Samsung seria KS na 2016r. WSZYSTKO NA TEN TEMAT

lemon 1971

New member
A samemu można podejrzeć to konto i historię związaną z danym TV po S/N?
Też nie dostałem żadnego potwierdzenia wymiany ani nic innego od serwisanta.

Konto na stronie Samsunga (Samsung Account) mam, ale w sumie chyba ono nie jest powiązane nawet z modelem TV moim i nie widzę opcji dodania.
na tym koncie jest tylko zaznaczona data i rodzaj naprawy ,,,samsung nie wbija tam gwarancj,,gwarancja leci od wymiany zepsutej czesc,,,mozesz sam zadzwonic ,,ja dzwonilem i sie upewnilem gwara 24 miechy leci od wymiany matrycy
 

Rafal27b

New member
Po krótce napisze na świeżo moje odczucia po dzisiejszej wymianie matrycy w moim ks'ie 7000 w wersji 49 cali :)
Serwisant zjawił się w miarę punktualnie, tak jak było wcześniej umówione.
Przytargał ze sobą dwa duże pudła, co odrazu mnie zdziwiło.
Okazało się, że w jednym pudle była nowa matryca, wraz z wszystkimi ramkami oklejonymi fabrycznymi foliami, oczywiście wszystko już złożone,chociaż powiedział, że da się to rozebrać, ale robią to tylko w sterylnych warunkach, dlatego całość przychodzi już gotowa do zamontowania. W drugim pudle znajdowała się tylnia część, czyli plastikowe plecki również w foliach.
Cała wymiana na moim stoliczku trwała niespełna 30 min. :)
Z mojego starego tv została tylko płyta główna oraz stopki na których się znajduję ;-)
Odpowiadając na wcześniejsze posty paru osób gwarancja na nowe części wynosi 2 lata i odnotowana jest w historii samsunga, także nie dostajemy żadnych kart gwarancyjnych itp.
Na nowe części czekałem raptem 3 dni robocze od momentu zgłoszenia, druga sprawa to brak mojego czasu, dlatego umówiłem się dopiero po weekendzie.
Czy jest jakaś różnica względem starej matrycy? po paru godzinach wnikliwych testów zauważyłem, że przy tych samych ustawieniach, które miałem wcześniej trochę lepiej świeci, a poza tym żadnych martwych pikseli, przebarwień itp.
Ogólnie jestem mega zadowolony z naprawy i głowa trochę spokojniejsza, bo przed końcem gwarancji udało się załatwić temat i przedłużyć kolejne 2 lata, no chyba, że padnie elektronika :D
Z ciekawości koszt nowej matrycy po gwarancji to tak naprawdę wartość telewizora, także nie opłacalne.
Jeśli ktoś się jeszcze wacha z naprawą swojego ks'a tak jak ja wcześniej to powiem krótko nie ma się nad czym zastanawiać. Mam nadzieję, że pochodzi tyle co poprzedni, czyli ok.1,5 roku i zmieni się potem na jakiś nowszy model :)
 

Kasio

Member
Byłoby super, zaczynam myśleć o kupnie tego TV.

Jeszcze w ramach uzupełnienia.. przetestowałem prędkość "internetu" po WiFi programem Speedtest :2 laptopy i 2 komórki w tym samym miejscu czyli obok telewizora. Na wszystkich 4 urządzeniach bez trudu uzyskałem prędkość "download" około 300 Mb/s. Po włączeniu w TV przeglądarki internetowej i strony Speedtest prędkość "download" to zaledwie około 28 Mb/s (sic! ). I stąd moje podejrzenia,że karta sieciowa w moim TV ( KS 8000 ), to tragedia !
Przekierowałem sobie połaczenie przez kompa i wykopałem takie info:
Karta Wi-Fi w moim Tv to SAMSUNG ELECTRO-MECHANICS
poszukam jeszcze specyfikacji.....
 

magiks33

Member
Ja zrobiłem fotke jak serwisant wymieniał panel (ks7500)i na naklejce jest napisane że to Model :WCK730B samsung electronics i made in thailand.No po wi-fi łączy się w standardzie ac 5GHz idaje przepustowość 1Gb
 

Kasio

Member
Chciałem jeszcze przekierować połączenie przez laptopa (Win10) żeby dokładniej przeanalizować połączenie,pakiety,etc.., ale okazało się że M$ znowu coś zwalił ,i ni cholerę... win uparty jak osioł,na forum M$ setki tematów z tym problemem i nikt nie wie dlaczego nie można utworzyć Hotspot'a mobilnego.


Udało się udostępnić z laptopa Wi-Fi 5GHz do Tv,test..... 86Mbit i to wszystko.Na kilku forach doczytałem się że sporo ludzi ma z tym problem, a spowodowane jest to niska wydajnością procesora,hmm... może coś w tym jest bo specyfikacja karty mówi sama za siebie.
 

ernet

Active member
Bez reklam
Udało się udostępnić z laptopa Wi-Fi 5GHz do Tv,test..... 86Mbit i to wszystko.Na kilku forach doczytałem się że sporo ludzi ma z tym problem, a spowodowane jest to niska wydajnością procesora,hmm... może coś w tym jest bo specyfikacja karty mówi sama za siebie.

Wi-Fi, tu mogą być różne podejrzenia ....ale niech ktoś mi wytłumaczy dlaczego ( przy prędkości neta na wszystkich innych domowych urządzeniach jest > 300Mb/s ) TV podłaczony do Routera " po kablu" nie osiąga wyższej prędkości, niż max 30 Mb/s ?! Czyżby ten TV (lub jego karta sieciowa ) "nie przyjmował"/ nie mógł/ograniczał prędkość Neta ?!
 

Chris_M

New member
Wi-Fi, tu mogą być różne podejrzenia ....ale niech ktoś mi wytłumaczy dlaczego ( przy prędkości neta na wszystkich innych domowych urządzeniach jest > 300Mb/s ) TV podłaczony do Routera " po kablu" nie osiąga wyższej prędkości, niż max 30 Mb/s ?! Czyżby ten TV (lub jego karta sieciowa ) "nie przyjmował"/ nie mógł/ograniczał prędkość Neta ?!
A czy na pewno to są megabity, a nie megabajty?
Czym odczytujesz tę prędkość?
Sorry za podejrzliwość, ale już dziesiątki razy spotykałem się z sytuacją, że ludzie mylili bity z bajtami.
 

Kasio

Member
Wi-Fi, tu mogą być różne podejrzenia ....ale niech ktoś mi wytłumaczy dlaczego ( przy prędkości neta na wszystkich innych domowych urządzeniach jest > 300Mb/s ) TV podłaczony do Routera " po kablu" nie osiąga wyższej prędkości, niż max 30 Mb/s ?! Czyżby ten TV (lub jego karta sieciowa ) "nie przyjmował"/ nie mógł/ograniczał prędkość Neta ?!

Włącz np: w laptopie gdy pracuje na baterii tryb oszczędzania energii ,wejdź w przeglądarkę i zauważysz że internet działa sporo wolniej,procesor "zrzuca" zegary w celu obniżenia poboru prądu a co za tym idzie wszystko spowalnia etc.. ,no ale 30Mb/s to stanowczo za wolno,jaki masz router? ,przypisałeś stały IP na routerze dla Tv (kabel/Wi-Fi) wpisz te same ustawienia tag że na TV "reczne ustawienia IP".Włączony masz serwer DHCP? ,masz włączone filtrowanie MAC ? ,jeżeli router od UPC wyłącz siec gościnną,wyłącz DMZ,sprawdź liczbę CPE i ile masz urządzeń łączących się z routerem,włącz UPnP.Spróbuj zmienić DNS w tv na 8.8.8.8
 
Ostatnia edycja:

ernet

Active member
Bez reklam
A czy na pewno to są megabity, a nie megabajty?
Czym odczytujesz tę prędkość?
Sorry za podejrzliwość, ale już dziesiątki razy spotykałem się z sytuacją, że ludzie mylili bity z bajtami.

Samemu się mi to często myli... ;) . Szybkości upload, download oraz ping w oparciu na np. speedtest.pl oraz kilku podobnych tego typu z wynikami w " Mb/s ".
 

ernet

Active member
Bez reklam
Włącz np: w laptopie gdy pracuje na baterii tryb oszczędzania energii ,wejdź w przeglądarkę i zauważysz że internet działa sporo wolniej,procesor "zrzuca" zegary w celu obniżenia poboru prądu a co za tym idzie wszystko spowalnia etc.. ,no ale 30Mb/s to stanowczo za wolno,jaki masz router? ,przypisałeś stały IP na routerze dla Tv (kabel/Wi-Fi) wpisz te same ustawienia tag że na TV "reczne ustawienia IP".Włączony masz serwer DHCP? ,masz włączone filtrowanie MAC ? ,jeżeli router od UPC wyłącz siec gościnną,wyłącz DMZ,sprawdź liczbę CPE i ile masz urządzeń łączących się z routerem,włącz UPnP.Spróbuj zmienić DNS w tv na 8.8.8.8

Wow :).. dla mnie to techniczna magia, ale.. Router to Orange Funbox 3.0 czyli dedykowany do sieci światłowodowej z gwarantowaną prędkością 300 Mb/s ( w ramach przypomnienia: wszystkie urządzenia domowe tak "śmigają" oprócz TV, który jest podłączonego do Routera kablem sieciowym lan ethernet ).
Co do reszty... po prostu nie wiem i nie potrafię ;-( ale skoro wszystkie urządzenia działają szybko, to zadziwiające,że tylko ten/mój TV z tym sobie nie radzi. I to "po kablu" ! Dla mnie, oceną laika, wygląda to tak, jakby TV nie mógł "przełknąć" ( z jakichkolwiek powodów ) wyższej, dostarczonej mu prędkości internetu wręcz ją ograniczając do swoich słabych możliwości karty sieciowej ( może procesora ? ).
 
Ostatnia edycja:

Kasio

Member
ernet nie ma się czego bać, wchodzisz na router wybierasz serwer DHCP wklepujesz adresy MAC urządzeń,dopisujesz do nich stały adres IP dla każdego urządzenia i to wszystko no ale OK, w takim razie zrób to ostatnie: Spróbuj zmienić DNS w tv na 8.8.8.8
Wchodzisz w TV na "Sieć" klikasz "Stan sieci" po chwili pokażą się u dołu "Ustawienia IP" i inne... klikasz "Ustawienia DNS" zmieniasz na "Wprowadź ręcznie" i zmień tylko "Serwer DNS" na 8.8.8.8 lub 8.8.4.4 od wujka Google ;) i sprawdz.
 
Ostatnia edycja:

ernet

Active member
Bez reklam
ernet nie ma się czego bać, wchodzisz na router wybierasz serwer DHCP wklepujesz adresy MAC urządzeń,dopisujesz do nich stały adres IP dla każdego urządzenia i to wszystko no ale OK, w takim razie zrób to ostatnie: Spróbuj zmienić DNS w tv na 8.8.8.8
Wchodzisz w TV na "Sieć" klikasz "Stan sieci" po chwili pokażą się u dołu "Ustawienia IP" i inne... klikasz "Ustawienia DNS" zmieniasz na "Wprowadź ręcznie" i zmień tylko "Serwer DNS" na 8.8.8.8 lub 8.8.4.4 od wujka Google ;) i sprawdz.

Wielkie dzięki @Kasio :blagam:;). Jak znajdę trochę czasu, to zacznę eksperyment. W razie problemów , napiszę na Priv :)
 

Chris_M

New member
Co do reszty... po prostu nie wiem i nie potrafię ;-( ale skoro wszystkie urządzenia działają szybko, to zadziwiające,że tylko ten/mój TV z tym sobie nie radzi. I to "po kablu" ! Dla mnie, oceną laika, wygląda to tak, jakby TV nie mógł "przełknąć" ( z jakichkolwiek powodów ) wyższej, dostarczonej mu prędkości internetu wręcz ją ograniczając do swoich słabych możliwości karty sieciowej ( może procesora ? ).
A w jaki sposób testujesz tę prędkość transmisji telewizora?

Bo może w metodzie jest jakiś błąd? Bo 100 Mb/s to nawet stare urządzenia sprzed lat bez problemu wyciągają.
 
Do góry