Gwarancyjna wymiana Sony KDL-46W905A

rkl

New member
Drodzy,

Podczas ogladania jednego z meczu na Euro zauwazylem, czarna plamke na tv, pomyslalem ze to wypalony pixel, ale okazalo sie ze to jakis maly owad, ktory dostal sie pod obudowe i padl.
Jako ze wykupilem 5 letnia gwarancje, zadzwonilem do Sony, podalem wszystkie informacje i w dniu wczorajszym otrzymalem informacje ze TV zostanie mi wymieniony na inny model. I tu sie pojawia pierwszy problem, gdyz uwazam ze posiadany obecnie 46W905A jest nie do pobicia jesli chodzi o czas reakcji matrycy i input lag, model ktory proponuja to KD-55X8505C, ktory ma dosc srednie opinie (glownie przez Androida). Co gorsza bedzie to sprzet odnowiony, nie fabrycznie nowy.


Mozecie sie wypowiedziec na temat zaproponowanego modelu lub moze macie jakies pomysly/sugestie? bede bardzo wdzieczny
 
D

Deleted member 121090

Guest
No niestety, kupując sprzęt Sony zgadzamy się na takie traktowanie. Mają to zapisane w warunkach gwarancji.
Nic im nie zrobisz. To oni decydują co zrobią w tym wypadku. Praktycznie nie można się z tą decyzją nie zgodzić i gdziekolwiek odwołać, bo sądem właściwym jest sąd w Wielkiej Brytanii.( jeśli się nic w tej materii nie zmieniło).
Sony nie osobowości prawnej przez naszym krajowym wymiarem sprawiedliwości. Taka sztuczka.
I tak masz szczęście, że Sony zaproponowało Ci TV o podobnej wartości. Mieliśmy tu na forum przykłady gdy zaproponowali TV prawie połowę tańszy.
 

Przemoo18

New member
No niestety, kupując sprzęt Sony zgadzamy się na takie traktowanie. Mają to zapisane w warunkach gwarancji.
Nic im nie zrobisz. To oni decydują co zrobią w tym wypadku. Praktycznie nie można się z tą decyzją nie zgodzić i gdziekolwiek odwołać, bo sądem właściwym jest sąd w Wielkiej Brytanii.( jeśli się nic w tej materii nie zmieniło).
Sony nie osobowości prawnej przez naszym krajowym wymiarem sprawiedliwości. Taka sztuczka.
I tak masz szczęście, że Sony zaproponowało Ci TV o podobnej wartości. Mieliśmy tu na forum przykłady gdy zaproponowali TV prawie połowę tańszy.


Co za zbieg okoliczności.
Ja dziś dokladnie zgłosilem do SOny ten sam problem. Również chodzi o model
46w905. Juz w tamtym roku dostał mi sie za matryce owad no i niestety został do dziś. Powiedzialem , ze oleje i zglosze problem przed koncem gwarancji.
Jednak ostatnio wszedł mi 2 owad i wyglada to slabo. Z racji , ze za miesiac konczy mi sie gwarancja to zglosilem i czekam na decyzje. Kazali wyslac zdjecia itp.

Ogolnie to chyba wolalbym gdyby mi to naprawili bo szkoda mi tego fajnego TV , tylko ciekawe czy jest mozliwa naprawa skoro TObie dali decyzje wymiany na inny.

Nie orientujecie się moze czy jest z nimi jakas szansa "negocjacji" np skoro zaproponowali Ci X8 z zeszlego roku to moze jest mozliwosc np doplacenia i wymiany na X9 ?

W ogole jak wyglada sprawa jesli chodzi o jakosc obrazu porownując W905 do X8 .

Co bedzie swiecic lepiej?

TAk to wyglada jesli chodzi o wade:

feb65930a3fbfb06gen.jpg


55JzeFGXlP4bgjUrqS_SX4JsQ_7l~E
 
Ostatnia edycja:

rkl

New member
rzeczywiscie niezly zbieg okolicznosci...
ja szukalem TV czysto do grania, na dzien dzisiejszy Sony nie oferuje nic co podchodzi pod czas reakcji i opoznienie jakie ma 905ka.

Podejrzewam ze zaproponuja Ci to samo co mi, bo chyba to maja na stanie :)
Pytalem o mozliwosci naprawy, ale otrzymalem odpowiedz negatywna.
Ja po przeczytaniu kilku testow i opinii ludzi, raczej zostane ze swoim egzemplarzem, przynajmniej wiem co mam...

Swoja droga mialem nadzieje ze bede mial zgola inne odczucia niz przy reklamacji PS4 (pol roku kursowala miedzy mna a serwisem, 6 refurbow, kazdy uszkodzony bardziej od porzedniego, az w koncu nowka) ale chyba to standard dla tej firmy. Szczescie ze nie mam komorki Sony :)
 

MatteBlack

New member
Nowe soniaki nie umywają się jakością do jeszcze nie starych W9tek. Spróbuj strącić ten przecinek w dół ekranu, tylko nie rozbij panelu. ;)

Konstrukcyjnie nie jest trudno dobrać się do panelu od tyłu, jednak nie doświadczonym nie polecam. Wtedy świetnie działa sprężone powietrze. W niektórych telewizorach wystarczy odgiąć kawałek plastiku z tyłu np. w R550.

:popcorn:
 

Przemoo18

New member
CO do Inplut laga to w x8 jest 33 ms wiec podobno dla graczy w ogole nie zauwazalny ( a jak jest w rzeczywistosci ?)

Ja jeszce nie dostałem decyzji ale jak mi zaproponuja uzywanego (odnawialnego) X8 to na pewno sie nie zgodze.

Myslicie , ze W905 , swieci zauwazalnie lepiej od X8? Pytam bo jak mi zaproponuja np nowy to nie wiem co zrobic. No i to jednak 9 cali wiekszy TV.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
RKL o X 8505c jest cały wątek przeczytaj sobie jest tego dużo

http://www.hdtv.com.pl/forum/sony/116226-telewizory-4k-firmy-sony-serii-x8509c-pierwszy-oglad.html


U mnie w moim temacie jest nawet test zrobiony tego tv ( bo mam ten model w sypialni) w porównaniu do innego tv Sony full leda, który stoi w salonie.... na tych samych materiałach było sprawdzone.. mój sąsiad ma taki tv jak Ty masz i dla niego X8505C jest fajniejszy ale to jego zdanie..

Osobiście tak zmieniłem zdanie odnośnie tv, że kolejny tv do salonu jak będę za kilka lat zmieniał (chyba że padnie) to maksymalnie najmniej wydam w danym rozmiarze.. oczywiście tyle wydam żeby mieć w miarę dobry tv w sensie jakości obrazu... ale koniec z topowymi tv.. patrząc jak tv się psują to jakaś masakra, mi na razie się udaje ale kiedyś ten pierwszy raz i mi się trafi .... tv to najbardziej psujące się urządzenie rtv..chyba że będą takie gwarancję że będzie zapis o tym że w razie wymiany tv będzie o porównywalnych parametrach i o porównywalnej cenie.. w co nie wierzę żeby ten drugi człon był kiedyś w zapisie gwarancyjnym..
 
Ostatnia edycja:
D

Deleted member 121090

Guest
Ten zapis kiedyś był.
8 lat temu jak kupowałem topowy TV Sony to taki zapis miałem.
I dobrze o tym wiesz.
Teraz Sony schodzi na psy. Z roku na rok coraz bardziej niestety. Opisywane przykłady są tego dowodem.
 

rkl

New member
pol biedy z tym input lagiem, mimo ze moj ma na poziomie 20ms.
Najbardziej irytuje mnie to ze chca mi wcisnac jakiegos refurba, ktory mial niewiadomo jakie problemy, a nie wierze w cos takiego jak "odswiezanie".

Poczekam, moze robal spadnie, probowalem juz stukac, pukac i lekko odciagac ekran przyssawka. Bez efektow.

Swoja droga odpisalem do Sony, dlaczego nie przyjmuje propozycji i ze czekam na podanie alternatywy.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Ten zapis kiedyś był.
8 lat temu jak kupowałem topowy TV Sony to taki zapis miałem.
I dobrze o tym wiesz.
Teraz Sony schodzi na psy. Z roku na rok coraz bardziej niestety. Opisywane przykłady są tego dowodem.

Ale mnie nie interesuje że był, mnie interesuje to że teraz go nie ma.. wiele rzeczy kiedyś było i co mi teraz po tym.. patrzę to co jest dzisiaj.. dlatego kolejny tv być może też będzie to Sony o ile będą mieli 3d, ale na pewno nie topowy.. tylko taki że w razie czego to żebym wyszedł porównywalnie do tego co zapłaciłem.. bo przy średnich modelach z tą gwarancją więcej ludzi było zadowolonych niż nie zadowolonych, więc jakby co to mam nadzieję że i mi się uda.. najgorzej jest przy topowych modelach wtedy traci się najwięcej.. chyba że ktoś kasy ma jak lodu to wtedy bez różnicy jaki i kiedy mu się rozwali tv i co dostanie w zamian..

Przeczytaj sobie ile osób tylko na tym forum kupiło model który rozwalił się koledze i model X 8505 c i ile było awarii .. nie licząc problemow z androidem, które z sukcesywnie były poprawiane i w chwili obecnej praktycznie tv śmiga.. choć oczywiście nie omieszkałem do nich pisać jak miałem problem z 3d.. i to nie jeden raz ... trwało troszkę ale po aktualizacji problem został rozwiązany..
Dla mnie chorą sprawą jest to że pchają się w androida - i to jest dla mnie chore, ale może za rok, dwa już nie będzie problemów z androidem.. z tego roku tv jeśli chodzi o android jest już zdecydowanie lepiej.. ale ja bym został przy tym co było wcześniej .. tym bardziej że mi na tych gadżetach wszystkich nie zależy.. i wielu wielu moim znajomym jak i tutaj na forum również.. ale..


Przemo nie było chyba tutaj takiego przypadku i nie ma takiego zapisu w gwarancji 5-letniej.. a mam dwa tv z gwarancją 5 letnią..
 
D

Deleted member 121090

Guest
Wykorzystują to, że nie masz możliwości odwołać się do sądu np. tak jak w przypadku innych firm.
Na zasadzie Nie mamy Pana płaszcza i co nam Pan zrobi.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
ja dostalem odpowiedz ze nie ma innej alternatywy niz zaproponowany model...jak milo

Jak dostaniesz dobry egz - mam na myśli podświetlenie itp.. to myślę, że nie będziesz żałował , ale sam za jakiś czas zobaczysz.. i ocenisz.. od razu sobie zrób aktualizację żebyś miał najnowszą z kwietnia bodajże.. trochę zabawy z ustawieniami i można oglądać..
 

accu

New member
Bez reklam
Jak dostaniesz dobry egz - mam na myśli podświetlenie itp.. to myślę, że nie będziesz żałował , ale sam za jakiś czas zobaczysz.. i ocenisz.. od razu sobie zrób aktualizację żebyś miał najnowszą z kwietnia bodajże.. trochę zabawy z ustawieniami i można oglądać..

Witam uprzejmie,

Niestety , telewizor "odnowiony" to nie nowy telewizor . :-|


Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Takie wałki należy piętnować. Jak tak dalej pójdzie Sony zwyczajnie wycofa się z polskiego rynku, zamiast zmienić politykę na bardziej Friendly. Tu nic się nie zmienia, przeciwnie, zastój i stagnacja - tylko tak dalej Sony - Brawo! Ja śledząc te wątki z gwarancją Sony na pewno już nigdy nic od nich nie kupię. To jest zwyczajna kpina z klienta.
 

vvv

Well-known member
Bez reklam
Odbieram tą "propozycję" za mocno niesmaczną !
Jak wcześniej zostało napisane Dostajesz odnowiony A NIE NOWY
Szkoda bo Firma wydawała się (kiedyś) bardzo solidna :(
 

rkl

New member
nie wiem jak kolega ktory ma ten sam problem, ale ja sie zdecydowalem zostac przy swoim modelu, a nie brac w ciemno co oferuje Sony.
Wiem tez ze wiecej nie zakupie nic z marki Sony, ot taka nauczka...
 

accu

New member
Bez reklam
nie wiem jak kolega ktory ma ten sam problem, ale ja sie zdecydowalem zostac przy swoim modelu, a nie brac w ciemno co oferuje Sony.
Wiem tez ze wiecej nie zakupie nic z marki Sony, ot taka nauczka...

Witam uprzejmie,

I moim , skromnym zdaniem trafną podjąłeś decyzję . :neutral:

Też użytkuję telewizor FHD firmy Sony W905A i jestem zadowolony z bardzo dobrej jakości wyświetlanego
obrazu . ;-)

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 

Przemoo18

New member
nie wiem jak kolega ktory ma ten sam problem, ale ja sie zdecydowalem zostac przy swoim modelu, a nie brac w ciemno co oferuje Sony.
Wiem tez ze wiecej nie zakupie nic z marki Sony, ot taka nauczka...

Hej , ja dzis dostałem email od sony nastepujacej tresci:

"Szanowny Panie,

dziękujemy za kontakt z SONY.

Numer sprawy: xxxxxx

W nawiązaniu do korespondencji proszę o podanie poniższych danych celem wykonania zlecenia serwisowego:

- dokładnych danych teleadresowych: adres (wraz z kodem pocztowym oraz miejscowością), numer telefonu, adres email do ewentualnej korespondencji.
Proszę również o odpowiedź na pytania:

-czy telewizor jest zawieszony na ścianie?
-czy chce Pan otrzymać ankietę po zakończeniu zlecenia serwisowego drogą mailową celem ocenienia danej usługi serwisowej?

W przypadku jakichkolwiek pytań, bądź jeśli problem występuje proszę o informację zwrotną mailem na adres: customersupport.pl@eu.sony.com lub kontakt telefoniczny pod podanym

poniżej numerem telefonu.



Telefon: 801 382 462"



HM jak widac nic nie napisali co zamierzaja zrobic. Nie dostalem informacji co do wymiany na inny model. Moze jednak chca naprawiac.

Ja raczej zostane przy tym co mam bo jestem mega zadowolony a mala muszka mi nie przeszkadza az tak by poswiecac sie na inny TV.

Jesli zaproponuja mi nowy TV 55 cali to jeszcze przemysle ale na pewno nie zgodze sie na odnawiany sprzet.

Myslalem jeszcze ze moze uda mi sie z nimi wynegocjowac wymiane na zeszloroczna serie X9 za moja doplatą ale pewnie nie ma na to szans
 
Do góry