Jaki wybrać projektor DLP?

maracz

New member
Jak już wcześniej pisałem ekran który kupiłem popsuł się i musiałem go wysłać do serwisu,byłem w szoku gdy otrzymałem wiadomość z serwisu że mechanizm zwijający nie działa poprawnie gdyż ekran jest uszkodzony mechanicznie,przesłali mi nawet zdjęcia tegoż uszkodzenia problem w tym że ja wysłałem ekran nieuszkodzony mechanicznie ,wygląda na to że ekran został uszkodzony w transporcie lub jest to próba wrobienia mnie w coś czego nie zrobiłem.Co robić?
 

drosophilia

Active member
Bez reklam
hmm... mogles zrobic zdjecia ekranu (mechanizmu zwijajacego) przed wyslaniem. teraz to bedzie ciezko, oj ciezko... sadze, ze zal im kasy na naprawe czy nowy ekran i w taki oto prosty sposob chca zakonczyc reklamacje.
 

maracz

New member
No i dowiedziałem się co z moim ekranem,jeżeli zostawię im ten uszkodzony(przypomnę ze nie przeze mnie ) to wyślą mi niby nowy za 230 zł wraz z przesyłką,mogę też oczywiście mieć z powrotem ten uszkodzony,wtedy musiałbym jak się domyślam zapłacić za transport w obie strony,na razie nie wiem jeszcze na co się zdecydować.
Tak więc myślę że pierwszy i ostatni raz dałem się tak wyrolować,następnym razem jeżeli takowy się przydarzy , wcześniej podejmę odpowiednie kroki żeby móc w razie czego udowodnić że wysłałem produkt nieuszkodzony.

wiatrak->zapewne masz taką osłonkę jednego z boków proja w której znajduje się filtr,używasz jej?
 

wiatrak

Active member
Bez reklam
Nie używam bo nie mam... Tę osłonkę to dodają chyba tylko do HC3100...

Co do sprawy z ekranem, próbowałeś porady w Federacji Konsumentów czy podobnej instytucji?
 

maracz

New member
Nie szukałem żadnej porady w żadnej instytucji tego typu i szczerze mówiąc nie mam już ani sił ,ani cierpliwości żeby toczyć taką batalię,trudno albo zapłacę frycowe albo wezmę z powrotem uszkodzony ekran ,dorobię korbkę i tyle.
 

maracz

New member
Komedii z ekranem ciąg dalszy.Dziś dotarł do mnie nowy ekran,bardzo się ucieszyłem bo jestem bardzo wyposzczony jeżeli chodzi o oglądanie filmów,radość nie trwała jednak długo ,do momentu jak się zorientowałem że ekran jest biały zamiast szarego a format 16:10 zamiast 16:9,normalnie przeszczepy mi opadły,totalna załamka.Czeka mnie jeszcze jedna wysyłka na szczęście najpierw ma dotrzeć kurier z następnym nowym ekranem i z powrotem zabrać ten który aktualnie posiadam.
Mam cichą nadzieję że jeżeli się znów pomylą to na moją korzyść i wyślą jakiś ekran z wyższej półki za miast tego badziewia.
 

maracz

New member
Sprzedawca jak mniemam jest raczej czysty jak łza ,to serwis POLPAKU jest temu winien i raczej po tych wszystkich doświadczeniach z tym serwisem stwierdzam że zraziłem się do nich chyba już na zawsze,co gorsza mam jeszcze od jakiegoś czasu kulejący subwoofer który też muszę reklamować w Polpaku,więc najprawdopodobniej czeka mnie jeszcze nie jedna załamka.
 

python636

New member
Miałem podobna sytuację z ekranem, wszystko pieknie ładnie tylko nie chciał sie zwinąć lecz po telefonie do firmy ,która mi go sprzeadała poproszono mnie aby go odesłac na ich koszt do producenta.
Producent stwierdził, ze faktycznie ekran jest z wadą i wysłał mi ekran droższy w ramach przeprosin tzn. otzrymałem ekran szary zamiast białego :) nie wiem czy to dobrze ???
 

maracz

New member
Miałem możliwość oglądania w moim pokoju filmów na ekranie szarym jak również na ekranie białym,generalnie bardziej podobał mi się obraz na ekranie szarym,był nieco bardziej ciemny niż na ekranie białym a przez to miałem wrażenie że poziom czerni(na której punkcie mam fiu..fiu..fiu)był nieco niższy,co prawda nieco zbyt mało szczegółów widziałem w czerniach ale myślę że jak dojdzie do mnie płyta testowa to jakoś postaram się to w miarę możliwości poustawiać.

Co do moich kłopotów z ekranem to przysłali mi następny nowy ekran w powrotną drogę zabierając biały 16:10.Co dziwne nawet się nie zdenerwowałem gdy zauważyłem że ekran się nie zwija,jest już mi to obojętne, nie zamierzam w tej sprawie nic robić ,po części dlatego że nie wierzę już że są w stanie przysłać mi ekran bez wady a po części dlatego że nie dopłaciłem jeszcze tych 230zł o których pisałem wcześniej i będę po prostu czekał aż sami się upomną o tę kwotę i ewentualnie wtedy poinformuję ich że ekran się nie zwija.
Pewnie nie jeden z Was pomyśli sobie że to może ja jestem jakimś upierdliwym gościem i wiecznie mi coś nie pasuje,zapewniam że nie jestem konfliktowym człowiekiem i nie szukam zwady za wszelką cenę,marzę tylko już o jednym ,żeby w spokoju usiąść i oglądać filmy.
 

maracz

New member
Tak się zastanawiam czy ma sens dokonanie profesjonalnej kalibracji Mitsu HC3100(koszt 1000zł),czy nie będzie to przerost formy nad treścią.
Co o tym sądzicie?
 

mat74

Well-known member
Bez reklam
jak masz luzny tysiac w kieszeni i nie wiesz co z nim zrobic to czemu nie....?!
zawsze bedzie zdrowiej niz przepic...;)
 

mat74

Well-known member
Bez reklam
sluchaj - nie chce ci mowic "tak czy tak" - ja tysiaka wolalbym chyba jednak wydac na cos innego... nawet ze sprzetu...
wiesz - gdybym mial pokoj naprawde kinowy- czarne sciany itd. ,itp. i proja "reference series" to pewnie bym te kase polozyl.... ale tak to szczerze mowiac ustawilem gamme kolorow wedlug strony amerykanskiej-linka wklejac nie bede bo jest tu na forum pewno z 40 razy... ustawienia potwierdzil mi jeszcze inny uzytkownik proja takiego jak moj (byly takie same..) zreszta zdjecia z jego projekcji sa na angielskim audioforum...
kontrast ,jasnosc,ostrosc,nasycenie kolorow i przeslone ustawilem "pod siebie i pomieszczenie" i jestem wiecej niz zadowolony.....jade glownie z BD i gdyby ktos tu jeszcze potrafil cos naprawde znacznie poprawic (czytaj adekwatnie do tysiaca zlotych) to bylby chyba naprawde mistrz swiata na topory....:grin::grin::grin::grin:

no ale expertem nie jestem wiec rownie prawdopodobne ze plote bzdury...:-D:-D:-D
 

dread

New member
Bez reklam
maracz napisał:
Tak się zastanawiam czy ma sens dokonanie profesjonalnej kalibracji Mitsu HC3100(koszt 1000zł),czy nie będzie to przerost formy nad treścią.
Co o tym sądzicie?

Nie wiem jak bardzo ten Mitsu odbiega standardowo od normy, ale skoro sie zastanawiasz nad kalibracja to pewnie cos ci nie pasuje w obrazie (kolorkach).
Czy sie oplaca ? To zalezy... jesli czesto zmieniasz sprzet lub tez w niedlugim czasie planujesz dokupic/wymienic np. odtwarzacz blu-ray czy jakies inne urzadzenie albo np. ekran, to bedzie potrzebna ponowna kalibracja dla tego zrodla - inaczej ten tysiak to bedzie w duzej mierze kasa wyrzucona w bloto.

Nie wspominam juz o takich rzeczach jak rekalibracja wraz ze wzrostem ilosci wyswieconych godzin w projektorze, a po 200h od kalibracji obraz juz moze zauwazalnie sie roznic...
 

maracz

New member
Powoli wyparowuje ze mnie chęć przeprowadzenia profesjonalnej kalibracji mojego projektora,chociaż zapewne obraz po przeprowadzeniu takiej kalibracji na pewno byłby bardziej naturalny co jednak wcale ponoć nie oznacza że byłby bardziej atrakcyjny dla oka,tak więc zostanę przy tych ustawieniach które obecnie mam...chyba.
 

qd8128

New member
Witam :)
Rozważam zakup HC3100 (widzę że jeszcze jest na rynku). Chciałbym się upewnić, bo temat był już poruszany w tym temacie... czy ten projektor mogę zamontować pod sufitem, ewentualnie na wysokości osi ekranu? Pytam, bo w ulotce mitsubishi i w kalkulatorze pokazują montaż na wysokości dolnej krawędzi ekranu.

I tak trochę ot... jaką wielkość ekranu polecilibyście do komfortowego oglądania z odległości ok 4.3m? Kalkulator podaje mi 213x128 przy zoom'ie 1x... czyli jakieś 100'' z małą rezerwą.

Z góry dziękuję za pomoc :)
 
Ostatnia edycja:

wiatrak

Active member
Bez reklam
Na wysokości osi nie. Albo tak jak na rysunku w instrukcji, albo pod sufitem, ponad ekranem, 20...30 cm w zależności od odległości i nastawy zoom'u.

Taka przybliżona reguła co do odległości to 1,5 razy szerokość ekranu. Jeśli myślisz o zakupie ekranu, to najpierw wyświetl coś na ścianie, to pozwoli sprawdzić jaki ekran (wielkość obrazu) Tobie będzie pasował.
 
Do góry