Philips seria 6500 z ambilightem i z Androidem- czyli nowe modele na rok 2015.

fuks87i

New member
Tak z ciekawości byłeś u tego rzecznika praw konsumenta? Bo ja cały czas się zastanawiam czy iśc czy to coś da. Bo co z tego, że według nich 3d działa skoro powszechnie wiadomo że w tym modelu nie działa i koniec kropka. Oni też są tego świadomi więc wystawiają te swoje durne analizy że wszystko jest ok bo jakby mieli teraz oddać wszystkim kase za ten bubel to za bardzo by to odczuli, a też dobrze wiedzą, że nie każdy będzie chodził do rzecznika i się z nimi dalej użerał.


Byłem u rzecznika który mnie uświadomił jak to działa w przypadku żądania zwrotu gotówki- niestety to nie jest takie proste.
Rzecznik zalecał zrobić niezależną ekspertyzę i dopiero ze wsparciem rzecznika wysyłać pisma do Euronetu. Trochę podzwoniłem i po serwisach RTV i jak już udało się znaleźć człowieka, który mógłby taką ekspertyzę wystawić po zrobieniu własnych testów to jak sam stwierdził nie ma to sensu.
To i tak cały czas będzie słowo przeciwko słowu i bez sprawy sądowej się nie obejdzie.
Nie wiem gdzie trafiały telewizory użytkowników, którzy otrzymali zwrot za ten TV ale wydaje mi się, że to co trafia do MIK Radom z góry już wiadomo, że wróci z pozytywną opinią, tj. wady brak...


To co jeszcze zrobiłem to wysłanie pisma przez EPUAP do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w sprawie procedury mediacyjnej. Ogólnie gwarancje mam do 10 czerwca więc czasu już nie wiele. Reklamować kolejny raz? nie wiem.


To nie ma sensu zbytnio bo oni wady nie widzą. Ja widzę, Wy widzicie ale serwis nie. Śmierdząca sprawa.
 

mareq7

Member
No to sprawa wydaje się przegrana. Mi też niedługo kończy się gwarancja, reklamacje już 2 razy odrzucili. Też słyszałem żeby lepiej zaznaczyć, że chce się wymianę na nowy model, bo to niby przyspiesza wszystko a i tak tego modelu już nie produkują więc ostatecznie oddają pieniądze, no ale tak właśnie zaznaczyłem w zgłoszeniu za drugim razem a i tak dostałem odpowiedź negatywną na podstawie pierwszej ekspertyzy. Ogólnie ten Philips jak jakaś mafia sprzedają sprzęt z niedziałającą funkcją za która trzeba dopłacić niezłe pieniądze a później nic z tym nie można zrobić ktoś wyżej powinien się tym zająć według mnie.
 

fuks87i

New member
W naszym przypadku wszystko co związane będzie z 3D nawet beż użyciu tych słów w samej reklamacji zostanie odrzucone bo przecież działa.
Trzeba by zakładać sprawę i liczyć na przychylność ekspertyzy sądowej.
 

tomeko12

New member
Gdy jest słowo przeciw słowu, to po to został utworzony Konsumencki Sąd Polubowny przy Wojewódzkiej Inspekcji Handlowej, który w przypadku wątpliwości powołuje swojego rzeczoznawcę i na podstawie jego ekspertyzy orzeka, kto ma rację. Jest to bezpłatne (trzeba tylko pokryć koszty ekspertyzy, która w przypadku wygranej jest zwracana). Rejestrację można zrobić przez internet.
 

fuks87i

New member
Gdy jest słowo przeciw słowu, to po to został utworzony Konsumencki Sąd Polubowny przy Wojewódzkiej Inspekcji Handlowej, który w przypadku wątpliwości powołuje swojego rzeczoznawcę i na podstawie jego ekspertyzy orzeka, kto ma rację. Jest to bezpłatne (trzeba tylko pokryć koszty ekspertyzy, która w przypadku wygranej jest zwracana). Rejestrację można zrobić przez internet.


Zgadza się, mamy dwie możliwości:

1. Rozpatrzenie sporu przez Konsumencki Sąd Polubowny przy Wojewódzkiej Inspekcji Handlowej
2. Wszczęcie na wniosek konsumenta procedury mediacji, zmierzającej do polubownego

zakończenia sporu cywilnoprawnego między konsumentem a przedsiębiorcą


Ogólnie czekam już 7 dni na jakaś informację z wariantu 1 jednocześnie zastanawiam się czy nie ruszyć od razu z 2 opcją gdyż czasu mam coraz mniej (do 10.06.2018r.)


tomeko12 zgodnie z Twoja sugestią ze starszego posta rozpocząłem najpierw mediacje aczkolwiek być może warto było od razu spróbować z Sądem Polubownym?
 

efel

New member
Gdy jest słowo przeciw słowu, to po to został utworzony Konsumencki Sąd Polubowny przy Wojewódzkiej Inspekcji Handlowej, który w przypadku wątpliwości powołuje swojego rzeczoznawcę i na podstawie jego ekspertyzy orzeka, kto ma rację. Jest to bezpłatne (trzeba tylko pokryć koszty ekspertyzy, która w przypadku wygranej jest zwracana). Rejestrację można zrobić przez internet.

Dokładnie tak. Dziwię się że miejski rzecznik praw konsumenta nie wspomniał Wam o tym. Sąd polubowny działa szybko i raczej rzadko się zdarza żeby po wyroku tego polubownego sądu sklep chciał iść na noże i dążył do tego żeby sprawa trafiła do sądu normalnego.

Jeżeli chodzi o uznawanie reklamacji przez TP-Vision to działa to na zasadzie loterii. Tam siedzi człowiek który rzuca monetą. Oni wiedzą że wada jest ewidentna i tak naprawdę każdy telewizor mógłby podlegać gwarancji. Ale jest limit uznanych reklamacji roczny albo miesięczny którego nie mogą przekroczyć. Dlatego grają głupa. Mnie uznali, bo miałem farta, dołączałem w tym wątku zdjęcia z tego testu 3D tak samo jak inni użytkownicy. Wszystkie te fotki wyglądały tak samo. Mnie uznali, innym nie. To jest chciwa korporacja, jeżeli macie jeszcze czas to walczcie w tym polubownym sądzie. I przede wszystkim puknijcie się następnym razem w łeb pięciokilowym młotem jak przyjdzie Wam ochota na zakup TV marki Philips. Swoich znajomych też tym samym młotem pukajcie.
 

fuks87i

New member
Dokładnie tak. Dziwię się że miejski rzecznik praw konsumenta nie wspomniał Wam o tym. Sąd polubowny działa szybko i raczej rzadko się zdarza żeby po wyroku tego polubownego sądu sklep chciał iść na noże i dążył do tego żeby sprawa trafiła do sądu normalnego.

Jeżeli chodzi o uznawanie reklamacji przez TP-Vision to działa to na zasadzie loterii. Tam siedzi człowiek który rzuca monetą. Oni wiedzą że wada jest ewidentna i tak naprawdę każdy telewizor mógłby podlegać gwarancji. Ale jest limit uznanych reklamacji roczny albo miesięczny którego nie mogą przekroczyć. Dlatego grają głupa. Mnie uznali, bo miałem farta, dołączałem w tym wątku zdjęcia z tego testu 3D tak samo jak inni użytkownicy. Wszystkie te fotki wyglądały tak samo. Mnie uznali, innym nie. To jest chciwa korporacja, jeżeli macie jeszcze czas to walczcie w tym polubownym sądzie. I przede wszystkim puknijcie się następnym razem w łeb pięciokilowym młotem jak przyjdzie Wam ochota na zakup TV marki Philips. Swoich znajomych też tym samym młotem pukajcie.




Czy pozwanym w tym przypadku powinna być Firma Philips czy TP Vision? Czy oni mają siedzibę w Polsce?
 

pasazer

Member
To naprawdę jest losowość... co za absurd. Ja za drugim razem dostałem zaświadczenie o nienaprawialności. Musiałem tylko dosłać okulary. Zwrot pieniędzy na konto.
 

mareq7

Member
Może też spróbuję tego 1 wariantu czyli Sądu Polubownego. Czyli z tego co rozumiem można to zgłosić nawet przez Internet, nie potrzeba iść do żadnego rzecznika praw konsumenta ani nic takiego? fuks87i fajnie gdybyś dawał znać tutaj na bieżąco o jakichś postępach.
 

efel

New member
Czy pozwanym w tym przypadku powinna być Firma Philips czy TP Vision? Czy oni mają siedzibę w Polsce?

Ani jedno ani drugie. Jeżeli chodzi o sądy polubowne itp to zawsze się ścierasz ze sprzedawcą, czyli sklepem. Sklep sprzedał Tobie wadliwy produkt, nie TP-Vision. TP-Vision go wyprodukowało, ale nie jest stroną w tym sporze.
 

tomeko12

New member
Sąd polubowny rozpatruje zasadność odrzucenia reklamacji (dlatego warunkiem koniecznym jest odrzucona reklamacja). Jeżeli towar jest niezgodny z umową i ciała dał producent (a tak jest w tym przypadku), to gdy sklep przegra, może z wyrokiem sądu polubownego w ręku oddać TV do dostawcy i żądać zwrotu kasy.
 

tomeko12

New member
Zgadza się, mamy dwie możliwości:

1. Rozpatrzenie sporu przez Konsumencki Sąd Polubowny przy Wojewódzkiej Inspekcji Handlowej
2. Wszczęcie na wniosek konsumenta procedury mediacji, zmierzającej do polubownego

zakończenia sporu cywilnoprawnego między konsumentem a przedsiębiorcą


Ogólnie czekam już 7 dni na jakaś informację z wariantu 1 jednocześnie zastanawiam się czy nie ruszyć od razu z 2 opcją gdyż czasu mam coraz mniej (do 10.06.2018r.)


tomeko12 zgodnie z Twoja sugestią ze starszego posta rozpocząłem najpierw mediacje aczkolwiek być może warto było od razu spróbować z Sądem Polubownym?
Kolejność jest taka:
1. Mediacja
2. Sąd Polubowny
3. Sąd cywilny
Można zacząć od 2, ale czasami sąd chce, żeby najpierw spróbować 1.
3 wymaga informacji, czy była próba 1 lub 2, a jak nie to dlaczego.

Wnioski o mediację lub sąd polubowny nie musi być złożony w okresie rękojmi, może być to zrobione później. Ważny jest termin zgłoszenia reklamacji.
 

fuks87i

New member
Będę informować na bieżąco, natomiast wiadomo już, że nawet jeśli termin dla wariantu 2 przekroczy termin gwarancji to sprawa nadal jest w toku. Wiem, jeszcze, że mogę załapać się na przerwę wakacyjną bo wtedy Sąd Polubowny nie pracuje. Oczywiście zostałem też poprawiony, że stroną w tym sporze jest sklep gdzie kupiłem towar.
 

mareq7

Member
Będę informować na bieżąco, natomiast wiadomo już, że nawet jeśli termin dla wariantu 2 przekroczy termin gwarancji to sprawa nadal jest w toku. Wiem, jeszcze, że mogę załapać się na przerwę wakacyjną bo wtedy Sąd Polubowny nie pracuje. Oczywiście zostałem też poprawiony, że stroną w tym sporze jest sklep gdzie kupiłem towar.


A powiedz mi wniosek składałeś przez Internet i czy konsultowałeś się w tej sprawie z rzecznikiem lub coś w tym stylu czy sam wypełniłeś potrzebne papiery?
 

fuks87i

New member
A powiedz mi wniosek składałeś przez Internet i czy konsultowałeś się w tej sprawie z rzecznikiem lub coś w tym stylu czy sam wypełniłeś potrzebne papiery?


Papiery wypełniłem sam, następnie złożyłem je osobiście. Teoretycznie można przez Internet ale i tak koniec końców musisz dostarczyć podpisany papier "Zapis na sąd polubowny" do urzędu. Na miejscu można zawsze poprawić ewentualne błędy we wniosku.
 

fuks87i

New member
Aktualizacja:
Euronet odrzuca możliwość zapisu na sąd polubowny.
W uzasadnieniu przywołuje ostatnią ekspertyzę Autoryzowanego Serwisu (MIK Radom), według której z TV jest wszystko OK.
Koniec pieśni...

Pozostaje powództwo cywilne. Ktoś chętny na pozew zbiorowy? proszę o PW
 

efel

New member
Aktualizacja:
Euronet odrzuca możliwość zapisu na sąd polubowny.
W uzasadnieniu przywołuje ostatnią ekspertyzę Autoryzowanego Serwisu (MIK Radom), według której z TV jest wszystko OK.

Pokręciłeś. Euronet to firma od bankomatów. Rozumiem że chodziło Tobie o RTV Euro AGD. Trzeba to wyraźnie pisać wielkimi literami, żeby ludzie wiedzieli jaki sklep robi problemy przy reklamacjach.

Co do całej tej sprawy to mocno współczuję, bo jednak sporo aktywnych osób w tym wątku odzyskało kasę za ten bubel.
 

tomeko12

New member
Euro-net sp. z o.o. jest nazwą firmy prowadzącej sklepy Euro RTV AGD. A skoro odrzuca sąd polubowny (który nic ich nie kosztuje, a ułatwia dochodzenie swoich praw przez Klientów), to wiadomo, w jakim sklepie następnym razem nie kupować.
 

pawelik2015

New member
Tak poza tematem sądowo-reklamacyjnym:

instalował ktoś QM152E_000.007.058.000 , soft z 4 czerwca?

Działa?
ja instalowałem, bo od kilku dni mam taką dziwną rzecz. Uruchamiam tv , po 2 minutach ekran robi sie czarny, potem biały . po kilkurazowym kliknięciu na Home , pojawia sie ekran normalnie, potem już może tv chodzić cały dzień i nie ma problemu. Natomiast jeśli wyłącze wifi , to wyskakuje komunikat od smart tv , że musi połączyć z siecią aby można było korzystać z tych funkcji. Jednak po włączeniu wifi , ekran sie robi znowu biały i wyłączam Home. Poza tym nie widzę zmian
 
Do góry