Skóra, fura i komóra :) Czyli luzne rozmowy o motoryzacji.

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Miałem okazję pośmigać 2e godziny najnowszym X-trailem, takie jest zainteresowanie tym autem, jeśli chodzi o jazdy testowe, że w soboty i na popołudnia nie ma szans się umówić na dwie godziny, więc musiałem wyrwać się w ciągu dnia z pracy, aby sobie pojeździć tym autem. Nawet dla Mesia takich rzeczy nie robiłem.. J Mam troszkę mieszane uczucia co by za dużo nie napisać na plus J w stosunku np. do X1, którą ze 3 tygodnie temu śmigałem, czy choćby glb, czy też NX-em najnowszym, bo to wszystko są porównywalne wielkościowo auta, , a praktycznie powinny być wszystkie te auta lepsze w 100% znaczeniu tego słowa niemalże w każdym aspekcie ,choć w tym przypadku X1 jest najmniejszy i to widać, czy to w kabinie, czy też w bagażniku.
Wracając do x-traila, wykonanie fantastic, jakbyśmy tam przyczepili znaczek np. Lexusa , myślę, że nikt by się nie złapał, ze to inny Japończyk, naprawdę jest to porównywalne, choć delikatnie NX jakościowo w środku jest lepszy, ale naprawdę to są niuanse, o żadnej przepaści itp. nie ma mowy.. trzeba by było kłamać, aby tak napisać.. skóra i materiały użyte w środku tego auta sprawiają radość dla oczu i palców, kiedy tego się dotyka, czy też kiedy się na to wszystko patrzy. Miejsca w środku dla gościa 181 cm dużo i nie ma problemu, aby taka osoba usiadła z przodu jaki za kierowcą i można jechać, tym autem z północy na południe i do ortopedy na pewno nie trzeba się zapisywać. J W bagażniku miejsca też sporo porównywalnie do Ravki, która około 8-9 cm jest krótsza, więc wyobraźcie sobie, że to jest naprawdę spore auto, ,bo ravka do mikrusów nie należy, fotele z tyłu regulacja jest zarówno przód tył jak i pochylenie oparcia, do tego dla drugiego rzędu siedzeń jest możliwość elektronicznej regulacji temperatury. Tylne siedzenia praktycznie składają się na zero, także podłoga jest płaska jak się chce coś dłuższego przewozić to taka możliwość x-trail daje użytkownikowi. interfejs mam tu na myśli tablet i to co oferuje to auto jak mapa, rozpoznawanie znaków, aktywny tempomat, martwe pole itp., menu, szybkość wybierania opcji wszystko chodziło jak należy, niemalże jakbym jechał niemieckim autem J, a nie japońskim, a mieliśmy klienta w pracy co przyjechał nowym NX i do dnia dzisiejszego kilku rzeczy nie potrafi okiełznać (a ma go już 3y miesiące), tutaj jest wszystko prosto, czytelnie , bardzo intuicyjnie. Nagłośnienie Bose jest ok, nawet więcej niż ok., nie ma co się czepiać. To co jest słabsze to jakość kamery mogłaby być lepsza, dzisiaj pod tym względem „nawet” KIA daje lepsze kamery, choć to co jest nie ma tragedii, ale dla mnie to jakiś minus, choć nie jest to jakieś dla mnie super znaczące, są istotniejsze sprawy. Kolejna sprawa to jak się np. wjedzie autem i zatrzyma się nim pod mostem, powtórzę zatrzyma, gdzie jest ciemniej , niż to było na drodze to czujnik zmierzchu wyłapuje i od razu zmniejsza jasność zegarów jak i tabletu, podobno wtedy tez coś robi ze światłami(nie wiem, bo było za jasno, aby to zauważyć). Niby nic w tym złego, gdyby nie to, że kilka razy przejechał tym samym odcinkiem i po różnych odległościach wróciło to do tego poziomu jasności co było jadąc po drodze. Pan mówił, że można to ustawić, rozumiem poziom zmniejszenia przyciemnia, a wtedy pewnie będzie to mniej czułe. Druga sprawa to spalanie, tylko na to trzeba brać poprawkę, ale dużo lepiej nie będzie według mnie, bo Pan jadąc po Wawie potrafił mieć je na poziomie 6 litrów, mi się nie udało i nie mam pojęcia jak to uczynić. Mi udało się zejść do 7 litrów, a średnio to było 8l. , oczywiście troszkę przyspieszenia było, ale widać, że pod tym, względem Ravka jest oszczędniejsza, czy też NX, a Sportage był porównywalny. Dlaczego poprawka musi być to auto zaledwie ma 1200 km przejechane, więc za jakieś 3 tyś powinno to spalanie się zmniejszyć o około 0,5 l, może litr, ale bliżej według mnie będzie to ta pierwsza wartość. Dlaczego tak się dzieje ? Proste Koledzy to jest duże auto do tego ma dwa silniki elektryczne na przedniej i na tylnej osi plus baterie wiadomo i całościowo to wszystko waży dobre ponad 1900 kg, więc musi to swoje pociągnąć i co lepsze to tego typu napęd w mieście jak i w korkach będzie miało lepsze rezultaty w spalaniu niż jadąc w trasie, plus trzeba pewnie troszkę się naumieć śmigać takim autem, aby odzyskiwać energię i aby wtedy auto śmigało na prądzie. Sama jazda, auto było na felgach 20ach i o wiele milej się nim jeździło, niż X1 to jest nawet nieporównywalne jak dużo fajniej się tym autem śmiga, wygodniej w większym komforcie. Dla mnie X1 to tylko na 18ach i nic więcej i to nie wiadomo jak on się będzie zachowywał, bo w sam sobie jest to twarde auto. Dynamika może nie jest taka jak w GLB, czy w X1, bo chwile trzeba odczekać jak się naciśnie na gaz, ale to jest chwila i jest to akceptowalne, do tego jest cichy, bardzo dobrze wygłuszony, a nie ma w nim podwójnej szyby jak u mnie w GLC, a pomimo tego jest przyjemnie i sam spalinowy silnik nawet jak jest używany, to mega byłem zdziwiony, ze tak jest cicho i nawet gdy się depnie na pedał gazu to jest zdecydowanie milej, niż np. w ravce, czy nawet UWAGA w NX-ie, a jeśli nie to na pewno jest to bardzo porównywalne odczucie głośności. Ale śmiem twierdzić, że jest ciszej i to w odczuwalnym stopniu, nie słychać bezstopniowej skrzyni, bo jej tam nie ma, biegi też są wirtualne, ale na innej zasadzie odbywa się zmiana biegów. Fantastic.. Przyśpieszenie, petarda około 7 s do setki, a w końcu to nie jest jakieś sportowe auto.. i przyspieszenie jest bardziej odczuwalne, niż w Ravce, czy też w NX-ie. I co fajne, super sie zachowuje, kiedy naciska się stopniowo pedał gazu, kiedy się nim przyśpiesza. Nierówności wybiera dobrze i całość kabiny nie odczuwa jakoś zbyt specjalnie dołów po których się jedzie, lub przejeżdża jak np. tory tramwajowe. Choć ja bym i tak kupił 19i felgi, a nie 20tki.. Do tego przyzwoicie się prowadzi jak tak spore auto ie wychyla się za bardzo na zakrętach, a tego się obawiałem, nie jest to sportowy samochodzik, ale też i nie typowa kanapa. A i jeśli chodzi o fotele wygodne i dobrze trzymają na boki, pamięć foteli oczywiście dla dwojga osób, pasażer tez ma elektryczne fotele, jak gasimy auto, fotel przesuwa się do tyłu, tak, aby swobodnie można było wysiąść z auta. Zawsze pisałem, że mam duży sentyment do Forda i do kugi, która kiedyś mieliśmy i dalej to gdzieś zostało, ale Nissan jakością odjechał od Forda to trzeba jasno dzisiaj powiedzieć, zarówno w "kaszkaju" jak i tym bardziej w X-trailu.
Całościowo naprawdę fajne auto biorąc pewne rzeczy pod uwagę nie wiem, czy całościowo to auto nie zrobiło na mnie największego wrażenia , patrząc, że to nie jest Premium, a całość zachowuje się jak by to był samochód niemalże z tej półki, bo za 245 tyś mamy wszystko co potrzeba człowiekowi, oczywiście można pomarudzić na kilka rzeczy, ale to jeszcze, nikt nie wymyślił takiej rzeczy co byłaby bez wad. Problem w tym, że jest to naprawdę spore auto i nie wiem, czy u nas zda egzamin, trzeba będzie kiedyś podjechać nim i go zaparkować w garażu jak i zobaczyć jak się będzie nim manewrowało, kiedy będzie stać sąsiada karawan J I musi oczywiście chcieć go kupić osoba dla której jest auto poszukiwane. Zaraz powinna być jeszcze Honda z takim samym napędem , też trzeba się przejechać i ocenić jak się to ma do Nissana, ale taki sam duży będzie, więc pod tym względem nic się nie zmieni.

Ps. oczywiście słowo fantastik trzeba by było ubrać w cudzysłów, bo jak się przymierzy do tego auta np GLE, czy X5 (o wyższych modelach nie wspominam) to już wtedy nie będzie tym samym słowem, ale patrząc na ten poziom cenowy i auta z tej półki i deko wyżej to niewątpliwie auto to jest wykonane bardzo dobrze i bardzo dobre materiały zostały użyte do najnowszego X-traila i to nie podlega żadnej dyskusji. Aczkolwiek jak to w życiu każdy może mieć swoje zdanie.
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Już chyba wszystkie autka podobne. Czy to Nissan Skoda VW, Kia etc. Nawet Audi bym wrzucił w ten segment.

Cos tam nowy Mercedes, BMW, Lexus, Porsche będzie półkę wyżej. Ale jak już mamy porównać starego porszaka do nowej Kianki to jednak wolę kia.

Ja żonie kupiłem Kia Sorento i jestem miło zaskoczony. Jeden mały mankament z elektrycznym napędem - czasem muła załapie przy szybkim ruszeniu np. Na skrzyżowaniu a tak reszta bajka. 7 osobowe auto to wygoda.
Tez myślałem na jakimś Busem ale żona nie chciała się dać namówić - - - bo za duże....

No i w przyszłym roku będę się zastanawiał czy swojego auta nie wymienić, ale to muszę dobrze to przemyśleć. Z jednej strony żadnego fajnego dizelka nie dostanę, mam dopiero 160k km na trzepane w 4 lata. A z drugiej strony szkoda mi kasy.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Wszystko na jedno kopyto

ezgif-com-gif-maker-1623764135.gif
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Ja bym sobie kupił suva Genesis GV80. XD

Na dzielni każdy by się zastanawiał. Co to jest, ile to kosztuje etc.





 

bumtarara

Member
Nie patrzcie na wygląd to złudne wrażenie, pamiętam hyundaja 20 lat temu....padaczka.....a dziś to już inna klasa to samo kia, powiem tak ktoś kogo stać a nie zależy na lansie kupi koreańczyka i zmieni go za rok dwa póki nie skończy sie gwarancja lub szlag nie trafi właściciela przez awarie albo od razu [poleci do salony po nowego mesia , wszystkie te nissany kiany hyundaje to średnia półka jedynie toyoty z racji legendarnej Toyoty Land cruiser mają opinie solidności i jakości....patrząc na najnowszą wersję land cruiser to raczej nie jest już ten poziom jakości co parę lat temu ale i tak robi wrażenie pod względem wnętrza ilością miejsca, ja wole stare porsche jedynie na nie to cayenne po prostu mi sie nie podoba wygląd zblizony to vw tuareg"a, nawet nowe cayenne nie robią na mnie wrażenia macan wygląda ciut lepiej....podobne odczucia mam do starej panamery nowa już lekko poprawiona, do czego zmierzam.....do tego że nowe auta to buble tak samo bublem są auta elektryczne........elektryki i hybrydy wymyślono ponad 100 lat temu dziś mamy 21 wiek i dalej to raczkuje w normalnej eksploatacji nie przejedzie 300 km, wiem starych aut nie można wychwalać bo to przeżytek ale z pewnością nie przyniesie tyle problemów co nowe auto a trzeba brać pod uwagę to że dziś co drugie auto to automat, akurat sąsiad ma mercedesa gl trzy dwu letni bardzo mi sie podoba....taki biały śliczny ...i już była reklamacja skrzyni biegów automat auto uziemione na dwa dni, sam miałem i mam automat poprzednie Vvw passat i teraz bmw e60 szwajcara, swego czasu jeździłem po 500 km do niemiec dobiłem licznik do 350 km i skrzynia padła, teraz w bmw 200 nabite i też się boje bo dużo większe koszta, ostatnio miałem problem z dpf u mechanika był problem już myślałem o dużych wydatkach bo 9 tys także ja osobiście omijam z daleka nowinki jakieś średniaki gdyby to był klasy premium to bym sie skusił bo bardzo :giggle:lubie premium ale musiało to być od mercedesa lub audi bmw rujnuje portfel
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Ja porównując ravke jak i xtraila zdecydowanie wolałbym tego drugiego , pomimo, że biorąc oba na wypasie pełnym Nissan jest droższy o jakieś 35 tyś, ale lepiej jest wykonany i cichutko w środku. Tylko żeby z 10, a przynajmniej z 5 cm był krótszy... Ale zobaczy się, w końcu to i tak nie ja będę wybierał.
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Mam zarówno Toyotę Corolle jak i Kia Sorento....

Toyota 47k km i 3 razy w serwisie odnośnie Katalizatorów. 2 razy już mi je wymieniali. Więc nie byłbym tak za tą bezawaryjnością.

Kia 27k km Narazie bez serwisu. Aczkolwiek teraz mi się zapalił "dolanie płynu chłodzenia falownika" no i niestety w serwisie to muszę zrobić ale i tak przegląd miałem za 400km.
Siostra miala Sportage, znajomy ma Sportage. Autka te śmigają ze hej. I jeżeli chodzi o Jakosc/cena to chyba są u mnie jako TOP1.

Audi 187k km. Nie działają mi już Matrixy, pompa adblue siadła (adblue wyłączyłem w sterowniku) , problemy z DPF się zaczęły.
Bede musiał dać gdzieś do zrobienia, ogolnie jest OK
To auto to wół roboczy i jest najlepszym autem na świecie do tej roboty 4,2 w dizlu najlepszy silnik jaki kiedykolwiek miałem i chyba nic lepszego już nigdy nie dostanę. Meras, porsze się chowają, nie dla mnie.

Tesla około 150k km. 2 razy lampa padła, fotel kierowcy się połamał - - zabawy ze startem Launch Control :) :). :) - wymienili na gwarancji, oraz przestały mi działać klamki w 3 drzwiach - te sterowniki wadliwe. To muszę naprawić.
Ogólnie elektryk to jako zabawka. Jako 2 / 3 auto to można sobie kupić.
 
Ostatnia edycja:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Sportage też śmigałem dwa razy i również mi się podoba, choć jakość w srodku tego nissana jak i cichość w kabinie jest wyższa, ale też jest i droższym więc nic za darmo.
Looo jeszcze kilka lat i Świat zapomni o silnikach 4 i więcej litra, mało kto będzie miał w ofercie 3 litrowe.
 

Sansei6

Member
Bez reklam
Tak przy okazji, bo kiedyś, ale dawno temu było coś tu pisane, odnośnie kamerek samochodowych wideorejestratorów, czy widział ktoś z was takie na akumulator, żeby nie podłączać do auta? Np naładować na drogę i niech nagrywa, potem najwyżej zabrać ze sobą w domu naładować, zgrać jak coś trzeba itp?
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
To sporej pojemności ta bateria musiałaby być ; )
Nie wiem czy takie są, ale jakimś rozwiązaniem na pewno byłby powerbank.
Nie wiem jaki cel, ale zgrywać materiał z kamery można w aucie po wifi.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
W końcu jakiś bat na spychaczy, ale czy to coś zmieni?
Bez jakiejś grubszej akcji medialnej się nie obejdzie.

Ewidentnie, jakaś plaga u nas i to bez względu czy jest to miasto, czy autostrada. Obiektywnie jednak trzeba przyznać, że przejścia dla pieszych zostały odhaczone, jazda na zamek podobnie (powiedzmy), prędkość na mieście podobnie, to widać, ale jak ameby siedziały na dupie, tak dalej siedzą.
Nie mylić z zawalidrogami i królami lewych pasów, bo to zupełnie inna inszość.

 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
W Baranolandii to powszechne. Potrzeba kolejnych lat, chociaż ile lat się już o tym mówi (?).
Mam tylną kamerę i w jakiś sposób to działa. Często widzę, że jak pałodebil podjeżdża na zderzak i zauważy kamerkę to zwykle zwalnia i zachowuje odstęp. Na 10 razy w 7-8 przypadkach to działa. Jak nie, to celowo jeszcze zwalniam.
Chciałem wysyłać filmiki, ale dziennie takich przypadków dresopierdolców jak z zamieszczonego filmu mam (mamy wszyscy) co najmniej kilka. Musiałbym poświęcać na to sporo czasu, ale od dziś zacznę. Bohaterami będą głównie półgłówki z BMW.
Chcę też zamontować jakiś ekran na tylną szybę z napisem w stylu: "podjedź bliżej - będziesz gwiazdą YT i komendy", ale nie znalazłem jeszcze odpowiedniego...
 
Ostatnia edycja:

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Kamera na tył obowiązkowo, już postanowione.
Mogłem od razu kupić gotowy duet, a nie rozdrabniać się z frontem.
Na tył, to raczej coś z dużym widocznym dla oka obiektywnem.
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Strasznie ta dupa auta wygląda. Wcześniejszy NX chyba jakiś ładniejszy.

Jak dla mnie mega małe auto w środku. Byłem fanboyem lexusa, ale odkąd zaczęli produkować auta dla ludzi ze wzrostem max 1.60cm i spierdzielili flagową limuzynę LS to już mi przeszło :))
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Zdecydowanie nowy xtrail ma więcej miejsca z przodu, z tyłu jak i w bagażniku, podobne mamy zdanie i ta cichość w xtrailu , coś niesamowitego...a najgorsze w lexie to okres oczekiwania na auto - 1,5 roku, a może być i dłużej....
 

ar2

Wsparcie
Członek Załogi
HD Squad
W Poznaniu szału nie ma jeśli chodzi o wielkość imprezy ale za to jest kilka konkretnych egzemplarzy dla których warto zajrzeć.

poznan motorshow (7).jpg


poznan motorshow (6).jpg

poznan motorshow (5).jpg

poznan motorshow (4).jpg


poznan motorshow (1).jpg



poznan motorshow (3).jpg
poznan motorshow (2).jpg
 
Do góry