Pliki AVCHD - co z nimi robić?

wojcias

New member
Witam,
Przeczytalem caly watek i kilka podobnych. Nasuwa mi sie jedno - dzieki Bogu nie sprzedalem mojej wydawaloby sie archaicznej kasetowej HC-3. Chcialem isc z postepem i kupic cos na AVCHD i widze ze wpuscilbym sie w niezle maliny. Niestety Wrocilem z wakacji w cieplych wodach i piaskach. Mimo ze mam obudowe wodoodporna do HC3 nie zabralem jej bo stwierdzilem ze trzeba isc z postepem i na plazy i w wodzie krecilem wodoodpornym Panasonicem TS1. Straszne bylo moje zdziwienie ze Pinnacle mimo ze importuje pliki AVCHD lite z TS1 (1280x740 60i) to nijak nie umiem ich wstawic prawidlowo. Myslalem ze je przerobie na standard HC3 czyli 1440x1080 50i ale ... nie mam pojecia jak do tego podejsc. Studio 12.1 importuje i niby daloby sie je wypuscic w formacie HDV ale ... te 60i powoduje ze material wrzucony na timeline idzie najpierw 2x szybciej zeby oczywiscie w polowie czasu sie szkonczyc i zrobic stopklatke a dalej juz tylko dzwiek. I tu jeszcze tez jakas niezidentyfikowana ciekawostka - ostatni ulamek sekundy jest "cichy" przy kazdym ujeciu - zastanawiam sie czy to nie "sprawka" tych 60i ktore naprawde sa tylko 59.8 czy jakos tak i potem brakuje nawet dzwieku na koniec klipu. Ale moze tez jest to zwiazane z dzialaniem aparatu ktory wylacza dzwiej wczesniej niz obraz. Napiszcie mi tylko czy to jest mozliwe zebym gdzies znalazl link do mozliwosci przekodowania plikow AVCHD lite 60i na PALowskie? Oraz dlaczego ten Pinnacle nie rozpoznaje tzn nie potrafi sobie poradzic z ta predkoscia klatek? Importowalem je w roznych konfiguracjach ale w zadnej nie uzyskalem synchro obrazu z dzwekiem - wszedzie obraz szedl 2 x szybciej niz dzwiek.
Dzwie sie tez troche ze na ta ilosc aparatow z mozeliwoscia krecenia filmow niewiele jest zapytan o ten temat co zrobic z tymi filmikami? Chyba jest tak jak w fotografii - ludzie dawno przestali wywolywac zdjecia na papier a wszsytko odbywa sie teraz w kompie na dysku i youtube , NK facebook itp.

CZEMU material z AVCHD 60i nie synchronizuje dzwieku w Pinnacle 12.1?
 

Gucio50

New member
Bez reklam
wojcias napisał:
CZEMU material z AVCHD 60i nie synchronizuje dzwieku w Pinnacle 12.1?

Wg mnie wina lezy po stronie kamery. Nakręciłem film koledze ze ślubu, jego syna.
Nie jako zawodowy fotogreaf, ale jako ten drugi lub trzeci.
Pechowo się złozyło.
Moja kamera, klip ze składaniem przysięgi, coś w nim sknociła.
Jak montuję serię klipów, to od tego z przysięgą dźwięk się rozłazi.

Zrobiłem 3 projekty.
- przed przysiegą, przysięga i po przysiędze, zrtenderowałem i zapisałem każdy jako osobny m2ts.
Potem zrobiłem projekt ostateczny z trych 3 klipów.

Nie oczekiwałem cudów, ale po przycięciu "środkowego", pierwsze 5 sek i ostatnie 3, całość jest OK

No i teraz najważniejsze. Głównemu fotografowi, który filmował skradziono kamerę, gdy podczas wesela, na chwilę, skoczył na górę z jedną druhną. :D
 

nagdob

Member
Bez reklam
wojcias napisał:
...na plazy i w wodzie krecilem wodoodpornym Panasonicem TS1.

Ja też w tym roku kręciłem tym aparatem i nie miałem najmniejszego problemu z obróbką tych filmów. Najpierw obrabiałem w dedykowanym PHOTO fun STUDIO, a później już w multiAVCHD, gdzie razem z tytułami z Panasonica mam tytuły z kamery (full HD) i nie ma żadnego problemu.
Teraz, niestety, będę procesował się z Panasoniciem z tym aparatem, gdyż na obudowie jest pełno wżerów, a pod klapkami zardzewiały śrubki. Nie uznali mi tego na gwarancji, twierdząc, że był niezgodnie z nią używany - skandal!!!
 

Sydon777

Klub HDTV.com.pl
vip
wojcias
Zmienić fps w pliku AVCHD bardzo łatwo można w programie tsMuxer. Po wczytaniu pliku przez add, w oknie Tracks należy zahaczykować strumień video i wówczas uaktywni się opcja Change fps w General track option. Mamy do wyboru 24, 25, 30, 23,....29,... Te 25 odpowiada 50i (25 klatek na sekundę czyli 50 półobrazów).

Powyższe to tak przy okazji, ale o czym innym i w znacznie większym wymiarze chcę teraz napisać.
Po kilku latach obecności w naszych domach kamer HD i po przebyciu dość krętej drogi związanej z edycją AVCHD, gdy już nagromadziło się sporo różnych filmów, wielu z nas stoi przed decyzją co dalej. Przedstawię swój punkt widzenia na ten temat, a być może będzie on pomocny także i dla nowych posiadaczy takich kamer.
Zacznę od dość ugruntowanego już poglądu, że dla posiadaczy kamer HD, PS3 aktualnie jest nadal najlepszym sprzętowym odtwarzaczem struktur AVCHD/BR, a dyski najlepszym nośnikiem do gromadzenia i modyfikowania tych struktur. Mógłbym to szeroko uzasadniać w oparciu o własne doświadczenie, jak i w oparciu o opinie wyrażane na różnych światowych forach dyskusyjnych. Nie tak dawno pisałem, że może Popcorn C-200 stanie się realnym konkurentem dla PS3, ale z relacji pierwszych użytkowników C-200 wynika, że w tym sprzęcie jest jeszcze wiele niedomagań. Także cenowo nie jest on konkurencyjny, zwłaszcza jeżeli się weźmie pod uwagę dodatkowe koszty związane z ewentualnym dokupieniem napędu BR. Perypetie związane z zakupem C-200 też nie są tu obojętne.
Podstawową wadą PS3 jest możliwość posiadania na dysku tylko jednej aktywnej struktury AVCHD (podmienić tę strukturę na inną można oczywiście w kilka sekund, jeżeli podłoczymy dysk do komputera, ale przecież możemy nie mieć komputera w salonie TV, lub go nie chcemy uruchamiać). Wada ta ma jednak też drugą stronę, która może być traktowana ostatecznie jako wielka zaleta. Mianowicie od samego początku jesteśmy zmuszeni do daleko posuniętej dyscypliny w zakresie gromadzenia swoich zasobów filmowych, co w miarę ich przybywania okazuje się być bezcenne. Oczywiście nie brak jest poglądów, że najlepszym odtwarzaczem jest komputer, jeżeli go odpowiednio doinwestować. Każdy ma prawo mieć własny pogląd. Niech zatem wyraziciele tego poglądu w nieskończoność inwestują w swoje komputery, ale ja jestem przekonany, że wcześniej czy później zmienią swoje poglądy na ten temat. Gorzej jest jeżeli posiadacze mocarnych już komputerów, wyposażają je w nagrywarki BR, bo uważają, że płytki BD są najlepszym nośnikiem, a standardowe odtwarzacze BR najlepszym sprzętem do ich odtwarzania. Takie postawienie sprawy może być uzasadnione dla osób zasobnych w kasę i nagrywających swe filmy okazjonalnie. Natomiast dla miłośnika HD, który czerpie radość nie tylko z posiadania własnych filmów, ale także z samego filmowania jak i ich opracowywania, takie podejście jest ślepą uliczką, z której z czasem trzeba się wycofać, żałując wydanych pieniędzy (bo przecież nawet mając ich dużo nie lubimy niepotrzebnie tracić).
W dalszych rozważaniach przyjmuję, że jesteśmy przekonani iż wyrażony na wstępie pogląd jest słuszny. Powstaje pytanie jakie dyski kupować i jak sobie organizować pracę, aby osiągać możliwie optymalne wyniki (ze względu na poświęcany czas, pieniądze i jakość oraz funkcjonalność tych wyników). Sugeruje kupować dyski o pojemnościach 1 lub 1,5 TB bez żadnej obudowy. Zamiast obudowy do dysków warto w porównywalnej cenie zaopatrzyć się w dwie stacje dokujące ze złączami e-SATA. W takim przypadku komunikacja między dyskami a komputerem będzie znacznie szybsza od tej poprzez USB. Z czasem będziemy dokupywać nowe dyski i już będą to tańsze zakupy i unikniemy problemów z plątaniną kabli i mnogością różnorakich zasilaczy. Zmiana dysku w stacji dokującej, to są dwa ruchy ręki. Dyski w stacji dokującej mają idealne warunki pracy, bo są nie osłonięte, a więc odprowadzanie ciepła jest naturalne. Przechowywanie samych dysków (nie mają obudowy, zasilaczy i okablowania) jest proste i można je mieć zawsze pod ręką. Ja do tego celu wykorzystuję stary pojemnik na płytki DVD - w miejsce wyciągniętych dwu płytek, tworzy się wnęka na wsunięcie dysku. Trzecia pozostawiona płytka tworzy półkę, na której spoczywa dysk. W miarę jak przybywa dysków usuwam kolejne dwie płytki DVD i mam podręczną szafeczkę z roletowymi zamknięciami na wszystkie dyski.
Jak formatować dyski? Jeżeli chcemy mieć np dwie partycje na dysku, to tylko jedną z nich formatujemy w FAT32, bo i tak tej drugiej PS3 nie zobaczy. Może się zdarzyć, że zaistnieje potrzeba, aby wszystkie posiadane zasoby filmowe były udostępnione do natychmiastowego odtwarzania w PS3. Ostatnio miałem taką sytuację przy zjeździe rodzinnym (co roku takie spotkania organizuje ktoś inny, w swym miejscu zamieszkania). Oczywiście wiedziałem jak różne są potrzeby tych co będą oglądać i nie sposób tego przewidzieć ile i co będą chcieli oglądać. Ja swoje zasoby mam zorganizowane w cztery giganyczne struktury AVCHD/BR, zapisane na czterech dyskach (zasoby HD to: wyjazdy narciarsko-turystycze do różnych ośrodków zimowych Europy, letnie wyjazdy turystyczne do różnych zakątków świata oraz kronika rodzinna i ciekawe imprezy lokalne; na czwartym dysku mam zgromadzone starsze zasoby SD częściowo już zapakowane w strukturę AVCHD/BR, a częściowo jeszcze luźno umieszczone w różnych folderach). Jak to połączyć. A no prosto:dwie stacje dokujące z dwoma dyskami wprost łączy się do PS3, a do każdej z podłączonych stacji można podłączyć przez USB kolejne dwa dyski (a więc nawet sześć dysków i wszystkie będą uwidocznione w menu PS3). Teraz pilocik do ręki i bez ruszania się z miejsca spełniamy wszystkie życzenia zgromadzonych-nikt się nie będzie nudził, bo to nie my narzucamy co i ile ktoś ma oglądać, ale to zgromadzeni dyktują swoje potrzeby na bieżąco, kierując się także uwidocznionymi w memu napisami i ikonami. Tak więc nawet w tak niezwykłych sytuacja PS3 daje radę. Także wczoraj po powrocie ze cmentarza już w nieco mniejszym gronie rodzinnym, wspominaliśmy w ten sposób tych co już odeszli, ale nie tylko ich. Nie oznacza to, że nasz wysiłek związany opracowaniem filmów, ma na uwadze tylko zaistnienie podobnej sytuacji. To co robimy, robimy przede wszystkim dla siebie, bo to dla nas te zgromadzone filmy mają największą wartość i często w gronie najbliższych, przyjemnie jest sobie "poskakać po wielu latach minionego czasu".
Trochę dużo tego tekstu powstało, ale to jest jakby podsumowanie ponad trzech lat istnienia tego wątku.
Oddzielnym zagadnieniem jest technika tworzenia bardzo dużych struktur AVCHD i nawigacji po nich, ale ten temat jest rozwijany w innym wątku.
 

wojcias

New member
nagdob napisał:
Teraz, niestety, będę procesował się z Panasoniciem z tym aparatem, gdyż na obudowie jest pełno wżerów, a pod klapkami zardzewiały śrubki. Nie uznali mi tego na gwarancji, twierdząc, że był niezgodnie z nią używany - skandal!!!
Powodzenia.
Ja po wyjsciu z morza od razu mylem go pod slodka woda. Kolega ma podobnie jak Ty troche problemow z olkiem wodoodpornym ale ... on nawet pamieci i baterie zmienial na plazy. A slonej wody (tej naprawde slonej np z egiptu) na taka kruszynke wystraczy 1/10 kropli i troche ciepla zeby to pordzewialo w srodku natychmiast. Poza tym ja kupilem wersje w kolorze rdzy wiec u mnie nie widac tej prawdziwej ;-)

Ale zeby bylo na temat - aparat - nie kamera ale kreci naprawde niezle szczegolnie ze moja HC nie ma tak szerokiego kata (i chyba zadna kamera video) jak TS1 - polecam kazdemu (majacemu rozeznanie co potrafi slona woda w morzu czerwonym)
 

nagdob

Member
Bez reklam
W tym sęk, że ja też zawsze myłem aparat po wyjściu z morza, a mimo to już po 3 czy 4 dniach zauważyłem rdzę na śrubach. Też mam kolor ceglasty, ale śruby zardzewiałe są pod pokrywami klapek baterii i złączy.
 

wojcias

New member
AVCHD w aparatach

nagdob napisał:
W tym sęk, że ja też zawsze myłem aparat po wyjściu z morza, a mimo to już po 3 czy 4 dniach zauważyłem rdzę na śrubach. Też mam kolor ceglasty, ale śruby zardzewiałe są pod pokrywami klapek baterii i złączy.
Sek w tym ze instrukcja wyraznie pisze o 1 godz max (a nie 4 dni na plazy) w WODZIE ( a nie w "solance" z Egiptu). To tak ku przestrodze wszystkim tym ktorym marzy sie zabranie aparacika podwodnego do Egiptu. Ja oczywiscie zabralem ale liczylem sie ze stratami wiec po wyjsciu z wody wrzucalem go na godzine do wiaderka z czysta woda z kranu z hotelu zeby sie "odmoczyl" po solance i zeby sie wyplukaly , odmoczyly i odsolily wszystkie okolice srobek , obiektywu. Tez nie jest juz "jak nowy" ale po przewartosciowaniu liczylem sie z tym. Jednak nast razem wezme ze soba starego S-70 z obudowa plastikowa ktory cale tygodnie przelezal na plazy nie plukany wcale (dopiero w hotelu przy probie otwarcia do zgrania i ladowania baterii). Na sam widok takiego TS1 mozna podejrzewac ze jest to aparacik na basen czy na deszcz ale nie na Egipt (chyba ze z konsekwencjami jw)

Jeszcze pytanie bo u mnie dalej nie da sie polaczyc pliku AVCHD z kamery canona HD (NTSC) z plikiem HD z HC-3 (PAL) sony oraz plikiem AVCHD lite z TS1 (60i) wkladajac je bezposrednio do studia 12. Tzn wszystko "sie" wklada na liste, da sie to nawet "niby" obrabiac ale ... obraz kolosalnie rozjedza sie z dzwiekiem. Przy plikach z TS1 o polowe. tzn obraz idzie przyspieszony wiec konczy sie w polowie "odcinka" dzwikekowego.
Co zle robie?
 
Ostatnia edycja:

smolnicki

New member
Glinthor napisał:
Kupiłem Panasonica HS200. Nagrania zapisywane są na twardym w formacie .mts Dostarczony przez producenta program HD Writer pozwala przerzucic nagrania na twardy dysk. Program twierdzi że robi to w wysokiej rozdzielczości 1920x1080. Po zakończeniu procesu na twardym znajduje 4 pliki do każdego nagrania .m2ts ; .cont ; .iis i .tmb.

I tu pojawiają sie pytania. Czy Nagrania przerzucone na twardy straciły jakośc?
Które formaty warto zarchiwizować na przyszłość?
Czy plik .mts wystepuje samodzielnie czy musże go zarchiwizowac z jakims innym żeby miec komplet?
Czy wystarczy że zarchiwizuję .m2ts czy musże tez trzymać pozostałe trzy?

Bede wdzięczny za pomoc. Ilośc wiedzy na tym forum jest ogromna i laikowi takiemu jak ja naprawde trudno jest z niej coś wyłuskać


Jeśli chcesz zachować oryginalny plik tak zeby można go było ponownie wprowadzić do kamery, to musisz mieć wszystkie cztery. Ale najważniejszy jest m2ts i tylko ten archiwizować. Te pozostałe są po to aby kamera mogła odnależć właściwy plik. Tobie nie są potrzebne. zachodzi pytanie poco pościągnięciu z kamery na twardy dysk można by było jeszce raz do niej wprowadzić. Nie wiem poco, bo jak już śćiągne z kamery to z twardego dysku w kamerze wszystko kasuję. Ale chciałem pokazać mojemu koledze mój film na TY Ful HD ( ma taki duży) ale nie ma odtwarzacza HD, więc myślałem, że pokażę z kamery. Niestety do kamery nie mogłem wgrać już gotowego filmu po renderowaniu, bo właśnie te pozostałe pliki pokasowałem. Gdy jednak w ramach eksperymentu wgrałem z tymi pozostałymi rozszerzeniami to wtedy wszystko poszló gładko i mogłem bezposrednio z kamery kablem HDMI odtworzyć na ty Ful HD. Ale coż tylko w swych oryginalnych formatach z oryginalnymi rozszeżeniami.
Ale to jest problem, gdyż cała mnogość moich znajomych nie posiada odtwarzacza który by czytał HD. Więc co mam robić filmy i ogłądać samotnie. Nawet taki AVCHD ( tak chwalony) nie wszystkie stacjonarne odtwarzają. ALe MPEG-4 wszystkie odtwarzają (oprocz tych staroci odtwarzaczy). W dalszym ciągu pomimo wszystkiego co przeczytałam na forum nie mogę tego AVCHD otworzyć na kompie, bo nie wiem który to plaer ma odpwiednie kodeki do tego formatu.
Pozdrawiam.
 

SmokCam

New member
Witam po raz pierwszy na tym forum.
W ubiegłym roku rozpocząłem swoją przygodę z kamerą full Hd (Panasonic HDC-SD9). Wraz z pozyskiwaniem coraz większej ilości materiału zacząłem zastanawiać się nad najlepszym sposobem jego archiwizacji. Co ciekawe, doszedłem do wniosków całkowicie zbieżnych z przedstawianymi tu przez forumowego guru Sydona777 (moje wielkie uznanie za profesjonalizm i zaangażowanie w pomocy innym): zewnętrzne twarde dyski i ... . No właśnie - ostatnio zakupiłem WD TV HD playera licząc, że zastąpi mi kamerę jako odtwarzacz struktur AVCHD. Problemy, na które natrafiłem sprawiły, że spędziłem ładnych parę bezsennych nocy przed kompem w poszukiwaniu pomocy. Przede wszystkim dotarło do mnie jak wielkim jestem laikiem w tej dziedzinie. Dzięki forum trochę już zrozumiałem. Niemniej parę pryncypialnych pytań pozostaje bez odpowiedzi. Proszę o pomoc w uzyskaniu satysfakcjonujących odpowiedzi w następujących sprawach:

1. Na twardym dysku mam materiał zgrany z kamery i obrobiony HD Writerem, każdy temat (zestaw tematycznych scen) we własnym katalogu. WD TV HD player czyta dysk i widzi pojedyncze klipy. Niestety, tworząc własną bibliotekę nie grupuje ich chyba w stosownych folderach tematycznych. Przechwycenie materiału z kamery HD Writerem nie ingeruje w nazewnictwo poszczególnych klipów stąd w bibliotece generowanej przez WD playera mam kilka, kilkanaście plików nazwanych np 0000.m2ts, 0001.m2ts itp. Co zastanawiające, próba odtworzenia sekwencji pojedynczych plików z wykorzystaniem opcji playera "wybrany katalog" powoduje wyświetlenie kolejnych plików (zgodnie z nazwą) z całego dysku a nie tylko z wybranego katalogu. Jak wyczytałem ostatnio u Sydona777 PS3 na dysku musi mieć tylko jedną strukturę AVCHD. Czyżby WD TV HD Player też?

2. W odniesieniu do problemu jak w p.1 rozumiem, że ręczna zmiana
nazewnictwa plików z katalogów STREAM (tak, nazwy były niepowtarzalne, oczywiście z zachowaniem formatu 8.3) spowoduje nieczytelność archiwum z poziomu HD Writera (nie do przyjęcia przeze mnie, gdyż moce posiadanego PC-ta ograniczają stosowanie oprogramowania edycyjnego do klasy HD Writera).

3. Jak wykorzystać program MultiAVCHD (ustawienia) aby uzyskać odtwarzalne przez WD playera struktury jednoplikowe bez przekodowania materiału (czytaj: zachowania oryginalnej jakości). Moja znajomość angielskiego i pojęć z zakresu edycji wideo nie pozwolą na samodzielne dochodzenie do tego know-how w terminie krótszym niż kilka tygodni a może nawet miesięcy.:cry:
Dodam, że odnalazłem w tym wątku post Sydona777 z opisem, jak on postępuje ze swoimi filmami i jest to dla mnie, dościgły (mam nadzieję) po dłuuuugim czasie wzór postępowania. Ach, gdybyż przepis był bardziej "łopatologiczny" i bardziej step by step.

4. Jak wymóc na WD prawdziwą odtwarzalność struktur AVCHD (bo jak mi się wydaje deklaracje, że plajer WD jest zdolny to czynić, są bezpodstawne). Skoro może to czynić kamera AVCHD to myślę, że i w przypadku WD playera jest to tylko sprawa oprogramowania.

Pozdr wszystkich czytających, szczególnie Sydona777 ;)
 

nagdob

Member
Bez reklam
SmokCam napisał:
Co zastanawiające, próba odtworzenia sekwencji pojedynczych plików z wykorzystaniem opcji playera "wybrany katalog" powoduje wyświetlenie kolejnych plików (zgodnie z nazwą) z całego dysku a nie tylko z wybranego katalogu ;)
Sądzę, że powinieneś poszukać w opcjach programu jaki katalog ma być czytany w danym momencie (przedstawić konkretną ścieżkę do danego katalogu). Nie znam tego programu, ale np. w programie PMB Sony właśnie tak można zrobić. Ja na twoim miejscu popróbował bym użyć multiAVCHD do robienia struktur z pojedynczych plików .m2ts. Spróbuj zaimportować kilka plików i zrobić jakąś małą strukturkę. Program ma opcję ustawienia języka na polski. I jeszcze jadna ważna rzecz. Jeśli chcesz odtwarzać struktury AVCHD na komputerze, to musisz mieć odpowiedniego playera, który będzie czytał te struktury (łącznie z menu itd.), a nie pojedyncze pliki m2ts. Na pewno do tego celu można użyć Power DVD9 ultra edition. Jest to program komercyjny, ale działa chyba też wersja trialowa. Z własnego doświadczenia wcześniej czy później musisz zdecydować się na odtwarzanie sprzętowe, a jedynym w chwili obecnej sprzętem do którego możesz podłączyć dysk zewnętrzny ze strukturą AVCHD jest PS3 Sony. Struktrury AVCHD nagrane na płyty BR lub DVD odtwarza praktycznie każdy stacjonarny BR, ale płyty BR to za drogi interes, a na DVD DL mieści się ok. 45 min. nagrania.
 

Sydon777

Klub HDTV.com.pl
vip
SmokCam - witamy na Forum.
Niestety WD TV HD player nie pozwala na odtwarzanie struktur AVCHD/BR, a tylko plików AVCHD/BR. Czyli o menu i nawigacji możesz zapomnieć (w tym o napisach i rozdziałach). Oczywiście zawsze można mieć nadzieję, że zmiana oprogramowania wprowadzi odtwarzalność struktur w tym playerze, ale chyba szanse są nikłe.
Masz rację, że w strukturach HD Writera nic nie wolno zmieniać, bo wiele informacji przydatnych dla struktury AVCHD/BR się straci. Możesz natomiast zrobić sobie kopie plików .m2ts i na nich eksperymentować (możesz je łączyć w większe pliki wg opisanych na forum metod i nadawć im dowolne nazwy tak, aby ułatwić sobie odtwarzanie w swoim playerze). Jest to oczywiście doraźne rozwiązanie, które możesz stosować do momentu podjęcia docelowych decyzji odnośnie sposobu archiwizowania i odtwarzania swego materiału filmowego. Gdy stworzysz sobie warunki do odtwarzania struktur AVCHD/BR (programowe lub sprzętowe), możesz podjąć ich tworzenie w oparciu o katalogi HD Writer (bądź płytki DVD z nich nagrane) lub w oparciu o owe pliki scalone (o ile cię będą zadowalały).
 

SmokCam

New member
problem łączenia plików m2ts

Witam ponownie!
Mam następujący problem z łączeniem plików .m2ts w jeden. Po wykorzystaniu do tego celu TSsplitera otrzymuję oczywiście plik typu join. Sęk w tym, że próba jego odtworzenia przez WD TV HD playera skutkuje prawidłowym odtworzeniem pierwszej sekwencji (wraz z dźwiękim), natomiast kolejne sceny są wyświetlane ok. 2x szybciej i ze szczątkowym dźwiękim. Co robię źle? Please, help me!:(
Czy multiAVCHD może wykonać takie połączenie, bo jakoś nie trafiłem na ten temat żadnej informacji na forum.
Pozdrawiam
 

SmokCam

New member
nagdob napisał:
Sądzę, że powinieneś poszukać w opcjach programu jaki katalog ma być czytany w danym momencie (przedstawić konkretną ścieżkę

Poradziłem sobie z tym problemem. Okazało się, że po zmianie rozszerzenia plików m2ts na mts wybór interesującego mnie katalogu z ujęciami danego filmu jest honorowany przez WD TV HD playera. Właściwe sceny są wyświetlane, szkoda tylko, że z sekundową przerwą między kolejnymi "klapsami".
Pozdawiam
 

Sydon777

Klub HDTV.com.pl
vip
SmokCam napisał:
Witam ponownie!
Mam następujący problem z łączeniem plików .m2ts w jeden. Po wykorzystaniu do tego celu TSsplitera otrzymuję oczywiście plik typu join. Sęk w tym, że próba jego odtworzenia przez WD TV HD playera skutkuje prawidłowym odtworzeniem pierwszej sekwencji (wraz z dźwiękim), natomiast kolejne sceny są wyświetlane ok. 2x szybciej i ze szczątkowym dźwiękim. Co robię źle? Please, help me!:(
Czy multiAVCHD może wykonać takie połączenie, bo jakoś nie trafiłem na ten temat żadnej informacji na forum.
Pozdrawiam
Wszystko to było opisywane - wiem, że jest obfitość materiału, więc w skrócie:
Po TSSplitter trzeba plik "przemuksować" w tsMuxer (o ile następnie nie kompilujesz w multiAVCHD).
MultiAVCHD ma dwie niezależne opcje łączenia plików.
1 - to wykorzystanie playlist: jeżeli z HDWritera wczytasz całą strukturę lub playlistę dla danego tytułu, to program zapyta, czy połączyć pliki
2 - przez umieszczenie plików do łączenia w oddzielnym folderze i wczytanie do multiAVCHD tego foldera - program również zada stosowne pytanie.
Ewentualne szczegóły musisz doczytać w opowiednich postach.
 

raf.fal

New member
Witam dawno mnie tu nie było. Widzę że post ten rozrósł się do olbrzymich rozmiarów a przeczytanie całego zajęłoby mi pewnie wieki.
W związku z czym mam prośbę o podanie mi jeśli ktoś jest na tyle uprzejmy:
1. czym AVCHD czyli .mts odtworzyć na komputerze ?
2. czym najlepiej przekonwerować do AVI?
3. Jakiś darmowy plik do obróbki tych plików ( łączenie, i obróbka)
4. jakie kodeki będą potrzebne

Z góry dziękuję gdyż od roku nie mogę ich odtworzyć jak należy.
Mam już mplayer, który w prawdzie odtwarza ale w zwolnionym tempie, z liniami poziomymi pojawiającymi się na krawędziach i bez dzięku
Mam poinstalowane juz takie kodeki i playery:
-Media.Player.Codec.Pack.V3.2.0.Setup.exe
-Cole2k.Media.-.Codec.Pack.V7.1.0.-Advanced-.Setup.exe
-Media Player Classic.lnk
-ffdshow_rev1993_20080609_clsid.exe
-x264.exe
-vlc-0.8.6h-win32.exe
-AviSynth_080527.exe
VirtualDubMod.exe
-

-
 

neotion

New member
uncropMKV

Witam.
Może ktoś miły mi podpowie co jest nie tak. Próbuję zmienić rozdzielczość (dodać czarne pasy) pliku wideo (1920x1036 mkv) do rozdzielczości 1920x1080. UncropMKV szybko coś "miele" w logu mam "done" żadnych błedów a w zasadzie po wygenerowaniu samego loga nic nie zrobił :/ Dlaczego tak się dzieje?
Ktoś pomoże i podsunie jakieś pomysły?
Z góry dzięki i pozdrawiam.
 

teodor2424

New member
Witam. Mam pytanie:
Czy mając kamerę Panasonic HDC-SD200
zrobię coś z plikami AVCHD na moim obecnym komputerku??
Program to albo Pinnacle 12 albo Sony Vegas 8
Mój komputem ma takie wiekowe zestawienie:
Procesor: Intel Core 2 Duo 6300 1,86 GHz
Pamięc RAM - 2GB Ocz
Grafika: Radeon X1950Pro
Płyta głów: Asus P5B Deluxe
dysk: Seagate ST3250410AS 250GB sATA II 16MB

Windows XP ale jeżeli zajdzie potrzeba i ma być lepiej to przeinstaluję na Windows 7

czy z takim zestawem coś mogę powalczyć z plikami AVCHD??
Nie będę bawił się w jakaś duża obróbkę tylko konwersją do plików żeby można było nagrać na płyty DVD a w przyszłości Blu-ray, jakieś fotki wstawić w film, dodać dźwięk, czy tekst.
Telewizor mam fullHD i przydało by się to wykorzystać.
Planuję zakup również PS3 tylko czy to coś ułatwia, musiałbym jeszcze kupić nagrywarkę do kompa na blu-ray??

Co polecacie??
jakaś mała zmiana konfiguracji kompa czy ten da radę a jak nie da to jakie minimum w tym temacie??
 
Ostatnia edycja:

golemik

New member
zwolnienie fragmentu filmu- efekt slow motion

Witam wszystkich

Oczywiscie na poczatek uklony dla Syndona777- za wszystkie wskazowki jaki udziela i dzieki ktorym udaje mi sie ogladac swoje filmiki na BD playerze (Sony BDP S350) z kamery Panasonic HDC-SD9.
(korzystam z HD Writera, TSSplitear, TSMuxera i MultiAVCHD)

Mam pytanie - czasem fragment filmu chcialbym spowolnic (do ok. 50% -np. efektrowna przewrotka na nartach), pozniej ten zwolniony fragment polaczyc z pozostalymi.
Czy jest jakis sposob na taki efekt - jakim softem (oczywiscie dzwiek wytne) najlepiej oczywiscie bez renderowanie, choc licze sie z tym, ze ten fragment bedzie na nowo renderowany.
W Uleadzie 11 - jest taka opcja -ale bedzie rendering no i udalo mi sie tylko raz zmusic program do wciagniecia plikow z kamery (poprzez "import z DVD"), program mi sie wysypuje.

Dzieki
 
Do góry