Smog atakuje PHILIPS 49PUS6561/12

kranu

New member
Skorzystanie z gwarancji chyba nie wyklucza rękojmi?
A u Philipsa chociaż mam serwis door to door bez jeżdżenia z TV.
Bo generalnie nie chciałbym go oddawać, tylko te plamy wyeliminować.
Po ostatnich aktualizacjach softu jestem z niego zadowolony - zniknęły zwiechy i problemy z dźwiękiem.
 

switek1987

New member
Dzisiaj mija tydzien a ja dalej jestem bez tv 😡 Serwisant cos wspominal ze jego kolega cos tam zaslepia/zakleja ale wszystkego nie moga bo musi tv oddychac.
 

kranu

New member
Właśnie boję się tego ich uszczelniania.. skoro nie robią tego na etapie produkcji, tzn. że jest z tym problem. Żeby się coś nie zjarało przez to później.
 

marekwro

New member
Składając reklamacje z tytułu rękojmi wystarczy zrobić zdjęcie problemu...
ja przesłałem do sklepu na email.
W zgłoszeniu informujesz, że telewizor jest dostępny pod takim i takim adresem i to już sprawa sklepu aby go obejrzeć albo odebrać od ciebie. Prosisz tylko o kontakt telefoniczny z umówieniem czasu odbioru.
14 dni dla sprzedawcy biegnie od dnia złożenia papieru w sklepie a nie od dnia obejrzenia telewizora. Ty deklarujesz, że telewizor mogą obejrzeć nawet teraz w domu.
 

kranu

New member
Składając reklamacje z tytułu rękojmi wystarczy zrobić zdjęcie problemu...
ja przesłałem do sklepu na email.
W zgłoszeniu informujesz, że telewizor jest dostępny pod takim i takim adresem i to już sprawa sklepu aby go obejrzeć albo odebrać od ciebie.

I sklep poszedł na to? Stacjonarny? Serio?
 

marekwro

New member
I sklep poszedł na to? Stacjonarny? Serio?

Tak jest w ustawie...
Sprzedawca musi pokryć koszty demontażu i dostarczenia towaru do sklepu...
a w przypadku uznania roszczenia musi ci z powrotem zamontować ten TV...

Polecam stronę UOKIK https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

cytat z tej strony:
"
Koszty reklamacji
Konsument składający reklamację powinien na koszt sprzedawcy dostarczyć wadliwą rzecz do miejsca wskazanego w umowie (jeżeli tego miejsca nie określono, tam gdzie została mu wydana). Jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie do sprzedawcy będzie nadmierne utrudnione, konsument musi udostępnić mu towar w miejscu, w którym się znajduje.
Koszty wymiany lub naprawy ponosi sprzedawca. W szczególności obejmuje to koszty demontażu i dostarczenia rzeczy, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia. Jeżeli koszt demontażu i ponownego montażu przewyższa cenę kupionego towaru, to konsument jest zobowiązany ponieść koszty przewyższające wartość zakupionego towaru lub ma prawo żądać od sprzedawcy pokrycia kosztów montażu i ponownego zamontowania – do wysokości ceny kupionego towaru.

Uwaga!
Jeżeli w wyniku złożonej w ramach rękojmi reklamacji doszło do naprawienia rzeczy, wymiany, obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, konsument ma prawo żądać od sprzedawcy naprawienia szkody, którą poniósł z powodu nabycia wadliwego produktu. Jako szkodę w szczególności można potraktować koszt m.in. odebrania rzeczy (np. osobiste koszty związane z wizytą w sklepie), odesłania rzeczy w związku z reklamacją, jej przewozu oraz ubezpieczenia (jeżeli była przesyłana).
Warto też dodać, że jako szkodę można również uznać:
koszt zawarcia umowy (która np. była zainicjowana za pomocą płatnej infolinii);
koszt przechowania (np. w razie zwłoki w odbiorze reklamowanego towaru o dużych rozmiarach);
inwestycje w towar, z których konsument nie odniósł korzyści (np. koszt przeglądu auta).

Ważne!
Konsument ma prawo także starać się o zwrot opłat związanych w wykonaniem ekspertyz czy badań (np. rzeczoznawców), które potwierdziły przyczynę i istnienie wady, w szczególności w sytuacji, kiedy sprzedawca nie uznał reklamacji bez takich badań.


Podstawa prawna: art. 5612 § 1 i 2, art. 5613, art. 566 i 574 Kodeksu cywilnego
"
 

pebe86

Member
Bez reklam
Już widzę jak Media Markt (w innym mieście) mi pokrywa koszty transportu.

Oczywiście że pokrywa. Sam składałem reklamację z tytułu rękojmi na swój tv kupiony stacjonarnie w Media Markt. Po zgłoszeniu, po kilku dniach przyjechał do mnie serwis i zabrał telewizor na ekspertyzę. Po kilku dniach był gotowy do odbioru- odebrałem go już osobiście, bo na dostawę musiałbym czekać 2-3 dni, a serwis mam niedaleko od siebie.
Teraz nawet jak się sypnie, to odstępuję od umowy i zwracają kasę. Tu nawet nie ma pola do odmowy :)
 

kranu

New member
Po prostu 2 lata się męczyłem z dużym krajowym operatorem telekomunikacyjnym pisząc reklamacje, strzelając paragrafami i powołując się na swoje prawa. Wygrałem dopiero gdy sprawa się otarła o UKE oraz UOKiK. Więc zacząłem wątpić w sprawne respektowanie praw konsumenta..
 

kranu

New member
MediaMarkt również opornie - twierdzi, że to zanieczyszczenie które nie wynika z wady produktu.
 
Ostatnia edycja:

kranu

New member
No jak mogłem zanieczyścić zaplombowany telewizor który pracował niecały rok w czystym domowym salonie? W pracy na zakurzonym magazynie od lat chodzi 24h jakiś tani no-name i nic się nie dzieje..
 

kranu

New member
Razem z pismem była klauzula o poufności korespondencji.
Nie wiem czy to jest prawomocne, ale nie chcę póki co żeby się ktoś przyczepił. Napisałem odwołanie, czekam na odpowiedź - dalej planuję nagłośnienie tematu w mediach społecznościowych i/lub swojego rzeczoznawcę.
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Razem z pismem była klauzula o poufności korespondencji.
Nie wiem czy to jest prawomocne, ale nie chcę póki co żeby się ktoś przyczepił. Napisałem odwołanie, czekam na odpowiedź - dalej planuję nagłośnienie tematu w mediach społecznościowych i/lub swojego rzeczoznawcę.


Heheh... to ciekawe.

"Jesteśmy "złym" sprzedawcą ale nikomu o tym nie mów bo klauzura."

Ciekawe na ile prawomocna jest klauzura, muszę podrzucić pomysł mojemu szefowi jak odpisujemy na nasze reklamacje może też można by stosować taką "klauzurę". :bober: Byśmy pisali: "sprzedaliśmy ci "kupę", koleś masz pecha, i wara komu powiedzieć."
 
Ostatnia edycja:
Do góry