Pierwsze spojrzenie na telewizor Ultra HD Philips 65PUS8102/12 .

Robsto

Member
Moze to kogos zainteresuje. zrobilem aktualizacje do wersji 240 tylko ze wzgledu na jeden powod. Jak wczesniej pisalem tv regularnie sam wlaczal dzwiek codziennie po 04-ej rano. Przeczytalem komunikaty o nowej wersji i bylo m.in. to: "Fix to avoid at audio being heard at 4AM/6AM on some ARC devices ". I pomoglo ! tv juz nie budzi i nie straszy mieszkancow. I potwierdzam ze po aktualizacji szybciej smiga menu i pilot. HDR jeszcze nie zdarzylem przetestowac. Pozdr.



Aktualizuję soft do najnowszego między innymi dzięki sugestii Sebol74 - od trzech dni rano sam odpalał mi się dekoder nc+ i ampli. Zobaczymy czy pomoże.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 

darek86

New member
Mam już telewizor kilka dni, więc mogę się wypowiedzieć i opowiedzieć o swoich pierwszych wrażeniach. A wrażenia mam mieszane. Z jednej strony sam telewizor w sobie pozytywnie. Z drugiej obsługa pozakupowa przez kiki - beznadzieja.

Ale po kolei. Telewizor był zamówiony w piątek wieczorem, miał być we wtorek - przyszedł w środę. Ok. Duży ruch przed mundialem. W pudełku oprócz TV zestaw dokumentów - RODO, gwarancja, faktura, odstąpienie i list od kiki.
Brak było dokumentu świadczącego o kalibracji, ale o tym później.

Telewizor nosił ślady dotykania matrycy(zabrudzenia przy krawędziach), ale policzyłem to na koszt sprawdzenia przez kiki czy TV działa przed wysyłką.

Telewizor po dokręceniu nóżek od razu podłączyłem do internetu. Pierwsze co wyskoczyło - aktualizacja z oprogramowaniem z maja - w pakiecie miała być przeprowadzona już aktualizacja itd. Minus.

Pierwsze wrażenia z obrazu dość dziwne - mocna ziarnistość na materiałach 4k z Netflix. Użyłem do oglądania trybów z kalibracji - DZIEŃ, NOC - efekt ten sam.Ale o samej kalibracji póżniej.
Dwa dni zapoznawania się z menu, opcjami, nie mogłem się pozbyć ziarnistości w Netflix(szczególnie ciemne sceny). Ktoś na forum napisał, że po aktualizacji trzeba "Zainstalować jeszcze raz TV" I uwaga - dziś rano to zrobiłem i ziarnistość jak ręką odjął! :)

Co do upłynniaczy ruchu, mają swoje plusy minusy - mi najbardziej przeszkadzało sporadyczne klatkowanie obrazu, więc tych opcji używam i jestem zadowolony.

Obraz w tej chwili jest ostry, płynny, chyba jest nawet lepiej pod tym względem niż moja stara plazma LG. Z tym, że w LG był efekt bardziej kinowy - tutaj trochę bardziej jak w teatrze, ale mi się bardzo podoba.

Jedyny problem u mnie w tej chwili to balans kolorów, są trochę przejaskrawione - od tego miała być zamówiona i opłacona kalibracja indywidualna. A która niestety nie była przeprowadzona.
Ale od początku. Ponieważ nie dostałem żadnego dokumentu odnośnie kalibracji z ustawieniami (np. na wypadek factory reset, który z resztą musiałem przeprowadzić dzisiaj) i dlatego że nie widziałem praktycznie różnicy między trybem film(poza jasnością i kontrastem), poprosiłem kiki o przesłanie takiego na maila.
Otrzymałem pdfa z kalibracją do mojego modelu... Ale nie do mojego konkretnego TV!
Kiki przesłał mi jakiś losowy pdf z przeprowadzonej przez niego kalibracji. Skąd taki wniosek?
Efekt wprowadzenia ustawień to masakra, praktycznie brak zielonego i czerwonego koloru... i ogólna szarość. Ponadto wprowadzając kalibrację kolorów wszystkie ustawienia były wcześniej na 0 - co dowodzi, że telewizor nie był kalibrowany w ogóle.

Dla porównania dam linki do zdjęć TV z kalibracją z pdf:
https://photos.app.*********************/d2ZurCpLYhVHNGTb8
https://photos.app.*********************/N3pubswu29ak2cxy6
BSKB7fjzePxwFLDM7

jKKAbCNPhZu8YaMB6




I zdjęcia z trybu fabrycznego "film":
https://photos.app.*********************/3rM48UGTk1KQdYvH8
https://photos.app.*********************/mBSxdMjKxMZkissQ
SU5zkVLCKBfwSehe8

CbxcZLfTaiiZhKqY9



EDIT: Wygląda na to, że nie mam możliwości wstawić jakiegokolwiek zdjęcia. :/


Dzwoniłem do kikiego, pisałem maile, pisałem na pw na forum. Wg kikiego problemu nie ma. Telefonicznie zapewnia, ze się zajmie, maile ignoruje, a na pw forum, że nie rozumie problemu.

Podsumowując sam telewizor polecam, trzeba przy nim podłubać przy ustawieniach, ale obraz i rozmiar robi wrażenie! Android działa płynnie (ale po aktualizacji trzeba zrobić "zainstaluj ponownie TV").

Natomiast sama pomoc i obsługa pozakupowa ze strony kiki nie istnieje.
  • Zapłaciłem za kalibrację indywidualną - nie została wykonana
  • Cena miała obejmować pakiet - aktualizacja z niego nie wykonana
  • Na matrycy ślady dotykania - mam nadzieję, że to po sprawdzeniu, a nie po innym kliencie

Za tę cenę kupiłbym np. w Ole Ole i miał jeszcze kupon na 600 zł do wydania w sklepie - na np. soundbar.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

accu

New member
Bez reklam
Witam uprzejmie,
Tak , linki do zdjęć niestety są niedostępne . :neutral:
Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

Wesley1

Member
Bez reklam
Żeby usunąć pikseloze wokół głowy piłkarza to musisz wyłączyć upłynniacze.
Może mi ktoś powiedzieć na ch.j są te upłynniacze skoro nie upłynniają tylko powodują tą pikseliozę? Mnie też to strasznie wk.rwia :(
I jeszcze jedno pytanie: czy ktoś z Was zauważył podczas oglądania filmów np z dysku HDD brak płynności? Np w scenach gdzie kamera "leci" wolno przez cały ekran to efekt jest taki jakby przeskakiwało o 1 klatkę, takie zrywanie obrazu. Korzystam m MX Playera - sprawdzałem na kilkunastu filmach i zawsze jest to samo. Do szału mnie to doprowadza :(
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
darek 86
1.Kalibracja indywidualna była zrobiona i faktycznie nie było jej w środku bo był telewizor wysłany bezpośredni po kalibracji i nie zdążyła się jeszcze obrobić.

Nie wiem więc jaki plik dostałeś z ustawieniami - to muszę faktycznie sprawdzić czy nie wysłałem Ci nie Twojego.
Tu zgoda bo nie wiem.

2. Palce na ekranie .
Telewizor do kalibracji i sprawdzenia zawsze jest wyjmowany i zostają ślady.
Nie da się tego robić w rękawicach bo się wysuwa z rąk.
Następnym razem dla Cibie będzie specjalnie wyczyszczony.

3. Nie kłam - bo nikogo nigdy nie ignoruję , na wszystkie maile odpowiadam i na wszystkie telefony jeśli jestem w zasięgu lub nie mam spotkania. Wówczas oddzwaniam.

4. Oddaj proszę telewizor - zwrócimy Ci pieniądze.
Za problem z kalibracją przepraszam - jest zrobiona indywidualnie. Przyjechała firmy i wykonała kalibrację ! Właśnie dlatego że zapłaciłeś dodatkową kasę !
 

darek86

New member
Kiki nie kłamię, ale nie mam jak tego udowodnić, bo oczywiście wrzucanie screenow zablokowane. :) Wysłałem wczoraj dwa maile, o 5 rano i 18 - bez odpowiedzi. A na maila z czwartku - odpowiedz w ogóle nie związana z pytaniem i problemem. Sprawdź sobie skrzynkę.

Ja wszystko rozumiem, może każdemu przydarzyć się pomyłka czy obsuwa. Ok.

Ale komunikacja z klientem u Ciebie leży, a ja po prostu tego bardzo nie lubię. Jakbyś napisał, że masz w ch*j roboty, ale mój problem jest zakolejkowany i żebym dał Ci czas np. do wtorku, ok. Nie poruszałbym tego tematu na forum publicznym, a tak widzisz, od razu jest Twoja reakcja, jak się do tablicy wywoła. Zaleta taka, że masz darmowa lekcja obsługi klienta. ;)

Co do zwrotu, to mi się nie opłaca i nie lubię robić sobie problemów. Nie będę zwracał bo się obraziłem czy coś. ;) Z telewizora jestem ogólnie zadowolony. Chcę w spokoju obejrzeć mundial i mecz towarzyski, zamiast obgryzać palce czy zdążę kupić następny tv.

Po prostu oferta, którą złożyłeś nie pokrywa się z tym co było wykonane - a przynajmniej nie dostałem wszystkiego. Twoje nastawienie na rozwiązanie problemu - nieprofesjonalne.
Taka jest moja opinia. Jakbyś zadbał o klienta, miałbyś ich więcej, bo poleciłbym Cię w paru miejscach. :)
Mimo wszystko liczę, że dostanę prawidłowego pdf, skoro kalibracja była wykonana. :)

Wysłane z mojego Mi Note 2 przy użyciu Tapatalka
 

Miyagi

Member
Witam czy po aktualizacji oprogramowania jak wybiore opcje zainstaluj ponownie telewizor to wszystkie moje ustawienia beda usuniete?? i czy wszystkie aplikacje ktore mam zainstalowane tez znikną??
 

Guzioo_PL

Member
Bez reklam
Witam czy po aktualizacji oprogramowania jak wybiore opcje zainstaluj ponownie telewizor to wszystkie moje ustawienia beda usuniete?? i czy wszystkie aplikacje ktore mam zainstalowane tez znikną??

Jeżeli miałeś kalibrację obrazu (lub sam zmieniałeś ustawienia) w trybach ISF i są one zablokowane (kłódka zamknięta przy nazwie), to po ponownej instalacji TV nie zostaną one usunięte (przynajmniej nie powinny). Również wersja oprogramowania nie zostanie zmieniona. Reszta rzeczy (aplikacje, kanały, inne ustawienia) zresetują się do ustawień fabryczny.
 

Robsto

Member
Jeżeli miałeś kalibrację obrazu (lub sam zmieniałeś ustawienia) w trybach ISF i są one zablokowane (kłódka zamknięta przy nazwie), to po ponownej instalacji TV nie zostaną one usunięte (przynajmniej nie powinny). Również wersja oprogramowania nie zostanie zmieniona. Reszta rzeczy (aplikacje, kanały, inne ustawienia) zresetują się do ustawień fabryczny.



I to jest niefajne. Same ustawianie od nowa Kodi powoduje że mi się nie chce. Zainstalowałem aktualizację wczoraj - na razie obserwuję i mam nadzieję że nie będę musiał tego robić.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Witam a ja mam pytanko nie wiem czy mi ktoś nie poprzestawial ustawien kolorow na jednym trybie
bo wszedzei widze wartosci 0 , ktos poratuje Tv od kikiego

ps. jakis sposob na ten ciemny HDR ??
 

07105415

New member
Panowie mam pytanie o ustawienia dźwięku.

Można wybrać wariant wielokanałowy i wielokanałowy (obejście)... Na czym polega różnica? O jakie obejście chodzi?

Jest to o też dla mnie dziwne o tyle, że gdy wybiorę opcję z obejściem to amplituner pokazuje np. na Neltflixie Dolby Digital +, co by świadczyło, że to "lepiej" niż DD bez plusa przy wyborze z menu zwykłej opcji. Do tego mam wrażenie że DD+ wcale nie daje dźwięku przestrzennego mino że amplituner tak sugeruje.

Wszystko mam podłączone HDMI.
 

Guzioo_PL

Member
Bez reklam
Panowie mam pytanie o ustawienia dźwięku.

Można wybrać wariant wielokanałowy i wielokanałowy (obejście)... Na czym polega różnica? O jakie obejście chodzi?

Jest to o też dla mnie dziwne o tyle, że gdy wybiorę opcję z obejściem to amplituner pokazuje np. na Neltflixie Dolby Digital +, co by świadczyło, że to "lepiej" niż DD bez plusa przy wyborze z menu zwykłej opcji. Do tego mam wrażenie że DD+ wcale nie daje dźwięku przestrzennego mino że amplituner tak sugeruje.

Wszystko mam podłączone HDMI.

Cześć,
W linku poniżej, strona 52 wszystko wyjaśnione :)

https://www.download.p4c.philips.com/files/6/65pus8102_12/65pus8102_12_dfu_pol.pdf
 

koniefka

New member
Witam czy po aktualizacji oprogramowania jak wybiore opcje zainstaluj ponownie telewizor to wszystkie moje ustawienia beda usuniete?? i czy wszystkie aplikacje ktore mam zainstalowane tez znikną??
A ja nie zauważyłem żadnej różnicy. Zarówno przed, jak i po aktualizacji jest tak samo dobrze. :eek:k:
Może jak mam coś z oczmi nie teges? :fool:
 
Do góry