Drogi Jos1,
materiały wyświetlane z twardych dysków nie zawsze są płynne (niezależnie od TV), gdyż wielość ustawień na karcie graficznej oraz komputerze mocno komplikuje dobranie odpowiednich wartości.
Jeżeli chodzi o materiały HD z płyt BR, HD-DVD, to mogę Cię zapewnić, że 8G bardzo dobrze sobie z nimi radzi (modele HD-Ready, jak i HD-Ready 1080p). Oglądałem niejeden film na BR i ani razu nie stwierdziłem judder'u. Należy jednak pamietać o jednej rzeczy - nie każdy film/reklamówka/program nagrany na takiej płycie, jest w takim samym Bitrate/częstotliwości odświerzania etc. Przykładem może być 'Planet Earth' na BR - obraz jest rewelacyjny, ale nie raz użytkownicy narzekali na judder w niektórych odcinkach (niezależnie od TV), tak zostało to nagrane. Spowodowane jest to różnicami w nagraniu pomiędzy odcinkami. Podobnie jest z materiałami reklamowymi, które często widzimy w sklepach. Mają one za cel pokazywanie możliwości obrazu/ekranu, często nagrane są z błedami. Nie oceniałbym całej generacji ekranów (a już tym bardziej całej marki) na podstawie tego, co widzisz na targach. Oczywiście głupotą byłoby wystawianie stoiska i wyświetlanie płytek, które ukazują problemy, których tak naprawdę nie ma. Mogło się na przykład zdarzyć sytuacja, w kórej parę chwil wcześniej wyświetlane było SD DVD na ekranie, po czym pracownicy przełączyli na film promocyjny z BR bez przestawienia opcji w TV. Kombinacji może być mnóstwo, więc nie mam zamiaru ich wymyślać, ani tłumaczyć.
Użytkownicy tego forum (oraz konkurencyjnego) nie narzekają na problemy z płynnością w 8G (poza dwoma - w tym wątku), użytkownicy na AVF również. Jest to razem parę tysięcy użytkowników. Nie mogę zweryfikować tego, co piszą na niemieckich forach (co prawda uczyłem się niemieckiego i nawet zdałem z niego maturę, ale było to tak dawno, że już nic nie pamiętam), ale równie dobrze mogą oni opisywać problem z brakiem płynności, bo nie znają rozwiązania (kombinacji ustawień).
Skracając przydługi wywód. Nie wiem czy jestes posiadaczem 8G. Jeżeli nie, to polecam wybrać się do dobrego dealer'a Pioneer'a, który posiada osobny Demo Room (bez czegoś takiego nie wyobrażam sobie zakupu ekranu) i kompetentnych pracowników, którzy poświęcą Ci dużo czasu (jak będzie trzeba, to nawet parę godzin) i po kolei pokażą wszystkie typy sygnału na ekranie - TV SD, SD DVD, TV HD, BR/HD DVD. Możesz również zapytać się ich: co oni sądzą o tym problemie; czy mieli skargi od klientów.
Pozdrawiam