Pierwsze spojrzenie na telewizor Ultra HD Philips 65PUS8102/12 .

inuictus

Member
inuictus, a nie myślałeś o tym aby zapuścić na np. kwadransik jscreenfix?



Mogę spróbować, ale moim zdaniem i kolegi któremu to pokazywałem to bardziej wada podświetlenia niż martwy piksel. Tak to wygląda:

269aec757cd70e6a07cefd428063b4eb.jpg
 

bogdan_kr

Member
Bez reklam
Wydaje mi się, że podświetlenie nie ma w tym przypadku nic do rzeczy. Miałeś tak od początku czy pojawiło się to po jakimś czasie?
 

Master-78

Member
Od początku, tv mam dopiero od 1,5 tygodnia.




Ave Koleżanki i Koledzy,


1. Mam podobną 'wadę' widoczną jak u Kolegi OneGo - tzn równo na środku ekranu z góry na dół widać, jak lewa strona vs prawa strone ma różnicę w jasności podświetlenia.
'Wada' ta występuje we wszelkich trybach jaskrawych/HDR, etc., gdzie podświetlenie i kontrasty są dość wysoko podniesione.
2. Clouding jak u Kolegi inuictusa - mam toto masakrycznie mocno widoczne, kiedy włącza się tryb HDR lub którykolwiek z innych trybów SDR z wysokim poziomem podświetlenia, a aktualnie nie ma sygnału do wygaszenia ekranu (czyli niby czarny ma być, ale nie jest).
3. NETFLIX vs HDR i ogólnie tryb HDR - udało mi się wczoraj w trakcie oglądania filmu HDR zmienić ustawienia. ALE UWAGA - Netflix z HDR był puszczony z XBOX'a (ustawionego w tryb 4K/HDR). Dało się przyciskiem Ustawienia na pilocie wejść w tryb HDR i wybrać jeden z dostępnych, a także wyedytować ustawienia (kontrasty/podświetlenie/balans bieli/polepszacze, etc.). Wtedy udało mi się jakoś opanować te nadmierne ciemności, gammę, polepszacze, itd.
Zostaje mi jeszcze sprawdzenie czy tryby HDR będą 'edytowalne' gdy źródłem obrazu HDR będzie Netflix z odtwarzacza Zidoo X10 (także w 4K/HDR) oraz z samej aplikacji Netflix z androida Philips'owego.


Co do dźwięku - optykiem 'obejście' raz działa, raz nie -> z apki Netflix w TV przekazał poprawnie DD5.1, natomiast transport z XBOX'a via TV do ampli - już nie bardzo (sprawdzę bezpośrednie połączenie XBOX-amplituner); to samo w przypadku Zidoo X10 -> TV -> Amplituner (sprawdzę połączenie bezpośrednie).


TV nadal - fajny obraz daje, ale mnóstwo czasu na szukanie ustawień optymalnych i kombinacji z konfiguracją i dostosowaniem obrazu.

Te kaszki i kaszanki, o których piszecie, to wynik agresywnego działania polepszaczy (ukłon w stronę programistów w Philips'ie niestety).
Zauważyłem, że czasami włączenie/wyłączenie jakiegoś trybu nie przynosi w zasadzie żadnej większej zmiany jeśli mamy tryb HDR. Pozostaje tylko mieć możliwość wprowadzenia zmian ręcznie.


Mimo, że przy takich cenach jak nasze 8102/12 powinno być w zasadzie 'plug-&-play' i jest ŚWIETNIE, to ze swoim jeszcze powalczę... Jeśli nie uda się tego bardziej opanować - w ciągu tygodnia zaatakuję Sprzedawcę...
 

SEBOL74

Member
Bez reklam
Ave Koleżanki i Koledzy,


1. Mam podobną 'wadę' widoczną jak u Kolegi OneGo - tzn równo na środku ekranu z góry na dół widać, jak lewa strona vs prawa strone ma różnicę w jasności podświetlenia.
'Wada' ta występuje we wszelkich trybach jaskrawych/HDR, etc., gdzie podświetlenie i kontrasty są dość wysoko podniesione.
2. Clouding jak u Kolegi inuictusa - mam toto masakrycznie mocno widoczne, kiedy włącza się tryb HDR lub którykolwiek z innych trybów SDR z wysokim poziomem podświetlenia, a aktualnie nie ma sygnału do wygaszenia ekranu (czyli niby czarny ma być, ale nie jest).
3. NETFLIX vs HDR i ogólnie tryb HDR - udało mi się wczoraj w trakcie oglądania filmu HDR zmienić ustawienia. ALE UWAGA - Netflix z HDR był puszczony z XBOX'a (ustawionego w tryb 4K/HDR). Dało się przyciskiem Ustawienia na pilocie wejść w tryb HDR i wybrać jeden z dostępnych, a także wyedytować ustawienia (kontrasty/podświetlenie/balans bieli/polepszacze, etc.). Wtedy udało mi się jakoś opanować te nadmierne ciemności, gammę, polepszacze, itd.
Zostaje mi jeszcze sprawdzenie czy tryby HDR będą 'edytowalne' gdy źródłem obrazu HDR będzie Netflix z odtwarzacza Zidoo X10 (także w 4K/HDR) oraz z samej aplikacji Netflix z androida Philips'owego.


Co do dźwięku - optykiem 'obejście' raz działa, raz nie -> z apki Netflix w TV przekazał poprawnie DD5.1, natomiast transport z XBOX'a via TV do ampli - już nie bardzo (sprawdzę bezpośrednie połączenie XBOX-amplituner); to samo w przypadku Zidoo X10 -> TV -> Amplituner (sprawdzę połączenie bezpośrednie).


TV nadal - fajny obraz daje, ale mnóstwo czasu na szukanie ustawień optymalnych i kombinacji z konfiguracją i dostosowaniem obrazu.

Te kaszki i kaszanki, o których piszecie, to wynik agresywnego działania polepszaczy (ukłon w stronę programistów w Philips'ie niestety).
Zauważyłem, że czasami włączenie/wyłączenie jakiegoś trybu nie przynosi w zasadzie żadnej większej zmiany jeśli mamy tryb HDR. Pozostaje tylko mieć możliwość wprowadzenia zmian ręcznie.


Mimo, że przy takich cenach jak nasze 8102/12 powinno być w zasadzie 'plug-&-play' i jest ŚWIETNIE, to ze swoim jeszcze powalczę... Jeśli nie uda się tego bardziej opanować - w ciągu tygodnia zaatakuję Sprzedawcę...


Czesc,
Ciesze sie ze poruszyles watek z punktu 3. Tez mam x-boxa. Czy u ciebie na konsoli wraz z wejsciem w apke NF odrazu pojawia sie komunikat "wykryto sygnal HDR"??? U mnie tak jest co jest mnie dziwactwem bo taki komunikat powinien sie pojawic w momencie jak odpalasz material w hdr. Materialy w HD tez maja tylko ustawienia trybów obrazu HDR?



I jeszcze jedna prosba. Mozesz sprawdzic czy u ciebie na konsoli YT odpala w jakosci 4K lub 4K/HDR? Bo u mnie max to HD, chyba ze cos zle ustawilem.



Z gory dzieki za komentarz, rady. Pozdr.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
HQ 150 - nie podniecaj się.
To są na tysiące sprzedanych pojedyńcze problemy które zdarzają się dosłownie wszędzie w czasie produkcji. Tysiące chlebów z pieca i jeden z zakalcem to trzeba zamykać piekarnię ?
Opanuj się.
 

OneGo

New member
HQ 150 - nie podniecaj się.
To są na tysiące sprzedanych pojedyńcze problemy które zdarzają się dosłownie wszędzie w czasie produkcji. Tysiące chlebów z pieca i jeden z zakalcem to trzeba zamykać piekarnię ?
Opanuj się.

Faktycznie może się zdarzyć ale w takim przypadku powinnością piekarni winno być wymienienie na dobry chleb bez zakalcu i dołożenie następnego w ramach przeprosin że zjadło się zepsuty....
Gorzej jak udaje się że chleby mimo zakalcu są dobre czy w takim przypadku nie powinno się zastanawiać nad zamknięciem nieuczciwej piekarni?
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Tak wymyślono na całym świecie , że od tego jest gwarancja.
Kto jest nie winny niech pierwszy rzuci kamieniem.
 

klonxxx

Banned
Z tym kamieniem to nawet niezły sposób jak ma się dodatkowe ubezpieczenie.Dać dziecku do reki i w matrycę bubla :).
Z gwarancją bywa różnie więc lepiej od razu korzystać z rękojmi - niech sprzedawca się martwi co zrobić jak się decyduje sprzedawać produkty,które nie spełniają norm jakościowych.Podejrzewam że większa skala zwrotów nie do końca sprawnych urządzeń zmieniała by ich asortyment w dość szybkim tempie.Czytając tutaj na forum tematy o Philipsie ,praktycznie żadna inna firma nie ma tylu problemów (może TCL podobne z oprogramowaniem) co rusz to z kolejnymi modelami - ten jeden fakt już o czymś świadczy. Jeśli nie psujące coś aktualizacje,to kurz na matrycy,martwe pixele,źle spasowane materiały lub nigdy nie działające 3D. Inni mieli też problemy jak Samsung z KS7000 lub H6400 ale z wymianami i reklamacjami po nagłośnieniu spraw nie było problemów.Tylko Philips i jego serwis ma wszystko i wszystkich gdzieś głęboko ....
 

Ataszek

Active member
Bez reklam
Ja też nie widzę nic bardzo złego z biegiem nabitych godzin - nie mam much, martwych pixeli , kurzu itp.
Jest lekki banding (tylko na meczach i w szybkim ruchu poziomym na jednolitym tle) ale to normalne w tej technologi.
Poza tym pełne zadowolenie !
 

spooknienty

New member
Szukam chętnego do pomocy w sprawieniu aby na moim 8102 zagiściło HBO GO!
Czego już próbowałem?
Kodi 18 + wtyczka - niestety z mnogości wersji alpha tylko jedna dawała się zainstalować, działała z dźwiękiem 5.1 (reszta albo nie miała dźwięku wcale albo grało fidelio e5 razem z TV i do tego nawet netflix od tego wariował) ale po czasie zaczęła się wykrzaczać i teraz nie idzie jej zainstalować wcale :/
Aplikacja apk z pena - przeżył bym gdyby tylko w menu trzeba było patrzeć bokiem ale ni huhu umiem się zalogować pilot nie reaguje za bardzo a przez Google pilot też nie wiadomo o co chodzi
Chromecast ma tak żenującą jakość że pominę z litości
I teraz moje pytanie, co dalej?
Generalnie z TV jestem zadowolony, lekko przebija podświetlenie (tylko i wyłącznie na bardzo jasnej planszy i chyba raz się dopatrzyłem na śwince peppie ;) android fajna sprawa, kodi itp.
Niestety dla mnie podstawowe źródło sygnału na ten moment to HBO GO, którego nie ma...
Stary samsung, który dawał obraz tak zły że aż trudno uwierzyć że tyle się z nim męczyłem stracił całkiem wsparcie dla smarta, oprócz HBO GO. No dramat jakiś.
Jest jeszcze opcja na przeglądarce odpalić ale to na jutro zostawiam, jak ochronę...
 

Master-78

Member
Czesc,
Ciesze sie ze poruszyles watek z punktu 3. Tez mam x-boxa. Czy u ciebie na konsoli wraz z wejsciem w apke NF odrazu pojawia sie komunikat "wykryto sygnal HDR"??? U mnie tak jest co jest mnie dziwactwem bo taki komunikat powinien sie pojawic w momencie jak odpalasz material w hdr. Materialy w HD tez maja tylko ustawienia trybów obrazu HDR?



I jeszcze jedna prosba. Mozesz sprawdzic czy u ciebie na konsoli YT odpala w jakosci 4K lub 4K/HDR? Bo u mnie max to HD, chyba ze cos zle ustawilem.



Z gory dzieki za komentarz, rady. Pozdr.


Czołem :)


NF - nie wykrywa u mnie na starcie jako HDR. Nieco to dziwne.
Posprawdzam jeszcze w innych ustawieniach konsoli - walczyłem przedwczoraj i wczoraj z ustawieniami i w TV i w konsoli - 4K, HDR, coś tam jeszcze. Jest tego mimo wszystko trochę i nieco różnic widać.


YT - niestety na X-Box'ie to wina apki wg mnie. Też max. FHD i nie ma opcji, żeby wyświetlił jakąkolwiek wyższą rozdzielczość :-( Z tego co pamiętam z innych wątków dotyczących Windowsa 10 (na którego jakiejś wersji oparty jest X-Box) to Microsoft jeszcze sobie nie za bardzo poradził z HDR'em, a być może także i z 4K (co w zasadzie widać).
Sprawdzić jeszcze można by, czy jest jakaś sensowna przeglądarka na X-Box'a i czy tam także nie będzie 4K... Ale to dopiero za kilka dni.


Męczyłęm temat dźwięku po optyku z TV - jakoś dziwacznie toto jest wysyłane i więcej jak DD nie udało mi się wyciągnąć. Zarówno Kodi, jak i inne apki do odtwarzania winny dać radę wysłać spokojnie DTS'a po SPDIF, ale nie mam pojęcia dlaczego to nie działa :-(

YT w TV - działa grzecznie 2K i 4K - czasami startuje na FHD, ale czasami daje radę i sam wykrywa 1440p lub 2160p.
Co ciekawe z braku tylu połączeń, TV ciągnie net po WiFi - choć stoi 1,5m od modemu/router'a (HGW gdzie są anteny w TV zamontowane od WiFi...). 4K na YT jak już się rozkręci, to ciągnie raczej bez zacięć. HDR'u nie uświadczyłem.


Kodi/Mx-Player/Inne odtwarzajki w TV - niestety niespecjalnie dają radę z odtwarzaniem materiałów 4K/HDR. Albo zaczną i tną się, albo się wykrzaczają. Zmiana sposobu połączenia z WiFi na LAN nie pomaga. Czyżby karta LAN nie była 1Gbit tylko 100Mbit? To samo przez odtwarzacz Zidoo X10 po LAN śmiga (po WiFi miewa przycinki).


Z dziwacznych akcji - ten sam soft (acz różne wersji, bo na X-Box'a Kodi ma wersję 18, a na Zidoo i TV max 17.6) lecz na X-Box'ie niektóre materiały nie-HDR i HDR krzaczą się. TV jak i Zidoo - radzą sobie dobrze/bardzo dobrze.


HDR w TV - zbyt mocno ustawia toto zwłaszcza upłynniacze. Łapię się na tym, że max. po minucie łapię za pilota i zaczynam grzebać w ustawieniach, bo artefakty, przepalenia i widoczne na jasnych partiach podświetlenie jest irytujące i za mocno rzuca się w oczy.
Wczoraj dwa tryby nieco zmodyfikowałem i były OK.
WAŻNE - nie każdy materiał HDR został w ten sam sposób 'zmasterowany' - tyle z moich obserwacji. Widać to po kolorach skóry, ilości przejść tonalnych czasami (posteryzacja). Czasem wprowadzenie zmian w ustawieniach w TV poprawia toto, a czasami nie da rady. HDR silnym podświetleniem, kontrastami potrafi mocno toto uwypuklić = gdy materiał średniej jakości, to w HDR będzie (na tym TV?) to mocniej widać.
Czasami mam wrażenie, że pokrycie gamutu barw mogłoby być lepsze, ale tego raczej 95% ludzi nie dostrzeże :)
Niemniej - TV OK jeśli uda się dopracować ustawienia i jakimś cudem wyrównać podświetlenie w dwóch partiach ekranu.


HBO GO - kolego @spooknienty - nie testowałem HBO Go odkąd skończyłem z nimi.
Niemniej - szukałeś może na XDA Developers forum? Może warto tam zajrzeć.
Ze źródeł to polecam testować apki wrzucane tutaj:
https://www.apkmirror.com/?post_type=app_release&searchtype=apk&s=hbo+go
Któraś z wersji powinna zadziałać.



Pod wieloma względami jestem ZADOWOLONY z tego TV, a przynajmniej z dystansu, z jakiego oglądam(y) materiały (4.0m - 4.5m). Zostaje jeszcze to podświetlenie i wypuszczenie dźwięku do amplitunera (niestety wiekowy już Harman Kardon AVR 460 - nie udało mi się wpuścić dźwięku po ARC/CEC :-( Jak ktoś wie jak, to z góry dzięki za pomoc).

Skoro te same płyty główne lądują w innych modelach Philips'a, są modułowe, to ciekawe, czy dało by się podmienić moduł odpowiedzialny za pilota - zamiast IR na radiowy...
 

hugon2

New member
ja HBO Go puszczam przez chromecasta. czasami tylko bufferuje trochę, ale to wina słabych serwerów HBO - z czasem powinno być lepiej. Podobno planują aplikację dla android TV (ale w odpowiedzi na maila z pytaniem o termin napisali , że nie planują takiej aplikacji). można zainstalować aplikację na telefony z pendrive, ale potrzeba myszki do obsługi. dodatkowo miałem dziwny problem, że menu było przekręcone o 90 stopni. filmy odtwarza już normalnie.


na problemy z ARC podobno pomaga wrzucenie na nowo softu z linku który wrzucał SEBOL - ale tutaj na forum chyba nikomu nie udało się tego zainstalować
 
Ostatnia edycja:

kismoMR

New member
Czesc,
Ciesze sie ze poruszyles watek z punktu 3. Tez mam x-boxa. Czy u ciebie na konsoli wraz z wejsciem w apke NF odrazu pojawia sie komunikat "wykryto sygnal HDR"??? U mnie tak jest co jest mnie dziwactwem bo taki komunikat powinien sie pojawic w momencie jak odpalasz material w hdr. Materialy w HD tez maja tylko ustawienia trybów obrazu HDR?



I jeszcze jedna prosba. Mozesz sprawdzic czy u ciebie na konsoli YT odpala w jakosci 4K lub 4K/HDR? Bo u mnie max to HD, chyba ze cos zle ustawilem.



Z gory dzieki za komentarz, rady. Pozdr.
U mnie w xbox ten efekt nie dziwi też mi się włącza od razu u HDR
Pozdro

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka
 
Ostatnia edycja:

kismoMR

New member
Witaj. Może i ja opowiem Tobie przygodę z modelem 7502 i wadą matrycy. Dzień po zakupie zauważyłem ukośną pionową łunę od góry ekranu idąca do środka. Jakieś 15cm. Zareklamowałem ( trzeba było oddać z tytułu 14dni ) i łaskawie po mega kuriozalnej sytuacji dojechał kierowca z serwisu z Radomia. Brak słów co do samego serwisu. Dzień wcześniej dzwoniłem na infolinię z prośbą czy długo mam jeszcze oczekiwać aż łaskawie ktoś podjedzie z serwisu. Po 3 tygodniach zmienili serwis, a na drugi dzień pojawił się kurier po TV. Teraz najlepsze... Do tej pory mam beke z tych ludzi. Kierowca który przyjechał był z Radomia i miał rzekomo anulowane zlecenie przez sklep Euro gdzie również pracują fantastycznie ludzi. Sklep ten wycofał zlecenia, ale niestety kierowca nie został uprzedzony na czas i jechał jakieś 500km żeby wypić kawę... Tak kultura osobista, której powinni uczyć się niektórzy wymagała właśnie takiego zachowania. Wyjaśniliśmy z kierowcą co i jak. Zobaczył wadę TV, zrobił szczegółowo opis jak i kilka fotek... podał mi adres mailowy i zabrał TV. Na adres ten wysłano moje filmy plus zdjęcia ( dodatkowo źle podpięte wejście HDMI zrywanym sygnał HDR co kilka sekund ). Czekam... czekam miesiąc. W serwisie MIK Radom przez xx prób nikt nie odbiera telefonu. Status naprawy naprawa, wymiana i tak w kółko Macieju!!!
Dzwonię na infolinię Philipsa ze skargą, co to kuźwa ma być? Serwis Czy Monpolowy? Żenada tak mieć wyjeb...! Panowie przechodzimy do meritum.
Dzwonię kierowca dzień później... Jadę do Pana z TV. Hahahaha... Ale jak? Bez zapowiedzi. Tak. Zrobili format i aktualizacje. Nic nie widać gołym okiem. Kierowca - kurier mnie informuje co ma wspólnego z naprawą TV tyle co ja z wynikami naszych orłów Nawałki. Skandal!!!

Wymienili HDMI i piszą że ekspertyza przeprowadzona nie wykazała żadnych uchybień.
Każdy kto przychodził do mnie pierwsze co mówił, ale pasek dziwny. Rekalmujesz?

Dzwonię do sklepu i mówię to jest pomyłka. Wasza obsługa jak i serwis. Ludzie przez to, że serwis łaskawie nie odbierał i miał mnie w dupie tak samo jak i wy straciłem możliwość oddania TV.
Napisałem list do centrali Philipsa.
Po 3 tygodniach odpowiedź. Po przeprowadzonej ekspertyzie....
Hahahaha...
Banda nie dokończę czego. Bo szkoda słów na traktowanie zwykłych konsumentów dzięki którym ta marka jeszcze funkcjonuje.

TV sprzedałem po pół roku za 3000pln płacąc za niego 5000pln. Brawo TP Vision, brawo MIK!

p.s. Chodzi o to, żeby takie problemy rozwiązywać, a nie udawać, że wszystko jest OK. Później opinie kurzu czy jakiejś aktualizacji nie biorą się z tyłka. Dlatego trzeba słuchać każdego i chociaż okazać chęć współpracy.
Nie jest to wcale aż takie trudne.


Pozdrawiam Wszystkich[emoji6]
Witam

Kiedy będzie tak w Polsce że jak się coś popsuje się w urządzeniu to podlega wymianie na nowe bez mrugnięcia okiem?

A tu wymiana naprawa nie potrzebne gmeranie w urządzeniu :)


Pozdro

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka
 
Do góry