Spotify dzierży obecnie koronę w świecie strumieniowych serwisów muzycznych. Jest numerem 1 zarówno jeśli chodzi o ilość aktywnych użytkowników, ilość 'pobrań' utworów jak i wysokość uzyskanych przychodów. Serwis jest numerem jeden w Europie, obydwu Amerykach i w Australii. Jeśli chodzi o samo USA, to niektóre źródła podają, że jeszcze większość amerykanów wybiera Pandora Radio, jednak Spotify, które ma na koncie największy wzrost abonentów, ma szansę zdobyć wyraźną przewagę także na tamtym rynku. Przyszły rok będzie pierwszym, który uwzględni także nowych graczy, jakimi w tym roku zostali chociażby Apple, Google, czy Tidal. Jeśli chodzi o Azję, to prym wiodą przede wszystkim stacje internetowe oraz lokalni usługodawcy.
Przewiduje się, że liczba użytkowników serwisów strumieniowych będzie rosła. Wg raportu, największy potencjał ma obecny lider, który nie ogranicza się tylko do aplikacji na smartfony, ale bardzo często jako Spotify Connect znajduje się także w urządzeniach audio i audiovideo. Dostęp do serwisu znaleźć można także w telewizorach, czy serwerach NAS.
W ostatnich dniach Spotify opublikowało dane podając, że do tej pory, w 2015 roku, 75 milionów użytkowników wysłuchało ok 20 miliardów godzin muzyki, tworząc przy tym ok 2 miliardy playlist.
Spotify, App Annie