I się narobiło - Pioneer, Onkyo i Philips dział audio wkrótce w szponach TCL?

Henry

Active member
Bez reklam
Loluś, to jedynie przykład, żeby tak nie gloryfikować Volvo,
u niego skóra się niestety posypała, robią to w ramach gwarancji, nie dyskutują.

Wiesz, że siedzę w szeroko pojętej branży automotive, komponenty do przeróżnych aut widzę, mam z nimi styczność na długo zanim trafią do seryjnej produkcji.

Dlatego mi było szkoda kasy na tzw. Audio-Premium, dobry audio tuner za ułamek kwoty z katalogu "wyczaruje" audio z prawdziwego zdarzenia.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Heniu ja nie gloryfikuje Volvo, mi tylko chodzi o to, że jak było info odnośnie tego producenta to wszyscy pisali , że to już koniec, volvo kaput.. a tak nie jest tylko trzeba być szczerym i trzeba widzieć te auta, przejechać się nimi, mieć znajomych co mają te auta, pogadać z nimi i człowiek wie , że Volvo dzisiaj to naprawdę fajne auto.
To tak samo jak kiedyś była gadka o tym , że jak firma ma fabrykę w Chinach to już jest szok.. i generalnie to wszystko co tam jest robione to jest do bani.. A wystarczy sobie wrzucić na YT kilka fraz i zobaczyć jak to jest w Europie i kto pracuje w tych fabrykach.. :) Pytam się czym to się różni Hindus pracujący w fabryce w Anglii, od Hindusa pracującego w Chinach, skoro w jednym jak i w drugim przypadku kontrola jest ze strony Anglika.
Tylko np na przykładzie Velodyne jakby nie była fabryka ich w Chinach to w Polsce pewnie około 30-40 % ludzi miałoby mniej ich produkty.. A tak ludzie mają i się cieszą subami velodyne.
 

werf

Active member
Bez reklam
Tak tylko jest mała różnica "pasacina" kosztuje powiedzmy ze 140 tys w dieslu i już gotowy do jazdy a GLC w podstawie powiedzmy z silnikiem 2.0 benzyna 170 tys i żeby był jako taki gotowy do jazdy w moim mniemaniu to co najmniej następne 70 tys trzeba włożyć, a żeby był wyposażony już naprawdę fajnie to trzeba około 130 tys włożyć.. a wiadomo jak ktoś decyduje się na Mercedesa, BMW, Audi to nie kupuje golasów.. a pomimo tego są kolejki i samochody są na zapisy,, tylko wiesz to nie chodzi o to, ja tylko chcę powiedzieć tyle, że to że Chińczyk, Hindus czy ktoś inny kupi daną firmę to nie zmienia to faktu, że jeśli taka osoba chce dalej ciągnąć na odpowiednim poziomie to pociągnie. A jeśli nie to i szwedzka marka upada jak to było w przypadku choćby Saba, volvo..
Zobacz jaką furorę robią opony koreańskie - Mercedes, Audi, BMW, Porsche wkładają do swoich aut- przecież jakby były g... to tacy producenci raczej by daleko byli od te tego Producenta... świat się zmienia czy 4 -5 lat temu ktoś by powiedział, że Huawei będzie tak popularnym Producentem wśród smartfonów?? A dzisiaj myślę, że powoli juz samsung razem z "ajfonem" już myślą o tej firmie.. :)
Naszym Europejskim producentom potrzebna jest kasa i albo wejdą z kimś w spółkę, albo ktoś zacznie kupować te firmy, albo upadną , bo nie dadzą rady.. w dłuższym okresie czasu..

Lolo uwierz na słowo ja mam pewnie za jakieś 2-3 tys w aucie stereo to nie ma co porównywać.. :)

Co do tego ma cena ? Idąc dalej Na superB ludzie czekali po 9 miesięcy .To glc niby nie jest gotowe do jazdy ?przecież 70% tych aut jest zamówionych gołych w ryj,jakiś mały pakiecik lub dwa i koniec listy wyposażenia.
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Lolo uwierz na słowo ja mam pewnie za jakieś 2-3 tys w aucie stereo to nie ma co porównywać.. :)

Chodzilo mi ze zestaw domowy za 3000zl np. Takie Heco MS + Denon 720ae pozamiata audio w takim bmw, mercedesie audi i innych.

Mam audice z Bose, nie moge znalezc cennika ale tez pewnie nascie zlotowek kosztowal ten pakiet. Moj szef mial Lexa z systemem Marklevision. Wszystkie te auta maja takie wypasione "audio" ze jakby dal to auto do jakiegos "tuningu" by ktos wstawil dobry system audio to taki sam efekt uzyskalby pewnie za 20% ceny pakietu.


Wiec pisanie ze ktos ma pakiet audio "firmowy" w aucie za 20 000 zl to tylko smiac mi sie chce z politowania. Wedlog mnie ceny za te systemy sa przewartosciowane kilkukrotnie.

. ;)
A przy okazji audio, to niedawno byłem na linii, gdzie składają "audio premium" do luksusowych samochodów ... fajne te panele ze znanymi markami , które "to" wszystko zasłaniają.... i tyle w temacie, resztę sobie dopowiedzcie ;)

Dlatego mi było szkoda kasy na tzw. Audio-Premium, dobry audio tuner za ułamek kwoty z katalogu "wyczaruje" audio z prawdziwego zdarzenia.

I dokladnie tego samego zdania jestem.
 
Ostatnia edycja:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Werf cena ma do tego duże znaczenie, ale nie istotne bo o co innego mi chodziło.. A prywatnie mówię jakbym miał czekać na skodę 9 miesięcy to zamówienie razem z tym salonem w kosmos bym, wysłał. , bo dla mnie nawet 6 miesięcy czekać na Mercedesa to już była lekka przesada.. I również całkowite moje prywatne zdanie, zresztą zawsze to samo pisałem , że wole wypasionego z mocnym silnikiem MOndziaka niż golasa z najmniejszym silnikiem mercedesa C klasę . Dla mnie Werf wszystkie te auta, które producenci zamawiają jako golasy z jakimś tak pakiecikiem to nie są do jazdy w 100% znaczeniu tego słowa.. sorry ale takie mam do tego podejście.. jako drugie auto luzik może być , ale jako pierwsze, albo jako jedyne auto, samochód to ma być samochód, a nie tylko coś co z zewnątrz jest fajne, ale poza 4 kołami podstawowymi rzeczami nie ma nic więcej.. bo nie ma z tego radości...
To tak jak w Audio co mi po B&W np 803 jak podłącze do nich .... nie będę pisał żeby nie robić zbędnej polemiki, ale myślę, że wiesz co mam na myśli. Żeby była radość na maksa to całość audio musi być odpowiednio do siebie dopasowane i to samo jest w aucie. W przeciwnym wypadku dla mnie szkoda kasy.
 
Ostatnia edycja:

Henry

Active member
Bez reklam
Nie przeraża mnie gorsza jakość przy przenoszeniu fabryk do Chin czy innych azjatyckich krajów, nad jakością czuwają tam technolodzy z Europy, poza tym nowo budowane zakłady mają tam najnowocześniejsze linie.
Przerażający jest natomiast transfer całej technologii, know-how.

Ciekawe ilu z nas ma świadomość, że Chińczycy "wychodząc na przeciw" wszystkim obawiającym się nalepki Made In China, od dawna działają w Europie i na etykietach "China" zamieniają na "EU".
Są całe strefy ekonomiczne, w których działają 100% chińskie firmy, z chińską kadrą, pracownikami.
wjeżdżając tam ma się wrażenie, że jest się w Chinach ;)

@Lolo, wystarczy rozebrać boczek drzwi, żeby zobaczyć za tak naprawdę się kryje pod szyldami premium.
Ford np. ma teraz rzekomo B&O ;)
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Lolo ale to jest głupiego pisanie jak znowu zaczynamy pisać o wartości i czy to warto czy też nie.. Bo tak jak pisałem kilka razy choćby z Armanigiem czy S klasa, BMW 7 jest warte są 500-600 tys ? Nie są warte, bo za tyle Kolego to na Mokotowie czy Wilanowie kupuje się ładne 3 pokojowe mieszkanie, a tutaj masz 4 koła i blacha.. Ale jakbym miał takie pieniądze to kupiłbym takie auto i miałbym w ..... czy to jest warte czy też nie.. ma mi to sprawiać radość.
Jakiś czas temu jechałem (pisałem o tym) Porszakiem panamerą i również w tym aucie było robione na zamówienie audio i też grubo ponad 12 tys kosztowało kilka lat temu .. i dobrze wiem jak u mnie brzmi muzyka, jak w tym aucie brzmiała.. i nie ma co się oszukiwać, a czy to jest warte czy też nie.. to kogo to obchodzi jak kogoś jest stać na takie auto..

Heniu i to jest ta różnica czy głośnik to jest faktycznie B&O czy tylko napis taki widnieje.. i to dotyczy każdego Producenta. Bo u żony np w 3ce bez względu co by było napisane to gra to tak, może nie będę pisał.. po prostu gra..
 
Ostatnia edycja:

lolo2

Well-known member
Bez reklam
@Lolo, wystarczy rozebrać boczek drzwi, żeby zobaczyć za tak naprawdę się kryje pod szyldami premium.
Ford np. ma teraz rzekomo B&O ;)

Obym, nigdy nie musial patrzec na te "pseudo" premium glosniki. :)

Nie przeraża mnie gorsza jakość przy przenoszeniu fabryk do Chin czy innych azjatyckich krajów, nad jakością czuwają tam technolodzy z Europy, poza tym nowo budowane zakłady mają tam najnowocześniejsze linie.
Przerażający jest natomiast transfer całej technologii, know-how.

To prawda.
Jeszcze 8 lat temu (siedze w branzy obrabiarek cnc) potezna firma produkujaca maszyny cnc przeniosla czesc produkcji do chin - bo taniej. Ale wysylajac tam swoje know-how i tak chinczycy nie potrafili zrobic dokladnych wrzecion - serce maszyny. Niby dokladnosc ta sama, etap produkcji ten sam ale zawsze bylo cos nie tak. Kilka lat sie z tym borykali.

Dzisiaj, od pol roku mam u siebie frezarke 6.5m dluga, 3+2 osiowa, prosto od chinczyka, pod chinskim brendem, z chinskim wrzecionem. Maszyna widac ze chinska sa pewne braki (prowadzenie kabli, oslony itp) ale pozatym maszyna nie rozni sie juz od 2 - 3 razy drozszych niemieckich czy japonskich.
Potrafia? Potrafia, tylko skad ta roznica cenowa?


Jezeli chodzi o jakosc audio to czy Cayin i Yaqin, xiangsheng nie sa chinskie? A nie robia furrory? Ceny tych zabawek szybko rosna i zakorzenily sie w europie.

"Chinskie gowno" to moim zdaniem powoli przeszlosc I trzeba na to uwazac.

Dla chinczyka podejzewam slaba "wartosc" ma przejecie fabryk onkyo / pioneera czy philipsa. Oni chca tylko Know-how i brend. Reszta dla nich nic nie warta.
Oczywiscie fabryk nie zamkna, inzynierow nie zwolnia, ale zmieni sie sposob zarzadzania. Materialy zostana uzyte "tansze" zamienniki, czesciowo produkcja przeniesiona do chin. Bo skoro teraz firmy "bankrutuja" to jak chinczyk je wykupi to dalej beda bankrutowac. Wiec trzeba cos zmienic w zarzadzaniu aby wykresy szly w gore a nie dol.
 

werf

Active member
Bez reklam
Werf cena ma do tego duże znaczenie, ale nie istotne bo o co innego mi chodziło.. A prywatnie mówię jakbym miał czekać na skodę 9 miesięcy to zamówienie razem z tym salonem w kosmos bym, wysłał. , bo dla mnie nawet 6 miesięcy czekać na Mercedesa to już była lekka przesada.. I również całkowite moje prywatne zdanie, zresztą zawsze to samo pisałem , że wole wypasionego z mocnym silnikiem MOndziaka niż golasa z najmniejszym silnikiem mercedesa C klasę . Dla mnie Werf wszystkie te auta, które producenci zamawiają jako golasy z jakimś tak pakiecikiem to nie są do jazdy w 100% znaczeniu tego słowa.. sorry ale takie mam do tego podejście.. jako drugie auto luzik może być , ale jako pierwsze, albo jako jedyne auto, samochód to ma być samochód, a nie tylko coś co z zewnątrz jest fajne, ale poza 4 kołami podstawowymi rzeczami nie ma nic więcej.. bo nie ma z tego radości...
To tak jak w Audio co mi po B&W np 803 jak podłącze do nich .... nie będę pisał żeby nie robić zbędnej polemiki, ale myślę, że wiesz co mam na myśli. Żeby była radość na maksa to całość audio musi być odpowiednio do siebie dopasowane i to samo jest w aucie. W przeciwnym wypadku dla mnie szkoda kasy.
Lolek kto kupuje GLC ?bank ,leasingodawca,wynajem długoterminowy.Kowalski to 10%20? .
Mówisz golasy złe a czym jeździsz? rozumiem 6 zylinder minimium,indywidualny lakier,szyby dźwiękochłonne,podsufitka z alcantary,fotele wielopłaszyznowe wentylowane,laserowe oświetlenie, itd.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Lolo a powiedz szczerze, tylko wiesz jak na spowiedzi.. wyobraźmy sobie, że przeniosą albo zrobią kolejną fabrykę w Chinach takich producentów jak np Mercedes, BMW, Audi.. I co z tego powodu rozumiem, że zamiast takich marek kupisz sobie np. opla, citroena itp bo będą robione w Europie? Ba w Europie gdzie pracownikami również mogą być Hindusi, Rumunii, Węgrzy.. Bo jeśli tak to Cię zmartwię , tak jak pisałem wcześniej jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że nawet Ci najlepsi będą musieli pozyskać kapitał ze Wschodu, żeby ceny w miarę utrzymać na poziomie dostosowanym na rynki europejskie. Zobacz co się dzieje firmami z audio, które są dzisiaj topowe i dalej są robione ich zabawki np w Japonii... jak ceny rosną z każdym nadchodzącym modelem... tylko elektroniki bardzo dużo sprzedaje się właśnie w Azji itp.. Dlatego Polska nie ma jak negocjować (Dystrybutorzy) z takimi firmami jak mak, Accu, Pass , Esoteric itp. względem cen, bo u nas za mało się tego sprzedaje. Wg wielu specjalistów jest nieuniknione aby kapitał taki czy inny musiał przepłynąć za wielkiej wody do firm europejskich, bo nie dadzą rady.. to jest kwestia czasu i pytanie czy sam kapitał czy również kolejne fabryki być może będą powstały za wielką wodą.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Lolek kto kupuje GLC ?bank ,leasingodawca,wynajem długoterminowy.Kowalski to 10%20? .
Mówisz golasy złe a czym jeździsz? rozumiem 6 zylinder minimium,indywidualny lakier,szyby dźwiękochłonne,podsufitka z alcantary,fotele wielopłaszyznowe wentylowane,laserowe oświetlenie, itd.

Może w ten sposób napisze ... żeby nie pisać o kasie... w stosunku do tego golasa jak ja to mówię za dodatki zapłaciłem tyle, że kupiłbym naprawdę fajne auto o którym często tutaj pisze.. czyli inaczej mówiąc można było sobie kupić wyższą klasę ale dużo słabiej wyposażoną i i nie koniecznie byłaby w tym skrzynia 9 G tronic i pewnie bez 4 matic..które dla mnie są obowiązkowym wyposażeniem.
 

werf

Active member
Bez reklam
Lolek ok ale Ty nie kupowałeś toyoty aygo a mercedesa więc co to za dodatki ?Wiesz dobrze że z basica w 3 Niemieckich markach można potroić.
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Lolo a powiedz szczerze, tylko wiesz jak na spowiedzi.. wyobraźmy sobie, że przeniosą albo zrobią kolejną fabrykę w Chinach takich producentów jak np Mercedes, BMW, Audi.. I co z tego powodu rozumiem, że zamiast takich marek kupisz sobie np. opla, citroena itp bo będą robione w Europie? Ba w Europie gdzie pracownikami również mogą być Hindusi, Rumunii, Węgrzy.. Bo jeśli tak to Cię zmartwię , tak jak pisałem wcześniej jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że nawet Ci najlepsi będą musieli pozyskać kapitał ze Wschodu, żeby ceny w miarę utrzymać na poziomie dostosowanym na rynki europejskie. Zobacz co się dzieje firmami z audio, które są dzisiaj topowe i dalej są robione ich zabawki np w Japonii... jak ceny rosną z każdym nadchodzącym modelem... tylko elektroniki bardzo dużo sprzedaje się właśnie w Azji itp.. Dlatego Polska nie ma jak negocjować (Dystrybutorzy) z takimi firmami jak mak, Accu, Pass , Esoteric itp. względem cen, bo u nas za mało się tego sprzedaje. Wg wielu specjalistów jest nieuniknione aby kapitał taki czy inny musiał przepłynąć za wielkiej wody do firm europejskich, bo nie dadzą rady.. to jest kwestia czasu i pytanie czy sam kapitał czy również kolejne fabryki być może będą powstały za wielką wodą.

Jak na spowiedzi.


Postawie sie na miejscu chinczyka.
Zalezy mi na wykupieniu Mercedesa i bmw. Bo potrzebuje brend, siec sprzedazy i know-how - jakosc.
W nosie mam niemieckie czy polskie fabryki, ale nie przeniose wszystkich do azji. Zostawie w europie montownie aby produkt koncowy byl made in EU.

W celu wzrostu zyskow (bo kupuja firmy plajtujace) podzespoly zaczynam produkowac w azji, inzynierow zaczynam zatrudniac w azji. Lwia czesc podatkow zaczynam placic w azji.

Co zostaje w europie? Banka mydlana pod nazwa bmw czy mercedes, ktora jest bo jest ale jak splajtuje to nikt nie bedzie sobie nia glowy zawracal bo cala technologia bedzie w chinach.

Co ja kupie?
Kupie zapewne tak jak wiekszosc ludzi cos co bedzie mialo najlepszy stosunek Wyglad / specyfikacja / cena. Oczywiscie MODA ma wielkie znaczenie i bede wolal "troche" doplacic i kupic nawet chinskiego Mercedesa.

Lolek moj kolega ze studiow siedzi teraz w monachium, wynajmuje mieszkanko, ma wspollokatorke z indii i wspollokatora z Rosji. Cala trojka siedzi na kontrakcie w MAN-ie i projektuja nowiutki autobus. Rysuja w 3d konstrukcje i zlecaja do wykonania.
Niby autobus niemiecki a projektuje go Polak, Rusek i Hindus :) hehe. (Oczywiscie nie tylko)


Ja calkowicie rozumiem ze kazdy szuka kapitalu dla mnie to rzecz normalna i zrozumiala. Rozumiem tez ze chinczyki kupuja co moga, tez bym tak robil.

Mnie jedynie smuci fakt ze chinczyk wykupi wszystko. Najwazniejsza dzisiaj jest Wiedza - technologia - know-how. Jak wszystko sprzedamy do chin to niestety ale za 20 lat bedziemy pracowac na montowniach za "miske ryzu"' Jak rusek niszczyl polska inteligencje, tak dzisiaj taki sam orenz powoli jest w posiadaniu chinczykow.


Taka mala ciekawostka, 80% ludzi na swiecie kupuje maszyn cnc z systemami sterowania Fanuca (japonskie). A praktycznie wszyscy niemcy produkuja i kupuja swoje systemy na Simensie (jest gorszy od fanuca, slabiej rozwiniety)'. Dlaczego?
Dlaczego taki Niemiec ma wpojone we lbie od urodzenia ze jak kupuje maszyne cnc to musi ona miec niemieckie sterowanie? Tu jestem zawsze pelen podziwu ze niemcy potrafia cenic i rozwijac to co swoje.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Dlatego napisałem, że każdy ma swój wybór co do tego co chce kupić i w jakim wyposażeniu. Jeden woli "gorszy" ale dobrze czy bardzo dobrze wyposażony, a drugi lepszej klasy auto ale słabiej wyposażone i takie auto ma żona (była okazja) więc się kupiło, ona się cieszy, a ja mam możliwość porównania skrzyni biegów i samego układu jezdnego pomimo, że nie jest to Xdrive, ale na pewno coś już wiem jak się prowadzi takie auto. Natomiast dodatki w jednym jak i w drugim dużo kosztują , aczkolwiek odnoszę wrażenie, że w przypadku mercedesa jest troszkę jakby lepiej.. Nie chciałbym pewnego słowa użyć bo może nie będzie to sprawiedliwe, ale kupując mercedesa nawet mniejszego w klasie A czy czy GLA pewne rzeczy są a w 3ce tego nie ma... ale żeby być pewnym na 100% to trzeba by było wszystko sprawdzić na fest, ale po tym co rozmawiałem ze sprzedawcą to takie właśnie wrażenie odniosłem..

Lolo mi też się to nie podoba tylko wiesz jaki my na to mamy wpływ.. a kasa musi się zgadzać w takich fabrykach i przyjdzie moment, że albo ceny zaczną rosnąć, albo musi wejść kapitał ewentualnie kolejna fabryka np śmiga do Indii ..
 
Ostatnia edycja:

przemko77

Well-known member
Bez reklam
Chodzilo mi ze zestaw domowy za 3000zl np. Takie Heco MS + Denon 720ae pozamiata audio w takim bmw, mercedesie audi i innych.

Nawet nie pisz publicznie takich rzeczy bo się tylko na śmieszność narażasz - ten system tak pozamiata w Mercedesie jak w Porsche ,gdzie jest Burmester :mrgreen:
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Tylko co tu porównywać, jak to dwa różne światy.
Nie dość, że zupełnie inna ilość głośników, kubatura, system, ech... jak się czasami Was czyta, to rynce i giry odpadają ;)
Dla mnie te porównania, to jak wypasiony Oled który ma tylko 55", do projektora 120".
Zwyczajnie takich zestawień się nie robi, bo i po co. Każdy będzie miał zalety/wady.

Fakt jest taki, że dobry system audio w aucie, to też odpowiednie zestrojenie pod konkretną budę, dzięki temu można uzyskać świetne wrażenia audio.
Autentycznie nie chce się wychodzić z auta.
Ja tak miałem w jednym aucie, tak dobrze system grał, że robiłem dodatkowe rundki wokół osiedla, żeby jeszcze przesłuchać kilka kawałków ;)

Jest gość na YT który testuje auta (drogie auta), prywatnie jest muzykiem i w którymś odcinku wspominał o jakości drogich systemów audio w samochodach w kontekście jakości, no i z tego co pamiętam, wypowiadał się pochlebnie o którymś zestawie. Robił też krótką analizę nt. poszczególnych dźwięków.
Nie chce mi się szukać filmu, bo ma ich sporo, ale dosyć dobitnie wspominał o tym.
 
Ostatnia edycja:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
dokładnie nie ma sensu porównywać są dobre systemy, które zabiją i te które są takie, a nie inne.. ważne jest jedno aby nie wrzucać wszystkiego do jednego worka bo krzywdzące jest dla jednej jak i drugiej strony..

A tak dla rozluźniania takie SF daje nagłośnienie do tej zabawki..

https://www.youtube.com/watch?v=Fyda67-Ouo0

https://www.youtube.com/watch?v=YWcG-oiAO-U



https://www.youtube.com/watch?v=5pyAiCo7Lws

W necie o tym konkretnym przypadku jakiś redaktorek muzyczny pisał (chyba Anglik), który był po szkole muzycznej i był mega zachwycony tym co usłyszał... więc tak sobie myślę ,że są systemy audio, które są fajne, a że swoje kosztują to inna bajka. A też na pewno znajdą się takie, które pomimo ceny w cale nie będzie wielkiego łoł.. Sam też kilak fajnych słuchałem i w porównaniu do tego co mamy w większości przypadków różnica była bardzo duża.
 

kuba378

Active member
Lolek w takim samochodzie wg mnie nagłośnienie jest zbędne.

Najpiękniejszą muzyką jest dźwięk silnika takiego samochodu.
 
Ostatnia edycja:
Do góry