Pasywne czy aktywne ? I tak musisz wypowiedzieć się co wybierasz. Chyba że ...

Jaką technologię 3D wybierasz dla siebie ?


  • Total voters
    0
Status
Zamknięty.

redlum

New member
Bez reklam
Tv pasywne oczywiście obsługują też tryby SBS i TB aby być kompatybilne ze starszym sprzętem i audycjami co tak są nadawane.

Właśnie o tym pisałem. Telewizor modyfikuje oryginalne dane obrazu i wygląda to już inaczej niż było w komputerze. W praktyce odpowiednio filtruje wstawiając pośrednie wartości co daje efekt rozmytego obrazu. W pasywnym tego etapu nie ma i obraz widzimy bez żadnych modyfikacji zrobionych przez telewizor. Widzimy oryginał a nie coś po obróbce... ;)


Jeśli tak kombinujesz to ja równie dobrze mogę napisać, że na moim monitorze z matrycą 2560X1600 mam prawdziwy obraz a na TV z matrycą 1080p obraz jest przycięty - niepełny ;)


Nie mogą. Piszesz do tego już o czymś innym. To, że mogą tak wyświetlać to nie znaczy, że mogą tyle przyjąć. Te możliwości wyświetlania nawet 200Hz są wykorzystywane tylko wtedy kiedy klatki są powielane/tworzone w telewizorze ale z kabla po HDMI tyle nie przyjmą(obecne tv bo to się w przyszłości na pewno zmieni). Na dzisiaj generalnie aktywne telewizory w trybie 3D przy 1080p mogą przyjąć max 24Hz na oko(efektywnie 48Hz). Zobacz dane Samsunga http://org.downloadcenter.samsung.c.../20100412140716859/BN68-02697C-01L05-0402.pdf - ramka na dole strony 20(PL) z obsługiwanymi trybami 3D. A to co masz napisane w ulotkach i w instrukcji to chodzi o to jak mogą powielać sygnał z anteny naziemnej lub satelity. Nie ma to znaczenia przy podłączeniu np. HDMI i zarówno modele EU jak i US posiadają identyczne możliwości i oba będą miały tak samo np. 120Hz. Grasz przecież na konsoli przy 60Hz w Polsce. Gdyby upłynniacz był do 100Hz zamiast do 120Hz efektem byłby brak płynności animacji.

W pasywnym widzimy co drugą linię - więc obraz jest niepełny - JackS dobrze to wyjaśnił - jakbyśmy mieli obraz z liniami na zmianę czarny i biały - to na prawym oku bys widział tylko czarny a na lewym tylko biały - czy jest to pełny obraz 3D? - NIE.

Nie chodzi mi o wielkość matrycy - tylko sygnału. Więc twoje porównanie do monitora z większą rozdzielczością jest chybione. W aktywnym i pasywnym rozdzielność TV jest taka sama. Chodzi mi o sygnał który jest obcinany w połowie. Jak oglądasz BD 3D na psywnym - to TV obcina co druga linie dla prawego i lewego oka i tworzy jedna klatkę. To samo jest robione na komputerze. Tylko tam - jako że obraz jest tworzony na bieżąco - to w ramach oszczędności procka i grafiki - jest generowany obraz co druga linię. Czy taki obraz jest pełny? NIE.

nie chodzi mi o ulepszacze - ale o to co potrafi realnie wyświetlić TV. Zaczęło się od tego że w USA jest NTSC zaś w europie PAL/SECAM. Tam jest 30 klatek na sekundę u nas 25. Więc na początku tam były TV 60Hz u nas 50Hz. Teraz tam są TV 3D 120Hz - u nas 100Hz. Jeśli TV potwafi coś wyświetlić z odświeżaniem 100Hz (bo to jest warunek 3D - 50Hz na jedno i 50Hz na drugie oko (taki skrót myślowy jakby ktoś chciał mnie łapać za słówka)) to powinien potrafić to wyświetlić w natywnej rozdzielczości. To że format HDMI tego nie przewiduje - to nie oznacza że tego się nie da.
 

PetBB

New member
W pasywnym widzimy co drugą linię - więc obraz jest niepełny - JackS dobrze to wyjaśnił - jakbyśmy mieli obraz z liniami na zmianę czarny i biały - to na prawym oku bys widział tylko czarny a na lewym tylko biały - czy jest to pełny obraz 3D? - NIE.
JackS próbował Tobie wyjaśnić, że źle rozumujesz. Dzisiaj w grach komputerowych obraz w 3D ma nieskończoną precyzję! Zatem na czym go nie wyświetlać to zawsze jest to tylko wycinanie jego fragmentu, nawet jak będziesz miał matrycę milion na milion.

Nie chodzi mi o wielkość matrycy - tylko sygnału. Więc twoje porównanie do monitora z większą rozdzielczością jest chybione. W aktywnym i pasywnym rozdzielność TV jest taka sama. Chodzi mi o sygnał który jest obcinany w połowie.
Schodzę teraz na Twój poziom ;) Skoro tak sobie tłumaczysz to musisz zauważyć, że przed wysłaniem sygnał jest podwajany. Dodane są linie nadmiarowe i niepotrzebne. Zatem jak był podwojony to trzeba je wyciąć i to robią okulary w pasywnym bez żadnych zakłóceń. W SBS robi to telewizor ale wprowadzając zakłócenia.

Jak oglądasz BD 3D na psywnym - to TV obcina co druga linie dla prawego i lewego oka i tworzy jedna klatkę. To samo jest robione na komputerze. Tylko tam - jako że obraz jest tworzony na bieżąco - to w ramach oszczędności procka i grafiki - jest generowany obraz co druga linię. Czy taki obraz jest pełny? NIE.
Zawsze będzie niepełny bo świat w grze ma nieskończoną precyzję jak pisałem wyżej.

nie chodzi mi o ulepszacze - ale o to co potrafi realnie wyświetlić TV. Zaczęło się od tego że w USA jest NTSC zaś w europie PAL/SECAM. Tam jest 30 klatek na sekundę u nas 25. Więc na początku tam były TV 60Hz u nas 50Hz. Teraz tam są TV 3D 120Hz - u nas 100Hz.
To prawda. Dlatego to ma wpływ na obraz z tunerów wmontowywanych do telewizorów gdyż u nas telewizje nadają właśnie 50Hz. Ich upłynnianie do 100Hz ma sens ale do 120Hz już nie miałoby żadnego. Ale, tak jak już napisałem wcześniej, obraz z wejść HDMI, component i innych jest tak samo upłynniany do 120Hz w telewizorach z EU jak w tych z US, jeśli jest oczywiście taka potrzeba co zależy od sygnału źródłowego i włączonych opcji upłynniacza.

Jeśli TV potwafi coś wyświetlić z odświeżaniem 100Hz (bo to jest warunek 3D - 50Hz na jedno i 50Hz na drugie oko (taki skrót myślowy jakby ktoś chciał mnie łapać za słówka))
Nie ma takiego warunku. Widziałem obraz w aktywnym 3D podłączony do 8-bitowego Atari z 25Hz na oko i działało. Uprzedzając pytanie - wykorzystany sprzęt: 25 letni telewizor + okulary Nvidii.

to powinien potrafić to wyświetlić w natywnej rozdzielczości. To że format HDMI tego nie przewiduje - to nie oznacza że tego się nie da.
To którędy dostarczysz dane do wyświetlenia jak nie po HDMI? Po prostu spróbuj to zrobić. Podłącz TV do komputera i zobaczysz, że w trybie 3D będziesz miał max do wyboru w 1080p 24Hz. 60Hz będzie osiągalne dopiero w trybie 720p.
 
Ostatnia edycja:

redlum

New member
Bez reklam
Jakie linie są podwajane - w BD 3D? W obrazie 2D?
Aby zobaczyć obraz 3D potrzebne są dwie klatki z przesunięciem. Jeśli patrzysz jednym okiem to ta klatka ma 1920x1080 - patrzysz drugim okiem tez jest 1920x1080 tylko że z przesunięciem. To dostaje telewizor aktywny 3D. Zaś pasywny dostaje tylko 1920x540 + 1920x540. Aby obraz był pełny w tym systemie MUSI być podany obraz co drugą linię dla jednego oka, zaś brakujące elementy są tworzone z przesunięciem dla drugie oka.

PS JackS nie pisał ani do mnie ani do Ciebie tylko do BluRay-a i to potwierdzało moje słowa a nie Twoje.

PS2 Stare monitory kineskopowe miały różne odświeżanie w zależności od rozdzielczości. No i jak wyglądało to migotanie przy 25Hz? Pewnie strasznie było widać migotanie soczewek?
 

redlum

New member
Bez reklam
lgcinema3dspiega.jpg


może ten screen bardziej zilustruje co mam na myśli
 

PetBB

New member
Jakie linie są podwajane - w BD 3D? W obrazie 2D?
Napisałeś wcześniej:
W aktywnym i pasywnym rozdzielność TV jest taka sama. Chodzi mi o sygnał który jest obcinany w połowie.
W pasywnym lecą na przemian linie dla lewego i prawego oka. Identycznie jak w SBS tylko, że są one 2x większej szerokości. Czyli zostały dodane nadmiarowe dane i trzeba je wyciąć aby nieodpowiednie oko ich nie zobaczyło. Oczywiście to tłumaczenie na Twoim poziomie bo nie wiem jak możesz dochodzić do takich wniosków że coś jest wycinane ;) Bo jeśli ja nadałem obraz w rozdzielczości 1920x540 dla każdego oka i on w identycznej postaci dotarł do celu to przecież nic nie zostało wycięte więc używasz po prostu słów, których nie rozumiesz. Schodząc na twój poziom próbowałem ci tłumaczyć twoim językiem ale się znowu zapętliłeś i piszesz coś o blu-ray, który ma ograniczoną małą rozdzielczość, podczas kiedy ja piszę tylko i wyłącznie o grach, gdzie mamy nieskończoną precyzję!

Aby zobaczyć obraz 3D potrzebne są dwie klatki z przesunięciem. Jeśli patrzysz jednym okiem to ta klatka ma 1920x1080 - patrzysz drugim okiem tez jest 1920x1080 tylko że z przesunięciem. To dostaje telewizor aktywny 3D.
Jeśli chcesz być precyzyjny to powinieneś napisać, że w aktywnym patrzysz jednym okiem i widzisz 1920x1080, patrzysz drugim i nic nie widzisz bo jest zasłonięte :p

Zaś pasywny dostaje tylko 1920x540 + 1920x540. Aby obraz był pełny w tym systemie MUSI być podany obraz co drugą linię dla jednego oka, zaś brakujące elementy są tworzone z przesunięciem dla drugie oka.
O wiedzę, że pierwszy raz przyznałeś, że obraz pasywny może być pełny a nie przycięty :) Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym tworzeniem brakujących elementów ale nie ważne bo ja nigdzie nie zaprzeczałem, że w pasywnym każde oko widzi swoje 1920x540 a wręcz kilka razy napisałem to samo i w ogóle nie wiem po co w kółko o tym piszesz a nie ustosunkujesz się do miejsc gdzie wytykam Twoją niewiedzę.

PS2 Stare monitory kineskopowe miały różne odświeżanie w zależności od rozdzielczości. No i jak wyglądało to migotanie przy 25Hz? Pewnie strasznie było widać migotanie soczewek?
Ja miałem takie co osiągały 200Hz a migotanie w TV 50Hz wyglądało bardzo podobnie jak to wygląda dzisiaj w topowych okularach Sony.
 
Ostatnia edycja:

redlum

New member
Bez reklam
Widzę że nie dojdziemy do porozumienia - bo nie wiem jak ci wytłumaczyć te "przycięcie obrazu" prościej niż to jest pokazane na tym rysunku już chyba nie można.

Spróbuję jeszcze raz - bez gmatwania i powiedz w którym momencie widzisz błąd mojego rozumowania.

1. Jest klataka 2D - ma 1920x1080.
2. Aby obraz był trójwymiarowy - trzeba dodać drugą klatkę o takiej samej rozdzielczości z odpowiednim przesunięciem.
3. Więc mamy dwie klatki 1920x1080.
4. Aby z tego mieć obraz 3D fullHD - trzeba te dwie klatki połączyć i przesłać do TV
5. Przy BD 3D jest to postać frame packed.
6. Jak taka klatka przychodzi do TV pasywnego - jest przetwarzana w następujący sposób:
6a. każda z klatek jest rozdzielana na dwie klatki
6b z jednej klatki sa brane nieparzyste linijki z drugiej parzyste
6c klatka jest łączona w jedno (jak na rysunku na gorze)

7. Analogicznie jest w komputerze. Jak masz ten swój nieograniczony świat i w danym momencie trzeba wyświetlić dany kadr w 2D z jakiegoś tam widoku to poprostu jest tworzony screen 1920x1080.
7a Jak chcemy wyświetlić kadr w 3D i wysłać go na TV pasywny - to są tworzone dwie klatki 1920x1080, są obcinane do 1920x540 i łączone w jeden screen 3D widoczny tylko na TV pasywnych.
7b obcinane są na takiej samej zasadzie jak w pkt 6.

I teraz pytanie - czy z takich dwóch obciętych klatek da się stworzyć "całość" i czy to będzie "pełny" obraz?
 

bluray

Banned
6a. każda z klatek jest rozdzielana na dwie klatki
Kiedy wreszcie zrozumiesz, że to są dwie zupełnie inne klatki.
Kamera 3D ma dwa obiektywy i dwa sensory.
Osie obiektywów są oddalone od siebie podobnie jak para oczu.
Właśnie dlatego nie jest to 540 linii.
 

redlum

New member
Bez reklam
może źle się wyraziłem - każda klatka w formacie frame packed - jest rozdzielana na dwie klatki (czyli na klatkę dla prawego i dla lewego oka)
każda z nich po rozdzieleniu ma rozdzielczość 1920x1080

to jest logiczne że są to dwie różne klatki inaczej nie było to 3D
przepraszam wszystkich którzy nie rozumieją moich skrótów myślowych
 

PetBB

New member
Spróbuję jeszcze raz - bez gmatwania i powiedz w którym momencie widzisz błąd mojego rozumowania.
Punkty 1-6c to jedna z możliwości. Ale wcale nie musisz wysyłać jako frame-packed tylko w dowolnej postaci na jaką pozwolą odtwarzacz i telewizor.

7. Analogicznie jest w komputerze. Jak masz ten swój nieograniczony świat i w danym momencie trzeba wyświetlić dany kadr w 2D z jakiegoś tam widoku to poprostu jest tworzony screen 1920x1080.
7a Jak chcemy wyświetlić kadr w 3D i wysłać go na TV pasywny - to są tworzone dwie klatki 1920x1080, są obcinane do 1920x540 i łączone w jeden screen 3D widoczny tylko na TV pasywnych.
7b obcinane są na takiej samej zasadzie jak w pkt 6.
Można oczywiście tak to zrobić i TV pasywny sobie z tym poradzi ale wiedząc, że podłączony jest TV pasywny tak się nie robi. Zamiast tego tworzone są jednocześnie 2 klatki 1920x540 każda za pomocą oddzielnej kamery. Potem są łączone w jedną 1080p i wysyłane do TV. TV tak to wyświetla bez żadnych zmian a okulary oddzielają dane dla lewego i prawego oka. Wtedy nic nie tracimy i nie ma też niepotrzebnej pracy komputera, który w twoim rozwiązaniu musiałby przygotowywać dane, których się i tak nie zobaczy.

I teraz pytanie - czy z takich dwóch obciętych klatek da się stworzyć "całość" i czy to będzie "pełny" obraz?
Jak obciąłeś dane to skąd niby TV ma je wyczarować?
Tylko, że ja cały czas tłumaczę że nic nie trzeba wycinać bo gra robi obraz od razu dla TV pasywnego w formacie dla niego. Wtedy mamy tą przewagę jak pisałem na samym początku że piksele są identyczne jak to zostało przygotowane w grze i nadane z komputera i mamy 60Hz na oko przy pikselach 1080p. W aktywnym natomiast jeśli chcemy mieć 60Hz na oko to piksele niestety będą zniekształcone przez telewizor. To jest dokładnie to co napisałem w pierwszym swoim wpisie.
 
Ostatnia edycja:

redlum

New member
Bez reklam
Tak widze ze w koncu dochodzimy do sedna - moj talent pedagogiczny do przekazywania wiedzy jest po prostu wspanialy ;) jakbym nauczal w szkolach to odsetek zdawanych matur srasrycznie by spadl

Ale wracajac do sedna komputer tworzy dwie klatki 1920x540. Te klatki mają proprcje 16:9 tylko pod warunkiem ze co druga linie wstawi sie czarne linie - a wtedy jest to ze tak mozna powiwfziec 1080i. Oczywiscie tych lini sie nie wstawia tylko z dwoch klatek dla kazdego oka tworzy sie jedna.

Mi caly czas chodzilo ze nie cala informacja widoczna w obrazie 2D jest przekazywana do jednego oka.


Ps jak juz jestesmy w temacie pasywnych 3D to co sadzicie o graniu we dwie osoby na jedym tv w 2D bez podzialu ekranu?
Dziala to na zasadzie ze ma sie jedne okulary ze szklami tylko w polaryzacji pozimej, a drugie tylko w pionowej. Dla osob postronnych na ekranie widoczna jest sieczka, ale w okularach to jedna osoba widzi linie parzyste druga nieparzyste.



Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
 

bluray

Banned
komputer tworzy dwie klatki 1920x540.
Obseruję w Twoim txt samozachwyt !
To ważana cecha. Ocen ją sobie sam.

POWTARZAM:
to są klatki innych obrazów.
Dlatego można w "pasywnym" stosować dwie reprodukcje dla dwuch obserweatorów = graczy.
Myślałem, że to już dotarło.
I naucz się raz na zawsze;
Tajniki techologii są objęta tajemnicą PATENTOWĄ !!!
Jesteśmy ( domorośli "gimnazjaliści", bez dostępu do wiedzy blokowanej patentami) bezradni.
Powstaje pole dla MANIPULACJI !!!
 
Ostatnia edycja:

bluray

Banned
Tak widze ze w koncu dochodzimy do sedna - moj talent pedagogiczny do przekazywania wiedzy jest po prostu wspanialy
Samozachwyt:
przykład podręcznikowy powyżej w wykonaniu redluma.

Szkoda, że ten "wspaniały talent pedagogiczny" nie opanował jeszcze czytania ze zrozumieniem.

To tak na marginesie.
Tymczasem TV z CINEMA 3D dostał certyfikat THX !
first passive 3D display to garner THX certification
LG 55" Nano Full LED Cinema LW9800 3D HDTV
LG's 55-inch LW9800 3D HDTV earns THX certification, our home theater respect -- Engadget
W nocie prasowej czytamy:
THX offers the only performance benchmark available today for 3D hardware.
 

redlum

New member
Bez reklam
Chyba za duzo waty sie nawdychales i obumieraja niektore funkcje twojego mozgu - np czytanie i pisanie ze zrozumieniem.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
 

bluray

Banned
Wracam do tematu 3D:
Wczesna Cinema 3D pracowała tak: W czasie 1 / 200 sekundy TV pokazał 2 klatki; 540 linii dla lewego oka i 540 linii dla prawego oka.
Nowy algorytm pokazuje, 4 klatki zamiast 2 w 1 / 200 s czasie.
To pokazuje, 1080i dla lewego oka i 1080i dla prawego oka.

Gdy są one połączone dwa zdjęcia, tworzą obraz 1080p zgodnie z LG.
LG uważa, że ​​aktualizacja poprawia jakość obrazu na telewizorach 3D Cinema konkurować bezpośrednio z aktywnym telewizory 3D, takie jak 3D telewizory plazmowe.
Należy wyłączyć TruMotion do korzystania z nowego algorytmu.

ŻRÓDŁO:
LG improves 3D picture quality on Cinema 3D TVs - FlatpanelsHD

WAŻNE:
Od 28 sierpnia jest nowy fw.
Link do recenzji zmian:
http://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1313938337

Conclusion

LG has definitely managed to squeeze out more juice from their Cinema 3D TVs with the new 3D software. 3D pictures appear more detailed and smoother, and are pretty much crosstalk-free.
 
Ostatnia edycja:

redlum

New member
Bez reklam
Skąd ta poprawa? Jak ostatnio na ten temat dyskutowaliśmy - to pisałeś że żadnych błędów w tej technologii nie ma. A temat o tym że LG ma zamiar coś poprawiać nazwałeś bzdurami.

To pokazuje, 1080i dla lewego oka i 1080i dla prawego oka.

Gdy są one połączone dwa zdjęcia, tworzą obraz 1080p zgodnie z LG.

sam ostatnio pisałeś że to są dwie rożne klatki - więc w jaki sposób po złożeniu tych dwóch różnych klatek ma powstać pełna klatka 1080p? Ona jest 1080p - tylko temu że taki jest przekaz obrazu - ale ciągle to są dwie różne klatki 1080i i taki obraz jest przekazywany mózgowi.
Pomijam już fakt że to co wcześniej pisali 1920x540 - to jest to samo co 1080i.

LG uważa, że ​​aktualizacja poprawia jakość obrazu na telewizorach 3D Cinema konkurować bezpośrednio z aktywnym telewizory 3D, takie jak 3D telewizory plazmowe.

ooo znowu miana zdania - ostatnio pisałeś - że pasywne 3D już wgrało - plazmy to 3% rynku telewizorów i jest to upadająca technologia, która nie przetrzyma kolejnego roku. A firmy produkujące LCD z aktywnymi 3D są skazane na bankructwo.

WAŻNE:
Od 28 sierpnia jest nowy fw.

Czy ten fw jest dostępny w Polsce? Czy jest tylko dla wyższego modelu 200Hz nie sprzedawanego w Polsce czyli LW6500?


Pasywna technologia wcale nie jest taka zła i niesie sporo możliwości. Denerwuje mnie tylko fanbojstwo oraz że część osób idzie w zaparte i twierdzi że przy niej jest przekazywane tyle samo informacji do mózgu co w aktywnym 3D.
Sam jestem na etapie zakupu TV do sypialni i na 95% jestem zdecydowany na Philipsa 32pfl7606


PS Znalazłem na Flatsplanet news o Dual-Play - czyli o tym co pisałem parę postów wyżej
LG Dual Play: 2 full-screen images on same TV - FlatpanelsHD

Zastanawia mnie czemu to jest tylko dostępne w tym modelu LG. Bo tak logicznie myśląc - to powinny wystarczyć odpowiednie okulary oraz dowolny model z pasywnym 3D.
 

kini0

New member
Bez reklam
ale...
"LG CINEMA 3D TV produces a brighter and clearer
picture in stunning Full HD 3D picture quality"
-fragment opisu z tej samej strony
 
Ostatnia edycja:

JackS.

New member
Bez reklam
To LG ma w końcu 1080p w trybie 3D, czy też niemiecki instytut się myli....?
Oczywiście, że nie ma. Ale skoro określenie Full HD to nie ma żadnej ścisłej definicji - jest określeniem marketingowym - to co im (LG) szkodziło poprosić jakiś instytut aby napisał, że pasywne HD z rozdzielczością 1920x540 na każde oko, to też Full HD?

Teraz producenci telewizorów z aktywnym 3D powinni namówić jakiś instytut do certyfikowania, że ich telewizory oferują :hihi: 2xFullHD, i będzie remis.
 
Status
Zamknięty.
Do góry