Panasonic AX100 zbieżność barw

wiatrak

Active member
Bez reklam
Na wcześniej przez Bambolo przytoczonej podstawie:
"art. 8 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 r. Nr 141 poz. 1176 ze zm.)".

Bez problemu albo z problemami, ale jako konsument masz w takim wypadku według prawa taką możliwośc. Jedyny problem to tego prawa przestrzeganie i egzekwowanie.

Gwarancja tak naprawdę jest dobrą wolą i łaską producenta. Zawsze może se wynaleźć jakiś paragraf 22 i nie uznać reklamacji. A procesowanie się o artykuły konsumpcyjne... Ghrrr... Nawet z pomocą PIH czy PRK.

Nie wiem czy się nie mylę, ktoś biegły w kruczkach musi mnie sprostować, ale konsument musi się zdecydować albo na gwarancję albo na niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową. Jeśli wejdziesz na jedną ścieżkę reklamacji to druga jest zamykana. Tak mi się wydaje.

Firma w tym wypadku różni się od osoby fizycznej. Wspomniana ustawa dotyczy konsumentów, czyli osób fizycznych. Firmom pozostaje jedynie gwarancja albo proces.
 

Bambolo82

Banned
wiatrak napisał:
Na wcześniej przez Bambolo przytoczonej podstawie:
"art. 8 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 r. Nr 141 poz. 1176 ze zm.)".

Bez problemu albo z problemami, ale jako konsument masz w takim wypadku według prawa taką możliwośc. Jedyny problem to tego prawa przestrzeganie i egzekwowanie.

Gwarancja tak naprawdę jest dobrą wolą i łaską producenta. Zawsze może se wynaleźć jakiś paragraf 22 i nie uznać reklamacji. A procesowanie się o artykuły konsumpcyjne... Ghrrr... Nawet z pomocą PIH czy PRK.

Nie wiem czy się nie mylę, ktoś biegły w kruczkach musi mnie sprostować, ale konsument musi się zdecydować albo na gwarancję albo na niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową. Jeśli wejdziesz na jedną ścieżkę reklamacji to druga jest zamykana. Tak mi się wydaje.

Firma w tym wypadku różni się od osoby fizycznej. Wspomniana ustawa dotyczy konsumentów, czyli osób fizycznych. Firmom pozostaje jedynie gwarancja albo proces.
Gwarancja jest dobrowolnie udzielana w chwili zawierania umowy (przez sprzedawcę bądź producenta i oznacza iż jeden z nich zobowiązuje się zorganizować i zapłacić za naprawę) a ochrona konsumencka i roszczenia z tytułu niezgodności towaru z umową przysługują bezwględnie z mocy prawa przeciwko sprzedawcy (zawsze i bezwzględnie sprzedawca nie może się uchylić od tej odpowiedzialności). Jedno od drugiego jest zupełnie niezależne!

Wiatrak masz rację iż ochrona konsumencka obowiązuje tylko w obrocie pomiędzy osobą fizyczną nie prowadzącą działalności gospodarczej (konsument) a przedsiębiorcą (sprzedawcą).

Jeżeli pierwsza naprawa się nie uda a wada jest istotna to konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy oraz roszczenie o zwrot pieniędzy. Inne możliwe roszczenia i zasady są w przepisach które wcześniej Wam w tym wątku przytoczyłem.

Nie zawsze konieczne jest kierowanie roszczeń na drogę sądową. W Media Markcie pomogła mi tylko 2 godzinna awantura. No ale jeśli już trzeba to oczywiście trzeba się sądzić (i znać swoje prawa).
 
Ostatnia edycja:

J32

New member
Bambolo82 napisał:
Jeżeli pierwsza naprawa się nie uda a wada jest istotna to konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy oraz roszczenie o zwrot pieniędzy. Inne możliwe roszczenia i zasady są w przepisach które wcześniej Wam w tym wątku przytoczyłem.

Nie zawsze konieczne jest kierowanie roszczeń na drogę sądową. W Media Markcie pomogła mi tylko 2 godzinna awantura. No ale jeśli już trzeba to oczywiście trzeba się sądzić (i znać swoje prawa).
Przepraszam, że się wtrącę po kilku miesiącach, ale na swoim przykładzie powiem tylko, że czasami ciężko jest udowodnić wadę serwisowi. Zwykle mają oni wymówkę, że parametry trzymają się norm. Jakich norm?, tego się nie mogłem dowiedzieć.
 

wojti12

New member
witam
no i sie zaczelo pomalu u mnie
efekt "flickering" czyli migotanie obrazu
przy zmianie sceny, po sekundzie jak jest nowa scena obraz delikatnie zmiania odcien (tak jak bym regulowal jasnosc)

raz to wystepuje raz nie ale czuje ze rzutnik juz cos zaczyna szwankowac.
mam 450h na liczniku
mam jeszcze 8mcy gwarancji wiec bede go eksploatowal dosc mocno. jak ma cos sie zwalic to lepiej teraz

Piotrasss - jak u Ciebie sytuacja???
 

wojti12

New member
witam,

info glownie dla uzytkownikow AX100

rzutnik na 2 wady

- migotanie obrazu (tzw flickering)
oraz
- wylaczanie sie przy starcie (tzw iris problem)

jako ze jestem bezposrednio zainteresowany sprawa pozglebialem na forach US
i chlopaki tam znalezli rozwiazania na te 2 bolaczki.
oczywiscie zaznaczam ze jedno z rozwiazan jest na wlasna odpowiedzialnosc i lepiej je robic jak juz sie nie ma gwarancji
Chlopaki z Ameryki wszyscy ktorzy to zastosowali , wypowiedziali sie ze to dziala.

Jesli chodzi o Flickering
obraz migocze bo zbyt malo powietrza jest zasysane do wnetrza projektora do chlodzenia. temperatura rosnie (to mozna zaobserwowac w tajnym menu - tam sa paramtery) i to powoduje miganie.
Rozwiazanie - regularne czyszczenie filtra (to nawet zaleca instrukcja).
Instrukcja zaleca tylko odkurzenie filtra ale lepiej go dokladnie wymyc (woda + malo plynu do naczyn), wyplukac i dobrze wysuszyc.
Czesto sie zapomina o taki sprawach eksploatacyjnych :)

- rzecz ktora sie robi na wlasna odpowiedzialnosc to "nasmarowanie" irisa czyli przeslony.
rzutnik sie blokuje przy wlaczeniu. przeslona probuje sie otworzyc i zamknac i znow otworzyc (test) i nie moze wiec rzutnik przechodzi z powrotem do standby. powodem tego jest zgestnialy smar na przeslonie czyli wieksze opory ruchu. smar albo gestnieje sam z siebie albo w polaczeniu z kurzem ktory lata w powietrzu (tego chlopaki dokladnie nie strwierdzili)
Rozwiazanie jest tu :)
http://www.youtube.com/watch?v=6jGwB05_gdk
to juz jest ingerencja w projektor ale jak zobaczycie bardzo delikatna.
zwyky patyczek do uszu + WD40 i rzutnik dziala

na razie mialem Flickering i sobie z tym poradzilem stosujac powyzsze.
Chlopaki z US pisza ze kwesia wylaczania sie samoistnie raczej czeka kazdego bo smar jest fabrycznie zle dobrany. kwestia tylko kiedy?

mam nadzieje ze komus sie to przyda w potrzebie
 

marek301

New member
wojti12 napisał:
...- rzecz ktora sie robi na wlasna odpowiedzialnosc to "nasmarowanie" irisa czyli przeslony...
Radze uwazac bo jak "ciag cieplego powietrza" porwie mini kropelki WD40
"na panelki" to z obrazu może zrobic sie "do du.ielki"!!! :):roll::mrgreen:
 

beamer

Banned
Na twoim miejscu oddałbym tego Panasonic'a. Jest ewidentnie wadliwy (psująca się przysłona i kłopoty z jej nasmarowaniem). Panasonic wypuścił bubel i powinien zwrócić Ci pieniądze.
 
Do góry