Na filmikach z wersji grywalnej na Youtube wygląda to porównywalnie do tego co Sony pokazało na słynnych renderach 2 lata temu. Wszyscy się zastanawiali, czy tak będzie wyglądać gra i czy nie jest to podpucha marketingowa Sony. Zwłaszcza po małym rozczarowaniu z Motorstorm, który co prawda jest piękny, ale nie AŻ tak jak na renderowanych filmikach, którymi Sony karmiło publikę przed wypuszczeniem PS3 na rynek.
W przypadku Killzone 2 w 95% będzie tak wyglądać jak w zapowiedziach. REWELACJA.
Moim zadaniem największą rewelacją technologiczną 2009 może jednak okazać się nie Killzone2, a gra Eye Toy PET dla Playstation 3. Widziałem filmiki na youtube z prezentacji tej gierki, na których facet rysował kolorowymi kredkami na kartce na stole przed kamerką różne przedmioty: piłeczkę, samochodzik etc. Kamerka Eye Toy śledziła ruchy rysownika, a procesor CELL BE w PS3 przenosił te przedmioty na ekran gry!!! W trójwymiarowych bryłach!!! W kolorach!!! Mało tego - na ekranie biegało sobie wirtualne futerkowe zwierzątko (tytułowy "PET"), które następnie potrafiło się bawić tymi przedmiotami!!!!!!!!!!! Zwierzątko turlało podarowaną mu piłeczkę, reagowało na gestykulacje gracza przed kamerką Eye Toy, próbowało z dużym trudem popchnąć ciężki samochodzik któremu słabo uzdolniony plastycznie gracz narysował zbyt kanciaste i nierówne kółka itd. itd. itd.
Nie mam zielonego pojęcia jak Sony tego dokonało, ale procesor CELL BE w Playstation 3 to potęga.
Wiele osób porównuje grafikę RSX w PS3 do tej w Xbox360, tymczasem mało kto zdaje sobie sprawę że w PS3 grafika jest generowana nie tylko przez RSX ale również przez przetwarzanie równoległe procesora CELL. Wrzućcie sobie na youtube hasło "cell", a wyskoczy wam sporo filmików pokazujących że CELL to układ potrafiący wszystko, w tym również potrafiący działać jak GPU. Przypomina to technologię CUDA stosowaną w najnowszych kartach graficznych Nvidia Geforce z rodziny 9xxx, które potrafią dokonywać równoległej pracy z CPU komputera w takich zastosowaniach jak kodowanie obrazu. Niestety technologia przetwarzania równoległego jest unikatowa i wymaga potraktowania produkcji gier w sposób ekskluzywny dla Playstation 3. Xbox tego nie potrafi, a na PC ta technologia dopiero raczkuje w kilku programach licencjonowanych przez Nvidia. Myślę, że dlatego została zastosowana w tylko w grach ekskluzywnych dla PS3 typu: GT5
rologue, MGS4, Killzone2, Eye Toy Pet. W grach multiplatformowych, które robi się na pęczki, tanim kosztem i niechlujnie, z założeniem piractwa na X360 i PC, technologia przetwarzania równoległego CELL nie jest stosowana i niestety dobrze widać to na ekranie! Czuć też prymitywizm i odtwórczość tych gier.
Cała nadzieja w długiej liście gier ekskluzywnych dla Playstation 3 w 2009 r., dzięki którym warto dopłacić do Playstation 3, które jest 2 razy droższą (w odniesieniu bezwzględnym, bo PS3 ma na pokładzie cenny Bluray Disc 2.0, DTS Master Audio, DD TrueHD, WIFI, Bluetooth, HDMI 1.3, akcelerometr Sixaxis i twardziela) konsolą niż bezpośrednia konkurencja.