Skóra, fura i komóra :) Czyli luzne rozmowy o motoryzacji.

Henry

Active member
Bez reklam
Lolek, fajne auto, miłego i bezproblemowego użytkowania :)


Też kilka słów napiszę odnośnie komfortu bo wielu którzy nigdy nie jeździło może uważać że Suvy to wozy drabiniaste – otóż to nic bardziej mylnego takie podejście.. dla przykładu ja mam kilka tras do testów jak zmieniam samochody i jedna z nich jest z wybojami po której można te powiedzmy 110-130 sobie jechać i kiedyś na teście miałem limuzynę na 18 –tkach ( nie istotne jakiej firmy , za dobre pieniądze – żeby nikogo nie obrazić) i powiem krótko nie dało rady tym jechać – Pan z salonu stwierdził że na 18 to w RP nie da się komfortowo jeździć na wszystkich drogach.. i tą samą drogą jechałem na teście tym samochodem również na 18 i powiem krótko nie ma co porównywać – okazuje się że da radę jechać na 18 po tej drodze komfortowo z pred. powiedzmy 120 km.. ale powiem więcej po tej samej drodze jechałem ML na 19 stkach i pomimo większych kół było jeszcze lepiej …. Nie wiem czy to kwestia układu napędowego i zawieszenia czy inne czynniki wchodzą w grę

To porównanie niezbyt trafione, zakładając, że na testach jechałeś na 18-tkach z oponami podobnymi jak na zdjęciach, o profilu typowym dla suvów
18-tki zakładane fabrycznie w osobówkach są zazwyczaj z profilem 35-40 więc nie ma co nawet porównywać ;)

W kwestii prowadzenia, to całkiem przyjemnie prowadzi sie też nowa RAVka, nie ta klasa co Twój ale też ma się wrażenie jazdy jak "zwykłą osobówką"
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Wszystko zależy od auta, zawieszenia, klasy i opon. W jednym się płynie, drugi wytrzepie po kilku kilometrach.
Ja nie zamieniłbym 19-stek, niski profil, 255 na nic innego. Biorąc pod uwagę wszystkie drogi w Polsce, z pominięciem tych wybitnie zmęczonych, ale i na tych tak samo czuć (lub bardziej) jak na innej klasie w 16".
 

Henry

Active member
Bez reklam
Wszystko zależy od auta, zawieszenia, klasy i opon. W jednym się płynie, drugi wytrzepie po kilku kilometrach.
Ja nie zamieniłbym 19-stek, niski profil, 255 na nic innego. Biorąc pod uwagę wszystkie drogi w Polsce, z pominięciem tych wybitnie zmęczonych, ale i na tych tak samo czuć (lub bardziej) jak na innej klasie w 16".
Mi chodzi o to konkretne porównanie SUVa, zwłaszcza takiego jak ma Lolek i opon jak u niego vs zwykła osobówka średniej klasy na fabrycznych 18-tkach, pomijając limuzyny za kilkaset tyś., bo tam niezależnie od profilu się po prostu płynie ;)
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Henry na pewno w suvach od Merca czy BMW itp opony są trochę inne i więcej kosztują (szczególnie od 17 a tak naprawdę od 18 w górę) od tych co są w osobowych ale mi wydaje się że to kwestia tego co napisał Armanig jeśli wszystko gra to i na 19 na niskim profilu można jechać komfortowo po takiej drodze o której ja pisałem.. a przykład mam prosty bo po tej samej drodze na 19 jechałem nową C klasą i było o wiele wygodniej niż tamtym autem na 18, a też kosztował swoje pieniądze w tej wersji w której miałem przyjemność jeździć.

Co do Toyoty mój kumpel w lutym sobie kupił na 17 tylko chyba ma zwykle opony o ile mnie pamięć nie myli na 99% jestem przekonany - (zresztą w Kudze letnie też miałem zwykle 17 a już z profilem troszkę innym to zimówki miałem.).. i jak dla mnie spoko samochodzik , choć osobiście wolałbym nową Kugę... ale Ravka może się podobać.. na pewno lepiej wygląda jak wcześniej - szkoda że miejsca dalej nie ma za dużo ale i tak jest lepiej jak było.
Natomiast w tych markach wyższych (suvy) to i letnie są z profilami innymi dzięki temu też wydaje mi się ma to wpływ na większy komfort.. ale i takie opony są droższe coś za coś..Natomaist powiem Ci szczerze że bez względu na klasę suva nie wyobrażam sobie opon zimowych zwykłych w takim samochodzie.. ale to też moje zdanie tak jak nie wyobrażam sobie kupienie takiego samochodu z napędem na jedną oś.. dla mnie to jakieś nieporozumienie.. ludzie chcą mieć suva ale oszczędzają na tym co tak naprawdę powinien mieć taki samochód ....i czasem jak się rozmawia to wydaja niezłe pieniądze na taki samochód a kupują właśnie z napędem na jedną oś.. ale w zamian tego kup[uja szklany dach :_) można i tak...
 
Ostatnia edycja:

Pakolo

Active member
Bez reklam
Gratulacje nowego samochodu Lolek, dlaczego białe fotele? U mnie by to nie przeszło, bo często jem w samochodzie kurczaki, ryże itd i czasem coś lubi wylądować na fotelu bądź podłodze:D
 

Henry

Active member
Bez reklam
Lolek, bez dwóch zdań nabyłeś super autko i jeszcze raz gratuluję, ale co tam masz za opony założone?
Hankook Ventus...o ile dobrze widzę? ;)
 
Ostatnia edycja:

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
mi wydaje się że to kwestia tego co napisał Armanig jeśli wszystko gra to i na 19 na niskim profilu można jechać komfortowo po takiej drodze o której ja pisałem.. a przykład mam prosty bo po tej samej drodze na 19 jechałem nową C klasą i było o wiele wygodniej niż tamtym autem na 18, a też kosztował swoje pieniądze w tej wersji w której miałem przyjemność jeździć.

Dokładnie o to chodzi, a teraz weźmy sobie taką S-klase lub coś z tego segmentu ;)

Ps. Lolek, a powiedz, Żonce dajesz pojeżdzić? Pytam, bo nie wiem czy nie widziałem ;)
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Pakolo u mnie tylko wchodzi w grę jasna tapicerka z jasną skórą - uwielbiam to , jeszcze wchodzi w grę brązowa ale to przy jasnym samochodzie bardziej pasuje... ale dla mnie jasna to wiesz czuje się jakbym siedział w S klasie :) oczywiście przez bardzo małe s :) a u mnie w samochodzie nie je się kurczaków, czekolady, nie pali się itp.. nawet jak miałem poczciwą felicję .. ja o samochód dbam zawsze w najwyższym stopniu - taki charakter ...

Henry powiem Ci że nawet zbytnio im się nie przyglądałem ( po prostu nie znam się na oponach i kupuje to co mi w serwisie proponują - wierzę, że doradzają szczerze ) ale powiem Ci że naprawdę fajnie się jeździ, zimówki to często gęsto proponują Bridgestony lub Micheliny - te pierwsze miałem w GLA... Przyzwoite są to opony? W oponeo jak kiedyś dzwoniłem to mówili, że warte grzechu szczególnie na zimę, ale są to Hankooki dla suva ( a przynajmniej taki napis widnieje na oponie :) - to średnia klasa ale jak na lato chyba wystarczająco - tak myślę.

Armanig jasne że jeździ ale Ona ma swój samochód tylko taki już "normalny" - praca dom itp ( w przyszłym roku będzie zmieniać)... a tego modelu po Warszawie jeździ sporo i dużo właśnie w kolorze brązowym- chyba jakiś bum jest teraz na ten kolor.. :)
 
Ostatnia edycja:

kuba378

Active member
Zależy jeszcze czy opony są typu Run Flat.

W BMW serii 5 zarówno E60 jak i F10 przy Run Flatach traci się bardzo dużo na komforcie, poza tym zawieszenie szybciej się zużywa.

Lolek piękny samochód, samego zadowolenia z użytkowania życzę.
 
Ostatnia edycja:

Henry

Active member
Bez reklam
Lolek, tyle o ile, dlatego bardzo mnie zdziwiło, że do takiej fury jak Twoja założyli opony po cca. 400 zł szt, fakt, że w Twoim przypadku zawieszenie i trakcja robi niesamowitą robotę i auto świetnie by się pewnie prowadziło na jakichś chińczykach no-name'ach.

A co do mojego wcześniejszego postu o profilu i komforcie, to oczywista oczywistość, że wysokość opony nie będzie miała znaczenia przy zawieszeniach w autach premium, każdy, kto choć raz miał okazję jechać S-ką czy 7-ką wie o co chodzi.
Ja się przekonałem o tym kilkanaście lat temu, jadąc po Wrocławiu autem na 20-tkach, wtedy było to jeszcze miasto o jednych z najgorszych dróg w kraju. Komfort w tym aucie był dla mnie mega, miało sie dosłownie wrażenie, że auto sunie na poduszkach, a nie pokonuje wrocławskie jamy ;)
 

kuba378

Active member
Hankook to koreańskie opony klasy średniej, do takiego samochodu jak ma lolek wg mnie nie pasują (są za niskiej klasy). Powinno być coś z Continentala, Dunlopa, Michelina, Bridgestona.
 
Ostatnia edycja:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Henry za to na zimówki wydam dobry amplituner :) ale poważnie te opony mogą być - choć na komfort jazdy wpływają te czynniki o których pisałeś.. i myślę że przy gorszych oponach też samochód dałby radę - oczywiście mowię o letnich.

Odnośnie BMW 7 - to klasa sama w sobie - mój Prezes takim prywatnie jeździ .... pomarzyć zawsze można ...;-) tak jak i o S klasie... choć powiem Ci szczerze że jakby mieć E klasę nową ( lub suva tej klasy) to chyba już bym nie chciał nic więcej - chyba ...:)

Nie wiem czy wiesz ale do GLC można zamówić pneumatyczne zawieszenie - tylko swoje kosztuje ale wtedy komfort to już myślę że mógłby być porównywalny właśnie z E klasą bez pneumatyki.. choć mogę się mylić..może to tylko takie złudzenie..

Kuba ja myślę że to każda z firm produkujących auta ma kilka firm z którymi współpracuje,( bo zimówki proponują własnie tak jak napisałem wyżej Michelina i Bridgestona) a też nie wierzę że dali opony które nie sprawdzili - nie ma takiej szansy żeby dali coś sztukanckiego żeby koszta zniwelować - choć na pewno każdy oszczędza w dzisiejszych czasach. Opony to też i jakieś bezpieczeństwo więc myślę że nie opłaca im się sztuki robić na zdrowiu i życiu ludzkim.. Ale pojeżdżę to powiem co i jak o tych oponach.. A zawsze piszę szczerze :) więc na pewno powiem jak się sprawują a w ten "łikendzik" jadę do rodziców wiec i przycisnę troszkę to się zobaczy ...


Podzwoniłem po firmach sprzedających opony i już troszkę więcej wiem o tych hankookach - więc na początek jest to podobno siódmy producent na świecie - firma która niby ma aspiracje wejścia do premium wśród opon.. Podobno strasznie duży postęp zrobiła ta firma w stosunku do tego co było kiedyś i te konkretne opony które są u mnie robione są pod suva - w tym wypadku jest homologacja Mercedesa , zastosowano jakąś mieszankę która powoduje mniejsze zużycie opon, lepiej hamują, lepiej sprawują się przy wyższych prędkościach jak i w terenie.. koszt jednej takiej opony to 500 zl.. oczywiście mowa o letniej. Do suvów podobno dają najlepsze co mają w ofercie plus jest homologacja danego producenta który takie opony wsadza do swoich aut.. a są to między innymi takie firmy jak np. skoda, Volkswagen, audi, mercedes i Porshe model Macan i oczywiście firmy koreańskie wiadomo swoich trzeba wspierać :) Każda z tych firm ma swoja homologację i każda sprawdzała pod siebie te opony.. A praktyka pokaże .. co i jak.. Sprzedawcy mówią że jest dobra jakość w stosunku do ceny.. zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce..

tu jakaś reklama - może ktoś będzie w przyszłości zainteresowany ta firmą..
https://www.youtube.com/watch?v=9V58hhQ5UHY

https://www.youtube.com/watch?v=xf5a9V-q3qA

https://www.youtube.com/watch?v=smjham5FWLE
 
Ostatnia edycja:

werf

Active member
Bez reklam
Nie płacą podatku ekologicznego,wjazd do strefy centrum free,co przy braku możliwości wjazdu z EU3 i drogim EU4 jest korzystne ,parkingi i ładowanie free
 

jumper.as

New member
Tak jak @werf pisze jest w Oslo plus mogą jeszcze jeździć po wyznaczonych pasach dla autobusów i taksówek. Aczkolwiek tyle tutaj jeździ tego dziadostwa, że za bramki będą płacić już za nie długo i elektryki w godzinach szczytu nie mogą korzystać z pasa dla autobusów.
 

bubafat

Active member
Bez reklam
W drodze na lotnisko jak jechałem to widziałem (tak mi się wydaje że to najnowsza Tesla była) na warszawskich numerach.. z wyglądu fajnie wygląda ale raczej osobiście nie kupiłbym tego samochodu... ale niewątpliwie w oczy się rzuca :)
Sorry Lolek. Klepiac z telefonu przeskoczylem do konca i nie zauwazylem ostatnich kilku stron i tego ze zanabyles nowa bryczke. Bardzo szykowna. Kongratki!
O Tesle 3 zapytalem, bo u mnie ostatnio temat elektrycznych samochodow kroluje z okazji tego ze latorosl mysli nad zmiana auta. Dla mnie zawsze to byl temat na przyszlosc, z uwagi na niewielki zasieg i slabo rozwinieta siec punktow ladowania w ROI oraz malo atrakcyjne z wygladu i sposobu prowadzenia auta.
No ale jak widze ze taki Opel Ampera E (Chevy Bolt) ma 300 km zasiegu, 200 kucykow, 7sek do setki i jest szansa, ze nie bedzie prowadzil sie jak Nissan Leaf, to stwierdzilem ze pora zainteresowac sie tematem. Stad Tesla. Pytam wiec, bo moze ktos sie intwresuje albo sie zapisal i wie jak dluga jest kolejeka. Wolabym wiedziec zanim wyloze na depozyt, a slyszalem o 100-200 tysiacach juz w pierwszych dniach po ogloszeniu, a zakkadam ze przez 3 miesiecy koejka zwiekszyla sie znaczaco.
BTW chodzi o tani Model 3, nie o jego starsza siostre S-ke, ktora mozna miec od reki (drugiej wprawdzie) za jedyne 170k euro ;)
 
Ostatnia edycja:
Do góry