Philips 60PFL9607 nowy krok w przyszłość - czyli plazma Pioneera znalazła wreszcie ..

dyzio4

Klub HDTV.com.pl
VIP
He,he dawno nie pisałem a moja żona TV ogląda kilka godzin dziennie (może nie ogląda ale TV jest non stop włączony i pracuje zamiast radia :). To co zmieniliśmy ostatnio w ustawieniach to zmniejszenie koloru czerwonego. A "dymki" przy włączeniu perfect natural motion nadal występują.
Ostatnio oglądam filmy 3D - nabyłem bluray oppo i rzeczywiście obraz jest lepszy niż w kinie. Wychodzi na to, że taniej wychodzi kupić płytę z filmem niż całą rodziną iść do kina.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
No niestety takie mamy ceny w Poslce ale to te zkwestia kto co ma w domu, jak ktos ma projektor to ok mozna na upartego zrezygnowac ale jak ktos ma 46 cali tv to srednio mozna mowic o obarzie z kina ...a sa filmy ktore jednak az sie perosza isc do kina pozniej mozna sobei i tak kupic film jak sie sposodoba dany film ale kino zawsze zostanie kinem...
lolek
 

Fatman_1

New member
Bez reklam
kiki - jakie "ulepszacze" masz powłączane i na jakich poziomach.
Czytam opinie, że po kalibracji ludziom kalibrujący i tak wyłącza wszystkie ulepszacze. Czy ma więc sens taka kalibracja?
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Potwierdzam , wczoraj gdzies czytalem ze wlasnie po kalibracji trzeba wylaczac ulepszacze w 9607 wiec po diabla one sa skoro po kalibracji nalezy je wylaczac??????
lolek
 

accu

New member
Bez reklam
Potwierdzam , wczoraj gdzies czytalem ze wlasnie po kalibracji trzeba wylaczac ulepszacze w 9607 wiec po diabla one sa skoro po kalibracji nalezy je wylaczac??????
lolek

Witam uprzejmie,

Podaj proszę źródło , o które oparłeś swoją wypowiedź.

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 

RHJG

New member
Bez reklam
Potwierdzam , wczoraj gdzies czytalem ze wlasnie po kalibracji trzeba wylaczac ulepszacze w 9607 wiec po diabla one sa skoro po kalibracji nalezy je wylaczac??????
lolek
Trzeba wyłączyć wszystkie ulepszacze ale przed kalibracją.!!! Po niektóre trzeba,można włączyć.
 

Fatman_1

New member
Bez reklam
Ostatnia edycja:

accu

New member
Bez reklam
Witam uprzejmie,

To już szeroko znana kalibracja u gościa z Wrocławia zrobiona przez Macieja ***************a opisana w jego
blogu.
Oczywiście , że niektóre ulepszacze obrazu można włączyć w jakiejś opcji np: ustawić Perfect
Natural Motion na Minimum do transmisji sportowych i kina akcji , włączyć 400Hz Clear LCD , Dynamiczne podświetlenie ustawić na :Najlepszy Obraz lub:Standard , czy Czujnik światła - wyłączyć.
Można eksperymentować , aby otrzymać najlepszy obraz .

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 

Leeonsjo

New member
Bez reklam
Trzeba wyłączyć wszystkie ulepszacze ale przed kalibracją.!!! Po niektóre trzeba,można włączyć.
Kalibracja to mierzenie jakimś przyrządem ekranu a potem włączasz jakiś dodatek który wymyślono przed powstaniem tych przyrządów i jak to zmierzyć?Cała ta kalibracja miała sens parę lat temu do ustawienia jasnosci,ostrosci,kolorów,A teraz każdy tv ma inną elektronikę i swoje gadżety do poprawy obrazu.
 

szybal

Banned
Kalibracja to mierzenie jakimś przyrządem ekranu a potem włączasz jakiś dodatek który wymyślono przed powstaniem tych przyrządów i jak to zmierzyć?Cała ta kalibracja miała sens parę lat temu do ustawienia jasnosci,ostrosci,kolorów,A teraz każdy tv ma inną elektronikę i swoje gadżety do poprawy obrazu.
Zgadzam się też uważam że kalibracja to strata kasy.
 

accu

New member
Bez reklam
Inne prace: potwierdzam informację kolegi Mescala z sąsiedniego forum w sprawie wyglądu filmu 3D w trybie maximum clarity.
U mnie też jest kaszana taka sama. Obraz wyświetla się z plamami koloru rozlanymi po powierzchniach.



Witam uprzejmie,
Ten problem kolego Fatman_1 powinien rozwiązać ostatni soft 150.85 , który jest dostępny do pobrania.
Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 
Ostatnia edycja:

Fatman_1

New member
Bez reklam
Zaraz załaduję i zobaczę efekty.
Dzięki accu ! :smile::smile:


Problem zniknął!
Na dobrą sprzwę to nie wiem teraz w którym trybie mam oglądać.
Różnicy nie widzę bo nie wiem na co mam zwracać uwagę :smile:
 
Ostatnia edycja:

Fatman_1

New member
Bez reklam
Od kilku dni telewizor zaczął się wieszać co 30-40 minut.
WYkluczyłem awarię telewizora ponieważ filmy z dysku czy sieci idą bez zawieszania.
Przyczyną jest więc moduł CAM.
Na tym forum i forum elektrody wyczytałem, że ludzie mają kłopot z poprawną współpracą modułów CAM z Philipsami właśnie.

Kolego accu - jakaś rada ?
Mój moduł CAM to Technisat-TechniCrypt CX
 

accu

New member
Bez reklam
Witam uprzejmie ,

Moduł CAM firmyTechniSat moim , skromnym zdaniem jest bardzo dobry . Ja od dziesięciu miesięcy
używam modułu CAM firmy Smit ,która korzysta z licencji firmy TechniSat . Współpraca z moją "pchełką" 9705 H/12 z 2010 roku
układa się bardzo dobrze , stabilnie. Oprogramowanie ostatnie , które wgrywałem w marcu 2012 r. jest w moim telewizorze stabilne.
Mój tok myślenia jest taki , jeżeli przed wgraniem softu 0.150.85 Twój telewizor działał stabilnie to
przyczyna powstałej sytuacji "leży" po stronie nowego softu . Próbowałbym wtedy albo wrócić do
softu starszego poprzez wgranie go poprzez złącze USB w telewizorze i zobaczyłbym jak telewizor
się zachowuje. Druga droga , to przywrócić ustawienia fabryczne telewizora i wgrać ponownie ostatnią aktualizację poprzez złącze(gniazdo)USB w telewizorze , a następnie po wgraniu aktualizacji ,gdy telewizor pogra kilka minut, wyłączyć telewizor
pilotem , zaczekać 2-3 minuty aż zespoły elektroniczne przestaną działać , wyjąć wtyk kabla zasilającego z gniazdka sieciowego na kilka minut . Następnie włączyłbym telewizor i zobaczyłbym jak
się zachowuje.Czasem proste metody przynoszą dobre rezultaty.
Bywa tak , że nowy soft jedną usterkę naprawia , a inną usterkę niestety wnosi . Takie jest moje ,
skromne zdanie.Być może proces aktualizacji nie przebiegł prawidłowo . Tego też wykluczyć nie można .
W opcjach modułu CAM ---Conax Conditional Access---Conax -dostęp warunkowy-, są różne opcje np.Stan programu ładującego , Urząd certyfikacji ,Komunikat(np.że jest nowa wersja) , zdarzenia ,stan subskrypcji itp.
Można się skontaktować z operatorem telewizji kablowej i zapytać , czy wiedzą coś ,że ich moduł nie współpracuje prawidłowo z telewizorem danej firmy, a jeżeli tak , to czy jest możliwość wymiany
modułu na moduł , który będzie współpracował.

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 
Ostatnia edycja:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Witam Accu ale to chyab tak jest z philipsami ze np po nowym sofcie jedna rzecz robi sie ok a inna sie psuje, bo patrzac na inne tv to nikt nie pisze ze po wgraniu softu nagle jedna rzecz naprawil a inna przy okazji rozwalil , a przy philipsie dosyc czesto cos takiego sie zdarza,,,
lolek
ps. Accu a jak to mozliwe ze u kolegoi Playa nie ma tego problemu zwiaznym z 3d ?? Masz na to jakies swoje wytlumaczenie ?? Bo patrzac to wiekszosc osob ma z tym problem a on nie ma...
 
Ostatnia edycja:

Fatman_1

New member
Bez reklam
Dzięki accu za szybką odpowiedź.
Przed aktualizacją softu - też się resetował ale... 2 x dziennie a nie co 30 minut.
Postanowiłem powalczyć z dostawcą TV (Tesat).
W międzyczasie doczytałem w sieci, że te Technisaty są naprawdę dobrymi modułami CAM. Problem więc mógł leżeć w jego oprogramowaniu.
Póki co postawiłem na działania "miękkie".
Porozmawialem z gościem z serwisu technicznego Tesatu.
Powiedział mi, że rózne telewizory różnie reagują na niektóre moduły. Spotkał się z problemami z pracą z LG i Samsungami. Niektóre moduły CAM po prostu "słabo współpracują" z softami niektórych modeli Philipsa ale również Samsunga i LG.
Zaproponowała wymianę na top-boxa. Z tym nie ma żadnych problemów.
Ale... dopiero przecież pozbyłem się top-boxa wymieniając go na CAM aby mieć jedną skrzynkę mniej i jednego pilota mniej.

Na TESAT-owym wątku na "fejsie" wyczytałem z kolei, że zła współpraca może wynikać z powodów:
- zmiany przepływności na niektórych katałach
- różnych zmianach softu po stronie dostawcy usług TV
Poprosiłem o "reset usług od tylca" pana operatora z Tesatu.
Po wykonaniu ok 20:15 telewizor grał bez zwiechy do wyłączenia (ok. 23:30).
Dziś zobaczę co dalej.

Pozdrawianm,
 

accu

New member
Bez reklam
Witam uprzejmie,

Jeżeli problem leży po stronie dostawcy Twojego operatora telewizji kablowej HD i SD to powinien
on zapewnić poprawną współpracę telewizora z dostarczanym przez siebie modułem CAM (+karta
warunkowego dostępu) do oglądania kanałów telewizyjnych . W żadnym przypadku telewizor nie
powinien się "zawieszać" podczas oglądania audycji telewizyjnych . Co innego , gdy korzystamy
z innych funkcji dostępnych w naszym telewizorze ,a nie zapewnimy odpowiednio szybkiego połączenia
internetowego , to np.będzie występowało tzw.buforowanie.(patrz- SmartTV).
Mój telewizor "zawiesił" się tylko jeden raz i to przez moją nieodpowiednią obsługę będąc w SmartTV ,
lub "buforował" , dopóki nie dostarczyłem szybkiego połączenia internetowego 6Mb , bo na 1Mb zgłaszał
"swój protest".

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 

accu

New member
Bez reklam
Witam Accu ale to chyab tak jest z philipsami ze np po nowym sofcie jedna rzecz robi sie ok a inna sie psuje, bo patrzac na inne tv to nikt nie pisze ze po wgraniu softu nagle jedna rzecz naprawil a inna przy okazji rozwalil , a przy philipsie dosyc czesto cos takiego sie zdarza,,,
lolek
ps. Accu a jak to mozliwe ze u kolegoi Playa nie ma tego problemu zwiaznym z 3d ?? Masz na to jakies swoje wytlumaczenie ?? Bo patrzac to wiekszosc osob ma z tym problem a on nie ma...

Witam uprzejmie,
Nie można pisać cytuję , że "przy philipsie dosyć często coś takiego się zdarza" z uwagi na to , że nie
znałem częstotliwości "zawieszeń" telewizora firmy Philips 60PFL9607S/12 przed wgraniem ostatniej aktualizacji przez Fatman_1 i czy w ogóle się "zawieszał . Gdyby było więcej danych problemu ,
diagnoza byłaby zupełnie inna. Teraz wiem , że telewizor się "zawieszał" również przed wgraniem ostatniego
softu , a to zmienia " postać rzeczy". Wina może leżeć po stronie operatora telewizji kablowej , która
udostępnia moduł CAM ze swoją kartą warunkowego dostępu.Operator może do końca nie mieć przetestowanej swojej karty z modułem CAM z poszczególnymi modelami telewizorami różnych producentów ,
i złe funkcjonowanie telewizora wówczas , nie jest spowodowane przez oprogramowanie telewizora .
Oczywiście , jeśli uszkodzone jest gniazdo Common Interface w telewizorze(Wspólny Interfejs)to włożenie modułu CAM z kartą warunkowego dostępu do tego gniazda nie pozwoli na dostrojenie żadnych kanałów telewizyjnych w telewizorze.

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 
Ostatnia edycja:
Do góry