Onkyo TX-NR609 - brak dzwięku

Niestety, w spamie nie wylądowała. "Potrzebne" adresy zawsze dodaję do książki.

Nie jest tak, że EIC jako autoryzowany serwis i dystrybutor w tym wypadku Onkyo powinien spełniać ich standardy? Akcją objęty jest też nasz śmieszny kraj, a nieszczęsny EIC wskazywany jest jako "likwidator" usterki, więc powinien stosować się do T&C akcji. Dlaczego konsument musi zaakceptować warunki a serwis "może"? Spróbujcie któregoś nie spełnić, a powiedzą wam że już się nie należy, a oni bez słowa (bo nawet tematu nie podejmowali) zlewają nas na każdym kroku. No i oczywiście łaskę robią, że przyjmą sprzęt do naprawy.

A mówiła "mamusia"... kup Maaranza:fool:
 

blackninja

ninja
Pomagam
VIP
Wiesz tak między nami wina jest struktura i to kto ma ostatnie słowo do gadania. Dla "dziwnej" firmy ważna jest kasa więc jej strata nie wchodzi w grę, dla drugiej i jej serwisu w Polsce, nie mam na myśli tylko Marantza (maja wiele marek), jest ważny klient i nie wchodzą z nim w głupie spory stać ich na to wszak jako dystrybutora.
 

mietka

New member
Mam pytanie do Was czy po za brakiem dźwięku nic na wyświetlaczu się nie zmieniło?mam podobny problem z brakiem dźwięku ale myśle że coś poprzestawiały mi dzieciaki.A mianowicie dts thx da się włączyć to samo z 2 strefą ale na wyświetlaczu nie ma pokazanych głośników ani frontowych ani centralnego ani surround zrestartowałem sprzęt i nic
 
Mój 609 wrócił z :hihi:EIC jeszcze przed świętami. Naprawiony, przesyłka w obie strony za darmo. Klocek został zresetowany do ustawień fabrycznych, więc teraz próba powrotu do własnych preferencji.
Z serwisem po naprawie się nie kontaktowałem, chociaż mam taki zamiar, żeby dowiedzieć się ile kosztowałaby naprawa (to konkretne uszkodzenie), gdybym miała za nią sam zapłacić. Mam nadzieję, że łaskawie coś odpowiedzą w końcu "kilka" już w serwisie było. Chyba, ze ktoś z forumowiczów ma już taką wiedzę, więc proszę o informację.
Jako, że byłem zainteresowany również druga częścią programu naprawczego - Cash Backiem, próbowałem nakłonić :hihi:EIC chociaż do ustosunkowania się do tematu, tym bardziej że miałem już bardzo dobra cenę na 838. Bez skutku niestety.... serwis twierdził, że to nie od nich zależy. Tzw :hihi:"menedżment" czy dział handlowy kładą centralnie laskę na klienta, więc nie uzyskałem żadnych informacji. W tej chwili temat już nieaktualny bo był ograniczony czasowo do 31.12.
 
Również jestem posiadaczem onkyo TX-NR609, ma identyczne objawy jak w Pańskim poście.Piszę w sprawie programu
Customer Service Program:Loss of Audio/Network Connection Customer Care Program. Zalało mi niestety oryginalne opakowanie amplitunera. Gdzie się zgłośić aby otrzymać zamiennik opakowania?
Oczywiście serial się zgadza:). Moje właściwe pytanie brzmi jak zmusić "nasz serwis" do naprawy usterki po terminie gwarancyjnym?
Angielski link do strony z wpisywanym serialem nie działa, niemiecki prawidłowo rozpoznał serial jaki pisałem wcześniej, jednak w rubryce kraj wpisane jest Germany i zupełnie ie mam pomysły jak to obejść.
Proszę pomóż


Dostalem na priv powyzsza wiadomosc, od Kolegi MournDalael? Wie ktos cos, co sie dzieje? Zmiana polityki EIC czy samego Onkyo?

Moja odpowiedz....

Witam
Przede wszystkim przepraszam za pozna odpowiedz. Pracuje za granica, wiec czasem ciezko z czasem, zeby sprawdzic forum. Na dodatek w lutym trafil sie feryjny wyjazd na 2 tygodnie wiec... Mam nadzieje ze Kolega uzyskal juz jakies instrukcje, co zrobic.
Sprawdzilem link, faktycznie po kliknieciu "other countries" odsyla do listy serwisow, co dosyc jest dziwne bo "program" sie jeszcze nie zakonczyl. Nie pozostaje nic innego jak zadzwonic najpierw do serwisu i pogadac, poprosic o numer klienta firmy kurierskiej, bo program gwarantuje darmowa przesylke. Pomimo kontaktu telefonicznego napisac maila, opisac usterke i poprosic o numer klienta firmy, zeby miec wszystko "na papierze".
Co do opakowania... nie ma obowiazku dostarczania sprzetu do serwisu w oryginalnym opakowaniu. Ja akurat mialem i karton i styropiany ze srodka. O opakowaniu zastepczym z EIC nie ma co marzyc, wiec po prostu dobrze zabezpieczyc w mocnym kartonie, zeby sie nie moglo przemieszczac, poza tym sugeruje mocna folie na wierzch, bo moj karton odebralem od kuriera mokry (na szczescie folii bylo na zewnatrz kilka warstw).

Dodatkowo sugeruje lekture: Dla posiadaczy ONKYO - info o naprawie wady I Onkyo TX-NR609 - brak dzwięku
Oba posty zawieraja sporo przydatnych informacji od tych ktorzy mieli juz do czynienia z EIC w tej akurat sprawie.

Zycze powodzenia i czekamy na informacje na forum, co udalo sie zdzialac.
 

jacluc

New member
Problem z ONKYO 609

Warunki akcji serwisowej są jasno opisane na stronie onkyo.com
W przypadku ampli podlegającego opisanej akcji i zweryfikowanego przez EIC na podstawie nr seryjnego wysyłkę do serwisu, naprawę i zwrot do klienta w pełni pokrywa ONKYO & EIC więc nie dawajcie się robić w "karolka". Jeżeli są problemy to zgłaszać do Centrali Onkyo.
Problem może być jeśli sprzęt nie jest z polskiej dystrybucji EIC ale takie przypadki również powinny być rozpatrywane pozytywnie, na pewno przez samo ONKYO bo EIC może je odrzucać.

Witam,
Od kilku lat a dokładnie od października 2011 r. jestem posiadaczem amplitunera ONKYO NR609. Przez te lata amplituner sprawował się bez zarzutów. Dzisiaj po włączeniu okazało się, że ma takie objawy jak opisane w większości postów, czyli brak dźwięku na wyjściach oraz dostępu do sieci (nieaktywna). Sprawdziłem ten amplituner po numerze seryjnym na stronie ONKYO tak jak to napisałeś no i oczywiście kwalifikuję się on do bezpłatnej pogwarancyjnej naprawy. Problem w tym, że amplituner ten kupiłem w firmie z Bydgoszczy, która jest na czarnej liście EIC jako importer sprzętu z zewnątrz. Chciałem zamówić karton i naklejkę sprzętu, ale wybierając automatycznie przenosi mnie na stronę EIC. Oni dzisiaj nie pracują. Ale zapewne w poniedziałek jak do nich zadzwonię, to powiedzą mi, abym załatwił ten problem ze sprzedającym. Dzwoniłem już do sprzedającego, który oczywiście "nie jest w temacie" i oczywiście pali głupa i nie wie o co chodzi, ponieważ pierwszy raz się styka z takim tematem. Mam prośbę, czy mógłbyś mi w jakiś sposób pomóc rozwiązać ten problem, bo napisałeś że ONKYO nie zostawi mnie samego z tym tematem. Może spotkałeś się z takim problemem? Jak to załatwić?Byłbym bardzo wdzięczny, abyś wysłał mi swój numer telefonu na adres jacluc@poczta.onet.pl , może w rozmowie telefonicznej coś byś mi podpowiedział, co mam dalej robić?

Pozdrawiam
 

jacluc

New member
Witaj,
Mam podobny problem z 609. Mam pytanie, czy jest ważne gdzie sprzęt został zakupiony. Ja swój kupiłem w firmie , która jest na czarnej liście serwisu EIC. Czy w takiej sytuacji przyjmą mi sprzęt do naprawy bez pytania, gdzie był on kupowany. Czy do sprzętu trzeba dołączyć fakturę zakupu? Sprawdziłem po numerze seryjnym na podanej stronie i sprzęt nadaje się do naprawy z tymże po wybraniu polski jestem odsyłany do EIC. Jak zrobić żeby mi amplituner przyjęli. Nie będą pytać o sprzedawcę. Proszę o pomoc.
pozdrawiam Jacluc
 
Witaj,
Mam podobny problem z 609. Mam pytanie, czy jest ważne gdzie sprzęt został zakupiony. Ja swój kupiłem w firmie , która jest na czarnej liście serwisu EIC. Czy w takiej sytuacji przyjmą mi sprzęt do naprawy bez pytania, gdzie był on kupowany. Czy do sprzętu trzeba dołączyć fakturę zakupu? Sprawdziłem po numerze seryjnym na podanej stronie i sprzęt nadaje się do naprawy z tymże po wybraniu polski jestem odsyłany do EIC. Jak zrobić żeby mi amplituner przyjęli. Nie będą pytać o sprzedawcę. Proszę o pomoc.
pozdrawiam Jacluc
Dowodu zakupu, ani karty gwarancyjnej dolaczac nie trzeba, tak samo jak nie ma obowiazku dostarczania sprzetu do serwisu w oryginalnym opakowaniu. Zabezpiecz sprzet przed wysylka jak najlepiej jestes w stanie, ewentualnie mozesz przesylke ubezpieczyc, ale to juz na wlasny koszt. Skontaktuj sie z serwisem, powiedz jak wyglada sprawa ze sprawdzeniem numeru seryjnego i popros o numer, ktory podasz dzwoniac do firmy kurierskiej, wtedy przesylka bedzie na koszt EIC. Tematu pochodzenia sprzetu bym za bardzo nie rozwijal, wystarczy ze powiesz im ze pochodzi z polskiej dystrybucji, ale o to nie pytali.
Ja swoj wysylalem, jak dzialal jeszcze link ze strony Onkyo, a serwis sam sie ze mna kontaktowal, ale w szczegoly nie wnikali. Sprzet wyslaem i otrzymalem na ich koszt w ciagu ok 10 dni roboczych od wysylaki, w pelni sprawny. Mam nadzieje, ze nie beda robic trudnosci. Daj znac na forum jak poszlo; dobrze czy zle.
 

dziadek266

New member
W moim 616 jest to samo. Przebywam teraz w Niemczech i sprawdziłem na stronie niemieckiej - jest na liście do naprawy. Dostałem maila z etykietą do wydrukowania UPS.
Jutro wysyłam kurierem na ich koszt i będę czekał na naprawę.
Wysłać mam tylko sam ampli bez osprzętu.
 

quasimodek

Member
Bez reklam
Inny kraj, inne traktowanie klienta. Tam jesteś chlebodawcą a tu natrętem do oskubania...

Wysłane z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej za pomocą Poczty Polskiej
 

dziadek266

New member
W moim 616 jest to samo. Przebywam teraz w Niemczech i sprawdziłem na stronie niemieckiej - jest na liście do naprawy. Dostałem maila z etykietą do wydrukowania UPS.
Jutro wysyłam kurierem na ich koszt i będę czekał na naprawę.
Wysłać mam tylko sam ampli bez osprzętu.

Wczoraj "dojechał" do mnie z serwisu ampli, wszystko działa teraz ok- nie ścina netu i nie ma problemu z dźwiękiem.
Szybko, sprawnie jak to po niemiecku (w poniedziałek wysłałem i w następny poniedziałek sprzęt już u mnie:) )
Mam nadzieję, że to ostatnia awaria i dobre imię o Onkyo wróci.
 

ra9om1ak

New member
Mój ampli, 708, nie znajduje się na liście (kupiony był wcześniej), sprawdzalem po serialu. Brak dzwieku i sieci. Rozumiem, ze mam sie pocalowac w tylek ?
 
Ostatnia edycja:

mostom

New member
Wczoraj "dojechał" do mnie z serwisu ampli, wszystko działa teraz ok- nie ścina netu i nie ma problemu z dźwiękiem.
Szybko, sprawnie jak to po niemiecku (w poniedziałek wysłałem i w następny poniedziałek sprzęt już u mnie:) )
Mam nadzieję, że to ostatnia awaria i dobre imię o Onkyo wróci.

Mój Onkyo TX-NR609 zakupiony w 2011 właśnie dzisiaj przestał przesyłać dźwięk i siadła sieć. Po paru zabiegach nagle dźwięk wrócił. Potem znowu zniknął. W tej chwili wszystko wróciło do normy, ale już wcześniej sporadycznie też gubił sieć i dźwięk - były to chwilowe problemy - wystarczyło wyłączyć i włączyć ampli. Dziś musiałem się mocniej namęczyć. I tu moje pytanie. Jeżeli problem pojawia się od czasu do czasu to też oddać go do serwisu - mój ampli jest na liście do naprawy - sprawdzałem po sn. Nie wiem czy jeżeli ampli dotrze do nich sprawny to też wymienią te wadliwe elementy, czy nie stwierdzą, że wszystko działa i odeślą bez żadnej ingerencji? Widać, że problem powoli rozwija się jak u innych.
Czy lepiej poczekać aż całkowicie padnie - ktoś ma jakieś doświadczenia w tej kwestii? Tylko żeby potem nie okazało się że odwołają akcję i zostanę z ręką w nocniku.
 

quasimodek

Member
Bez reklam
Zadzwoń do EIC i zapytaj.
Ale skoro widnieje na liście zarażonych wadą fabryczną to po trafieniu do serwisu z opisem tego co mu dolega powinien mieć wymienione części wg instrukcji serwisowej.
Akcja trwa do końca 2018 roku także czas jest :)
Odwołać wcześniej? Strzał w kolano i zamach na dobre imię firmy. Raczej się tego nie podejmą ze względów wizerunkowych. Aczkolwiek EIC w tej kwestii wizerunek Onkyo ma chyba w głębokim poważaniu...
 

mostom

New member
Dziś znowu siadł dźwięk - wiec definitywnie jedzie do serwisu. Ciezko tak z ampli korzystać. Wczoraj wyslalem do nich maila, ale nie raczyli odpowiedziec. Musze do nich jednak zadzwonic - ciekawe czy cos sie zmienilo na lepsze w kwestii oplaty za kuriera do serwisu.

Wysłane z mojego GT-I8190N za pomocą Tapatalk 2

Edit.
Jednak odpowiedzili mi na maila:
"Proszę dostarczyć urządzenie do serwisu EIC osobiście lub za pośrednictwem firmy kurierskiej ( koszt ponosi właściciel) w opakowaniu zabezpieczającym, dołączając adres zwrotny, nr tel. kontakt. i opis usterki. Wszelkie decyzje podejmowane są po sprawdzeniu urządzenia."
Czyli co do opłaty za kuriera - nic się w tej kwestii nie zmieniło.
Teraz musz jakś w miarę tani firmę kurierska znaleźć.
 
Ostatnia edycja:

vintage1981

New member
Witam panowie i panie.

U mnie niestety rownież padł Onkyo 609.
Dzięki Wam i temu tematowi udała się z naprawa.
Po sprawdzeniu numeru seryjnego okazało się ze podlega naprawie .
Zadzwoniłem do EIC , osoba z która rozmawiałem chciała mnie zbyć lecz po poinformowaniu ze wszystko sprawdziłem na stronie i ze należy mi się naprawa z wielkim fochem w głosie usłyszałem : niech pan wyśle i zobaczymy.
Koszt paczki wysyłając do nich , przez ups wyniosło mnie ok 54zl. Myśle sobie pal licho jak mi naprawia to i tak dobra cena za naprawę . Dziś po ok 3 tyg amplituner wrócił do mnie inwazyjności śmiga jak należy .
 

kowaltom99

New member
Odgrzewam kotleta - ale na pewno się przyda innym posiadaczom ONKYO

Mam TX-NR515 od 2013 roku.
W moim ampli również pojawiły się problemy opisane w tym topicu - znikało mi połączenie z LAN i nie chciały się włączyć przekaźniki głośników. Sprawdziłem na stronie ONKYO numer seryjny i bingo - mój ampli przeznaczony do akcji serwisowej.
Wysłałem mail do EIC i następnego dnia dostałem odpowiedź, żeby wysłać ampli do nich na ICH koszt - podali swój nr klienta w "Siódemce".
Amplituner wysłany w połowie Września, po 3 tyg wrócił do mnie (również na ich koszt) naprawiony - z wymienianą płytą HDMI. Przez szczeliny w obudowie widać naklejkę na procesorze "New" - czego wcześniej nie było.

Żeby nie było - nie jestem pracownikiem EIC :).
Co więcej mój ampli nie był kupowany u nich (kupiłem w UK) - nie ma to znaczenia, ważny jest tylko numer seryjny.
Piszę tego posta, żeby potwierdzić, że akcja serwisowa ONKYO działa prawidłowo (przynajmniej tak było w moim przypadku)

Pozdrawiam
Tomek
 

marecki3

New member
Niestety, realizacja przez EIC to loteria.
Ja mam TX-NR509, który kwalifikuje się do tej akcji serwisowej, ale nie pochodzi z polskiej dystrybucji. Sam nie wiem z jakiej, kupiony w polskim sklepie internetowym.
Odpowiedź od EIC:
"Amplituner nie pochodzi z dystrybucji firmy EIC. Naprawy takich urządzeń powinny być dokonywane tylko w kraju w którym dokonano zakupu sprzętu dla danego dystrybutora. "
Będę próbował w serwisie niemieckim, zobaczymy co to da. Czekam na odpowiedź od nich.
 
Do góry