Philips DLED 85x6 z serii Performance.

Payti

Member
Cześć,

czy ktoś z kolegów nie podzieliłby się nastawami kalibracyjnymi do Philips 65PUS8536/12?

Wiem, że większe sieci jak Media Expert oferują takie ustawienie wg nastaw kalibracyjnych obrazu odpłatnie, może ktoś ma i byłby chętny się podzielić ... ;)



Pozdrawiam.
 

Paździoch1

Klub HDTV.com.pl
VIP
Software history – Philips 2K21 85x6/9006/9206/9636/OLED706/OLED8x6/OLED936 ranges

TPM211EA_001.002.114.203– Date: 2022/03/17
- Fix for intermittent loss of AV signal on HDMI source
- Fix for intermittent sound drops via HDMI ARC
- Fix for problems with switch to external audio system
- Fix for no audio and hissing noise via TOSLINK
- Fix for HbbTV not available on DVB-T2 channels
- Fix for pairing issues with Xbox One X controller
- Fix for AL segments don't dim down entirely anymore with black picture content in AL style "game"

Czyli wychodzi że nic więcej z tego co zgłosiłem nie poprawiono oprócz HbbTV w DVB-T2.
 

sylwek_n30

Klub HDTV.com.pl
VIP
Obiecująco.
"Naprawiono problemy z przełączaniem na zewnętrzny system audio" (tłum. Google Translator).
Mam nadzieję, że wyeliminuje błędy przy łączeniu z Soundbarem JBL.

Wysłane z mojego Mi Note 2 przy użyciu Tapatalka
 

wally666

Klub HDTV.com.pl
VIP
@sylwek_n30, a jakie masz problemy z laczeniem z soundbarem? Pisalem niedawno, ze u mnie co drugie odpalenie TV powoduje pisk z soundbara przez ok 2sek po czym dzwiek sie stabilizuje. Mnie Philips wyslal na bambus twierdzac, ze to wina Samsunga

@Pazdzioch, masz moze jakies przecieki kiedy bedzie nowe oprogramowanie dostepne z automatu?
 

conqest

Well-known member
Bez reklam
Nowsze od tego które kilka dni temu się pojawiło?

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
 

sylwek_n30

Klub HDTV.com.pl
VIP
@sylwek_n30, a jakie masz problemy z laczeniem z soundbarem? Pisalem niedawno, ze u mnie co drugie odpalenie TV powoduje pisk z soundbara przez ok 2sek po czym dzwiek sie stabilizuje. Mnie Philips wyslal na bambus twierdzac, ze to wina Samsunga

@Pazdzioch, masz moze jakies przecieki kiedy bedzie nowe oprogramowanie dostepne z automatu?
Sorry, nie chce mi się pisać o tym trzeci lub czwarty raz.
W skrócie: nie mogę ściszać i podgłaśniać pilotem od TV mojego soundbara.
Ostatecznie skończyło się na tym, że kupiłem pilota, który ogarnia TV, soundbar i dekoder od kablówki.

Wysłane z mojego Mi Note 2 przy użyciu Tapatalka
 

wally666

Klub HDTV.com.pl
VIP
a podlaczenie do TV zrobiles jakim kablem hdmi earc czy np. optykiem? Pytam u mojego ojczulka przy polaczeniu soundbara z sonym poprzez toslinka tez nie dalo sie sterowac dzwiekiem uzywajac pilota od telewizora
 

Payti

Member
Sorry, nie chce mi się pisać o tym trzeci lub czwarty raz.
W skrócie: nie mogę ściszać i podgłaśniać pilotem od TV mojego soundbara.
Ostatecznie skończyło się na tym, że kupiłem pilota, który ogarnia TV, soundbar i dekoder od kablówki.

Wysłane z mojego Mi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Abyś mógł sterować głośnością soundbara z pilota TV musisz włączyć opcję EasyLink w menu TV (i pilota) oraz podłączyć soundbar (port HDMI OUT) do TV kablem HDMI do portu z e-ARC lub ARC. Kabel HDMI musi być z komunikacją LAN (od HDMI 1.4b w górę) w celu poprawnego działania komend sterowania HDMI CEC.

Pozdr,
 

Paździoch1

Klub HDTV.com.pl
VIP
U mnie nadal brak aktualizacji online z poziomu telewizora, być może dla tego, że dostałem wersję testową(końcówka 201, a nowe ma końcówkę 203). Poczekam jeszcze kilka dni i wgram z pendrive.

Kilka dni temu pytałem się o resztę poprawek, to odpisano mi, że zaistniały problem jest w trakcie badania i proszą o cierpliwość. Ciągnie się to już od grudnia, a na razie poprawili tylko działanie HbbTV na kanałach w DVB-T2, i pojawia się już teaser na kanałach wirtualnych w HbbTV, a reszta błędów nadal nie ruszona jak:

1. Banner info podczas przełączania kanałów na kanale z naziemnej Wydarzenia 24 HD HEVC z MUX-4 wyświetla nie aktualne dane o audycji, jest przesunięte o kilka godzin do tyłu, a tym samym i pasek postępu tak samo źle pokazuje, także szczegółowy opis programu po przyciśnięciu strzałki w lewo lub info na pilocie widać zły opis tak jak na bannerze info, przesunięty o kilka godzin. Natomiast jak naciśniemy na pilocie Guide, jest już wszystko prawidłowo.

IMG-20220110-191348.jpg


IMG-20220110-191248.jpg


Tutaj jeden z użytkowników forum Emitela podpowiada inżynierom Philipsa jak to powinni naprawić, więc wklejam może się im przyda:
Można spróbować, tylko muszą to zrobić mądrze, bo tu jest pułapka.

Powinno być tak:
- jeśli EPG P/F zawiera informacje o programie, który teraz faktycznie trwa (sprawdzamy czas w strumieniu) - pokazujemy P/F
- jeśli nie zawiera - pokazujemy pasujący program (zgodny z czasem ze strumienia) ze Schedule

Dlaczego tak? Bo Schedule jest (niemal) zawsze nadawany wolniej niż P/F, gdyż zawiera więcej danych i jeśli przełączyliby się całkiem na Schedule w każdym przypadku, to nagle byś miał problem z wolnym wczytywaniem się informacji na bannerze info.

Także P/F nadal powinien być używany w pierwszej kolejności, a jedynie mają dorobić "opcję ratunkową", że jeśli w P/F nie ma tego, co powinno być (czas w strumieniu jest inny i nie zawiera programów z P/F), to wtedy zeskoczyć do Schedule i znaleźć tam co jest pasującego.

Dzięki temu nadal EPG będziesz miał wszędzie szybko i jednocześnie MUX 4 się naprawi.

2. Nie działa poprawnie format obrazu ustawiony jako oryginalny, obraz z DVB-T czy DVB-S nie wyświetla się poprawnie, gdy obraz jest nadawany w 16:9 to wyświetlić na cały ekran, a gdy 4:3 wyświetlć z pasami po bokach, steruję tym nadawany w strumieniu sygnał WSS, czasem widać go lekko w lewym górnym rogu takie ząbki.

IMG-20220110-193613.jpg


Formatu obrazu ustawiony jako Oryginalny, to z telewizji naziemnej prawidłową proporcję mają tylko kanały w HD tj. TVP1 HD, TVP2HD, TVP KULTURA HD, TVP SPORT HD, TVP INFO HD, TVP 3 Warszawa HD, TVP DOKUMENT HEVC, TVP KOBIETA HEVC, WYDARZENIA24 HD HEVC. Pozostałe kanały z naziemnej w SD są z pasami po bokach i kanał jest ściśnięty. Tak samo jest na sat. kanały w HD są na cały ekran, a SD są ściśnięte z pasami po bokach. Z tego wyraźnie widać, że telewizor nie steruje poprawnie sygnałem WSS w kanałach nadawanych w SD i zawsze te kanały ściska, a powinien odpowiednio, interpretować sygnał WSS i jeśli jest to sygnalizowane tym sygnałem WSS to wyświetlić obraz albo na cały ekran albo z pasami po bokach.

3. W wersji oprogramowania testowego które otrzymałem (końcówka 201) popsuto i nie trzyma na stałe wybranej listy kanałów, tj. mam ustawione kanały w liście ulubionej, i po wyłączeniu telewizora do Stand-by i po ponownym jego włączeniu czasami nie włączy się na tej liście ulubionej, tylko zmieni i włączy na naziemnej lub sat. Na wcześniejszych wersjach oprogramowania to nie występowało. Zgłosiłem to również do naprawy.
Dla starszych rodziców zrobił się z tego problem, bo włączają sobie jakiś kanał z listy ulubionej, a tam go nie ma bo wywiło z listy ulubionej i są na sat lub naziemnej i co chwilę wołają znów telewizor się zepsuł...

4. Nie działa przewijanie do tyłu kanałów na żywo w TVP HbbTV catch up, wchodzimy na kanał np. TVP 1 z naziemnej, wciskamy niebieski przycisk na pilocie, i chcąc trochę cofnąć do tyłu wciskamy strzałkę w lewo na pilocie, ale coś się nie chce cofnąć, a powinno. Nie wyskakuje blokada przesówania, tylko coś nie może się cofnąć np. o parę minut do tyłu by zobaczyć coś co na żywo nam umknęło. W innych telewizorach np. Samsung z 2019 roku bez problemu można cofnąć.

IMG-20220228-172549.jpg


5. Bardzo długo wskakują kanały wirtualne w HbbTV jak TVP Kultura 2, TVP Historia 2, TVP ABC 2, Ukraina 1, Legia TV, EmiTv, EmiRadio, kanały wskakują po ok 9-14 sekundach od naciśnięciu na pilocie przycisku zmiany kanału. I tu potrzeba optymalizacji, by obraz pojawiał się dużo szybciej, max 3 - 4 sekundy od wciśnięcia przycisku na pilocie. W telewizorach np. LG, TCL obraz na tych kanałach jak raportują na forum Emitela pojawia się w ciągu ok. 2 sekund (nigdy nie zdążą wyświetlić planszy informacyjnej, bo szybciej obraz z kanału wskoczy).

6. Nie działa MiraCast, a według poradnika Philipsa powinno, jeśli to celowo wycięli, niech to jasno napiszą.
https://tpvcrmplus.force.com/Philip...ase-of-Miracast-connection-issues?language=pl

https://www.philips.pl/c-f/XC000012...ystemem-android-za-pomocą-funkcji-google-cast
IMG-20220323-024055.png


7. Bardzo rzadko telewizor nie widzi Modułu CI Conax Smit wraz z kartą Smart HD+, tak jak by modół w ogołe nie był włożony do gniazda, pomaga tylko wyciągnięcie Modułu CI z telewizora i włożenie go ponownie, lub wyciągnięcie wtyczki z kontaktu. Wyłącznie do stand-by nie pomaga. Występuje to bardzo rzadko, 1-2 razy w miesiącu, ale akurat udło się to zarejestrować podczas nagrywania drugi raz logów dla Philipsa i może również znajdą tego przyczynę.

8. W Philipsie głos i obraz jest opóźnieny o ok 1 sekundę, w stosunku do innych telewizorów i stb z DVB-T, źródło dokładnie to samo DVB-T, ścieżka dźwiękowa też ta sama. Źle się ogląda ten sam kanał, gdy za ścianą w drugim pokoju oglądany jest ten sam kanał i słychać tą różnicę w dźwięku. Może udało by się to przyśpieszyć w Philipsie, by było mniej więcej równo? Jeśli nie jest to możliwe to trudno, taka przypadłość tego procesora.



Kontakt poprzez Messenger z Philipsem się urwał, bo poprosili by kontaktować sie tylko poprzez e-mail w tej sprawie, a wcześniej szybko odpisywali na Messengerze.
 
Ostatnia edycja:

conqest

Well-known member
Bez reklam
Jak jakiegoś biednego kolesia zasypałeś taką ilością informacji to nie dziwię się że kazał Ci się kontaktować na maila hehehe dzięki temu ma więcej spokoju :) Sam mając kiedyś 8535 kontaktowałem się z nimi, wysyłałem zdjęcia itd. Kontakt był do czasu, do puki było im to wygodne. Potem jak pytałem kiedy będą poprawki to kontaktu już nie było, albo była odpowiedź że sprawę przekazali do techników i żeby czekać...

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
 

Paździoch1

Klub HDTV.com.pl
VIP
Messenger jest od Social Mediów i by wiadomości się nie dublowały z e-mailami, prosili by kontaktować się tylko meilowo czy telefonicznie.
Jednak jak przez Messenger pisałem to jeden konsultant pan Bartek był bardzo pomocny w rązwiązaniu problemu, dopytywał szczegółowo jak zachowuje się telewizor przy ustawieniu formatu obrazu jako oryginalny, także o przesówanie do tyłu które nie działa na kanałach na żywo od TVP w HbbTV, i przekazywał te wiadomości wyżej technikom.
 

Guzioo_PL

Member
Bez reklam
Cześć,
Jeżeli chodzi o punkt 6 to tutaj to zależne jest urządzenia. Na moim starym HTC nie mogę wysłać ekranu, potrzebuje to zrobić przez apke Google Home (bo TV z menu pozwala wysyłać tylko Miracast, a nie Chromecast). Natomiast Samsungi maja opcję "Smart View" gdzie ta opcja umożliwia wysyłanie za pomocą Chromecast lub Miracast z poziomu menu telefonu i aplikacja Google Home może być użyta ale nie musi.
 

ElKojot

New member
Cześć,
stałem się posiadaczem modelu 43PUS8536/12. Po rozpakowaniu wszystko wydawało się git, podłączenie kablówki przebiegło pomyślnie, kanały działały bez problemu.
Po odpaleniu Netflixa nastąpiło niezłe zdziwko, gdy na ekranie pojawiły się pionowe pasy. Podobna sytuacja była na innych serwisach.
Bawiąc się ustawieniami obrazu zauważyłem, że gdy ustawię "styl obrazu" na np. "film" albo "ekspert" te pasy znikają, a na ustawieniach "osobisty" znowu się pojawiają. Jednak obraz widać, że jest wtedy mniej płynny.
Spotkał się ktoś z Was czymś takim? Czy to może być wina matrycy? Co prawda zareklamowałem produkt, ale pomyślałem, że w między czasie poszukam jakiś informacji w necie.
Wydaje mi się, że sprawny produkt nie powinien tych pasów posiadać...
Załączam dwa zdjęcia, jedno z widocznymi pasami, drugie bez tych pasów.
 

Attachments

  • IMG_20220323_190248.jpg
    IMG_20220323_190248.jpg
    282,5 KB · Wyś: 29
  • IMG_20220323_190306.jpg
    IMG_20220323_190306.jpg
    305,9 KB · Wyś: 21

conqest

Well-known member
Bez reklam
Ja bym na Twoim miejscu nic nie reklamował tylko tv w karton i zwrot do sklepu (ewentualnie wymiana)

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
 

Paździoch1

Klub HDTV.com.pl
VIP
Wyciągnąć z kontaktu na kilka minut w włączyć z powrotem, jak nie pomoże, dać ustawienia fabryczne i jeszcze raz ustawić, jak będzie to samo, spakować i do sklepu wymienić na inny egzemplarz jeśli było kupowane stacjonarnie, lub zwrot w ramach 14 jeśli przez internet.
Sprawdź również aktualizację oprogramowania.
 

krisol54

Klub HDTV.com.pl
VIP
niestety na nowej aktualizacji telewizor się restaruje !
Od listopada do momentu aktualizacji nic takiego nie miało miejsca .

W skrócie słowa słucham radia internetowego albo przeglądam fotki z dysku USB a tu zonk logo Philips i staruje od nowa i to nie jest jeden raz
 
Ostatnia edycja:
Do góry