i buczenie a przy JBL tego jeszcze nie doświadczyłem.
 

mors111

Active member
Bez reklam
Bo z suchych liczb wynika, że ten Dali mocy za dużo nie ma. A kino to jednak kino. Możecie to jakoś łopatologicznie wytłumaczyć? :)

I dlatego są tak mało popularne

Sam mam Dali AW-8 ( 20-cm głośnik ) , i mimo dość słabej mocy (60/100w wzmacniacz mocy znamionowej ,- różnie podają , muzycznej 120 ) spokojnie nagłaśnia mi pokój 30m2 w kinie domowym

Nie przejmował bym się tym aż tak mocno , że inni napisali sporo więcej nie wiadomo jakiej mocy
 

materacci

New member
Mam prawie taki sam zestaw co ty i posiadam JBL Studio 550p zakupiony u kolegi Blackninja i powiem że na moim 25m2 sub jest ustawiony na pół gwizdka a i tak gra dość głośno. Drzemie w nim moc:) Na początku mi troche dudnił ale pobawiłam się ustawianiami i jest już dobrze. Wina akustyki. W kinie masakra a w muzyce też jest bardzo dobrze. I
 

krzysiek1980

Active member
Bez reklam
W dobrym subie chodzi o to, żeby czuć jakby go nie było:) Czyli dopiero po wyłączeniu go, może czegoś brakować. Spora liczba ludzi uważa że sub musi nawalać, że aż szklanki podskakują, a tak nie jest . Poprawnie skalibrowany powinien wkomponować się w zestaw, i uzupełniać najnizsze pasmo. Uważam że ten Dali jest wart uwagi i przesłuchania. Spokojnie da radę nagłośnić Twój metraż, jeszcze zostanie mocy do podkręcenia. Nie masz się co martwić.
 

blackninja

ninja
Pomagam
VIP
W dobrym subie chodzi o to, żeby czuć jakby go nie było:) Czyli dopiero po wyłączeniu go, może czegoś brakować. Spora liczba ludzi uważa że sub musi nawalać, że aż szklanki podskakują, a tak nie jest . Poprawnie skalibrowany powinien wkomponować się w zestaw, i uzupełniać najnizsze pasmo. Uważam że ten Dali jest wart uwagi i przesłuchania. Spokojnie da radę nagłośnić Twój metraż, jeszcze zostanie mocy do podkręcenia. Nie masz się co martwić.
Trzeba jeszcze dodać, że podobnie jak tylne, czyli nie nawalac cały czas a zaskakiwać efektami (tylne) i uderzeniem (sub) w kinie jak trzeba.
 
Do góry