Philips (test otwarty) 55PUS8601 to model z HDR, nowym niespotykanym dźwiękiem DTS Premium, pełną stabilnością systemu Android. Obsługa głosowa, Hex C

Zigi

New member
Ostatnio Kodi zaczyna mi mocno szwankować. Odtwarza np 10-20 minut materiału z NASa a potem zaczyna buforować co minutę i ciąć aż do restartu tv. Sam restart aplikacji nie pomaga. Wcześniej też się zdarzały takie problemy ale generalnie dało się coś czasem obejrzeć i takie zacinki nie występowały codziennie.
Zaobserwowaliście podobne problemy?
 

tomeko12

New member
Miałem podobny problem. DLNA działało super, a filmy na KODI odtwarzane z dysków sieciowych cięło niemiłosiernie. Trochę pomagało zwiększenie w KODI cache: HOW-TO:Modify the video cache - Official Kodi Wiki , ale i tak nie dawało zadowalających efektów przy wielu filmach.
Jak się okazało, powodem był problem z serwerem Samba na NAS-ie. Wywaliłem z niego oryginalny system, wrzuciłem Debian-a i wszystko zaczęło płynnie odtwarzać.
Proponuję:
1. Sprawdź NAS-a, czy z nim wszystko w porządku, może dyski padają, albo jest zbyt obciążony
2. Sprawdź sieć, czy z nie jest za bardzo obciążona (port w TV ma chyba tylko 100Mbps)
4. Spróbuj zmienić ustawienia Cache w KODI
5. Przywrócić ustawienia fabryczne w TV
6. Jak wszystko poniższe nie da rady, to może pomóc zmiana systemu w NAS-ie.
 

efel

New member
A może po prostu zainstaluj sobie Kodiego na laptopie albo innym kompie. (nawet na smartfonie z Androidem można) i sprawdź czy chodzi płynnie. Jak tak, to możesz między bajki włożyć winę NASa.
 

tomeko12

New member
Test na laptopie albo innym komputerze nie będzie miarodajny, bo KODI na PC może sobie podczas odtwarzania wrzucić dużą część filmu do cache na dysku twardym, i wtedy po pewnym czasie korzystanie z sieci będzie ograniczone do pobierania sobie co jakiś czas kolejnego, dużego bloku.
Android niestety działa na pamięci flash, na którą jest bardzo niezalecane cache-owanie i domyślnie KODI ma wyłączone cache na dysk. Używa do tego pamięci RAM, która jest dużo mniejsza od pojemności dysku.
W związku z tym, KODI musi pobierać ciągle małe porcje filmu do pamięci RAM i wymaga stabilnego połączenia z NAS-em (inaczej cache będzie się co jakiś opróżniać, i film będzie się zatrzymywał).
Test na PC miał by sens po wyłączeniu cache w KODI i ograniczeniu prędkości karty sieciowej do 100Mbps.
 

Zigi

New member
Test na laptopie albo innym komputerze nie będzie miarodajny, bo KODI na PC może sobie podczas odtwarzania wrzucić dużą część filmu do cache na dysku twardym, i wtedy po pewnym czasie korzystanie z sieci będzie ograniczone do pobierania sobie co jakiś czas kolejnego, dużego bloku.
Android niestety działa na pamięci flash, na którą jest bardzo niezalecane cache-owanie i domyślnie KODI ma wyłączone cache na dysk. Używa do tego pamięci RAM, która jest dużo mniejsza od pojemności dysku.
W związku z tym, KODI musi pobierać ciągle małe porcje filmu do pamięci RAM i wymaga stabilnego połączenia z NAS-em (inaczej cache będzie się co jakiś opróżniać, i film będzie się zatrzymywał).
Test na PC miał by sens po wyłączeniu cache w KODI i ograniczeniu prędkości karty sieciowej do 100Mbps.

TV mam podpięty przy użyciu NFS (SMB te z testowałęm) i wi-fi ac przez router Asusa z prędkością 866Mbps. NAS Synology DS216j podpięty gigabitem. Co prawda ten model nie jest demonem prędkości (np plexa z transkodowaniem nie uciągnie) ale między PC a NAS-em połączenie prawie zamyka przepustowość gigabitu. Samo połączanie z tv nie robi na NAsie wrażenia. Procek i pamięć ledwie liźnięte.
To o czym piszesz miało by sens ale raczej nie w tym przypadku.
Twierdzę tak dlatego że po wystąpieniu spowolnienia już nie tylko samo Kodi ale cały tv wykazuje objawy zadyszki sieciowej, aż do wyłączenia i ponownego uruchomienia go. Prezy zbyt małej wydajności źródła po wciśnięciu pauzy bufor powinien "nadgonić" - tu nie ma takiego efektu. Jak sie skopie to próbuje buforować co kilka sekund. W dodatku bufoir zapełnia i tnie dalej niemiłosiernie mimo że w buforze teoretycznie powinien mieć dane.
Pierwsze zacięcie w Kodi uszkadza całą sesję na tv co ma wpływ na wszystkie programy odpalane na tv.
 

Zigi

New member
Tak wiem. Same ustawienia wysłałem na wszelki wypadek w diabły. Pierwszą zacinke już załapałem. Mam pewne podejrzenia, że winny jest materiał w dolby digital plus ale na razi niepotwierdzone.

Przeprowadziłem dodatkowe testy. Materiał puszczony po sieci z pc również się przyciął. Czyli NAs odpada. Ten sam materiał przez usb idzie ok. Co ciekawe na Netflixie problemów nie ma.
 

Zigi

New member
Przeprowadziłem dodatkowe testy. Materiał puszczony po sieci z pc również się przyciął. Czyli NAs odpada. Ten sam materiał przez usb idzie ok. Co ciekawe na Netflixie problemów nie ma.

Po podłączeniu do sieci kablem problem nie wystąpił.
Ciekawe tylko co jest tu winne karta sieciowa czy soft?
 

accu

New member
Bez reklam
Witam uprzejmie,

Aktualizacja oprogramowania dla telewizorów Philips 8901 (Ambilux) i serii Philips 8601 .
Wersja : QM151E_R0.15.209.0

Aktualizacja ta jest obecnie dostępna tylko poprzez funkcję aktualizacji wewnętrznej . :-|

Wprowadza między innymi :
system operacyjny Android 7.1.2 . (Nougat)

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Po kalibracji PUS8102 gra rewelacyjnie, a czerń - wow, wow ! :

22195996_1546410402087412_5568130209207284653_n.jpg



22154729_1546410482087404_5991082798926925620_n.jpg


22141090_1546410558754063_8899759671648774064_n.jpg



22154618_1546410638754055_4893109655597769191_n.jpg



22050300_1546410728754046_6994958507413954699_n.jpg



22089680_1546410765420709_8927559587224096441_n.jpg


22089350_1546410802087372_4501827194206033479_n.jpg



22195577_1546410885420697_5427775151457312820_n.jpg


22141090_1546410558754063_8899759671648774064_n.jpg



22780473_1563967373665048_1056798602625307069_n.jpg


22555063_1563967460331706_4896956092916086131_n.jpg
 

michalr1575

New member
Szkoda tylko ze u mnie ceny kalibracji zaczynają sie od 300€.Ale zgadzam sie co do czerni bo wyglada bardzo dobrze nawet bez kalibracji.Więc po,musi być kosmos
 

nadal

New member
Witam uprzejmie,

Aktualizacja oprogramowania dla telewizorów Philips 8901 (Ambilux) i serii Philips 8601 .
Wersja : QM151E_R0.15.209.0

Aktualizacja ta jest obecnie dostępna tylko poprzez funkcję aktualizacji wewnętrznej . :-|

Wprowadza między innymi :
system operacyjny Android 7.1.2 . (Nougat)

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:

Witam,

czy ktoś to już instalował ???
proszę o opinię, czy wszystko działa ???

Po ostatniej aktualizacji mojego 8601 do androida 6.0 u mnie wszystko działa rewelacyjnie, dlatego boję się coś zmieniać :oops:
 

accu

New member
Bez reklam
Witam,

czy ktoś to już instalował ???
proszę o opinię, czy wszystko działa ???

Po ostatniej aktualizacji mojego 8601 do androida 6.0 u mnie wszystko działa rewelacyjnie, dlatego boję się coś zmieniać :oops:

Witam uprzejmie,

Co prawda aktualizacja zmienia wersję Android na nowszą , ale jeżeli wszystko działa rewelacyjnie w Twoim telewizorze ,
to moim skromnym zdaniem na razie bym się wstrzymał z aktualizacją oprogramowania .
Jest nie pisana zasada , jeżeli coś dobrze działa , to się tego nie zmienia . :neutral: Proszę spokojnie poczekać
na opinie użytkowników , którzy tą aktualizację przeprowadzili w swoich telewizorach .
Mam nadzieję , że programiści firmy TP Vision stanęli na "wysokości zadania" i wydali aktualizację
dopracowaną .
BTW, na niemieckim forum hifi-forum.de jeden z użytkowników pisze , że aktualizacja przebiegła dobrze . Ale trzeba poczekać na więcej takich opinii na ten temat .

[Philips 2015] Der Philips PUS8601 Thread, Philips - HIFI-FORUM (Seite 91)

Lista zmian :
zastąpienie modułu QM151E_000.010.080.003
oprogramowanie bazujące na Android 7.1.2
aktualizacja aplikacji Google
zmniejszony czas uaktualniania
nowa funkcja automatycznego uaktualniania
zwiększone bezpieczeństwo
poprawka dla aplikacji NPO i ARD Mediathek
przy odtwarzaniu 4K HDR można naprawić sporadyczne linie poziome
napraw dla zamków Ziggo i makro-bloków
ulepszone wsparcie dla Google 4K
poprawa stabilności
ulepszona przegląrka
ulepszenia dotyczące odtwarzania w YouTube v2 (kilka korekt w firmware , aby mogło ono działać lepiej) .




Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 
Ostatnia edycja:
Do góry