Menu do struktur AVCHD (BR) - jak to robić?

Sydon777

Klub HDTV.com.pl
vip
Myślę, że trzeba trochę odczekać. Byłoby dobrze, aby ktoś zrobił sobie taką strukturę bazową (np w nocy lub w czasie pobytu w pracy-komputer może ją wytworzyć; to nie jest zbyt długotrwałe, a wynik to zaledwie kilka GB). Do tej struktury wstawić jakąś własną wielotytułową strukturę na zasadzie prostego przekopiowania wszystkich plików do poszczególnych folderów (oryginalna struktura własna niech pozostanie nienaruszona-tak dla bezpieczeństa). To i tak trzeba zrobić we własnym zakresie i zobaczyć czy teraz ta struktura bazowa uruchamia się tak samo jak ta dodana. Operacja bardzo krótka, a już mogą być pewne ciekawe wnioski. A później sprawdzić poprawność algorytmu (np stworzyć w tych samych folderach kopie 5 plików dla pierwszego tytułu wraz ze zmianą nazw wg pięciu wierszy wytłuszczonych, po przyjęciu jakiegoś "n" dla jeszcze nieobsadzonej pozycji) i sprawdzić poprawność struktury - i znowu będą wnioski praktycznie już finalne, które warto krótko opisać. Jeżeli tutaj nie stwierdzi się żadnego błędu, to właściwie sprawa zamknięta. Ktoś z użytkowników mógłby napisać taki programik - bo to banalna sprawa.
Można też zrobić strukturę bazową nie dla 12, a np dla 24 czy większej ilości rozdziałów nawet do 96. Potrwa to odpowiednio dłużej, ale wówczas nie będzie żadnych ograniczeń co do ilości rozdziałów w dodawanych tytułach. Jeżeli dodawany tytuł będzie miał np 30 rozdziałów, to w nawigacji dla tego tytułu będziemy wykorzystywać tylko trzy pierwsze strony menu rozdziałów. Pozostałe strony będą zbędne, ale powinny spokojnie rezydować w strukturze, bo przecież może kiedyś zechcemy dane miejsce obstawić tytułem o większej ilości rozdziałów, więc kody nawigacyjne dla tych pozostałych stron mogą zostać kiedyś wykorzystane. Zatem po doświadczeniach z 12 rozdziałami, mógłby ktoś utworzyć zależności transferu nazw dla wszystkich plików, które musiałyby podlegać kopiowaniu do struktury bazowej, gdyby dodawany tytuł miał mieć nawet te 96 rozdziałów. Na podstawie tego co napisałem łatwo takie relacje skonstruować i zaprezentować na forum. Oczywiście mógłbym to ja zrobić, ale z wielu względów taka praca zespołowa byłaby miła. Na tej podstawie ktoś inny mógłby wprowadzić te relacje do poprzedniego programiku lub napisać nowy już całościowy. Mógłby to być nasz zespołowy wkład w rozwój multiAVCHD.
Oczywiście mając już pewne zbiorowe doświadczenie możemy podsunąć Deanowi jakiś tekst w języku angielskim, ale moim zdaniem dla Deana te relacje transformacji nazw są doskonale czytelne, bez jakiegokolwiek tłumaczenia. I uważam, że jeżeli uzna to za stosowne, to wprowadzi je do programu bez jakiegokolwiek podpowiadania z naszej strony (to samo dotyczy zresztą opisanych poprzednio instrukcji korygujących skrypty AviSynth w multiAVCHD). Jeżeli tego nie zrobi, poradzimy sobie programowaniem zewnętrznym, nadal zachowując wdzięczność dla Deana, że stworzył multiAVCHD, a w szczególności, że w v 4.0 oddzielił IGS od plików video dla poszczególnych stron menu.
 

bluray

Banned
Powrócił mi problem z tworzeniem ikon rozdziałów.
Po przeinstalowaniu aplikacji.
Obecnie ikona Haali Media Spliter pokazuje się na krótko tylko raz (w lewym dolnym rogu pulpitu)
W efekcie w chapter menu mam jedno powtarzający się jpg, taki sam jak BG menu.

Jak przywrócić poprzednia sprawność aplikacji w tym zakresie ?

Odkryłem, że mam zainstalowany Haali w Program Files.
Może się gryzie z jakimś toolsem multiAVCHD ?
 

LazarUS

New member
Kurcze, dlaczego u mnie nie da sie zmienic jezyka GUI (jest tylko English (orginal) w szarym kolorze...
Kombinuje na rozne sposoby i nic...
Wersja: 04000746
System Windows 7 (64BIT)
 

zieloony

New member
wersje językowe nie są jeszcze dostępne, (ale mam nadzieję że już niedługo)

##
Dean: będzie poprawiona jakość ruchomego menu ? to o czym pisał Sydon777 edit: (zrobienie pełnej klatki filmowej na podstawie jednego półobrazu (czyli z samych linii parzystych lub nieparzystych)). Czekam na to aby móc skończyć w 100% moją domową strukturę
Pozdrawiam

na marginesie: ładny wyścig GP CHIN
 
Ostatnia edycja:

Sydon777

Klub HDTV.com.pl
vip
To co zaproponowałem nie jest usunięciem przeplotu. Jest to zrobienie pełnej klatki filmowej na podstawie jednego półobrazu (czyli z samych linii parzystych lub nieparzystych). Jeżeli bazujemy na liniach np. parzystych, to kopię z tych linii przy tworzeniu całej klatki, traktujemy jakby to były linie nieparzyste. Czyli przeplatamy w tym przypadku linie parzyste z parzystymi (lub nieparzyste z nieparzystymi). Dzięki temu obraz staje się ostry. Usuwanie przeplotu polega natomiast na zastosowaniu pewnego algorytmu (jest kilka znanych), który jakby uśredniał półobrazy i tworzył klatkę do wyświetlania w systemie progresywnym. My więc nie chcemy likwidować przeplotu. Nasze kamery rejestrują z przeplotem i my nadal chcemy wyświetlać fimy z przeplotem (zarówno ruchome jak i statyczne), ale muszą to być obrazy skorygowane (ostre).
Jeżeli chodzi o rozbudowę struktury bazowej, o której poprzednio pisałem, to sprawa jest tak prosta, że nawet nie warto programować algorytmu w jakiś języku zewnętrznym. Ja opisany algorytm kopiowania plików realizuję na zasadzie zadania wsadowego. W praktyce dodawać tytuły będziemy raz na jakiś czas, więc ręcznie (w kilku miejscach tekstu pliku .bat), można wkleić konkretne n i N. Te czynności bowiem nie zajmą nam nawet minuty, więc nie warto uciekać się do innego typu programowania.
Jak to kopiowanie może wyglądać w praktyce, najlepiej pokazać na jakimś konkretnym tytule. Dla przykładu niech numer tytułu dodawanego będzie 50 (czyli n=050 i N=049). Przyjęto także:
F:\AVCHD1 jako folder gdzie jest struktura tytułu dodawanego
F:\AVCHD2 jako folder gdzie jest struktura rozbudowywana (bazowa)
Plik do takiego zadania wsadowego może mieć poniższą treść:

REM plik copy.bat
copy F:\AVCHD1\BDMV\STREAM\00000.MTS F:\AVCHD2\BDMV\STREAM\00049.MTS
copy F:\AVCHD1\BDMV\STREAM\80010.MTS F:\AVCHD2\BDMV\STREAM\80500.MTS
copy F:\AVCHD1\BDMV\STREAM\80011.MTS F:\AVCHD2\BDMV\STREAM\80501.MTS
copy F:\AVCHD1\BDMV\CLIPINF\00000.CPI F:\AVCHD2\BDMV\CLIPINF\00049.CPI
copy F:\AVCHD1\BDMV\CLIPINF\80010.CPI F:\AVCHD2\BDMV\CLIPINF\80500.CPI
copy F:\AVCHD1\BDMV\PLAYLIST\00000.MPL F:\AVCHD2\BDMV\PLAYLIST\00049.MPL
PAUSE

Plik ten powinien być zapisany z rozszerzeniem .bat i jego miejsce zapisu i uruchamiania nie ma znaczenia.
Jak widać z powyższych zapisów, uwzględniono dodatkowo plik .MPL dla danego tytułu. Dla poprzednio opisanej 12 rozdziałowej rozbudowy struktury nie uwzględniono kopiowania pliku .MPL (ponieważ jak swego czasu było wyjaśniane) wewnątrz tego pliku trzeba także uwzględnić wpis nowej nazwy pliku, do którego się playlista ma odnosić (ma być 0000N.m2ts w miejscu gdzie jest 00000.m2ts). Ten wpis wykonuje się w programie hexdit i bezpośrednio z tego programu można zapisać skorygowany plik pod nową nazwą we folderze docelowym. Wydaje się jednak, że wygodniej będzie odpowiedni wpis do playlisty wykonać, gdy ona będzie już na swoim miejscu. W takim przypadku nie trzeba zastanawiać się nad zmianą nazwy playlisty, tylko zapisać ją pod nazwą, którą już ma i w miejscu skąd została wczytana. Wpis w hexedit jest bardzo prosty i polega na wpisaniu trzech cyferek tworzących nasze N.
Z formalnego punktu widzenia należałoby też kopiować plik 80011.CPI. Z mojego doświadczenia wynika jednak, że to kopiowanie można pominąć i rozbudowywana struktura będzie poprawnie się odtwarzała wraz z kompletną nawigacją.
Oczywiście nie jest konieczne, aby struktura bazowa miała maksymalnie możliwą ilość tytułów (252). Można ją wykonać dla dowolnie mniejszej liczby tytułów, a kiedyś gdy nasza rozbudowywana struktura osiągnie graniczną ilość tytułów, bez problemu można ją przeładować (na zasadzie przekopiowania lub przesunięcia wszystkich plików) do odpowiednio większej struktury bazowej.
Aktualnie więc rozbudowanie struktry AVCHD/BR w wyniku dodania do niej pozycji tytułowj trwa praktycznie tyle, ile trwa przekopiowanie plików związanych z tym tytułem. Można to jeszcze bardziej skrócić (praktycznie do kilkunastu sekund), gdyby zastosować przesunięcie tych plików, a nie ich kopiowanie.
Warto spróbować, aby samemu przekonać się jakie to proste.
 

nagdob

Member
Bez reklam
Kompilacja pliku 1280x720p

Mam problem z ikonami rozdziałów przy kompilacji filmu w rozdzielczości 1280x720p. Są po prostu czarne. Jak kompiluję plik 1920x1080i jest wszystko ok. Proszę o poradę.
 

bluray

Banned
Poważny update

werska 4.1
Jak pisze DEAN:
Major version change: Version 4.1 build 750 (4.1.750).

* Requires full-download (mirror) or DAT update.

Version change is needed to indicate AVCHD standard compliance for disc and solid-state-media authoring modes (DVD/BD/USB/SDHC/MMC/MS).

* Added: [x] Shutdown when finished option in SETTINGS tab. User can use the option while multiAVCHD is working if one forgot to tick it in the output selection window. (req'd)

* Added: [x] Use background audio for main menu only option. Setup and Chapter menu pages will get no audio. (req'd)

* Added: Proper thumbnail database in AVCHDTN folder even when no thumbnails are extracted.

* Added: Scene/Chapter thumbnails for all AVCHD modes.

* Added: Scene/Chapter names as chapter-time in playlist files for AVCHD authoring modes.

* Achieved: Full compatibility between all AVCHD output modes (framerate restrictions may apply for TV/Cam players)

***

* textST, readSUP and splitMKV command-line-tools (CLI) are updated to show simple pop-up box when started without parameters (in full-download).

link: multiAVCHD - author Blu-ray/AVCHD (Blu-ray players, camcoders, Viera TV) + (HD) DVD - Page 277 - Doom9's Forum

i dalej pisze DEAN:

The European models handle all framerates, but NOT when playing back AVCHD from a SDHC card. It is a very restricted mode and the set will play only 25/50 sources and the us models only 30/60 sources.
Ok... I spend the good part of the day trying to prove myself wrong. There is this 1 byte (a bit actually) in the extended part of the extension data block of each .clpi/.CPI file which affects the playback by defiing the horizontal resolution of an AVCHD clip (something not available in Blu-ray standard). Any mismatch between m2ts properties, mpls settings and clpi information causes AVCHD players to reject the input with 'incompatible format' error message.

So now (after setting this byte) I'm able to play 1920x1080p@23.976 in my (PAL) Viera TV without any 23.976->25.000 speed-up (keeping the source 100% unchanged).

Until now multiAVCHD would force AVCHD clip/playlist properties to 1440x1080 (25/30fps) (for TV/Cam and Panasonic SDHC modes), but with the proper option applied, 1280x720 and 1920x1080 resolutions are properly detected and set.

I hope that the NTSC versions will be able to do the same with 25fps sources, but I'll know soon when I get feedback from users with such sets once I update multiAVCHD.

It will be the latest addition to build 750 to get all straightened up. If I had access to an AVCHD player (different that the super-forgiving PS3) an year ago I would've done it last summer, not now
smile.gif

 

nagdob

Member
Bez reklam
Coś chyba nieźle jest namieszane w nowej wersji (4,1). Program chodzi jak żółw. Bardzo, bardzo powoli.
 

Sydon777

Klub HDTV.com.pl
vip
Wygląda na to, że Dean poczuł się na tyle urażony, iż nie zamierza więcej z nami współpracować. Szkoda, bo taka współpraca przynosiła wielostronne korzyści. W tej sytuacji sami musimy sobie radzić, aby niwelować brak określonych rozwiązań w multiAVCHD. Wiemy już jak możemy zastępować strony głównego menu (statyczne lub ruchome) stronami wykonanymi we własnym zakresie, zachowując nadal pełną funkcjonalność w nawigacji. Umiemy też w prosty i szybki sposób dodawać nowy tytuł do dowolnej struktury, o ile ma on nie więcej niż 12 rozdziałów.
Struktura bazowa z 12 rozdziałami naogół powinna być wystarczająca, a w nią można na początek wkopiować dowolną inną wielotytułową strukturę o dowolnej ilości rozdziałów i z dowolnie rozwiązanymi systemami nawigacji. Mogą być jednak przypadki, gdy chcielibyśmy także móc dodać jakiś kolejny tytuł o większej ilości rozdziałów. Ja właśnie powróciłem z zakończenia sezonu narciarskiego w Espace Killy wraz z bogatym materiałem filmowym i pomyślałem, aby opracować ogólny algorytm rozbudowy struktur AVCHD, który nie narzucałby żadnych ograniczeń, tak co do ilości rozdziałów jaki i ilości plików filmowych w tytule. Ponieważ kierunek poszukiwań był już wytyczony, więc finalne zależności łotwo było ustalić. Metodyka postępowania przy rozbudowie struktury jest niezwykle prosta i dodanie dowolnego tytułu nie zajmuje mi więcej czasu jak dwie minuty. Jak to należy robić muszę precyzyjnie opisać, a więc i opis będzie odpowiednio długi, więc dzielę go na dwie części. Teraz zajmę się podstawami, a następnym razem podam rozwiązania praktyczne z tym związane. Punktem wyjścia jest oczywiście struktura bazowa AVCHD aktualna dla 96 rozdziałów. Aby zabezpieczyć się przed wczytaniem do multiAVCHD plików zbyt małych dla zdefiniowania tak dużej ilości rozdziałów, ja przyjąłem za podstawę plik 00001.MTS o czasie odtwarzania 60 sek (plik taki zrobiłem w tsMuxer w wyniku odcięcia końca w pliku większym). Następnie plik ten skopiowałem 251 razy nadając otrzymywanym plikom kolejno nazwy 00002.MTS, 00003.MTS itd aż do 00252. Do tej operacji posłużył dołączony plik wsadowy.
Wykonanie struktury bazowej zajmuje dość dużo czasu komputerowego, ale jak wiadomo ją wykonuje się tylko raz i może służyć nam przez kilka lat. Tak jak wspomniałem poprzednio, nie jest konieczne, aby struktura bazowa miała maksymalnie możliwą ilość tytułów. W takim przypadku, przy korzystaniu z załączonego pliku wsadowego, należy zrobić kopię odpowiejniej liczby początkowych wierszy.
W celu realizacji zadania należy stworzyć jakiś folder i umieścić w nim plik 00001.MTS oraz załączony plik wsadowy (po odrzuceniu rozszerzenia .txt) i uruchomić go. Uruchomienie zadania wsadowego odbywa się np. przez dwukrotne kliknięcie na nazwie pliku .bat. Wszystkie otrzymane w wyniku kopiowania pliki, u mnie miały sumarycznie ok. 18 GB. Po ich wczytaniu do multiAVCHD, należy dla każdego pliku ustawić ilość rozdziałów 96 (nistety brak jest opcji, aby tę liczbę przypisać jednocześnie wszystkim tytułom i trzeba dla każdego tytułu osobno naciskać auto w zakładce Chapters przy okienku z liczbą 96) oraz wszystkim przyporządkować template dla statycznego menu (dla skrócenia czasu wykonania), z wygodnym dla nas systemem nawigacji Ja to zrobiłem dla podanego wcześniej template (http://www.hdtv.com.pl/forum/498043-post851.html), bo na stronie głównej nie chcę mieć widocznych żadnych elementów związanych z nawigacją - tylko tło (ruchome lub statyczne) z odpowiednimi napisami związanymi z danym tytułem. Ale oczywiście można mieć inny punkt widzenia na ten temat i dopasować odpowiednio template do własnych preferencji.
Poprzednio przyjmowaliśmy, że w tytule jest tylko jeden plik filmowy. Przyjmijmy teraz, że takich plików może być więcej.
Komplet relacji do kopiowania (przesuwania) plików ze zmianą nazwy dla struktury bazowej o 96 rozdziałach jest następujący:

00000.MTS ---> 00x.MTS
00001.MTS ---> 00x+1.MTS
00002.MTS ---> 00x+2.MTS
00003.MTS ---> 00x+3.MTS
itd

00010.MTS ---> 8z0.MTS
80011.MTS ---> 8z1.MTS
80012.MTS ---> 8z2.MTS
80013.MTS ---> 8z3.MTS
80014.MTS ---> 8z4.MTS
80015.MTS ---> 8z5.MTS
80016.MTS ---> 8z6.MTS
80017.MTS ---> 8z7.MTS
80018.MTS ---> 8z8.MTS

00000.CPI ---> 00x.CPI
00001.CPI ---> 00x+1.CPI
00002.CPI ---> 00x+2.CPI
00003.CPI ---> 00x+3.CPI
itd

80010.CPI ---> 8z0.CPI
80011.CPI ---> 8z1.CPI
80012.CPI ---> 8z2.CPI
80013.CPI ---> 8z3.CPI
80014.CPI ---> 8z4.CPI
80015.CPI ---> 8z5.CPI
80016.CPI ---> 8z6.CPI
80017.CPI ---> 8z7.CPI
80018.CPI ---> 8z8.CPI

00000.MPL ---> 00z-1.MPL

W powyższym zapisie teraz zastosowano oznaczenia zmiennych jako "x" i "z", aby w zadaniu wsadowym nie było kolizji oznaczeń.
x - jest to trzycyfrowa liczba określająca położenie pierwszego dodawanego pliku filmowego (przykładowo, jeżeli ten plik ma w rozbudowywanej strukturze mieć nazwę 00056.MTS to x=056)
z - jest to trzycyfrowa liczba określająca położenie dodawanego tytułu, czyli to co poprzednio oznaczone było jako n (przykładowo jeżeli dodawany tytuł ma być 48, to z=048 )
W powyższych zapisach oznaczenia x+1, x+2 x+3 itd są czysto symboliczne, gdy np x=056 to wymienione oznaczenia przyjmują postać 057, 058, 059 itd. Podobnie gdy np z=048 to oznaczenie z-1 przyjmuje postać 047
Aby nawigacja poprawnie działała musimy jeszcze pamiętać o wstawieniu wewnątrz pliku 00z-1.MPL nazw dodawanych plików filmowych (w miejsce 00000.m2ts ma być 00x.m2ts, 00001.m2ts zmienić na 00x+1.m2ts itd). Wpisy należy wykonać w hexedit (jeżeli tytuł zawiera jeden plik filmowy, to będzie pojedynczy wpis - jest to najczęstszy przypadek).
Następnym razem podam przykładowy plik wsadowy, który wykona za nas powyższe operacje w kilka sekund. W ten sposób każdy użytkownik (nawet nie mający pojęcia jaki to ma sens) może dokładać sobie kolejne tytuły do istniejącej struktury bazowej.
 

Attachments

  • copy252.bat.txt
    6,4 KB · Wyś: 240
Ostatnia edycja:

nagdob

Member
Bez reklam
Sydon.
To co piszesz i robisz bezsprzecznie ma sens. Ale problemy się zaczną, gdy np. trzeba będzie podstawić ikony tytułów, czy rozdziałów. Wstawiając ikony rozdziałów do katalogu HDAVCTN i tak trzeba będzie dodatkowo kompilować całą strukturę. A poza tym problem się także pojawi, gdy plik .mts będzie większy niż 4 GB.
 

Sydon777

Klub HDTV.com.pl
vip
W pierwszej kolejności z nowego materiału filmowego robi się strukturę jednotytułową i na tym etapie jeżeli jest plik filmowy większy niż 4 GB, to zostanie rozcięty (choć użytkownik kamery HD nie powinien robić tak dużych plików). Jeżeli ktoś uzna, że chce podmienić ikony, to tę małą strukturę (AVCHD1) może powtórnie kompilować i tu nie ma żadnego problemu. Dopiero gdy uznamy, że struktura jest dopracowana, dobudowujemy ją do tej wielotytułowej (bazowej), którą w ten sposób systematycznie będziemy powiększać. A więc do roboty.
Znamy już ogólne zasady rozbudowy struktury AVCHD poprzez dodawanie dowolnego tytułu, więc teraz krótko jak to praktycznie robić. Oczywiście można napisać w jakimś języku zewnętrznym elegancki programik z mini interfejsem, który wykona wymagane czynności zgodnie z poleceniem użytkownika. Ja jednak posłużę się do tego celu plikiem wsadowym jako czymś wystarczająco prostym i skutecznym, a jednocześnie bardzo poglądowym. Punktem wyjścia niech będzie poniższy tekst:

move X:\AVCHD1\BDMV\STREAM\00000.MTS Y:\AVCHD2\BDMV\STREAM\00x.MTS
move X:\AVCHD1\BDMV\STREAM\00001.MTS Y:\AVCHD2\BDMV\STREAM\00x+1.MTS
move X:\AVCHD1\BDMV\STREAM\00002.MTS Y:\AVCHD2\BDMV\STREAM\00x+2.MTS
move X:\AVCHD1\BDMV\STREAM\00003.MTS Y:\AVCHD2\BDMV\STREAM\00x+3.MTS
REM ........................................................................................................

move X:\AVCHD1\BDMV\STREAM\80010.MTS Y:\AVCHD2\BDMV\STREAM\8z0.MTS
move X:\AVCHD1\BDMV\STREAM\80011.MTS Y:\AVCHD2\BDMV\STREAM\8z1.MTS
move X:\AVCHD1\BDMV\STREAM\80012.MTS Y:\AVCHD2\BDMV\STREAM\8z2.MTS
move X:\AVCHD1\BDMV\STREAM\80013.MTS Y:\AVCHD2\BDMV\STREAM\8z3.MTS
move X:\AVCHD1\BDMV\STREAM\80014.MTS Y:\AVCHD2\BDMV\STREAM\8z4.MTS
move X:\AVCHD1\BDMV\STREAM\80015.MTS Y:\AVCHD2\BDMV\STREAM\8z5.MTS
move X:\AVCHD1\BDMV\STREAM\80016.MTS Y:\AVCHD2\BDMV\STREAM\8z6.MTS
move X:\AVCHD1\BDMV\STREAM\80017.MTS Y:\AVCHD2\BDMV\STREAM\8z7.MTS
move X:\AVCHD1\BDMV\STREAM\80018.MTS Y:\AVCHD2\BDMV\STREAM\8z8.MTS
move X:\AVCHD1\BDMV\CLIPINF\00000.CPI Y:\AVCHD2\BDMV\CLIPINF\00x.CPI
move X:\AVCHD1\BDMV\CLIPINF\00001.CPI Y:\AVCHD2\BDMV\CLIPINF\00x+1.CPI
move X:\AVCHD1\BDMV\CLIPINF\00002.CPI Y:\AVCHD2\BDMV\CLIPINF\00x+2.CPI
move X:\AVCHD1\BDMV\CLIPINF\00003.CPI Y:\AVCHD2\BDMV\CLIPINF\00x+3.CPI
REM ......................................................................................................

move X:\AVCHD1\BDMV\CLIPINF\80010.CPI Y:\AVCHD2\BDMV\CLIPINF\8z0.CPI
move X:\AVCHD1\BDMV\CLIPINF\80011.CPI Y:\AVCHD2\BDMV\CLIPINF\8z1.CPI
move X:\AVCHD1\BDMV\CLIPINF\80012.CPI Y:\AVCHD2\BDMV\CLIPINF\8z2.CPI
move X:\AVCHD1\BDMV\CLIPINF\80013.CPI Y:\AVCHD2\BDMV\CLIPINF\8z3.CPI
move X:\AVCHD1\BDMV\CLIPINF\80014.CPI Y:\AVCHD2\BDMV\CLIPINF\8z4.CPI
move X:\AVCHD1\BDMV\CLIPINF\80015.CPI Y:\AVCHD2\BDMV\CLIPINF\8z5.CPI
move X:\AVCHD1\BDMV\CLIPINF\80016.CPI Y:\AVCHD2\BDMV\CLIPINF\8z6.CPI
move X:\AVCHD1\BDMV\CLIPINF\80017.CPI Y:\AVCHD2\BDMV\CLIPINF\8z7.CPI
move X:\AVCHD1\BDMV\CLIPINF\80018.CPI Y:\AVCHD2\BDMV\CLIPINF\8z8.CPI

move X:\AVCHD1\BDMV\PLAYLIST\00000.MPL Y:\AVCHD2\BDMV\PLAYLIST\00z-1.MPL
PAUSE

Tekst ten należy przekopiować do windowsowego notatnika i zapisać na dysku, bo może on być wielokrotnie wykorzystywany. Tak jak poprzednio przyjęto:
AVCHD1 jako folder gdzie jest struktura tytułu dodawanego
AVCHD2 jako folder gdzie jest struktura rozbudowywana (bazowa)
Przed pierwszym użyciem tego tekstu należy w miejsce ogólnych oznaczeń napędów dyskowych wpisać własne. W tym celu w notatniku należy kliknąć na zakładkę Edycja i wybrać opcję Zmień... Po ukazaniu się okienka Zmienianie, w polu Znajdź: należy wpisać X, a w polu Zmień na: wpisać np. E oraz zaznaczyć Uwzględnij wielkość liter i następnie kliknąć Zmień wszystko. Po wykonaniu zmiany X na E, w analogiczny sposób należy zmienić Y na E. Rezultat należy zapisać jako tekst pod nową nazwą, aby nie nadpisać poprzedniego tekstu. Teraz należy w podobny sposób wprowadzić do tekstu swoje dane czyli x i z oraz (jeżeli potrzeba) ręcznie wykonać symboliczne zapisy +1 (i ewentualnie dalsze +2, +3...) oraz -1 czyli dodać lub odjąć stosowne cyferki na ostatnich pozycji liczbowych. Tak otrzymany tekst należy zapisać z rozszerzeniem .bat czyli należy kliknąć na zakładkę Plik, wybrać Zapisz jako:. Po ukazaniu się stosownego okienka w polu Nazwa pliku:, wpisać jakąś nazwę z rozszerzeniem .bat, a w polu Zapisz jako typ: wybrać Wszystkie pliki i kliknąć na Zapisz. Nasze zadanie wsadowe jest kompletne i klikając dwukrotnie na plik .bat spowodujemy, że w kilka sekund nowy tytuł znajdzie się w bazowej strukturze. Plik .bat może być uruchamiany z dowolnego miejsca w komputerze. Aby nawigacja dodanego tytułu była prawidłowa należy jeszcze pamiętać o odpowiednim wpisie w pliku 00z-1.MPL posługując się programem HexEdit (w prawym polu zmieniamy nazwę pliku .M2TS tak, jak to było opisane poprzednio).
Tak prostej rozbudowy (przebudowy) struktur jeszcze nie tak dawno nawet nie mogłem sobie wyobrazić, gdy w ponad rocznym okresie poświęcałem nieprawdopodobną ilość czasu, aby uzyskać ok. 700 GB strukturę z własnych filmów HD z ostatnich 3 lat. Ale to właśnie dzięki temu z takim uporem na wszystkie sposby starałem się jakoś ten problem rozwiązać. Gdy pojawił się program multiAVCHD w v 4.0 mogłem dokonać zasadniczego zwrotu w poszukiwaniach rozwiązania problemu i to doprowadziło do zasadniczego przełomu. Jakież to wszystko proste się teraz wydaje, ..no i takie jest. To zawsze pewne utarte schematy myślenia są zasadniczą przeszkodą do zobaczenia czegoś prostego, co jest w zasięgu ręki.
Na koniec kilka uwag:
Zadanie wsadowe wykonywane jest bez żadnych ostrzeżeń. Jeżeli więc w pliku wsadowym popełnimy jakiś błąd, skutki mogą być przykre, bo np zostanie nadpisany nie ten plik co potrzeba. Do pliku wsadowego wprowadzamy tylko dwie trzycyfrowe wielkości ( tj x, z) oraz zasadniczo jedną korektę ręczną, czyli owe odjęcie jedynki (bardzo rzadko będziemy coś dodawać), więc jeżeli poświęcimy minimum uwagi, to pomyłka jest wykluczona. Początkujący użytkownik może jednak czegoś właściwie nie zrozumieć, dlatego zalecane jest wykonywanie pierwszych operacji na kopiach struktur. Jeżeli dany plik wsadowy wykonał swoje zadanie, należy go z dysku usunąć (aby przypadkowo kiedyś nie został uruchomiony). Oczywiście nie wszystkie instrukcje poleceń w pliku wsadowym zawsze są potrzebne. Jeżeli np. dodawany tytuł ma odpowiednio mniej rozdziałów, to poprostu odpowiednie instrukcje nie zostaną wykonane, bo program nie znajdzie stosownych plików. Podobnie jeżeli tytuł ma tylko jeden plik filmowy, to instrukcje zawierające dodawania 1, 2, 3 itd nie będą wykonane. W tekscie pliku wsadowego nie musimy więc usuwać żadnych wierszy.
W ścieżkach dojścia do odpowiednich folderów użyto dwóch oznaczeń dla dysku (tj X i Y), aby ułatwić ewentualną podmianę instrukcji move na copy dla przypadku, gdy struktura jednotytułowa jest na innym dysku niż bazowa, a tej pierwszej nie chcemy dekompletować.
Pozostaje jeszcze kwestia strony menu Title List. W najprostszym przypadku możemy jej nie zmieniać, bowiem mamy w niej umieszczone liczby, które odpowiadają numerom tytułów filmowych dla całej struktury i poprzez to menu możemy uruchomić dowolny tytuł. Możemy jednak każdą stronę tego menu wymienić na własną z uwzględnieniem właściwych nazw dla poszczególnych tytułów - obowiązują tu te same zasady co przy wymianie stron menu głównego. Przy tworzeniu takiej strony w dowolnym programie graficznym, mamy wręcz nieograniczone możliwości wykazania własnej inwencji twórczej. Trzeba tylko przestrzegać właściwego rozłożenia tekstów dla każdych 12 tytułów, a tło może być dowolne (nawet ruchome). Możemy też do tworzenia poszczególnych stron menu Title List wykorzystać skrypty umieszczone w multiAVCHD przez Deana, bo przecież jest do nich dostęp.
Przepraszam zaawansowanych użytkowników za może zbyt szczegółowy opis, ale chciałbym, aby mógł z tego korzystać KAŻDY użytkownik, a "diabeł zawsze tkwi w szczegółach".
 

nagdob

Member
Bez reklam
Trochę to skomplikowane, ale działa. Jednak są problemy. Ja osobiście zawsze robię Menu XMB z pełną nawigacją. I niestety widok tego menu się troche piepszy. Np widać tylko jedną ikonę tytułu i dopiero po przejściu w dół pojawiają sie kolejne, a powinno zawsze być widoczne 5 ikon, jedna pod drugą.
Poza tym nazwy tytułów w Title List zawsze mają pierwotną nazwę (tej zrobionej pierwszej struktury źródłowej, u mnie np. po kolei 1,2,3 itd.)
 
Ostatnia edycja:

Sydon777

Klub HDTV.com.pl
vip
Szybki jesteś, jeżeli już masz jakieś wyniki z rozbudową struktury AVCHD. Napisz jaką strukturę bazową zrobiłeś?
Jak wygląda sprawa Title List to ostatnio wyjaśniałem. Natomiast dodając strukturę z menu jednotytułowym, oczywiście w menu struktury rozbudowywanej będziemy taką właśnie widzieć. Do tego mały komentarz.
Pisząc o 5 widocznych ikonach prawdopodobnie miałeś na uwadze 7 ikon. Koncepcja 7 ikon pochodzi jeszcze z wersji 3.0 gdy menu było jednopoziomowe. Widok ościennych ikon tytułowych dawał pewną orientację przynajmniej co do najbliższego otoczenia. Z chwilą wprowadzenia drugiego poziomu menu w postaci Title List, nasze pole widzenia znacznie się rozszerzyło i mamy wgląd do wszystkich tytułów i dowolny możemy uruchomić. W tej sytuacji 7 ikon w menu tytułowym nie jest potrzebne, a ich tworzenie wydłuża czas kompilacji i przeszkadza w jakiejkolwiek rozbudowie (pamiętamy te problemy z "sąsiadami"). To dlatego zostało wprowadzone menu jednotytułowe, aby jakoś można było zmniejszyć problemy z rozbudową struktur. I bardzo dobrze, że coś takiego wprowadzono, bo dodatkowo jest pewna czystość sytuacji. Na stronie menu danego tytułu ma być informacja tylko o tym tytule. Ja korzystam z ruchomego menu i wręcz nie wyobrażam sobie innej sytuacji, abym miał mieć ekran zaśmiecony napisami z innych tytułów i do tego jeszcze ich ikony. Mnie nawet obraz elementów nawigacyjnych przeszkadza, nie wspominając o ciągle tych samych napisach związanych z nawigacją. Ja bez tego wiem, że przycisk góra to tytuł następny, dół to poprzedni, w lewo to menu rozdziałów, a w prawo to Title list - czy w nieskończoność musi mnie pouczać o tym każda strona ekranu? To jest stałe raz na zawsze i koniec. Ekran tytułowy ma być do dyspozycji obrazu ruchomego. To kompozycja fragmentów filmu jest tym najlepszym źródłem informacji o czym jest dany tytuł, a uściśla jego tematykę nazwa tytułu. Nawet jeżeli zastosujemy tło nieruchome, to po co psuć jego widok czymś co nie jest zwiazane z danym tytułem. Nasze kamery dają piękny obraz, ale strony menu z ruchomym obrazem (a nawet statycznym), tworzone w multiAVCHD automatycznie z materiału filmowego kamery, wyglądają fatalnie i dlatego je należy zmienić na własne. Zastosowana przeze mnie koncepcja z ukrytymi elementami nawigacyjnymi bardzo mi to ułatwia. Mam cały ekran do dyspozycji i mogę na nim umieścić kompilację obrazów ruchomych o jakości rzeczywiście HD. Napisy natomiast mogą być każdorazowo indywidualizowane tak co do wielkości czcionki, jej rodzaju, koloru, faktury w sposób na jaki pozwala choćby Pinnacle Studio. To jest mój punkt widzenia na kwestie menu w multiAVCHD. Ale oczywiście można mieć inne zdanie na ten temat i np korzystać z obrazów tworzonych automatycznie w multiAVCHD oraz zaprojektować sobie jakąś tam nawigację wg uznania i każda będzie działać tak jak się ją zaprojektuje, oczywiście pod warunkiem zgodności zastosowanego template w obu strukturach.
 

nagdob

Member
Bez reklam
Rzeczywiście tych ikon w menu XMB jest 7. Ale do rzeczy. Zrobiłem małą strukturkę 5-cio tytułową, a następnie jednotytułową. Na wszelki wypadek porobiłem kopię tych strukturek. Następnie tą strukturkę jednotytułową dodawałem do tej pięciotytułowej (jedną i tą samą). Robiłem to po kolei, tak dla praktyki, zmieniając oczywiście za każdym razem plik wsadowy, wg twojego opisu, jest tak oczywisty, że trudno coś pomylić nawet dla takiego laika jak ja. Wszystko szło ok., oprócz tego co wcześniej napisałem.

Nie rozumiem tylko tej ostatniej linijki pliku wsadowego:

move X:\AVCHD1\BDMV\PLAYLIST\00000.MPL Y:\AVCHD2\BDMV\PLAYLIST\00z-1.MPL

Ja po prostu zamiast 00z-1.MPL wpisywałem kolejno analogicznie 00001.MPL dla pliku 00001.MTS, 00002.MPL dla pliku 00002.MTS itd. i było ok. Co to właściwie jest to "z". Będę zgłębiał to jeszcze na różnych przykładach.
Napisz jeszcze, czy w swojej strukturze podstawowej dawałeś nazwy kolejnym tytułom i w jaki sposób nadajesz nazwy tym dokładanym tytułom. Czy wcześniej edytujesz ikony tytułów w jakimś Pinnaclu i dokładasz na tych ikonach napisy czy jakoś inaczej. Rozumiem, że twoja struktura podstawowa ma jedynie klasyczną Title List i nic więcej?

Napisz jeszcze, jak możesz, jakie masz ustawienia przy tworzeniu struktury. Chodzi mi o to, jakie właściwie masz to menu, bo chyba coś nie kumam, coś mi nie wychodzi. Piszesz, że jak strzałka w prawo to masz menu, jak w lewo to masz rozdziały itd. Ja nie mogę sobie z tym poradzić.

I jeszcze jedno. W tym pliku wsadowym (copy252.bat.txt), który podałeś wcześniej było chyba 4 błędy. Przy jego wykonywaniu nie tworzyło się 252 pliki, tylko chyba 207. Poprawiłem te błędy i teraz jest ok. Dołączam poprawiony plik wsadowy.
 

Attachments

  • copy252popr.bat.txt
    6,4 KB · Wyś: 214
Ostatnia edycja:

Sydon777

Klub HDTV.com.pl
vip
Dzięki za uzupełnienie pliku bat - widocznie przez niedopaczenie załączyłem jakąś wersję niedokończoną.
Linijka pliku wsadowego, o którą pytasz jest bardzo ważna, ponieważ ona wmontowuje do struktury rozbudowywanej playlistę dla dodawanego tytułu. To w niej znajdują się informacje min. jakie pliki filmowe tworzą dany tytuł. Tylko prosty przypadek sprawił, że u ciebie nawigacja działała (bo dodawane tytuły były jednakowe). Myślę, że to czego nie wiesz na spokojnie doczytasz, bo starałem się wszystko wyjaśniać, a nie chcę tego powtarzać.
Moja struktura podstawowa i rozbudowywana ma wszystkie strony każdego rodzaju menu i oczywiście POP-UP i bazują one na template, które dołączyłem. Jeżeli zastosujesz takie template, to właśnie na pilocie przyciskiem do góry przejdziesz do tytułu następnego, a przyciskiem w dół do poprzedniego. Przycisk w lewo i Enter wyświetla menu rozdziałów, a przycisk w prawo i Enter wyświetla menu tytułów (Title List). Na ekranie nie ma żadnych napisów związanych z nawigacją, bo ich nie dałem, a kursor nawigacyjny został poprostu ukryty, jednak pełni swoją powinność dalej. Sterowanie napisami (subtitle) i audio mam bezpośrednio na pilocie, więc na ekranie też nie są mi potrzebne. Kwestia podmiany dowolnej strony menu na dowolnie inną jest zagadnieniem zupełnie odrębnym i można to realizować w dowolnym czasie również na tytułach już dodanych, ponieważ nie wiąże się to ze zmianą nawigacji. Każda strona menu jest bowiem 32 sekundowym filmem w kontenerze m2ts i niczym innym. Co sobie w miejsce takiej strony wstawisz, to jest twoja prywatna sprawa. Dla menu tytułowego może to być kompilacja fragmentów filmów z pliku filmowego danego tytułu z nałożonymi dowolnymi napisami (min. z nazwą tytułu). Ja takie strony robię w Pinnaclu, bo akurat mam go zainstalowanego. Może to być jednak dowolnie inny program, który potrafi zapisać film w kontenerze .m2ts. Należy przyjąć zasadę, że jeżeli tło strony jest ruchome, to napisy powinny być nieruchome. Przy napisach ruchomych tło powinno być nieruchome. W przypadku gdy jedno i drugie jest ruchome można dostać oczopląsu. Oczywiście plik może zawierać własną ścieżkę dźwiękową. W przypadku Title List napisy z założenia muszą być nieruchome (bo trzeba je rozmieścić analogicznie jak otrzymuje się z multiAVCHD, po 12 na stronie), natomiast tło mogłoby być ruchome, ale to raczej przeszkadza w czytaniu tytułów. Najlepiej jako tło przyjąć jakąś planszę foto lub kompilację różnych foto. Może to być też jakieś tło w jednolitym kolorze-wg uznania. Strony rozdziałów też sobie można podmieniać, ale chyba nie warto, bo ikony rozdziałów są na tyle małe, że ich wadliwość nie razi. Wystarczy tylko dobrać sobie (na etapie ustawiania kompilacji) jakiś dobry obraz dla tła. Można też narzucić tło poprzez ustawienie BG w menu.
Napisz jaką strukturę bazową zrobiłeś (na ile tytułów i rozdziałów) i jak długo wykonywał to komputer.
 

bluray

Banned
" ... w kontenerze m2ts"
Nie powielajmy błędu nomenklaturowego !

Kontener to system zapisu organizacji i zestawu instrukcji dla treści Audio Video zapisanych w plikach AV (np. m2ts).

Kontener więc to przykładowo: DVD, SACD, BD, AVCHD ...

Kodery wizyjne są tylko trzy:
- mpeg2
- VC-1
- AVC

Wzorcowa systematyka tu:
Technical Statistics Page - Blu-rayStats.com
 

Sydon777

Klub HDTV.com.pl
vip
Bardzo zawęziłeś pojęcie kontenera - tylko do struktur. Ale kontenerami są też pliki (A container format is a computer file format that can contain various types of data, compressed in a manner of standardized codecs) i można wymienić całą masę takich kontenerów poczynając od AVI Microsoftu, poprzez DivX, EVO, FLV, Matroska, MP4, MPEG, MPEG program stream, MPEG transport stream, Quictime, VOB+IFO czy w końcu nasze BDMV MPEG2 transport stream. Każdy z tych kontenerów ma zdefiniowaną ściśle organizacje strumieni oraz z jakimi formatami Video, Audio, Suptitles, PGS czy IGS może funkcjonować. Najczęściej rozszerzenie pliku jest zgodne z nazwą kontenera np .avi, .evo, .mpeg, .divx ale nie zawsze bo mamy .ps, .mkv .ts, .mov no i nasze .m2ts. Czyli w zasadzie należy rozróżniać nazwę kontenera i nazwę pliku, który jest jego realizacją. Przykładowo Quictime jest nazwą kontenera a plik .mov jest jego realizacją. Niektóre kontenery mogą mieć kilka realizacji plikowych np kontener Advanced Systems Format może mieć realizację plikową .asf, .wma, .wmv; Matroska - .mkv, .mka.
Nasz kontener posiadający pełną nazwę BDMV MPEG2 transport stream może mieć realizację zapisywaną jako .m2ts lub .MTS ale to jest dokładnie to samo. W literaturze można znaleźć różnego rodzaju tabele, które pozwalają porównać poszczególne kontenery (Comparison of container formats) - i nie roztrząsajmy już tu tego.
 

bluray

Banned
Zgadzam się w części z Waszymi uwagami. Jednak moim zdaniem obecnie należy pojącie kontenera uściślić.

Przytoczone treści Wikipedii stanowią doskonały dowód na to, że nie można na niej w całości polegać. Pojęcie kontenera AV dopiero się buduje.

Za wikipedią:
" The .m2ts is a container file format ... "
czyli tłumaczymy dokładnie na polski: plik z rozszerzeniem [m2ts] jest typem pliku używanym w kontenerach. W tym przypadku w kontenerze BDVideo. Gdzie składowa D - disc jest myląca.
Bo okazało się, że nośnik nie jest potrzebny dla uruchomienia akcji tego właśnie kontenera.
Ale sam plik *.m2ts nie jest sam w sobie kontenerem.
Więc pliki kontenerowe to: VOB, M2TA, MTS ...

Doskonale interpretuje pojęcie kontenera program ArcSoft Total Media.
Mam tam wybór:
- uruchom plik
- uruchom folder (wtedy aplikacja gra akcję zapisaną w menu BD/AVCHD/DVD; doskonałe narzędzie przed wypalaniem).
oraz ruchom UPnP plik.

MultiAVCHD to właśnie najlepszy i najbardziej elastyczny program do tworzenia KONTENERÓW !!! *
Ładujemy do kotła wizję, dźwięk, napisy.
Następnie organizujemy definiujemy akcje i reakcje w mającej powstać strukturze.

Wydaje mi się, że to moje podejście do pojęcia [AV container] = [AV kontener] jest właściwe i w pełni uzasadnione.
odnośnik * - zbudowałem właśnie AVCHD złożony z wielu utworów muzycznych (multi-titlle).
Okazało się, że w takiej strukturze można umieszczać obok siebie video-klipy 60Hz/50Hz/24p.
Aplikacji odtwarza każy z nich zachowując żródłowy klatkarz !!!!!!!
Co pokazuje amp i TV (przykład: Carelles Whisper 50Hz, Hotel California 60Hz, FooFighters 24p na jednym AVCHD).

To już druga całkowicie unikatowa cecha proigramu DEANA.

Pierwsza to oczywiście obsługa HD AUDIO.
Kolejny raz wychodzi na to, że do zastosowań muzycznych multiAVCHD jest THE BEST.
Więc pora na przypomnienie oczekiwania na opcję tekstowego menu bez ikon z tytułami songów.
Ma tak NeroVision. Ale ten nie obsługuje kilku ścieżek audio niestety nawet w wersji 10 (mimo deklaracji autorów).

pozdro dla multiAVCHD maniaków
ps. jak widać program zadawala osoby o zupełnie różnych oczekiwaniach
 

Sydon777

Klub HDTV.com.pl
vip
To co piszesz o multiAVCHD idzie we właściwym kierunku. Może uda ci się w ten sposób Deana "udobruchać" i odnowi z nami zerwaną współpracę. A odnośnie kontenerów...
Kontener znaczy pojemnik. Ty mówisz o pojemniku na foldery i pliki, a my mówimy o pojemniku na strumienie danych typu audio, video, subtitle, PGS czy IGS. To są niezależne pojęcia i nie należy ich mieszać i dodawać własnych interpretacji. Wszystko zostało zdefiniowane i nazwane już dawno temu i nikt tego nie zmieni. Taka terminologia jest i obowiązuje wszystkich użytkowników, bo tak dawno temu zadecydowali twórcy tych pojęć i cała literatura informatyczna z zakresu multimediów na tym się opiera. Tak jak w technice jeden kontener może zawierać w sobie kontenery innego typu, tak samo jest w informatyce multimedialnej. To samo życie wymusiło stworzenie formatów dla kontenerów plikowych, które teraz są tak powszechne i mają tak istotną rangę, że pojęcie kontener stało się wręcz synonimem określonego rodzaju plików. To one są "solą tej ziemi", a wszystko inne jest prymitywnym dodatkiem. To co na zewnątrz tych plików się znajduje każdy może "gołym" okiem oglądać, ale do wnetrza kontenera plikowego swobodny dostęp mają tylko wybitni specjaliści, którzy potrafili zgłębić opasłe tomiska opisujące "byte by byte" ich organizację wewnętrzną. Tak wygląda sprawa kontenerów standaryzowanych. Ale Matroska np do nich nie należy i jest tworem typu "open" - ale za to jakiej klasy. Najwięksi producenci sprzętu A/V chętnie składają ukłony temu kontenerowi. Gdyby nie obowiązujące "zasady", to zapewne o wszystkich innych kontenerach dawno by zapomniano, a świat multimediów stałby się sielanką. Wszystko do wszystkiego by pasowało bez jakichkolwiek kombinacji. O nie..to jednak byłby dramat. Co mielibyśmy robić z zarabianymi pieniędzmi? I wszelkie fora multimedialne straciłby rację bytu - o czym pisać, o co pytać jeżeli nie ma żadnych problemów. Teraz jest fajnie. Im nowocześniejszy i bardziej "friendly" sprzęt tym więcej problemów i nie ma więc czasu na nudę.
 
Do góry