SONY XR55X90J ustawienia obrazu

nelson04

New member
Cześć jaceksz82
Ustawienia są częściowo zaczerpnięte z testów telewizora przeprowadzanego przez Piotra z ************************ plus parametry regulacji udostępnione przez jednego "You tubera'' "Sony Bravia po profesjonalnej kalibracji" plus Moje ustawienia na podstawie obserwacji ekranu......
Parametry ustawienia obrazu wysłałem na e-maila
Pozdrawiam !

Mogę też prosić o przesłanie ustawień na maila? lszafranek@gmail.com
 

zdzichux356

New member
Mam pytanie do użytkowników z tego tematu - bez względu, czy to oled, czy LCD to w Sony TV pokazują się kilkusekundowe dymki informujące jaki sygnał został zapodany? Na przykład odpalam film w Dolby Vision i pokazuję się na chwilę na ekranie info o DV? W Lg chyba tak jest, jak to jest w Sony?


Witam, również chcę się podłączyć pod to pytanie. Poprzednio posiadałem Philipsa z androidem 9 i przy oglądaniu filmu z Netflixa w Dolby Vision i Atmos po odpaleniu filmu na kilka sekund pojawił się dymek w prawym dolnym rogu ekranu z informacją o odbieraniu materiału w Dolby Vision i Atmos. Teraz posiadam Sony i po odpaleniu filmu w Dolby Vision Atmos nic takiego się nie pojawia, czy jest możliwość włączenia tej opcji w menu? Czy telewizory Sony nie posiadają tej funkcji?
 

FullObcyk

Member
Witam, również chcę się podłączyć pod to pytanie. Poprzednio posiadałem Philipsa z androidem 9 i przy oglądaniu filmu z Netflixa w Dolby Vision i Atmos po odpaleniu filmu na kilka sekund pojawił się dymek w prawym dolnym rogu ekranu z informacją o odbieraniu materiału w Dolby Vision i Atmos. Teraz posiadam Sony i po odpaleniu filmu w Dolby Vision Atmos nic takiego się nie pojawia, czy jest możliwość włączenia tej opcji w menu? Czy telewizory Sony nie posiadają tej funkcji?
W momencie jak odpalisz materiał w dolby vision wejdź w ustawienia, tryb obrazu i zobacz czy pojawił się tryb dolby vision jasny lub ciemny.
 

conqest

Well-known member
Bez reklam
Philips faktycznie podaje na chwilkę takie info a Sony nie. Jedynie jak kolega pisze trzeba wejść i sprawdzić jakie są tryby obrazu dostępne.
 

AG100

New member
Co do mikrofonu trzeba wyrazić zgody na sterowanie głosowe , bez tego nawet jak włączony mikrofon Google TV nie reaguje.
 

AG100

New member
Pierwsze co zrobiłem po wyjęciu telewizora z pudła zainstalowałem najnowszą aktualizacje !
Aktualizacja wewnętrznego oprogramowania do wersji v6.4285

https://www.sony.pl/electronics/support/lcd-tvs-android-x90j_x91j_x92j_x93j_x94j-series-50-75-100-/xr-55x90j/software/00271344

Czy korzystasz z modułu CI+ (mam kartę CI+ od UPC) , bo nie wiem czy aktualizować, po ostatniej aktualizacji sporo TV przestało działać prawidłowo pod kartą CI+
 

TED8

Member
Co do mikrofonu trzeba wyrazić zgody na sterowanie głosowe , bez tego nawet jak włączony mikrofon Google TV nie reaguje.
Już opanowane, chodziło o to że będąc w głównym.menu żeby asystent słuchał trzeba trzymać guzik mikrofonu...w mi box wystarczyło nacisnąć i przez kilka sekund nasłuchiwał.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

zdzichux356

New member
W momencie jak odpalisz materiał w dolby vision wejdź w ustawienia, tryb obrazu i zobacz czy pojawił się tryb dolby vision jasny lub ciemny.




Okej, dziękuje za informację faktycznie pokazuje tryb Vision jasny oraz ciemny do wyboru. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie Dolby Atmos. W menu głównym nie znalazłem informacji, że aktualnie jest dekodowany Dolby Atmos, a w szybkich ustawieniach podczas odtwarzania materiału w Dolby Atmos jest tylko wybór trybu dźwięku Dolby Audio, sport, muzyka, kinowy, dialogi oraz standardowy. Czy jest gdzieś w ustawieniach opcja wyboru dźwięku w Dolby Atmos?
 

moski1

New member
Witam
Tak jak pisałem w innym temacie. Posiadam bliźniaczy model bo X94J w rozmiarze 65 cali.
Zamówiłem do niego kalibracje z *********************************.pl i przyznamy że wyciągnęli obraz na wyższy poziom.
Dupy nie urywa ale HDR lepiej świeci i kolory wydają się bardziej naturalne.
Kalibracja miałem pod Netflix, PS5 i telewizję kablowa UPC czyli SDR
Jeśli ktoś jest zainteresowany podeślę plik PDF z ustawieniami.
Zaznaczę że to są ustawienia pod ten konkretny model i sztukę.
Mogą pomóc ale nie jest pewniakiem że będą pasować.

Pozdrawiam
c8c9181b84f915be4c6aee92693d2037.jpg
 

moski1

New member
TV jest w rozmiarze 65" Wielkość optymalna jak na odległość oglądania 2,8m choć taki 75" też by dał radę[emoji39]
Co do uchwytu to niestety nie pamiętam bo wisi już na nim 3 telewizor a kupiony był z 10 lat temu (wcześniej 2 samsungi) Ale jest to standardowy uchwyt bez żadnych udziwnień.
 

TED8

Member
Mam info odnośnie prędkości internetu po kablu. Jako że obecnie jest pełna inwigilacja to Google nie omieszkało podrzucić mi film na YouTube gdzie chłop wpina adapter USB na ethernet i ma.full prędkość [emoji846]
Akurat miałem takie coś w domu ponieważ wcześniej miałem tak podpięty kabel do Xiaomi mi box i sprawdziłem, działa!! Sukces [emoji16]

https://youtu.be/PIef8iRZhLE

On tu ma jakiś z Amazona, ja mam inny.
Od dostawcy mam łącze do 500mbps. Tak więc jest full [emoji846]
d5b95f4305a5b5432b1e9163ea9307b8.jpg
0f084d49f79b81e96ac9686403c72605.jpg


Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

odja

New member
Zastosowałem ustawienia kolegi moski1. Co prawda mam model X85j ale bardzo poprawił mi się obraz na Dolby Vision. Bardzo koledze dziękuję za udostępnienie i polecam te ustawienia. Szacun za podzielenie się ustawieniami kalibracji. Jeszcze raz ogromne podziękowania.
 

poltek

New member
Witam
Tak jak pisałem w innym temacie. Posiadam bliźniaczy model bo X94J w rozmiarze 65 cali.
Zamówiłem do niego kalibracje z *********************************.pl i przyznamy że wyciągnęli obraz na wyższy poziom.
Dupy nie urywa ale HDR lepiej świeci i kolory wydają się bardziej naturalne.
Kalibracja miałem pod Netflix, PS5 i telewizję kablowa UPC czyli SDR
Jeśli ktoś jest zainteresowany podeślę plik PDF z ustawieniami.
Zaznaczę że to są ustawienia pod ten konkretny model i sztukę.
Mogą pomóc ale nie jest pewniakiem że będą pasować.

Pozdrawiam
c8c9181b84f915be4c6aee92693d2037.jpg
Jeśli możesz to prześlij mi ustawienia z góry dziękuję
poltek1981@wp.pl
 

Stratoss

Member
Bez reklam
Firma "skalibruj" a nie żadne ustawianie na oko. Czasem warto wydać parę groszy. Ja tak zrobiłem i nie żałuję ani złotówki. Efekt widoczny od razu! Każdy telewizor ma inne parametry i tylko fachowa kalibracja odpowiednim sprzętem gwarantuje właściwy efekt!
 
Ostatnia edycja:
Do góry