Kino domowe - doradztwo przekrojowe

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
A czy przypadkiem model S500 i S700 nie jest pozbawiony "main in", zdaje sie ze S1000 dopiero posiada takie gniazdo.
 

okiemserca

New member
nie sprawdzałem - ale gdybym kupował wzmacniacz stereo jako uzupełnienie KD to i tak chyba bym poszedł w S 1000 - opnie są bardzo dobre
 

okiemserca

New member
rzeczywiście - main in jedynie w S 1000. Gdybym miał być optymistą napisałbym tak: to potwierdza przypuszczenie że KD Yamahy gra tak dobrze w stereo jak jej tanie wzmacniacze :), więc inżynierowie nie planują w s 500 i S700 main in - jako że użycie tych wzmaków mija się z celem przy ampli KD np 2030. no ...oby. Jutro sprawdzę
 

kamil6570

New member
Bardzo się cieszę, że dyskusję udało się aż tak 'rozbujać' :)

Byłem wczoraj na odsłuchu ze znajomym, który kino kompletuje już w tym momencie, tylko, że na niższym pułapie cenowym. Przy okazji wykorzystałem ten moment w celu odsłuchu wstępnego na potrzeby własne, i...

Na początek postawiliśmy dla mojego znajomka Denona X-2000 i Onkyo TX-NR626. Już drugi raz, przekonałem się o przewadze Onkyo. Podobnie jak przy porównaniu X-4000 i TX-NR828, Onkyo po prostu (w konkretnym pułapie) gra lepiej: sprawniej kontroluje kolumny, gra szerzej, i 'nie zamula' aż tak kolumn (co w tym pułapie cenowym się niestety często zdarza).

Do obu ampli ustawionych na pure, podpinaliśmy Zensory 7 i BX6. I chociaż Zensor 7 dysponują dwoma głośnikami niskotonowymi 7'', natomiast BX6 niskotonami o średnicy zaledwie 5.5'', to należy pamiętać, iż obok nich, mamy w Monitorach jeszcze te średnioniskotonowe 5.5'' co moim zdaniem ma spore przełożenie na to co wczoraj słyszeliśmy.

Dali Zensor 7 - grały mocno i dynamicznie i miały silny dół, a w kontekście kina domowego, brzmiały bardzo przestrzennie, co mi osobiście się bardzo podobało.

Monitor Audio BX6 - zagrały typowo po angielsku, z ciepłą charakterystyką; brakowało mi w niech wspomnianej przestrzeni, natomiast jeśli chodzi o dół to chociaż kolumny schodziły niżej i bas wydawał się cieplejszy, brakowało tam mimo wszystko mocy, co ma bezpośrednio związek z charakterystyką Monitorów i zastosowanymi głośnikami.

Celowo nie odnoszę się tutaj do jakiś separacji, nie opisuję góry, bo na tych amplitunerach za 2K średnio można to rozważać - nie ma sensu gadać tutaj o różnicach w scenie, kiedy na tych ampli obie pary grały po prostu płasko :) No, ale znajomy dysponuje takim budżetem, to tego słuchaliśmy.

Później przyszedł czas na moje rozważania i podpytałem Sprzedawcy o rozwiązanie ampli KD + wzmak na fronty. Przyznał oczywiście rację, więc poprosiłem go o wzmaka, który według niego nie zmarnuje potencjału Silverów 8, czy też Ikonów 6. Zaproponował mi Atolla IN100SE, a ja - jako, że po naszej dyskusji chciałem na żywo poznać w końcu skalę różnicy pomiędzy ampli KD, a wzmakiem - postanowiłem przyjąć jego propozycje na ten odsłuch. Wymienione w tej dyskusji wnioski i opinie potwierdziły się: prawie spadłem z tej sofy, różnica była kolosalna. Dla mnie osobiście, wszystko stało się jasne i wybór rozwiązania mam sprecyzowany. Teraz jestem właściwie na etapie rozeznania się w propozycjach poszczególnych wzmaków i umowienia kolejnego odsłuchu już typowo pod kątem porownania brzmień wzmacniaczy stereo. Uważam, że lepiej zejść z amplitunera KD o 1.5 do 2.0 tysiące i 'wpompować' tę kasę we wzmaka stereo. Amplituner tak naprawdę musi mieć wyjścia pod 4K, 3D, musi mieć pre-out no i moc do zasilenia satelit i centera.

Marzyłoby mi się natomiast skompletowanie tych urządzeń z produktów jednego producenta i tu mam pytanie: ile stracę rezygnując ze wzmacniaczy marek takich jak NAD, Atoll Baltlab (uważanych za sprecyzowane na stereo) na korzyść marek typu Denon, Yamaha czy Marantz (zdecydowanie bardziej 'funkcyjne' są ampli KD Marantza, czy Onkyo niż np. NAD'a:)

I rodzi się jeszcze jedno pytanie: mówi się, że center i fronty powinny brzmieć porównywalnie, jeśli nie identycznie, więc czy nie pozbędę się aż nazbyt tej równomierności przy podłączeniu frontów na osobnego wzmaka?

Jeszcze raz bardzo dziękuję za wszystkie wypowiedzi :)
 

WiTT

New member
Bez reklam
a ja - jako, że po naszej dyskusji chciałem na żywo poznać w końcu skalę różnicy pomiędzy ampli KD, a wzmakiem - postanowiłem przyjąć jego propozycje na ten odsłuch. Wymienione w tej dyskusji wnioski i opinie potwierdziły się: prawie spadłem z tej sofy, różnica była kolosalna.
I następny "nawrócony" ;)


Amplituner tak naprawdę musi mieć wyjścia pod 4K, 3D, musi mieć pre-out no i moc do zasilenia satelit i centera.
Jak odciążysz amplituner wzmakiem do którego będą fronty podłączone, to praktycznie każdy ampli posiadający pre-out (a zatem już nie najtańszy na rynku) da radę spokojnie z napędzeniem centralnego i surround.

Marzyłoby mi się natomiast skompletowanie tych urządzeń z produktów jednego producenta i tu mam pytanie: ile stracę rezygnując ze wzmacniaczy marek takich jak NAD, Atoll Baltlab (uważanych za sprecyzowane na stereo) na korzyść marek typu Denon, Yamaha czy Marantz (zdecydowanie bardziej 'funkcyjne' są ampli KD Marantza, czy Onkyo niż np. NAD'a:)
Jak posłuchasz różnych firm wzmaki, to sam się przekonasz "ile stracisz" ;)

I rodzi się jeszcze jedno pytanie: mówi się, że center i fronty powinny brzmieć porównywalnie, jeśli nie identycznie, więc czy nie pozbędę się aż nazbyt tej równomierności przy podłączeniu frontów na osobnego wzmaka?
1. Jeśli ampli i wzmak będą tej samej firmy to nic się nie zburzy
2. Jeśli ampli i wzmak różnych firm to:
a) wzmak podłączony w main-in, użyty jako końcówka mocy - w KD nie powinno wpłynąć na różne brzmienie frontów vs. reszta kolumn
b) wzmak podłączony do AUX - tak, wpłynie, bo użyjesz sekcji przedwzmacniacza we wzmaku. Na ile mocno wpłynie? To już zależy jaka różnica będzie w firmach wzmak vs. ampli.
 

kamil6570

New member
Okej, byłem wczoraj w oficjalnym salonie Denona i pomimo obaw co do tego, że obsługa może podchodzić dość komercyjnie, zostałem miło zaskoczony.

Słuchałem dwóch wzmacniaczy: PMA-1520AE oraz PM8005. Zdecydowanie z korzyścią dla Marantza. Obojętnie czy podłączaliśmy kolumny Cantona, Dali (Ikon), czy nawet Bostony, za każdym razem coś przemawiało na korzyść PM8005: a to Denon męczył niskimi, a to Marantz grał szerzej, z lepszą separacją - no, po prostu wypadł lepiej.

W związku z powyższym, jutro odbieram zamówiony komplet SR5008 + UD5007, mając w perspektywie późniejsze dobranie kolumn i kupno PM8005.

Na ten moment mam jednak następujące pytanie. W tym momencie plan jest taki, żeby aktywne ADAM AUDIO A7X podłączyć do pre-outa ampli oraz stare kolumny Sony (6 Ohm) dać na efekty i tym samym utworzyć system czterokanałowy. Czy uda mi się to wykonać? Czy jest w ogóle możliwość grania na czterech kolumnach? Biorąc pod uwagę, że satelity podłączone są jako pasywne, a fronty wykorzystują swoje wbudowane wzmaki?

Jeżeli tak, to jakiego połączenia aktywnych monitorów mam użyć? Wzmacniacz każdego z ADAMów jest wyposażony w wejście UNBALANCED (RCA) I BALANCED (XLR). Na logikę, do pre-outa ampli powinien wejść kabel RCA i pójść na UNBALANCED (RCA) monitora, ale nie za bardzo kumam różnicę i boję się, że będą jakieś cyrki z graniem kolumn w mono, albo coś w tym stylu. Bardzo proszę o odpowiedź, gdyż pozostały mi ostatnie 24 godziny na ewentualną zmianę koncepcji :)
 
Ostatnia edycja:

kamil6570

New member
Jestem już szczęśliwym posiadaczem UD5007 + SR5008. Wszystko śmiga jak należy. Adam Audio A7X podpięte pod pre-out oraz pasywne Sony pod surround. System quattro pozwolił mi w takim układzie uzyskać podstawową przestrzeń do oglądania filmów w kinie. Zdecydowanie brakuje głośnika centralnego no i oczywiście porządnego suba - ale wszystko w swoim czasie. Jeszcze raz bardzo dziękuję za rady i oczywiście służę pomocą dotyczącą tego sprzętu (o ile sam jej nie będę potrzebował :)
 

[Raccoon]

New member
Bez reklam
Bardzo ciekawy temat :) Jakbym kiedyś szedł w dodatkowe stereo to byłaby to skarbnica wiedzy :) dzięki
 

kamil6570

New member
Korzystając z możliwości wymiany sprzętu w przypadku sprawnego zreflektowania się, dokonałem 'upgradeu' amplitunera. Ze względu na drugie wyjście HDMI, dodatkowe wyjścia na front height/wide oraz przedwzmacniacz gramofonowy, wymieniłem SR5007 na SR6008 :) To tak w ramach aktualizacji, jutro może wrzucę zdjęcia.
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
A propos. Kiedy kilka m-cy temu PM8005 wchodził na rynek w dwa pewne salony Denona gdy zadałem im to pytanie odpowiadały, że raczej tak, że 8005 będzie ciut lepszy, ale tak nie pewnie, że jeszcze nie słuchali, itp.

KIlka dni temu w innym salonie Denona gość wziął mnie na zaplecze i powiedział, że mieli już odsłuchy, że rozkręcili i większość z pracowników w centralnej bazie stwierdziła, że właśnie to PM KI wypada lepiej, a już ponoć na pewno po zdjęciu obudowy...

No i bądź tu mądry
 

seguar

New member
NIE, odwrotnie:
1. Gra Kino Domowe - wzmacniacz włączony, gra ampli i kolumny i BR
2. Gra stereo - włączony jest wzmacniacz, amli wyłączony, BR właczony
- Ampli i wzmak łączysz kablem 2xRCA/2xRCA gniazdo pre out w ampli, gniazdo main in (lub podobnie) we wzmaku, kolumny fronty do wzmaka, reszta do KD
Wtedy nie ma problemów z regulacją głośnosci. Wzmak gra sobie jak zwykle, leczw kinie fronty są zasilane ze wzmka.
Jak na obrazku:

W związku z powyższym mam pytanie jak połączyć za pomocą pre-out amplituner Marantz SR5008 ze wzmacniaczem PM6005.
- Marantz PL | SR5008
- Marantz PL | PM6005
Proszę wskazać we wzmacniaczu konkretne wejście do którego podłączyć bo jakoś w tym modelu nie widzę żadnego main-in.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
KIlka dni temu w innym salonie Denona gość wziął mnie na zaplecze i powiedział, że mieli już odsłuchy, że rozkręcili i większość z pracowników w centralnej bazie stwierdziła, że właśnie to PM KI wypada lepiej, a już ponoć na pewno po zdjęciu obudowy...

No i bądź tu mądry

Na zaplecze powiadasz :)
Tez mam przeczucie ze jednak sygnowany przez Kena PM KI wypadnie ciut lepiej, ale...
 

seguar

New member
Podbijam:

"Napisał krzysztofradio Zobacz post
NIE, odwrotnie:
1. Gra Kino Domowe - wzmacniacz włączony, gra ampli i kolumny i BR
2. Gra stereo - włączony jest wzmacniacz, amli wyłączony, BR właczony
- Ampli i wzmak łączysz kablem 2xRCA/2xRCA gniazdo pre out w ampli, gniazdo main in (lub podobnie) we wzmaku, kolumny fronty do wzmaka, reszta do KD
Wtedy nie ma problemów z regulacją głośnosci. Wzmak gra sobie jak zwykle, leczw kinie fronty są zasilane ze wzmka."



W związku z powyższym mam pytanie jak połączyć za pomocą pre-out amplituner Marantz SR5008 ze wzmacniaczem PM6005.
- Marantz PL | SR5008
- Marantz PL | PM6005
Proszę wskazać we wzmacniaczu konkretne wejście do którego podłączyć bo jakoś w tym modelu nie widzę żadnego main-in.
 
Do góry