Panasonic AX100 zbieżność barw

piotrass

New member
Powrót z serwisu

wojti12 napisał:
aha

ja tez mialem na poczatku ten problem z ostroscia po odpaleniu ale jakos sam sie rozwiazal i teraz jest ok

teraz w sumie staram sie uzywac jak najwicej projektora bo jak cos ma sie stac to wolalbym na gwarancji.

daj znaka jak po serwisie

Witam
Wlasnie otrzymalem projektor. Jak sie dowiedzialem telefonicznie zostaly wymienione w nim panele LCD wiec wszystko powinno grac ( a tak sie zapierali że "nie stwierdzili usterki" za pierwszym razem jak odeslalem. Szybko odpalilem go i wykonalem krótki test na obrazie testowym "z krzyżami". Musze powiedziec ze zbieżność wyraźnie sie poprawila, duzo ostrzejszy jest również obraz :D .Naprawa oczywiscie gwarancyjna tyle ze juz chyba czwarta. W przypadku kolejnej szykuje sie wymiana projektora na nowy.
Pozdrawiam
 

zibi61

New member
Ja mój projektor wczoraj zawiozłem do serwisu (w lutym minął rok od zakupu, niecałe 700 godzin wyświecone). Okazuje się, że w Gliwicach jest autoryzowany serwis Panasonica - http://www.ficek.pl/serwispanasonic.html Pracują na tej samej zasadzie co Warszawa - nigdzie już dalej nie wysyłają, tylko naprawiają u siebie. Trochę tych usterek się nazbierało.

1. Załączanie po 4 rozruchach.
2. Migotanie lampy podczas projekcji.
3. Prawy dolny róg obrazu wklęsły do środka.
4. Prawa strona w lekkim odcieniu różowym.
5. Pionowa rozbieżność kolorów.

Ciekawe, ile i po jakim czasie z tych usterek usuną?
Finał Ligi Mistrzów już blisko (mam obiecane, że zdążą).
Pozdrawiam.
 
Ostatnia edycja:

wojti12

New member
piotrass napisał:
Witam
Wlasnie otrzymalem projektor. Jak sie dowiedzialem telefonicznie zostaly wymienione w nim panele LCD wiec wszystko powinno grac ( a tak sie zapierali że "nie stwierdzili usterki" za pierwszym razem jak odeslalem. Szybko odpalilem go i wykonalem krótki test na obrazie testowym "z krzyżami". Musze powiedziec ze zbieżność wyraźnie sie poprawila, duzo ostrzejszy jest również obraz :D .Naprawa oczywiscie gwarancyjna tyle ze juz chyba czwarta. W przypadku kolejnej szykuje sie wymiana projektora na nowy.
Pozdrawiam

super, ciesze sie ze sie udalo w koncu i mozesz go noramlnie juz uzywac

u mnie na razie nic sie nie dzieje - odpukac

ciekawe jak i zibiego bedzie
 

piotrass

New member
zibi61 napisał:
Ja mój projektor wczoraj zawiozłem do serwisu (w lutym minął rok od zakupu, niecałe 700 godzin wyświecone). Okazuje się, że w Gliwicach jest autoryzowany serwis Panasonica - http://www.ficek.pl/serwispanasonic.html Pracują na tej samej zasadzie co Warszawa - nigdzie już dalej nie wysyłają, tylko naprawiają u siebie. Trochę tych usterek się nazbierało.

1. Załączanie po 4 rozruchach.
2. Migotanie lampy podczas projekcji.
3. Prawy dolny róg obrazu wklęsły do środka.
4. Prawa strona w lekkim odcieniu różowym.
5. Pionowa rozbieżność kolorów.

Ciekawe, ile i po jakim czasie z tych usterek usuną?
Finał Ligi Mistrzów już blisko (mam obiecane, że zdążą).
Pozdrawiam.

Witam. Widze ze sporo sie tego nazbieralo u Ciebie. Nie przeszkadzalo Ci to czasem w uzytkowaniu projektora? 700 h , no ja bym tyle nie wytrzymal (zwlaszcza migotanie - bardzo uciazliwe).
Tak nawiasem mowiąc to moglbys za kazdym razem zgłaszać jeden problem, i tak juz po pieciu naprawach mial bys nowy projektor(warunki gwarancji).
Czy te usterki oni sami wykryli czy tez sam powiedziales w czym problem?
Daj znac po serwisie co wymienili i jak dziala.
Pozdrawiam
 

zibi61

New member
Co do uciążliwości, to te wszystkie usterki wystąpiły właśnie dopiero od jakiegoś czasu. No może poza tym zdeformowanym narożnikiem. Z tymi pięcioma naprawami to tylko w teorii tak prosto wygląda. Pewnie gdybym to wszystko po kolei reklamował, to zamiast 700 godzin, było by 200, a reszta w serwisach. Kupiłem projektor żeby stał u mnie na półce i pracował, a nie jeździł po serwisach. Dzisiaj jadę go odebrać z pierwszej naprawy. Z tego, co mi mówiono, naprawione jest to nieszczęsne załączanie po kilku próbach i migotanie (wymiana przesłony). Co do zbieżności kolorów to wg serwisu mieści się w normie, bo mam patrzeć z jakiejś tam odległości, a nie stać przy ekranie. To różowe lekkie przebarwienie to wg serwisu też norma, a zdeformowany narożnik, to jest do sprawdzenia optyka - ale wysyłka do Anglii i minimum miesiąc czekania. Teraz odbieram w tym stanie i mam nadzieję, oglądam spokojnie finał LM, ME i IO, a potem (wrzesień) dalsze reklamacje.
Piotrass, możesz zamieścić teraz nowe zdjęcia, jak wygląda ta zbieżność kolorów po wymianie paneli. Tylko dobrze by było, gdybyś je zrobił z tej samej odległości jak poprzednio. Chodzi mi oto, jakiej poprawy można się spodziewać po takej naprawie, oraz czy robili Ci to w Polsce i jak długo był w naprawie?
 
Ostatnia edycja:

piotrass

New member
Kolejna naprawa

No szczęscia to ja niestety nie mam. Po 250 h żywotności lampy po raz kolejny wystąpiło migotanie obrazu. Wcześniej była wymiana softu i lampy ale jak widac nie pomogło. Od kilku dni widać wyraźne migotanie , na razie tylko w trybie eco. Muszę przyznać ze to wyjątkowo awaryjny model. Juz 4 razy byl w serwisie i przyszla kolej na piąty. Projektor w tej chwili w drodze do serwisu, ciekawe co teraz wymyślą (jest szansa na nowy). Czy ktoś ma podobne doświadczenia?
 

wojti12

New member
ale pech

ja jeszcze nie - niecale 200h wypalone
model sierpien 2007 (bo to podobno tez ma znaczenie jak wyczxytalem na forach usa)
 

piotrass

New member
Polityka Panasonic Polska

Witam po raz kolejny. Po prawie 3 tyg od kolejnego odeslania projektora do naprawy otrzymalem odpowiedz ze po raz kolejny zostanie wymieniona lampa (w ramach gwarancji). Przypomne tylko ze 5 raz projekor jest u nich w naprawie w przeciagu 1,5 roku(wymiana firmware, wymiana lampy, naprawa paneli , wymiana paneli i znowu wymiana lampy). Czas naprawy jednorazowej od 2 tyg do 2,5 mc. No ręce opadaja. Zamiast wymienic na nowy sprzet graja na zwloke az skonczy sie gwarancja. Jak mozna uzywac projektor odsylajac go srednio co 2 mc do naprawy ??? Nie chce mi sie wierzyc ze tylko ja mam taki problem z tym mdelem. Poczytalem sobie warunki gwarancji przy piątej naprawie gwarancyjnej należy sie nowy sprzet. No nic bede apelowal.
 

Tidus1024

New member
Bez reklam
piotrass napisał:
Witam po raz kolejny. Po prawie 3 tyg od kolejnego odeslania projektora do naprawy otrzymalem odpowiedz ze po raz kolejny zostanie wymieniona lampa (w ramach gwarancji). Przypomne tylko ze 5 raz projekor jest u nich w naprawie w przeciagu 1,5 roku(wymiana firmware, wymiana lampy, naprawa paneli , wymiana paneli i znowu wymiana lampy). Czas naprawy jednorazowej od 2 tyg do 2,5 mc. No ręce opadaja. Zamiast wymienic na nowy sprzet graja na zwloke az skonczy sie gwarancja. Jak mozna uzywac projektor odsylajac go srednio co 2 mc do naprawy ??? Nie chce mi sie wierzyc ze tylko ja mam taki problem z tym mdelem. Poczytalem sobie warunki gwarancji przy piątej naprawie gwarancyjnej należy sie nowy sprzet. No nic bede apelowal.

Dobrze, że o tym piszesz. To forum czytają tysiące ludzi, niech się Panasonic zbudzi.
 

wiatrak

Active member
Bez reklam
No to se Pan Słoik leci w kulki...

Tak naprawdę gwarancja zawsze jest dobrą wolą gwaranta...

Ale w prawie konsumenckim jest taki paragraf, nie pamiętam już dokładnej nazwy, coś o niezgodności przedmiotu umowy kupna-sprzedaży z ww umową. Z tym że to obliguje jak pamiętam sprzedawcę a nie producenta...

Ino znowu będzie trza się handryczyć...

W dziale tylnej projekcji jest wątek założony przez posiadacza Sony KDS 55A2000, po 800h padła mu lampa (oczywiście gwarancja nie obejmuje lampy) i gość się strasznie wpienił i bluzgał na forum na Sony, ale swojego w Media tą drogą dopiął...

http://hdtv.com.pl/forum/showthread.php?t=25349&page=5
 

Bambolo82

Banned
Żal dupę ściska jak czytam o twojej gehennie!

Zwróć się do Państwowej Inspekcji Handlowej oraz do Powiatowego Rzecznika Konsumentów.

Jak nie chcą po dobroci poprzez arbitraż P.I.H. to wyjedź oficjalnie z roszczeniem o rozwiązanie umowy i zwrot pieniędzy.

Poczytaj ustawę o sprzedaży konsumenckiej. Moim zdaniem korzystniej dla Ciebie nie korzystać z roszczeń z tytułu udzielonej gwarancji, a raczej lepiej skorzystać z roszczeń z tytułu ustawowej "odpowiedzialności sprzedawcy za zgodność towaru z umową" (niefachowo zwana rękojmią). Jestem prawnikiem z wykształcenia i na tyle na ile pamiętam ze studiów i aplikacji to po pierwszej nieudanej naprawie przysługuje Ci roszczenie o rozwiązanie umowy za zwrotem sprzętu i pieniędzy jakie zapłaciłeś.

W wolnej chwili wyszukam Ci odpowiedni przepis.

Nie daj się w*dy*ać!

Nie wahaj się iść z tym do sądu bo z twojego opisu sprawa jest ewidentna.

art. 8 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 r. Nr 141 poz. 1176 ze zm.) stanowi iż:

Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.

4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

Uwaga: podlegasz ochronie konsumenckiej jeżeli nie kupiłeś projektora na firmę. przeczytaj cała ustawę i zwróć uwagę na ustawową definicję "niezgodności towaru z umową" i sposob skorzystania z roszczenia (zawiadomienie sprzedawcy oraz terminy!)

Jeżeli nie kupiłeś na firmę, okoliczności odpowiadają ustawowej definicji "niezgodności", nie przegapiłeś terminu i wyślesz poleconym zawiadomienie z żądaniem odstąpienia od umowy sprzedawcy to wisi Ci on pewnie z 4000-5000 zł!!!!

Jeszcze trochę ze studiów pamiętam he he. Może jeszcze na adwokata pójdę jak mi się podatki znudzą.

PS. Możesz tez wysłać kilka donosów (P.I.H., Pow. Rzecz. Kons., Prokuratura). Może to i brzydkie, ale jeszcze brzydsze jest dymanie klienta. Codziennie czytam w pracy po 2-3 donosy i czasem szkoda mi bezradnych ludzi.

PS2. No i jeszcze brzydsza zagrywka z którą spotkałem się 2 razy: donieść kłamliwie do urzędu skarbowego, że sprzedawca odmówił ci wydania rachunku przy sprzedaży, w sumie jeżeli to nie prawda to sprzedawca się wybroni ale kontrola podatkowa i tak do niego przyjdzie i przetrzepie przy okazji jego "koszty"
 
Ostatnia edycja:

piotrass

New member
warunki gwaracji Panasonic

[quote\]
Uwaga: podlegasz ochronie konsumenckiej jeżeli nie kupiłeś projektora na firmę. przeczytaj cała ustawę i zwróć uwagę na ustawową definicję "niezgodności towaru z umową" i sposob skorzystania z roszczenia (zawiadomienie sprzedawcy oraz terminy!)

Jeżeli nie kupiłeś na firmę, okoliczności odpowiadają ustawowej definicji "niezgodności", nie przegapiłeś terminu i wyślesz poleconym zawiadomienie z żądaniem odstąpienia od umowy sprzedawcy to wisi Ci on pewnie z 4000-5000 zł!!!!
[/quote]

Witam , dzieki za fachowe podejscie do tematu.
Problem polega na tym ze projektor jest zakupiony na firmę i tu chyba juz nie jest tak łatwo. Projektor wykorzystuje czasem na prezentacje w firmie no i w domu do ogladania filmów. Zdaje sie ze wtedy mam dosc ograniczone możliwości reklamacji.
Przeczytałem sobie dokładnie gwarancję. Piszą tu że dopiero po piątej naprawie (czyli tak naprawde przy szóstej reklamacji) jeśli występuje problem to mogą wymienić sprzet na nowy.
Jest tu natomiast coś o "utraconych zyskach" i tego pewnie też warto sie przyczepić . Podliczyłem czas przebywania projektora w serwisach i jest cos ok 4,5 mc i rośnie gdyż nie otrzymałem go jeszcze z ostatniej naprawy i nie wiem kiedy bedzie. Najciekawsze jest to że Panasonic jest przekonany ze poszedł mi na rękę i wymienia element eksploatacyjny. Za pierwszym razem gdy go (lampe) wymieniali przetrzymywali projektor 2,5 mc u siebie w serwisie. Jak dzwonilem srednio co 2 tyg. sprawdzic co sie z nim dzieje uprzejmie informowali ze nie wiedzą kiedy bedzie ale żebym sie dowiadywał za tydzień. Paranoją bylo dla mnie to że lampa na którą czekałem leżała na półce w serwisie ale ta nie była przeznaczona do wymiany gwarancyjnej tylko do zakupu !!!!!!!. Jak starałem sie ich bardziej przycisnąć to od razu mówili że i tak mam szczęście że mi ją wymienią bezpłatnie !!!!! Prawda jest taka ze w okresie gwaranycjnym lampy zgłosiłem im problem ale go zlekceważyli i wymienili jedynie soft w projektorze . No i po 2 mc ( niby juz po gwarancji lampy ) odesłałem i gęsto musiałem sie tłumaczyc żeby nie zapłacic za lampe 1500 zl. Z wymianą paneli LCD tez musiałem sie napocic. Po pierwszym odesłaniu stwierdzili że zbieżność jest jak w każdym innym modelu i wszystko w jak najlepszym porządku. Dopiero jak wysłałem zdjecia wykonane cyfrówką pokazujące duże rozjechanie kolorów to zechcieli sie
tym zainteresować, ale koniec końców zostawili odciśki palców na panelach i przy czarnym ekranie dobrze je widac. Cieżko to nazwać fachową naprawą kiedy o wszystko trzeba sie wykłócić.
Zanim wkrocze na drogę sądową to jeszcze sie z nimi porządnie rozmówie, tylko zbieram argumenty (jakie mam prawa jesli zakupiony jest na firmę i co mogę w takim wypadku wymagać).
 

tomek67

New member
Firma Panasonik zawsze mi się dobrze kojarzyła.
O tych starszych modelach pisano pozytywnie.
Ale jak się poczyta o tych nowych to po prostu załamka.
I czytając opinie w necie to wyglada na to,
że to nie są jednostkowe przypadki,
ale wręcz reguła po kilkuset godzinach pracy.
 

wiatrak

Active member
Bez reklam
A próbowałeś wysłać jakiś "paszkwil" do Panasonic Europe lub Japan?
Czasami takie skargi do centrali na nierzetelność lokalnych przedstawicieli pomagają...
 

pisk

New member
Hmmm, a czy przypadkiem nie jest tak, że gwarancja jest przedłużana automatycznie o czas przebywania urządzenia w naprawie?
 

tomek67

New member
pisk napisał:
Hmmm, a czy przypadkiem nie jest tak, że gwarancja jest przedłużana automatycznie o czas przebywania urządzenia w naprawie?
To już zależy od dobrej woli producenta.
Przekonałem się o tym przy moim samochodzie VW Polo,
przez pierwsze pół roku stał w serwisie ze 2 tygodnie.
VW nie przedłuża gwarancji.
Przez ciekawaść zadzwoniłem do Toyoty,
powiedzieli mi, że "jakby naprawa trwała dłużej np. pół roku
to wtedy może by indywidualnie przedłużyli".
Czyli nawet Toyota tego nie robi.
Tak ogólnie to wiele firm po prostu traktuje nas
jak trzeci świat i robi klientów w balona.
Robią to nawet bardzo renomowane firmy.
 
Ostatnia edycja:

piotrass

New member
pisk napisał:
Hmmm, a czy przypadkiem nie jest tak, że gwarancja jest przedłużana automatycznie o czas przebywania urządzenia w naprawie?
Panasonic przedłuza gwarancje o czas pobytu w serwisie ale co z tego , beda ta lampe wymieniali tak dlugo az skonczy sie gwarancja a problem pozostanie.
 

piotrass

New member
Męki ciąg dalszy

Mija piąty tydzień jak czekam na jakąkolwiek informacje kiedy w końcu otrzymam projektor po piątej naprawie gwarancyjnej ( kolejna wymiana lampy) . Mając troche czasu zagłębiłem sie w warunki gwarancji ( bo tylko z niej mogę korzystać) i jak sie okazuje Panasonic Polska zastrzega sobie termin 28 dni jesli wymagane jest sprowadzenie jakiegoś elementu z zewnątrz, co ciekawe kolejny punkt gwarancji mowi że jeżeli gwarant nie naprawi uszkodzonego elementu w tym terminie to przysługuje klientowi nowy element - czyli dokladnie ten na który czekam tylko ze na to maja jeszcze dodatkowe 21 dni, no istna paranoja. W miedzyczasie wykonałem liczne telefony do serwisu , do centrali Panasonic Polska oraz wysłalem list. Niestety nie raczyli odpisac na list, a w rozmowie telefonicznej wciaż słysze że nie maja informacji kiedy otrzymam sprawny projektor. Pozostaje mi jedynie napisać e-mail do centrali w Japoni lub USA oraz opisać swój problem na jak najwiekszej liczbie forów i uprzedzić jak najwiekszą liczbe osób przed popełnieniem podobnego błędu , to może skłoni firmę Panasonic do negocjacji. Pozdrawiam
 

wojti12

New member
bambolo

a mozesz rozwinac swoja mysl
znaczy jakby kupil jako osoba fizyczna to bez problemu jest zwrot???
na jakiej podstawie?
czy w tym przypadku rozni sie firma od os. fiz?

sam sie nie znam a tez mam ten model i zastanawiam sie co zrobie - bo czytajac amerykanskie fora wiem ze mnie tez to czeka predzej czy pozniej
 
Do góry