Nowe kamery Panasonic'a HDC-SD700, Tm700, HS700

Aptos

New member
Jeszcze jedno pytanie. Analizuje instrukcję do TM700. Piszą, że najkrótszy możliwy czas nagrywania w trybie Lapse shift czyli po polsku [REJ. POKLATK.] to 1 sekunda. Czy w TM700 da się ustawić nagrywanie np. przez 8 godzin po 1 sekundzie nagrywanego materiału z częstotliwością nagrywania co 30 sekund? Bo w instrukcji jest napisane, ze zachód słońca da się nagrać z ustawionym czasem nagrywania 1 sekunda gdzie czas nagrywania to około 1 h i z tego wychodzi około 2 minutowy film. Czy istnieje więc możliwość wydłużenia tego czasu 1 h do 8 godzin?

Z tą 1h to masz przykład tylko, nagrywac mozesz do woli, ja ostatnio ustawiłemna 10 sek i zostawilem od południa do wieczora, wyszedł całkiem fajny filmik, dzień w skrocie:) generalnie zasada jest taka, że jak ustawisz np 1sekunde, to kamera co sekunde łapie 1 fps, czyli potrzebujesz 25 sekund żeby miec 25fps( czyli jedna sekunde wyjsciowego filmiku), jak ustawisz 10 sek to co 10 sek robi ci jedna klatke, wiec czas sie wydłuza 10-krotnie:) jedna z funkcji tej kamerki, która spodobała mi sie najbardziej, nie moge sie doczekac ja bede nad morzem, żeby złapac cały zachod i wschód.
 

Shinzon

New member
Z tą 1h to masz przykład tylko, nagrywac mozesz do woli, ja ostatnio ustawiłemna 10 sek i zostawilem od południa do wieczora, wyszedł całkiem fajny filmik, dzień w skrocie:) generalnie zasada jest taka, że jak ustawisz np 1sekunde, to kamera co sekunde łapie 1 fps, czyli potrzebujesz 25 sekund żeby miec 25fps( czyli jedna sekunde wyjsciowego filmiku), jak ustawisz 10 sek to co 10 sek robi ci jedna klatke, wiec czas sie wydłuza 10-krotnie:) jedna z funkcji tej kamerki, która spodobała mi sie najbardziej, nie moge sie doczekac ja bede nad morzem, żeby złapac cały zachod i wschód.

No ta funkcja jest cool. Można super dodatek zrobić do filmu z wakacji - taki wschód czy zachód słońca nad morzem. Dodać podkład muzyczny. Już ten krótki filmik z szybko pędzącymi chmurami zrobił na mnie duże wrażenie.
 

Galczych

New member
Ponieważ też jestem zainteresowany zakupem kamery w najblizszym czasie, dlatego też sledze od jakiegos czasu ten wątek.
Dziekuje koledze Aptos oraz Phuong za umieszczenie filmików, gdyż nie ma jak obejrzec kilka sampli na wlasnym TV.
Tak wiec zciagnalem wszystkie filmiki ktore zapodaliscie i zgrałem na pena.
Nastepnie ogladalem je na 55 calowym samsungu b650 full hd z 1,5m.
I tylko mi to namieszalo w glowie bo juz mialem kupowac panasa, a jakos obraz do mnie do konca nie przemawia.
Przy ujeciach w macro i zblizeniach poprostu rewelacja, natomiast czy widok czy chodzenie z kamera wyglada jakos sztucznie, jakby na pastelowym obrazie. Tzn kompresja tak dziala ze tło staje. Niby supera, ale jakos nienaturalnie.(czy bitrate jest ustawiony 17??)
Druga sprawa to nieiwiem czy ten optyczny stabilizator nie uzywa takze procesora gdyz widze spore artefakty na trawie (filmik jak idziesz z kamera)(moze to byc wina kodeka w moim samsungu - sprawdze jutro wypalajac na bluray). Nalezy jeszcze zwrocic uwage ze ogladam z 1,5m 55 cali, ale chce sprawdzic dokladnie aby potem nie zalowac.
Czy takze macie takie odczucia.
Phuong czy moglbys wrzucic wiecej sampli z sony np jakis krajobraz z przesuwajacej sie kamery(panoramke). Jakies roslinki w makro.
I wrzuccie jakies filmiki w slabym oswietleniu - np miasto nocą.
Z gory dziekuje
 
Ostatnia edycja:

Phuong

New member

Anhinga

New member
Tobot
Wybór był świadomy, tule tylko że miała to być TM700, jednak nikt z oferujących,
bądź to na Allegro, bądź to w sklepach internetowych, nie posiadał jej fizycznie
na stanie. A ja miałem przymus. Dzisiaj w nocy wylatuję i koniecznie musiałem kupić
cokolwiek. Cokolwiek - to znaczy ew. SD700 lub SD707. Oczywiście wolałbym TM700.
Dzwoniłem cały ostatni tydzień i nic..
Znalazłem u dostawcy z Allegro (mazowieckie - znajdziecie łatwo szczegóły), miał tylko
SD707 - ALE FIZYCZNIE MIAŁ, wystarczyło podjechać. Posiadał cztery srebrne i jedną czarną. Wziąłem czarną. Z fakturą i gwarancją. Firma, nie osoba prywatna.
Dokupiłem dzisiaj o 16-tej dwie karty SDHC 32GB Class10, firmy A-data, po 280 zł/szt.
Podładowałem akumulator i nawet nie zrobiłem jeszcze ujęcia.
Pozdrawiam
 

Anhinga

New member
PS.
A dlaczego TM700 lub SD700?
Tu należą się Wam podziękowania. Od długiego czasu śledzę forum.
Nie ma co ukrywać, to dzięki Waszym uwagom i spostrzeżeniom wybór był taki a nie inny.
Oczywiści, jak ktoś tu słusznie zauważył,, ostatecznego wyboru dokonujemy sami, dlatego też
nie zadawałem wcześniej pytań co mi polecacie, co lepsz itp. itd., a jedynie opierałem się
na Waszych cennych wypowiedziach i info w sieci. Mam nadzieję, że wybór był słuszny :))
 

Kamyk79

New member
Pytanie do posiadaczy Panasonica TM700. Czy kamera ta ma chowany obiektyw? Nie wyobrażam sobie sytuacji, gdzie kręciłbym przez 8-12 godzin scenę np. zachód słońca z częstotliwością co 30 sekund i obiektyw nie byłby chowany, gdyż to naraziłoby sprzęt a konkretnie matryce na ciągłe promienie słoneczne. Czy przez te 29 sekund jak nie ma filmowania jest chowany obiektyw, który jest otwierany na czas tej 1 sekundy, tj 1 sekundowego nagrywania?
 

Kamyk79

New member
Kurz, wilgoć to jedno, ale matryca jest narażona wówczas na ciągłe promieniowanie świetlne. Mimo założonego filtru UV przepuszcza w jakimś procencie takie promienie...
Jeszcze się zastanawiałem nad jednym. Czy istnieje możliwość użycia tego trybu poklatkowego, ale "z kabla", tzn. nie z akumulatora, tylko z kabla.
 

Kamyk79

New member
UV i kabel

Kurz, wilgoć to jedno, ale matryca jest narażona wówczas na ciągłe promieniowanie świetlne. Mimo założonego filtru UV przepuszcza w jakimś procencie takie promienie...
Jeszcze się zastanawiałem nad jednym. Czy istnieje możliwość użycia tego trybu poklatkowego, ale "z kabla", tzn. nie z akumulatora, tylko z kabla.
 

Kamyk79

New member
Kurz, wilgoć to jedno, ale matryca jest narażona wówczas na ciągłe promieniowanie świetlne. Mimo założonego filtru UV przepuszcza w jakimś procencie takie promienie...
Jeszcze się zastanawiałem nad jednym. Czy istnieje możliwość użycia tego trybu poklatkowego, ale "z kabla", tzn. nie z akumulatora, tylko z kabla.
 

Aptos

New member
Kurz, wilgoć to jedno, ale matryca jest narażona wówczas na ciągłe promieniowanie świetlne. Mimo założonego filtru UV przepuszcza w jakimś procencie takie promienie...
Jeszcze się zastanawiałem nad jednym. Czy istnieje możliwość użycia tego trybu poklatkowego, ale "z kabla", tzn. nie z akumulatora, tylko z kabla.

Tak, kamera może pracowac z kabla. Co do matrycy to nic jej nie bedzie, time lapse dziala na zasadzie zdjęc, tzn ze film składa sie z klatek, a żeby zrobic zdjecie uzywana jest przesłona, ktora sie otwiera na ułamki sekund i zamyka, a zatem matryca nie jest cały czas odslonieta
 

leszcz-yk

New member
Chciałbym coś dodać od siebie.

  1. karty pamięci SD. Prędkość kart wyrażana jest w MegaBajtach/sec. Strumienie video w MegaBitach/sec. Więc teoretycznie 28Mbit/s powinna obsłużyć karta dysponująca transferem 6MB/s(48Mbit/s) ... Oczywiście strumień XX Mbit/s to jest wartość orientacyjna - zależy od MATERIAŁU jaki nagrywamy(pewne rzeczy kompresują się lepiej, inne gorzej). Przykład - ujęcia zmienne(typu: jadący samochód) będą kompresować się gorzej ... obrazy z większą ilością szczegółów(informacji)... Występują oczywiście piki transferu, ale kamera ma tez pewien bufor dzięki któremu nie tracimy od razu danych. Są one dosyłane w późniejszej fazie nagrywania, kiedy nie ma piku. Oczywiście istnieje szansa, że karta SD się nie wyrobi, a bufor zapełni => można kupić kartę o transferze 10MB/s(80Mbit/s).
  2. Obraz P nie zajmuje (jak już ktoś Tu WSPOMNIAŁ) x2 większej objętości od obrazu I.
  3. Obraz P100 nie zajmuje x2 większej objętości od obrazu P50 (analogiczny powód jak powyżej - klatki mało się różnią i LEPIEJ kompresują niż w P50).
  4. Co byście nie robili obraz 50i zawiera 50% informacji jakie zawiera obraz 50p. Żaden soft z odtwarzacza, kamery, tv, kompa nie "dorobi" nam brakującej informacji - on interpoluje - czyli dodaje fałszywe dane. Oczywiście niektórym taki fałszywy obraz się podoba, czemu nie. Ponadto jak będziemy oglądać ze zbyt dużej odległości to nie zobaczymy różnicy...
  5. Co do wielkości matryc. Tak oczywiście - większa matryca => mniejsze szumy.... O ILE to są matryce tej samej generacji. Czy matryce w kamerach Sony, Panasonic, Canon.... są tej samej generacji? :> NIE, dlatego trzeba sprawdzać testy, a nie gdybać. (nie wypowiem się o kamerach ale w aparatach cyfrowych matryce Nikon I Canon biją resztę firm na łeb)

PS: W dobie tv analogowej tryb I to była oszczędność, ale w dobie kompresji cyfrowej ten tryb nie ma racji bytu(bo nie oszczędza 50% pasma). Za to wszelkie odtwarzacze muszą robić idiotyczny "deinterlace". Z utęsknieniem czekam na dzień kiedy tryb I zniknie z powierzchni ziemi, razem z 1500 formatami ilości klatek/s, kierownicą po prawej stronie czy 60Hz obrazu/napięcia w sieci(idiotyczne stany).

PS2: Dzięki za video z tej kam. O ile mnie oczy nie mylą wszystko nakręcone w 50I?
 
Ostatnia edycja:
Do góry