Seria Sharp XD1E - FullHD wszystko o LC-37XD1E LC-42XD1E LC-46XD1E LC-52XD1E

Jarekm51

New member
42"xde1

Witam wszystkich Szanownych Forumowiczów, jako że jestem tu po raz pierwszy. Mam pytanie, czy ten model (42XDE1) dostosowany jest do odbioru telewizji cyfrowej MPEG-4, bo wiem że ma wbudowany tuner DVB-T, a nie mogę znależć informacji czy jest do odbioru MPEG-4, czy MPEG-2( jeżeli ma to jakieś znaczenie ). Jeszcze raz pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź!
 

vidoc

New member
Mam 46XD1E - zabrano go do serwisu

Witam!
Jako nowy uczestnik chciałbym dorzucić kilka uwag na temat tego telewizora.
Design jest rzeczą gustu, więc mnie podoba się średnio.
Pilot jest lipnie tani - w dodatku z durną klapką i bez podświetlenia, ergonomicznie przeciętny.
Lakier obudowy miękki, więc trzeba uważać z czyszczeniem i odkurzaniem.
Obudowa czasami skrzypi - należało projektować trochę mniej oszczędnie.
Podstawa solidna i ładna.
Obraz jest świetny - ale pod warunkiem, że telewizor jest całkowicie sprawny - u mnie występuje wada nierównomiernego świecenia świetlówek, co dyskwalifikuje go całkowicie - ciemne i jasne poziome pasy.
Kolejna wada, to buczenie - na mój gust buczy bardzo denerwująco jakaś przetwornica i tak prawdę mówiąc nie obchodzi mnie, że znika to, przy zmniejszaniu podświetlenia - to nie jest maszyna do szycia, żeby mogło ją było słychać... przy nocnym ogladaniu filmów, kolejna dyskwalifikacja...
Następne - dźwięk z głośników telewizora - płaski i nienaturalny, jeszcze gorszy jeśli przełączymy w tryb " wysokiej jakości mowy" - to raczej żart.
Jeszcze problem z przesłuchem pomiędzy dźwiękiem z programów tv podczas oglądania z innego źródła - słychać wybrany kanał - czyli ogladamy film z odtwarzacza, głosność telewizora mamy ustawioną np. na 15, to przez kolumny słuchamy dźwięków z filmu DVD, a telewizor mruczy dźwiękiem z tunera tv - wniosek słaba separacja...źródeł.

Teraz każdy zadałby pytanie - dlaczego go kupiłem?
- po pierwsze obraz zarówno w normalnej i full HD jest bardzo dobry (pomijam wady, które są u mnie)
- na dźwięku z tv mi nie zależy, bo mam niezłe kino...
- szybki czas reakcji
- nowej generacji matryca.
- 3 letnia gwarancja-
- bo mnie stać - płacę i wymagam

Ostanie zdania dotyczą producenta - po przeczytaniu wypowiedzi innych forumowiczów utwierdzam się w przekonaniu, że firma olewa klientów w tym kraju. Jeśli wada występuje notorycznie u wielu odbiorców, to powinni dzwonić i pytać, czy wszystko jest w porządku i prosić, by klient ich nie zaskarżył, że umyślnie sprzedają wadliwy sprzęt. Już w listopadzie 2006 pojawiły się komentarze o buczeniu...,a sprzedaż trwała...
A telewizorki powinni, czym prędzej wymieniać na wolne od wad, bo z tego, co można się domyślać próbują znaleźć rozwiązanie - na przeczekanie... w nowych partiach będzie to pewnie poprawione, a ci którzy już mają - mogą się przyzwyczajić...

Podsumowując: Po usunięciu opisanych wad będzie to świetny sprzęt, czyli można go kupić za pól roku, albo jego następcę...
I brawo dla producenta, za genialnie zepsutą opinię na temat produktu XD1E - czyżby zapomnieli, że wymiana informacji jest teraz błyskawiczna i prawie trzy milony Polaków haruje po całej Europie, by móc kupić TV HD?
Oni już czytają takie fora, aby sobie wyrobić opinię przed kupnem; tą opinia podzielą się ze swoimi znajomymi, pracodawcami itd.
Dalszy bezruch ze strony producenta przekreśla go na tym rynku.

Telewizor zabrano w poniedziałek - napiszę, co było dalej.
 

Kilmar

New member
vidoc napisał:
Telewizor zabrano w poniedziałek - napiszę, co było dalej.
Hmmm.... może niedokładnie przeczytałem, ale kto zabrał?
Serwis?

W każdym razie w kwestii buczenia.
Był serwis i Pan potwierdził, że buczy. Wiele o nie dało, bo sam o tym wiedziałem. Juz następnego dnia zadzwonił Pan z sharpa, że wysyłają do "mojego" serwisu konwerter (?). Bardzo miło pomyślałem i rzeczywiście po kilku dniach przyjechał miły Pan z sharpa, zapakowaliśmy TV do jego autka (w oryginalnym pudełku) i pojechał.
Już wieczorem był z powrotem. Z nowym softem, żeby się nie wieszał i z wymienionym konwerterem (?).
Odpalam i… NIE BUCZY!
No to postarali się w końcu, zwracam honor. No, ale wejdę jeszcze w ustawienia. A tam – podświetlenie – 6…
Zmniejszyłem…. buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu….

Dodam jeszcze, że przy naprawie TV „się” porysował. Daję im jeszcze miesiąc. Potem się zdenerwuję. A że reklamację zgłosiłem ze 3 dni po zakupie to chyba musza go co najmniej wymienić.
Ogólnie mam już dość i powoli zaczynam żałować, że nie kupiłem teoretycznie gorszego Samsunga. Może chociaż oni szanują klienta. Jeśli czyta to ktoś z skarpa – radzę się zastanowić nad waszą polityką. Ciekaw jestem czy wasi szefowie (poza Polską) są świadomi jak traktujecie swoich klientów.

Jutro przychodzi pan z serwisu. Ciekawe co powie.

pozdrawiam
 

vidoc

New member
Oj ten serwis

"Dodam jeszcze, że przy naprawie TV „się” porysował. "

Witam!
Oczywiście zabrał serwis, ale przed zabraniem tv wymogłem na Panu z serwisu notatkę, że tv nie posiada żadnych uszkodzeń mechanicznych.
Jesli będzie jakaś ryska, to maja przesr...., bo tv oddałem jak nowe.
Dodam, że pan z serwisu wrąbał się buciorach i zamierzam po wszystkim wysłaĆ im rachunek za czyszczenie dywanu, bo ja mieszkam na styl japoński i chodzę po domu boso, a kultura wymagałaby zapytaĆ, czy można w butach... pewnie jakiś światowiec...
 

Kilmar

New member
Serwis Sharpa

vidoc napisał:
Dodam, że pan z serwisu wrąbał się buciorach
a nie jestes moze z Lodzi, bo u mnie serwisant zachowal sie tak samo


Właśnie rozmawiałem z Panem z serwisu, który jest po oględzinach (w domu jest żona)

1. TV się porysował o styropian bo byla zle zalozona folia ochronna
Przy odbiorze przez servis bylem przy zakladaniu foli i byla zalozona na calym TV. Serwisant to robil wiec chyba za to odpowiada. Przy zwrocie folia nie byla na calosci.
Pan z seriwsu najpierw stwierdzil, ze tv jest tylko brudny, a potem ze tego nie zauwazylismy. Jest to niemozliwe bo przez 2 miesiace TV nie byl ruszany.
2. Buczenie - pierwsze stwierdzenie jest takie, ze TV mniej buczy. Nie jest to prawda!!! Buczy tak samo.
Drugie jest takie, ze buczy w zakresie norm i ze to jest OK. Tzn musi tak buczec. Oczywiscie powiedzialem ze to nie pralka i nie moze buczec. Na co dowiedzialem sie, ze nie jest napisane, ze nie ma buczec. Zapytalem wiec czy tv moze nie wyswietlac zoltego koloru bo ja nie widzialem takiego zapewnienia w specyfikacji.
Poza tym to, że buczy "wyczytalem sobie na jakims forum dla amatorow". Informacje, ze na zachodzie reklamacje sa uznawane pan pominal milczeniem.

Ogolnie zenada i wstyd, ale ja im nie odpuszcze
Prosze o pomoc i info co moge zrobic
Zaczne od napisania do sharpa.pl, potem do sharp-world.com

Jak będzie trzeba to do rzecznika konsumenta, a jak będzie trzeba to podam ich do sadu.
Ogolnie mam dosyc, bo dalem im duzo czasu i wydalem duzo pieniędzy na ich TV a oni mnie traktuja jak…

Proszę o info bo mysle, ze nie tylko ja miałem podobne „przygody” (niekoniecznie z sharpem)

Licze na pomoc
Pozdrawiam
 
Ostatnia edycja:

mystic

New member
Świadomie pominąłem lokalnego przedstawiciela i po wcześniejszym uzgodnieniu szczegółów wysyłki, wysłałem TV do Sharp Serwis Polska w Warszawie za pośrednictwem Siódemki na koszt odbiorcy i nic się nie stało. Dodatkowo na wszelki wypadek polecono mi ubezpieczyć przesyłkę na kwotę , jaką zapłaciłem za sprzęt w sklepie. Sam pakowałem TV i zrobiłem to bardzo starannie. Serwis w wawie uważam za bardzo profesjonalny. Sprzęt wrócił bez najmiejszej ryski. Potem parokrotnie się z nimi kontaktowałem i uzyskałem wszelką pomoc o jaka mi chodziło. W żadnym serwisie RTV / AGD, z którym miałem do tej pory do czynienia, nie zostałem tak profesjonalnie obsłużony.
 

Gregorymik

New member
Warto pytać Sharpa Polska
Dostaje sie ciekawe odpowiedzi.
Mamy wolny rynek i kazdy moze kupic co chce a producent moze sprzedawać w cenie jakiej chce ( jaka akceptuje rynek)
czyli sporo drożej niż w Wielkiej Brytanii
 

hernu

New member
vidoc napisał:
Już w listopadzie 2006 pojawiły się komentarze o buczeniu...,a sprzedaż trwała...
A telewizorki powinni, czym prędzej wymieniać na wolne od wad, bo z tego, co można się domyślać próbują znaleźć rozwiązanie - na przeczekanie... w nowych partiach będzie to pewnie poprawione, a ci którzy już mają - mogą się przyzwyczajić...

Wierzyć się nie chce, że tak duża firma tak postępuje z klientami...
Od końca ubiegłego roku czekam na informacje o usunięciu wad z 46XD1E, którego to zamierzam kupić. W połowie stycznia, jak wyczytałem na tym forum, miały pojawić się w dużych sieciach sprzedaży pierwsze sztuki bez opisywanych tu uciążliwych wad. Minął następny miesiąc i nadal cisza. Ciekawe, ile czasu jeszcze potrwa, zanim Sharp rozwiąże ten problem. Ciekawe też, ilu wiernych wyznawców modelu XD1 zacznie rozglądać się za czymś innym ?
Sharp chyba nie chce moich pieniędzy ?
 

darek_k

New member
Brak szacunku dla klienta w końcu da znać
Najlepszym przykładem jest Sony wielkie panisko które sprzedałao plystation 2 w 100 milionach egz. i myślało że nikt (Microsoft) mu nie podskoczy bo są wielcy i nie maja konkurencji w konsolach a na starcie nie potrafili wyprodukowac zakładanych ilości, moga tez ustalić cenę na PS3 jak im sie podoba nie mysląc o grach na tą konsolę a tu prosze Microsoft się postarał Xbox Live filmy z netu i w miare dobra cena konsoli. Starają sie o w miare dobre tytuly gier i nagle sie Sony obudziło że ich konsola jest numerem dwa , oczywiście to może się zmienic ale kubeł zimnej wody dobrze im zrobi bo olewanie klienta zawsze obraca sie przeciwko każdej firmie.
To samo w przypadku Sharpa jeżeli sąd uzna buczenie i banding za wady fabryczne i tysiące ludzi zechce zwrotu pieniędzy (nawet po to aby kupic nowsze HD1) to nastepnym razem będą dzwonić i wysyłac pluszowe misie.
 

marek1984

New member
ja od siebie chcialem dodac ze posiadam 52XD1E i te wszystkie problemy o ktorych piszecie - buczenie itp. - ja tego nie doswiadczylem. Mozliwe ze 52" jest wolny od wad. Partia - polowa stycznia.
Pozdrawiam.
 

hernu

New member
Czytałem dzisiaj w "AudioVideo" test czterech telewizorów 37" full HD:
1. Amoi LC37AF1E
2. Phillips 37PW9731D
3. Thomson 37LB330B5
4. Sharp LC-37XD1E

Podsumowanie testu: Sharp zdobył najniższą ocenę łączną i zaszczytne 4 miejsce...
Wady, które testerzy wykazali, to: zmiana odcieni czerni przy minimalnym odchyleniu od prostopadłego kąta patrzenia (czyli wąski zakres kątów patrzenia), słaba jakość odtwarzania SDTV, marne głośniczki, skrzypiąca obudowa i kiepski pilot.
Wymienione w teście wady znajdują potwierdzenie wśród właścicieli serii XD1 piszących na tym forum (może z wyjątkiem wąskiego zakresu kątów, o tym chyba nigdzie nie czytałem).
Ciekawostka: Philips korzystający z matrycy Sharpa w ocenie łącznej zdobył 1 miejsce...

Tyle info z testów. Teraz moje pytanka.
Interesuje mnie tylko model 46XD1E, a jako że 37XD1 i 46XD1 produkowane są w tej samej fabryce (Kameyama II) i ich wady są podobne, chciałbym wiedzieć: jak to jest z tymi kątami w modelu 46" (tylko uczciwie) i jak wygląda sprawa odtwarzania sygnału SDTV ?
Proszę też o opinię o jakości głośników, bo chociaż mi są one do niczego nie potrzebne, to moja żonka nie znosi włączać ampli, żeby posłuchać dziennika.
 

vidoc

New member
Sharp 46XD1E

Witam!

Na początek coś dla hernu:
Dźwięk z głośniczków tego modelu jest raczej niespecjalny - pisałem o tym, ale wydaje mi się, że do oglądania wiadomości wystarczy.

druga informacja jest taka, że właśnie wróciłem z serwisu i jest tak:
- telewizor ma zmieniony soft
- banding występuje nadal ( ciemne i jasne poziome pasy ) jest mniejszy, ale nie zniknął.
- to samo z buczeniem - jest mniejsze.
No niby prawie ok, ale:

Zmniejszył się zakres regulacji ostrości, obraz jest bardziej "mleczny", zmniejszył się kontrast -szczególnie widać przy wyświetlaniu menu.
Oglądany w serwisie obraz HD z N-ki był totalną porażką. Nieostry i rozmyty - także na reklamach.
Ponieważ oko ludzkie bywa zawodne i tendencyjne - pojechałem od razu do MM, by zobaczyć, czy czasem nie przesadzam z tymi wymaganiami.
Niestety nie przesadzam. W media stał identyczny model idealnie świecący i nawet, po przyłożeniu ucha mało "buczący".
Ja tu nie będę wyciągać przedwczesnych wniosków, ale coś mi tu śmierdzi i radzę uważać, jak zachowuje się TV po naprawie.
Mam jeszcze małą, drobną uwagę:
Jak to jest, że serwis nie posiada żadnego generatora sygnału HD?
Nie rozumiem. To niby jak to sprawdzają?

Aha - tv nie odebrałem - jedzie do serwisu centralnego.
Zaczyna się zabawa w ciuciubabkę...
Pozdrawiam wszystkich na forum i zazdroszczę markowi1984 jego 52-ki...

Vidoc
 

hernu

New member
vidoc napisał:
Obraz jest świetny - ale pod warunkiem, że telewizor jest całkowicie sprawny

Z jakiego sygnału korzystasz? (czy to może n-ka).
I nieśmiertelne pytanie: jak ten tv radzi sobie (lepiej chyba byłoby zapytać - radził sobie:-? ) z sygnałem SD i z ilu metrów da się ten sygnał "strawić" ?
 

nowy66

New member
moje wrażenia z 46 XD1E

Kupiłem Sharpa w połowie listopada zeszłego roku. Największym dla mnie zmartwieniem (przed zakupem) była jakość odbioru z Cyfry - czyli SD. Niepotrzebnie. Nie korzystam z kablówki a sygnał z siatki dachowej - tylko sporadycznie.

Po tych 3 miesiącach intesywnego użytkowania, mogę z pełną odpowiedzialnością powiedzieć, że odbiornik wart jest każdej złotówki, którą za niego zapłaciłem. No prawie każdej... ponieważ mam tzw buzzing (buczenie). Słyszlane to to jest wieczorem jako dość natarczywy, jednostajny dźwięk średnio-wysoki. W ciągu dnia absolutnie niesłyszalny - poziom hałasu otoczenia zagłusza go skutecznie. Dla poziomu głośności ok. 15-17 (wartość średnia głośności) niezauważalny, poniżej 8 (nocna) - tak. A i to w scenach cichych. Jest to jedyny słaby punkt tego TV. Czekam cierpliwie na rozwiązanie tego prolemu przez Sharpa. Zgłosiłem pisemna reklamację w 3 dniu użytkowania, więc jestem spokojny.

Nie używam go do podłączenia do PC więc ograniczenia złącz mnie nie interesują. Jak działa z grami - to samo - to nie jest moja bajka.

Banding jest w każdym, którego miałem mozliwość oglądać. Wybrałem ten, w którym banding był najmniejszy. Zauważalny tylko na jednobarwnej planszy, najwyraźniej na szarej. Dla codziennego oglądania - absolutnie niewidoczny.

A teraz do obrazu : używałem zwykłego mediasata Cyfry a teraz również "n". Dla mnie jakość obrazu SD - nawet z odległości do 2 metrów jest nawet bardzej niż OK. Nie widzę żadnej róznicy pomiędzy sygnałem nadawanym przez C+ a "n". Moim zdaniem jest to zasługa doskonałego skalera w modelu 46XD1E. Kilka zdjęć zrobionych "z wolnej ręki" zamieściłem na drugim forum. Nie znam pojęcia pikselozy na moim Sharpie.

Jeśli chodzi o sygnał HD - to mozna powiedziec jedno zdanie : ten TV pokazuje, które HD jest naprawdę warte oglądania !! Np MGM jest moim zdaniem do dooopy. Czysty upscaling w średniej formie. Najbardzie przypadają mi do gustu spoty na anixe HD, potem na Astra promo HD i potem reszta. To nie jest kwestia LCD - to jest kwestia nadawcy. Sharp z pewnością poradzi sobie nawet z najtrudniejszym sygnałem HD (z wysokim bitratem)

Ten LCD jest świetnie przygotowany do oglądania HD. A jak tylko da mu się przynajmniej dobry, no, przyzwoity sygnał (SD) , to pokazuje (ostre) pazurki.

Jako napęd do DVD używam starego Pioneera 535 - nie tylko bez HDMI ale nawet bez componenta. I efekt jest dokadnie taki sam. Przynajmniej bardzo dobry.

Dźwięk z głośników pod sprzętem - dobra+. Dla ogladania codziennego wystarczy. Dla filmów , dzwięk podaję przez system kina domowego, więc nie ma to znaczenia.

Moja sumaryczna ocena 95/100 pktów.

pzdr
 

hernu

New member
@nowy66 - wielkie dzięki, a także od Zygmunta ukłony:blagam: i różne wyrazy...
 
Ostatnia edycja:

vidoc

New member
na temat obrazu i nie tylko

hernu napisał:
Z jakiego sygnału korzystasz? (czy to może n-ka).
I nieśmiertelne pytanie: jak ten tv radzi sobie (lepiej chyba byłoby zapytać - radził sobie:-? ) z sygnałem SD i z ilu metrów da się ten sygnał "strawić" ?

SD cyfry można już oglądać z 1,2 do 1,5m, a więc świadczy to bardzo dobrze o tym tv, zaś HD (LuxeTV). Po prostu super można było oglądać z 0,5m ( obrazy wolno przemiesczające się) Przy dobrym sygnale z naziemnej już z 3 metrów będziesz zadowolony, a z 4 bardzo. Sygnał z N-ki SD na Disco. był raczej przeciętny, ale ja to widziałem tylko w serwisie i po "naprawie".

Jeszcze uwaga na temat opinii nowego66 - gratuluję,że posiadasz egzemplarz, który Cię zadowala, bo o to głównie chodzi.
Jednakże proszę zwrócić uwagę, że jeśli wydaje się kilkadziesiąt tysięcy na sprzęt kina domowego, to jakieś buczenie z tv i pasy na ekranie kwalifikują telewizor na umieszczenia z tyłu autobusu -albo jak będę chciał oglądać, za oknem odpalę kosiarkę spalinową bez kondensatora na wysokim napięciu - załatwi to sprawę bandingu i buczenia - ani go zobaczę, ani usłyszę.

Ja nie zamierzam dyskredytować opinii XD1E, bo jak już wcześniej pisałem mogę polecić ten telewizor każdemu pod warunkiem, że sprawdzi go dokładnie przed zakupem.

Z moim egzemplarzem jest dokładnie tak:
Jest to świetny sportowy samochód, tylko że zastosowano w nim trzy koła normalne i jedno dojazdowe. Ktoś powie- no przecież można nim jeździć...
 

M.R.J.

New member
vidoc napisał:
Jak to jest, że serwis nie posiada żadnego generatora sygnału HD?
Nie rozumiem. To niby jak to sprawdzają?

Aha - tv nie odebrałem - jedzie do serwisu centralnego.

Vidoc

Witam.
Wiele czasu upłynęło, a problem jak widzę nadal "ma się dobrze". Pamietam moją przygodę z Sharp'em (zakurzyła się szyba od środka). Sharp posiłkuje się serwisami "spod ciemnej gwiazdy" - w większości. Kiedy zabroniłem grzebać w moim LCD serwisowi z Gdyni i zawiozłem osobiście tv do Centralnego - Pan Serwis rzekł: "i dobrze Pan zrobił - to w większości papudraki". Tak więc i Sharp i Toshiba i zapewne wiele innych firm ma fachowy serwis ... ale jeden i to w W-wie. I smieszno i straszno. Kraj w centrum Europy, członek UE, a tu patrz Pan - same kłody.

Ps. Gram nadal na Sharp'ie 32 GA3E. Jakoś tam wytrzymuje próbę czasu, ale chciałem dokupić drugi - właśnie 42XD1E. Chyba dam sobie spokój.
 

dzardzi

New member
Witam Serdecznie

2 dni temu stalem sie szczesliwym posiadaczem 37 xd1e. Po dokladnym przestudiowaniu tego forum dlugo sie wachalem, ale ostateczna decyzja zapadla... ( mam nadzieje ze dobra, w duzej mierze przyczynila sie do niej cena ... ).
Telewizor jeszcze mnie nie powalil, bo jest podlaczony poprzez standardowy kabel antenowy do kablowki osiedlowej. Jakim kabelem najlepiej podlaczyc tv do kablowki??
Zdecydowany jestem jednak na zakup pakietu albo cyfry, albo n albo polsatu. Co polecicie , z czym ten tv najlepiej smiga?? Ja sklaniam sie najbardziej do cyfry, ale chcialbym poznac zdanie ekspertow.
Mam ( rowniez tymczasowo - srodki finansowe nie pozwolily na wiecej ) najprostrzy model dvd podlaczony przez chincza. Obraz rowniez nie powala, czy zmiana gniazda na s-video cos zmieni??
Co do buczenia to faktycznie troszeczke je slychac. jak chcialbym powiadomic serwis to jak to najlepiej zrobic ( nie mam jeszcze podbitej gwarancji..) Z gory dziekuje i pozdrawiam
 

dzardzi

New member
Witam Serdecznie

2 dni temu stalem sie szczesliwym posiadaczem 37 xd1e. Po dokladnym przestudiowaniu tego forum dlugo sie wachalem, ale ostateczna decyzja zapadla... ( mam nadzieje ze dobra, w duzej mierze przyczynila sie do niej cena ... ).
Telewizor jeszcze mnie nie powalil, bo jest podlaczony poprzez standardowy kabel antenowy do kablowki osiedlowej. Jakim kabelem najlepiej podlaczyc tv do kablowki??
Zdecydowany jestem jednak na zakup pakietu albo cyfry, albo n albo polsatu. Co polecicie , z czym ten tv najlepiej smiga?? Ja sklaniam sie najbardziej do cyfry, ale chcialbym poznac zdanie ekspertow.
Mam ( rowniez tymczasowo - srodki finansowe nie pozwolily na wiecej ) najprostrzy model dvd podlaczony przez chincza. Obraz rowniez nie powala, czy zmiana gniazda na s-video cos zmieni??
Co do buczenia to faktycznie troszeczke je slychac. jak chcialbym powiadomic serwis to jak to najlepiej zrobic ( nie mam jeszcze podbitej gwarancji..) Z gory dziekuje i pozdrawiam
 
Do góry