Odnośnie Thomson WB842S

Kormoran3

New member
Już spieszę z wiadomościami !!!. Szczególnie chyba czeka na nie Thomson100
Dzisiaj (21.04.06 r.) tzn. po ponad miesiącu od zgłoszenia (17.03.06 r.) dotarł serwis po uprzednim wcześniejszym umówieniu się na konkretną godzinę. Przyjechał gość któremu zgłaszałem reklamację.
Otóż na wstepie wymienił subwoofer - odrazu nawet go nie sprawdzał !!! Z rozmowy z nim okazuje się, że są to zalecenia producenta "Thomsona" - który wymienia je na nowe po zgłoszeniu oczywiście . Z zewnątrz organoleptycznie jest dokładnie taki sam, nawet te same oznaczenia - podobno ma troszkę odmiennie wyprofilowaną wewnetrzną komorę.

Dobra teraz czas na zasadniczą sprawę mianowicie usunięcie dziwnych dźwięków (plastykowego brzęczenia przy niskich tonach w okolicach suba) w czasie gdy włączony jest subwoofer - nawet juz w przypadku włączenia go na poziomie średnim. Podstawowa sprawa to zlokalizowanie miejsca z którego są "generowane" brzęczenia - zaznaczam przy tym, że wymiana subwofera wcale nie zmieniła reklamowanej przezemnie usterki. Dopiero kolejne czynności serwisanta doprowadziły do całkowitego usunięcia wspomnianego brzeczenia. Jeśli chodzi o mój przypadek sprawa polegała na podklejeniu "kosza" z tworzywa sztucznego do którego sa mocowane na zatrzaski płytki (a płytek drukowanych jest 2 szt.)- przyczyną był swego rodzaju luz pomiędzy płytkami a mocowaniem ich do "kosza". W wyniku przenoszenia sie drgań powietrza od pracującego suba płytki wraz z zamontowanymi elementami elektronicznymi poprostu drgają i na wskutek luzu brzączą. :) ot co !!! Podklejenie (zlikwidowanie luzu) zostało wykonane z taśmy z cienką warstwą filcu (sokojnie można ją w każdej chwili odlepić). Po każdej czynności podklejenia TV włączaliśmy na MTV na maxa prawie i lokalizowaliśmy gdzie jeszcze brzęczy oraz poprawki podklejenia. Mam obiecane u serwisana wymianę ich na dopasowaną cienką gąbkę oraz dodaktowe zabezpieczenie całego kosza wraz z łożem, na którym są umocowane płytki- tak na wszelki wypadek.

Reasumując:
  1. subwoofer wymieniony (do końca nie wiem dlaczego?);
  2. zgłaszana usterka usunięta do końca - 0 słownie zero brzęczenia;
  3. jestem bardzo zadowalony z serwisu pomimo dość długiego czekania (no ale Sub z Francji ściągany i okres świąteczny po drodze);
  4. gdyby nie okres gwarancji (oczywiście przedłużony o dokładnie miesiąc czasu) spokojnie zrobiłbym to sam, oczywiście mając już doświadczenie, które zdobyłem podczas wizyty serwisu. Ale przecież od czego jest serwis i nasze prawo do korzystania z gwarancji. :mrgreen:
Jeśli macie jakieś pytania chętnie odpowiem.:D
Pozdrawiam
 

thomson100

New member
Kormoran3 napisał:
Już spieszę z wiadomościami !!!. Szczególnie chyba czeka na nie Thomson100
Dzisiaj (21.04.06 r.) tzn. po ponad miesiącu od zgłoszenia (17.03.06 r.) dotarł serwis po uprzednim wcześniejszym umówieniu się na konkretną godzinę. Przyjechał gość któremu zgłaszałem reklamację.
Otóż na wstepie wymienił subwoofer - odrazu nawet go nie sprawdzał !!! Z rozmowy z nim okazuje się, że są to zalecenia producenta "Thomsona" - który wymienia je na nowe po zgłoszeniu oczywiście . Z zewnątrz organoleptycznie jest dokładnie taki sam, nawet te same oznaczenia - podobno ma troszkę odmiennie wyprofilowaną wewnetrzną komorę.

Dobra teraz czas na zasadniczą sprawę mianowicie usunięcie dziwnych dźwięków (plastykowego brzęczenia przy niskich tonach w okolicach suba) w czasie gdy włączony jest subwoofer - nawet juz w przypadku włączenia go na poziomie średnim. Podstawowa sprawa to zlokalizowanie miejsca z którego są "generowane" brzęczenia - zaznaczam przy tym, że wymiana subwofera wcale nie zmieniła reklamowanej przezemnie usterki. Dopiero kolejne czynności serwisanta doprowadziły do całkowitego usunięcia wspomnianego brzeczenia. Jeśli chodzi o mój przypadek sprawa polegała na podklejeniu "kosza" z tworzywa sztucznego do którego sa mocowane na zatrzaski płytki (a płytek drukowanych jest 2 szt.)- przyczyną był swego rodzaju luz pomiędzy płytkami a mocowaniem ich do "kosza". W wyniku przenoszenia sie drgań powietrza od pracującego suba płytki wraz z zamontowanymi elementami elektronicznymi poprostu drgają i na wskutek luzu brzączą. :) ot co !!! Podklejenie (zlikwidowanie luzu) zostało wykonane z taśmy z cienką warstwą filcu (sokojnie można ją w każdej chwili odlepić). Po każdej czynności podklejenia TV włączaliśmy na MTV na maxa prawie i lokalizowaliśmy gdzie jeszcze brzęczy oraz poprawki podklejenia. Mam obiecane u serwisana wymianę ich na dopasowaną cienką gąbkę oraz dodaktowe zabezpieczenie całego kosza wraz z łożem, na którym są umocowane płytki- tak na wszelki wypadek.

Reasumując:
  1. subwoofer wymieniony (do końca nie wiem dlaczego?);
  2. zgłaszana usterka usunięta do końca - 0 słownie zero brzęczenia;
  3. jestem bardzo zadowalony z serwisu pomimo dość długiego czekania (no ale Sub z Francji ściągany i okres świąteczny po drodze);
  4. gdyby nie okres gwarancji (oczywiście przedłużony o dokładnie miesiąc czasu) spokojnie zrobiłbym to sam, oczywiście mając już doświadczenie, które zdobyłem podczas wizyty serwisu. Ale przecież od czego jest serwis i nasze prawo do korzystania z gwarancji. :mrgreen:
Jeśli macie jakieś pytania chętnie odpowiem.:D
Pozdrawiam

W którym serwisie to robiłeś, na Śląsku dzwoniłem do 3 serwisow i żaden nie chce mi nic wymieniac a co dopiero mowic o podklejaniu.
 

Kormoran3

New member
Ze względu na miejsce zamieszkania zgłaszałem do serwisu w Gdyni, tak jak wsppomniałem producent zaleca wymiane subwoofera. Szczerze mówiąc z podklejaniem jest trochę zabawy (podlejanie i sprawdzania u mnie 3 razy w taki sposób postępował serwisant no i aż do osięgniętego skutku).
Thomson100 może "niewłaściwie" postępujesz dzwoniąc do serwisu aby wymienili ci subwoofer? Dlaczego masz im nakazywać wymianę, zgłoś poprostu fakt niewłaściwej pracy subwoofera (np. że trzeszczy, gdzieś ociera, jakies podejrzane trzaski, nie można słuchać na średnim poziomie głośności bo coś tam coś tam. itp.). Moim zdaniem serwis musi przyjąć zgłoszenie. Jesli będziesz miał problem z serwisem to polecam skontaktować sie z Miejskim Rzecznikiem Konsumenta w twoim mieście (napewno jest taka instytucja).

Pozdrawiam i życze powodzenia.
 

Kormoran3

New member
Dodam tylko, że do zadań Miejskiego Rzecznika Konsumentów należy w szczególności:
  1. zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,
  2. wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów,
  3. składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów
  4. współdziałanie z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz organizacjami, do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów.
Pozdrawiam
 

thomson100

New member
Kormoran3 napisał:
Ze względu na miejsce zamieszkania zgłaszałem do serwisu w Gdyni, tak jak wsppomniałem producent zaleca wymiane subwoofera. Szczerze mówiąc z podklejaniem jest trochę zabawy (podlejanie i sprawdzania u mnie 3 razy w taki sposób postępował serwisant no i aż do osięgniętego skutku).
Thomson100 może "niewłaściwie" postępujesz dzwoniąc do serwisu aby wymienili ci subwoofer? Dlaczego masz im nakazywać wymianę, zgłoś poprostu fakt niewłaściwej pracy subwoofera (np. że trzeszczy, gdzieś ociera, jakies podejrzane trzaski, nie można słuchać na średnim poziomie głośności bo coś tam coś tam. itp.). Moim zdaniem serwis musi przyjąć zgłoszenie. Jesli będziesz miał problem z serwisem to polecam skontaktować sie z Miejskim Rzecznikiem Konsumenta w twoim mieście (napewno jest taka instytucja).

Pozdrawiam i życze powodzenia.

Kormoran3 dzięki za info, w czwartek przyjeżdza serwisant zobaczymy co zrobi,
pozdrawiam
 

Tomik

New member
thomson100 napisał:
Kormoran3 dzięki za info, w czwartek przyjeżdza serwisant zobaczymy co zrobi,
pozdrawiam
thomson100 - jaki jest efekt wizyty sewisu i który serwis ze Śląska ściągałes ?:eek:k:
Pozdro
 

thomson100

New member
Kormoran3 napisał:
Qrka ! no właśnie thomson co jest z twoim Tv. Jak zachował się serwis ?

Witam,

był serwis , facet nawet nie właczył TV tylko spisał zamówienie na nowy subwoofer i czekam aż z Francji przyjedzie , z opisów wiem że wymiana subwoofera niewiele daje ale jak dają nowy na gwarancji to czemu nie zamienic.
Dam znac po wymianie.
 

Kormoran3

New member
Witam !
Pisałem o tym już wcześniej, firma Thomson zaleca serwisom wymianę subwofera na nowy, okazją do wymiany jest każde zgłoszenie w czasie gwarancji - informacje te przekazał mi właśnie serwisant - nie każdy serwis bierze sobie to za punkt honoru. Jak ja zgłaszałem do serwisu swoje zastrzeżenia to serwisant automatycznie zamówił subwoofer (w czasie rozmowy telefonicznej). Po otrzymaniu przez serwis zamówionego subwoofera (tak, tak ściągają je z Francji) i ustaleniu terminu wizyty najpierw wymienił subwoofer następnie zajął się poszukiwaniem usterek zgłaszanych przez mnie (o czym pisałem wczesniej).:mrgreen:

Życzę powodzenia
Pozdrawiam
 

thomson100

New member
Kormoran3 napisał:
Witam !
Pisałem o tym już wcześniej, firma Thomson zaleca serwisom wymianę subwofera na nowy, okazją do wymiany jest każde zgłoszenie w czasie gwarancji - informacje te przekazał mi właśnie serwisant - nie każdy serwis bierze sobie to za punkt honoru. Jak ja zgłaszałem do serwisu swoje zastrzeżenia to serwisant automatycznie zamówił subwoofer (w czasie rozmowy telefonicznej). Po otrzymaniu przez serwis zamówionego subwoofera (tak, tak ściągają je z Francji) i ustaleniu terminu wizyty najpierw wymienił subwoofer następnie zajął się poszukiwaniem usterek zgłaszanych przez mnie (o czym pisałem wczesniej).:mrgreen:

Życzę powodzenia
Pozdrawiam


No i w końcu przyjechali z serwisu z nowym subwooferem. Po zamontowaniu okazało sie, że gorzej gra ( harczy) niż ten stary więc z powrotem założyli stary subwoofer i popodklejali trochę i na razie jest OK , zobaczymy na jak długo.
 

cete

New member
Witam kolegów.Prawdopodobnie u mnie był ten sam technik z Gdyni bo tylko on pracował w terenie.Oczywiście był do innego modelu.Ostatnio dowiedziałem się że zwolnił się z tej firmy,po 9 latach pracy z Thomsonami,szkoda...
 

arsenal

Moderator
VIP
Nie dziwię się, że są problemy z tym pseudosubwooferem. Dlacego pseudo? Bo nie widzę gorszego miejsca dla głośnika niskotonowego niż plastykowa obudowa budżetowego telewizora. To nie może się udać.
 

thomson100

New member
arsenal napisał:
Nie dziwię się, że są problemy z tym pseudosubwooferem. Dlacego pseudo? Bo nie widzę gorszego miejsca dla głośnika niskotonowego niż plastykowa obudowa budżetowego telewizora. To nie może się udać.

Nie wiem czy taki budżetowy TV rok temu kosztował 9900pln.
 

Masta_J

Active member
Bez reklam

arsenal

Moderator
VIP
Cena jest budżetowa teraz a rok temu ten tv też nie kosztował majątku. Nigdy nie darzyłem tej firmy zbytnim zaufaniem co do jakości. Może jestem uprzedzony do francuskich aut i telewizorów, może. Na temat Dźwięku w Thomsonach powiem tylko jedno zdanie. Jest i tyle.
 

thomson100

New member
arsenal napisał:
Cena jest budżetowa teraz a rok temu ten tv też nie kosztował majątku. Nigdy nie darzyłem tej firmy zbytnim zaufaniem co do jakości. Może jestem uprzedzony do francuskich aut i telewizorów, może. Na temat Dźwięku w Thomsonach powiem tylko jedno zdanie. Jest i tyle.

Jak na telewizor CRT to majątek.
 

Piotr_the

New member
dla mnie thomsony to były najlepsz TV bardzo wytrzymałe super kontrast kolor czarny to czarny a biały to biały doskonała ostrość mało pompowały w porównaniu do konkuręcji gdy Thomson wszyskie parametry miał ustwione fabrycznie na 50% to inne TV musiały mieć na dużo ponad a nawet niektóre kontrast na 90-100%, żeby podobnie świecić szkoda tylko że crt praktycznie umarło;)
 

Masta_J

Active member
Bez reklam
pytanie :)

arsenal napisał:
Cena jest budżetowa teraz a rok temu ten tv też nie kosztował majątku. Nigdy nie darzyłem tej firmy zbytnim zaufaniem co do jakości. Może jestem uprzedzony do francuskich aut i telewizorów, może. Na temat Dźwięku w Thomsonach powiem tylko jedno zdanie. Jest i tyle.

No to teraz pozostaje tylko pytanie jaka to jest dla Ciebie cena budżetowa, bo tu chyba jest różnica.
Ten Tomek to jeden z najdroższych TV CRT do niedawna - czy to jest cena budżetowa?
Ten Tomek rok temu w cenie ponad 5000 zł (już nie mówię, że 7K bo nie wiem z jak odległego czasu jest cena 6999) to były ogromne pieniądze - czy to jest cena budżetowa?
Dla mnie ceną nawet średnio budżetową to jest dopiero cena około powiedzmy 1600 zł za 32" Tomka model jakiś tam WM400 czy coś takiego.
Tego sprzętu akurat jakość bardzo dobra, faktycznie niefortunnie zupełnie umieszczony subwoofer ale po odpowiednim zachęceniu serwisu do pracy on na prawdę zaczyna Grać przez duże G :)
I Gra najlepiej wśród TV CRT równocześnie z nim dostępnych oczywiście pod względem dźwięku.
O czymś takim nie można tylko powiedzieć, że jest; dźwięk co najmniej JEST ale i to za mało powiedziane jak się posłucha.
 
Do góry