Bubcio a nie lepiej jak ma się już odpowiednią kwotę zakupić coś typowo silnikowego że tak powiem
chyba że u Ciebie też są zniżki z tytułu posiadania takiego auta... ale jak ma się już te 200 -250 tyś + na ubezpieczenie itp sprawy to tyle jest fajnych aut które można przygarnąć i nie być uzależnionym od prądu.. Czytałem też w necie że np. w hybrydach jak jest zasięg powiedzmy 300 km to jadąc w dobrym korku jest to dystans już mniejszy... teraz tez pytanie co z jakością akumulatorów powiedzmy po dwóch -trzech latach jazdy jak one trzymają czy to nie jest tak jak np z bateriami w smartfonach czy tabletach ... trzeba byłoby zgłębić wiedzę.. w tvn turbo kilka testów hybryd było i tam troszkę narzekali na jazdę takimi samochodami pod względem jezdnym - prowadzenie takich samochodów..
Dobrze pomyśl bo fajne pieniądze wydasz i zakup musi być dobrze przemyślany.. ale życzę owocnych poszukiwań autka
Strachy na lachy.
Bateria maja zwyczajowo 5-8 gwarancji.
Problemem jest, a wlasciwie dotychczas bylo, bo baterie sie zmieniaja, jesli takiej baterii nie ladowales przez dlugi okres czasu, albo ladowales tylko w trybie blyskawicznym.
Bezstopniowa przekladnia, dajaca maksymalny moment obrotowy przez wiekszosc czasu i cisza, to rzeczy nie przecenienia. Zwlaszcza podczas walki o przecisniecie sie w wolnych szczelinach w miescie, czy na zatloczonej obwodnicy. Jezeli jeszcze jezdzisz dziennie ok 100 km, albo 200 i masz gdzie "zatankowac" ( w pracy czy gdzie niegdzie na ulicy za darmo, a w domu za grosze) no to jest to wybor optymalny. Ja sposrod EV's jezdzilem tylko Leafem, ktory prowadzi sie tragicznie, ( choc przy 108 kucykach zostawia KAZDA fure na swiatlach w tyle) ale daje oczywiste podstawy do wyobrazen, co stanie sie jesli dostaniesz 2x wiecej mocy, przy tej samej wadze oraz przyzwoite sterowanie i zawieszenie.
Czekam z nadzieja ze zaczna sprzedawac od nowego roku tego Opla Ampere E (nie mylic ze stara Ampera) na ktorego corka sobie ostrzy zeby, z nadzieja ze zobacze, czy mi sie podoba jak sie prowadzi, czy nie i na podstawie tego podjac decyzje. Czuje jednak ze chyba az tak dlugo niie warto zwlekac i ustawic sie w kolejke jak najszybciej. Zwlaszcza ze depozyt jest w kazdej chwili zwracany na zadanie.
Faktycznie w innych krajach sa zachety, choc szczegolowo rozeznaje sie tylko w sytuacji "na wyspach". Np u nas (RoI) odpuszczaja podatek VRT (min 14% wartosci) i daja dodatkowo granta 5k euro. Poki co tankowanie w miejscach publicznych jest darmowe, chyba ze ewentualnie jest jakas oplata za parking, Darmowa instalacja domowej ladowarki (500-1100e) Liczni pracodawcy instaluja darmowe ladowarki na pracowniczych parkingach. Podatek drogowy to 120e zamiast np 180 -1200e rocznie w zaleznosci od pojemnosci i emisji CO2 kopciucha *. W Uk posiadscze EV's wogole zwolniony od podatku drogowego czy winiety za poruszanie sie po centrum Londynu.
Coraz czesciej czytam opinie osob, ktore przesiadly sie na EV, a ktore juz nie chca wracac do ICE i decyduja o tym, ze samochod elektryczny, to juz nie tylko drugi samochod w domu, dla zony, czy na zakupy, ale pelnoprawny srodek codziennej lokomocji. Potrzebny im jest tylko lepszy zasieg i frajda z jazdy, ktorych dotyczczasowe budzetowe modele nie dawaly. Moze wreszcie z Teslami przelom juz jest blisko.
Tymczasem zajawka Chevroleta Bold. Samochodziarzy i wlascicieli luksusowych aut z pewnoscia odrzuca, ale niech mi ktos powie, ze Pani Kowalska, czy niejeden Pan Nowak, nie zechcieliby tym jezdzic.
[Youtube]wz5sPGGsv2I[/youtube]
A przeciez to GM, firma ktora zabila elektryczny samochod. Jesli oni pierwsi, ponownie wychodza z masowym, tanim i uzytecznym samochodem elektrycznym ** , to w slad pojdzie caly przemysl. Elektryczne Focusy, czy Golfy, beda musialy wreszcie stac sie praktycznie funkcjonalnymi samochodami, a nie chowac sie w cieniu japonskich, czy koreanskich "wynalazkow".
*- pisze konkretnie o samochodach elektrycznych nie zas o hybrydach, PHEV, czy extenderach, ktore do zasilania napedu elektrycznego wykorzystuja silnik spalinowy.
**- Tesla jawi sie jako powazny promotor EVs, ale uplynie sporo czasu zanim sie rozkreci z produkcja i przede wszystkim sewisem. O Nissnie i Kii, czy reszcie masowych producentow, ze wzgledu na ograniczona funkcjonalnosc ich konstrukcji, czyt zbyt maly zasieg, nie wspominam.