Onkyo TX-NR609 - brak dzwięku

marecki3

New member
Dostałem info od Onkyo:
"basically Onkyo offers support and repair in the country you originally bought the unit. In case of the Customer Care Program the Onkyo distributor can reject the repair once he didn't import it.
Your local distributor is:

E.I.C. Electronic International Commerce
ul. Luki Wielkie 3/5
02-434 Warszawa
Tel: +48-22-594 83 83
Fax: +48-22-594 83 84
eic@eic.com.pl

Alternative you can sent the unit to Germany by your own risk and cost. We can repair and sent it back at our cost.
If you agree sent the receiver to:

ONKYO Service Center - HIFI-Service Kruse
Custumer Service Program
Fraunhofer Str. 11
82152 Planegg – Martinsried
Germany

Tel.: +49 (0)89-899 498 30
Fax.: +49 (0)89-899 498 32
E-Mail: info@hifi-service-kruse.de

For non EU resident: Please note you have to declare the unit at the custom by yourself. Make sure that all required documents and forms are filled out and attached by the box. Please ask your custom what documents will needed to send the unit to Europe for repair.
"
Jedyna opcja załatwienia tego to wysyłka na własny koszt do Niemiec.
Dzisiaj wysyłam :)
 

smigacz83

New member
Cześć,
Mam ten sam problem co koledzy z NR717. EIC odmawia naprawy, napisałem maila w tej sprawie do Onkyo. Amlituner kupiony przez iBood. Zobaczymy co odpiszą. Dajcie proszę znać jak poszło w Niemczech, może jest to jakiś pomysł.

PS Stosunek EIC to klienta to wczesne średniowiecze. Strasznie nieprzyjemna rozmowa i burackie zachowanie. Jestem w szoku że Onkyo nie zmienia dystrybutora.

PS 2 Drugi telefon, dużo sympatyczniejszy człowiek który nawet się przedstawił problem w tym że nadal odmawiają naprawy.
 
Ostatnia edycja:

kowaltom99

New member
Cześć,
Mam ten sam problem co koledzy z NR717. EIC odmawia naprawy, napisałem maila w tej sprawie do Onkyo. Amlituner kupiony przez iBood. Zobaczymy co odpiszą. Dajcie proszę znać jak poszło w Niemczech, może jest to jakiś pomysł.

PS Stosunek EIC to klienta to wczesne średniowiecze. Strasznie nieprzyjemna rozmowa i burackie zachowanie. Jestem w szoku że Onkyo nie zmienia dystrybutora.

PS 2 Drugi telefon, dużo sympatyczniejszy człowiek który nawet się przedstawił problem w tym że nadal odmawiają naprawy.


Jak pisałem powyżej - w moim przypadku poszło gładko.
Ja w mailu do nich nie podałem żadnych danych, gdzie sprzęt był kupowany.
Podałem tylko nr seryjny.
Wysłałem sprzęt w oryginalnym pudełku, ale bez żadnych papierów (bez paragonu, instrukcji itp)
Może miałem szczęście, że mnie nie odesłali do dystrybutora w UK.


PS - po naprawie amplituner wrócił z plombą gwarancyjną EIC - wnioskuję więc, że przyjęli mnie do "rodziny" :)
 

marecki3

New member
Mój jest aktualnie w Niemczech w trakcie naprawy, czekam aż mi go odeślą.
Mam też dobrą wiadomość dla wszystkich, którzy mają tą naprawę przed sobą.
Jest sposób na darmową wysyłkę do Niemiec. Niestety ja się za bardzo pospieszyłem i wysłałem samodzielnie na własny koszt.
Wystarczy wypełnić formularz zwrotu przeznaczony dla Niemiec.
Jest tam oczywiście na sztywno ustawione GERMANY, ale w niczym to nie przeszkadza.
Pole adresu ma dwa wiersze. Wpisałem normalny adres i w drugim polu dopisałem POLAND. Zrobiłem to tak dla picu. Po jakimś tygodniu przyjechał kurier i przywiózł mi pudełko razem z etykietą do wysyłki.
Tak więc można olać EIC i wysłać od razu do Niemiec ze free.

P.S. Ja również nie podawałem im daty ani miejsca zakupu, tylko numer seryjny. Po numerze mogą rozpoznać z jakiej dystrybucji pochodzi towar.
 

martinoo1974

New member
Powinien być założony temat: EIC podejście i traktowanie klienta.
To jest jeden z powodów dla których nie kupuje sprzętu w kraju.

Też miałem 646 z problemem dźwiękiem. Sprzęt wysłałem do Niemiec koszt 64 PLN zwrot z Niemiec na kartę 15,80Euro za transport. Wymiana na nowy czas operacji mniej niz 14 dni.
Jak czytam że EIC każe sobie jeszcze za własna kasę słać sprzęt do naprawy gwarancyjnej... ehhh
 

marecki3

New member
Mój amplituner już wrócił po naprawie z Niemiec. Wymieniony cały moduł HDMI.
W poniedziałek paczka dotarła do serwisu. W piątek została wysłana po naprawie. Wczoraj dotarła do mnie.
Wszystko działa tak jak powinno.
 

Le0n

New member
Witam serdecznie,
Kilka dni temu ten sam problem (Ethernet, brak dźwięku, brak ikon głośników) w moim TX-NR3007.
Z rozmowy telefonicznej z serwisantem EIC dowiedziałem się, po podaniu nr seryjnego że sprzęt mam wysłać na swój koszt w celu zdiagnozowania czy podlega pogwarancyjnej naprawie.
 

grinder666

New member
Onkyo TX-Nr509

Witam
Posiadam Onkyo TX-Nr509, chyba z typową usterką, mianowicie, gdy włączam pierwszy raz to dźwięku nie ma, ikonek głośników też nie ma. Po ok 15 minutach wyłączam go i włączam ponownie i dźwięk się pojawia i gra normalnie. wszystko działa. Sprzęt pochodzi z Niemiec, nie mam dowodu zakupu ani gwarancji. Przeczytałem całego tego posta i wysłałem maila do EIC podając nr seryjny i opis co się dzieje. Dostałem odpowiedź że sprzęt pochodzi z Niemieckiej dystrybucji i tam powinien być naprawiany. Wysłałem wiadomość przez stronę do Niemiec w poniedziałek 5.11, na razie nie ma żadnego odzewu, czy czekać jeszcze czy może macie jakieś inne sugestie co zrobić.

Pozdrawiam
Marek
 

marecki3

New member
Możesz jeszcze poczekać na odpowiedź ale najlepiej od razu zgłoś to do naprawy przez formularz dla Niemiec.
Procedurę opisałem w kom. z 26-10-2016, 08:16
 

kowaltom99

New member
Witam
Posiadam Onkyo TX-Nr509, chyba z typową usterką, mianowicie, gdy włączam pierwszy raz to dźwięku nie ma, ikonek głośników też nie ma. Po ok 15 minutach wyłączam go i włączam ponownie i dźwięk się pojawia i gra normalnie. wszystko działa. Sprzęt pochodzi z Niemiec, nie mam dowodu zakupu ani gwarancji. Przeczytałem całego tego posta i wysłałem maila do EIC podając nr seryjny i opis co się dzieje. Dostałem odpowiedź że sprzęt pochodzi z Niemieckiej dystrybucji i tam powinien być naprawiany. Wysłałem wiadomość przez stronę do Niemiec w poniedziałek 5.11, na razie nie ma żadnego odzewu, czy czekać jeszcze czy może macie jakieś inne sugestie co zrobić.

Pozdrawiam
Marek

Serwis ONKYO EU realizuje firma w Niemczech
Hifi-Service-Kruse Startseite
Ja własnie pomogłem koledze z jego amplitunerem Onkyo. EIC odmówiło naprawy - bo sprzęt był kupiony w Niemczech.
Wysłaliśmy go do Niemiec do tej firmy 3 tyg temu i w Piątek amplituner wrócił naprawiony.
Koszt wysyłki ok 50PLN.
Skontaktuj się lepiej bezpośrednio z tym serwisem.
 
Ostatnia edycja:

pm1980

New member
Dla osób, które nie chcą samodzielnie naprawiać amplitunera opisuję co zrobiłem do tej pory:
problem z amplitunerem HT-R758, kupionym na polskim iBOODzie:
1. napisałem mail do polskiego Serwis EIC, uzyskałem odpowiedź:
"Amplituner nie pochodzi z dystrybucji firmy EIC. Naprawy takich urządzeń powinny być dokonywane tylko w kraju, w którym dokonano zakupu sprzętu dla danego dystrybutora."
2. wypełniłem formularz w dniu 27.12.2016:
repair.onkyousa.com/eu/003_2012_eu.php?country=DEU&lang=en_GB

po wpisaniu numeru seryjnego pojawiło się potwierdzenie, że ampli kwalifikuje się do programu "Customer Care Program", wypełniłem formularz zaznaczając, że chcę pudło oraz naklejkę (miałem możliwość alternatywnie uzyskania rabatu na nowy ampli, ale nie skorzystałem), w polu adresu2 wpisałem POLAND, gdyż GERMANY było nie do zmiany.
3. 04.01.2017 kurier przywiózł mi pudło z zawartością: naklejka kurierska oraz wyprofilowane poduszki pod ampli + worek foliowy + instrukcja jak to im odesłać. Tego samego dnia podrzuciłem paczkę do parcel shopu UPS (za pomocą UPS serwis niemiecki przekazał mi paczkę)
4. aktualny status kuriera: Frankfurt, Germany 09.01.2017 7:53 W doręczeniu
Trzymam teraz za nich kciuki, żebym szybko dostał zwrot naprawionego ampli.
 

pm1980

New member
aktualizacja:
5. otrzymałem dzisiaj mail:
"Dear Onkyo customer,
your shipment has arrived at our repair centre.
This is an automatic generated message. Please do not answer.
Thank you,
Onkyo
c/o LetMeRepair Rhein-Main GmbH"
 

pm1980

New member
aktualizacja:
6. otrzymałem dzisiaj mail:
Dear Onkyo customer,
Your service order is finished and passed to our logistic forwarder.
Shipment will be done by UPS (ups.com), tracking no: 1ZR5745XXXXXXXXXX.
This email was generated automatically. Please do not response.
Kind regards
Onkyo
c/o LetMeRepair Rhein-Main GmbH
 

pm1980

New member
aktualizacja:
7. kurier dostarczył do mnie naprawiony ampli
Podłączony i działa jak za dobrych czasów :)

Mam nadzieję, że komuś przysłuży się ten mój opis. Przepraszam za rozwalenie wątku na kilka wpisów, ale niestety nie można edytować swojej wiadomości po jakimś czasie.
 

DrWredman

Active member
aktualizacja:
7. kurier dostarczył do mnie naprawiony ampli
Podłączony i działa jak za dobrych czasów :)

Mam nadzieję, że komuś przysłuży się ten mój opis. Przepraszam za rozwalenie wątku na kilka wpisów, ale niestety nie można edytować swojej wiadomości po jakimś czasie.

Pewne słowa cisną mi się na usta, ale nie chce dostać banana.
Mój ampli zawiozłem do serwisu 3.01.2017 osobiście i nadal czekam na naprawę. :(
 

ernet

Active member
Bez reklam
aktualizacja:
7. kurier dostarczył do mnie naprawiony ampli
Podłączony i działa jak za dobrych czasów :)

Mam nadzieję, że komuś przysłuży się ten mój opis. Przepraszam za rozwalenie wątku na kilka wpisów, ale niestety nie można edytować swojej wiadomości po jakimś czasie.

Na pewno Twój opis się przyda. Jakie dokumenty trzeba załączyć do formularza ? Kopie dowodu zakupu ( faktura/paragon ) ? Opis usterki ? Mozna w języku angielskim ?
 

pm1980

New member
Nic nie trzeba załączać, wypełniając formularz na stronie którą podałem wpisuje się numer seryjny i jeśli system potwierdza, że jest on podpięty pod program rozszerzonej gwarancji to to wystarczy do dalszego procesu naprawy. Osobiście trochę się zmartwiłem po tym jak już paczkę wysłałem, że zapomniałem do środka pudła wsadzić jakiejkolwiek informacji na kartce, ale wszystko odbyło się bez problemów. Widocznie numer seryjny naklejony na amplitunerze jest kluczem do sukcesu.
P.S.
jeśli chodzi o opis usterki to w formularzu www jest do wyboru co nie działa, ja wybrałem zgodnie z moim stanem faktycznym:
- Loss of sound experienced on all channels
- Network settings in Setup Menu is grayed out (unselectable)
Aha, dodatkowo serwis wgrał nowy soft, wcześniej nie mogłem uruchomić spotify itp. teraz wszystko śmiga jak należy. Taka miła niespodzianka :)
Powodzenia!
 
Ostatnia edycja:

budzik2k

New member
Dzięki pm1980 !

Podziękowania za opis i procdurę - zadziałało.

Moja sytuacja była prawie identyczna - jedyna różnica to że mój tuner to NR509 .
Na poczatku EIC napisło,że tuner nie jest z ich dystrybucji (choć kupiony był wiele lat temu w polskim sklepie - o ile pamiętam mediaexpres24, czy jakoś tak).
Potem zgodnie z opisem kolegi pm1980 wypełniłem formularz na podanej stronie - pudełko miałem swoje, zaznaczyłem jedynie że chcę samą "naklejkę" -> następnego dnia przesłali mi mailem plik pdf który trzeba było wydrukować, "naklejkę" nakleić na pudełko i całość zawiozłem do punktu odbioru kuriera UPS. Wszystko opłacone - nic tylko śledzić potem przesyłke.
Też nie dodawałem do pudła żadnego opisu usterek - przesyłka oznaczona jest numerem zgłoszenia serisowego i to im wystarczy.
Po 5 dniach wysłali już naprawiony tuner (też na swój koszt) - i juz pięknie gra...
 
Do góry