Gwarancyjna wymiana Sony KDL-46W905A

rkl

New member
dopiero jak podasz dane to Ci powiedza jaka opcje przewidzial system...taka kolejne glupota.
Mnie nikt nie pytal czy TV stoi, lezy czy wisi :)
 

Przemoo18

New member
zobacze co mi odpisza na tresc mojego zapytania bo na pewno w ciemno im TV nie oddam bo potem zabiora i okaze sie ze wysla mi odnowiony bez mojej wiedzy.

PS:

Orientujecie sie czy podstawowa gwarncja 24 miesieczna rozni sie od tej przedluzanej do 5 lat SOny?

Pytam gdyz mój TV jest jeszcze na gwarancji podstawowej 2 letniej .
Czy warunki są te same w 24m jak i w tej dokupowanej?
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Przemo mi się wydaje że 5 letnia w Sony niczym się nie różni u nich od 2 letniej.. nie licząc długości gwarancji.. bo 5 letnia to nie jest dokupowana tylko od razu kupujesz tv z gwarancją na 5 lat.. Przynajmniej ja tak miałem jak kupowałem dwa ostatnie tv u nich.. Bo rodzice, brat i do moich córki pokoju to kupowaliśmy wszyscy z gwarancją 2 letnią.. ale już tej gwarancji nie mam bo tv już dwa lata jest po - więc nie była mi potrzebna.. bo bym Ci porównał..

Z jakiego miasta serwis Cię obsługuje?
 
Ostatnia edycja:

Przemoo18

New member
Spoko dzięki za odpowiedź , tak tez myslalem :)

Ogolnie co do serwisu to nie wiem z jakiego miasta bo zareklamowalem a w zasadzie napisalem email i tak prowadze korespondencje.

Szczerze nie mialem nawet casu dzwonic bo pracuje do pozna a oni maja infolinie 9-18

Zobacze co mi odpisza bo zdalem im konkretne pytania w jaki sposob , bedzie przebiegac proces reklamacyjne i co stanie sie z moim TV bo w ciemno im nie oddam.

Póki co czekam na odpowiedz od nich :)
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Jest inaczej . Gwarancja na 5 lat może być dokupiona w czasie pierwszego roku i niekoniecznie przy zakupie.
Tak jest taka sama jak gwarancja na 2 lata.
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
W przypadku kłopotów polecam jeszcze poszukać zwykłych osiedlowych serwisów RTV. Nie dość, że kilkakrotnie tańsze, to nie będą mieli obiekcji by otworzyć obudowę, wyczyścić matrycę ze zbędnych paprochów. Utrata gwarancji? Pewnie tak, ale co nam po niej skoro tak na prawdę nie istnieje?
W ten sposób naprawiłem kiedyś telewizorek LG - koszt 20 zł i do odbioru był za kilka godzin. W autoryzowanym serwisie chcieli kilka stówek.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Jest inaczej . Gwarancja na 5 lat może być dokupiona w czasie pierwszego roku i niekoniecznie przy zakupie.
Tak jest taka sama jak gwarancja na 2 lata.

Kiki, a masz gdzieś to potwierdzone od nich na piśmie czy coś w tym stylu... bo na ich stronie nie znajdziesz tego że jest taka możliwość.. rozmawiałem też w jednym z SC i tam mówili że np jeśli się kupi tv Sony w MM to do nich się przychodzi i można dokupić ale to nie jest rok czasu , nie pamiętam ile czasu jest ale na pewno ten pracownik nie mówił o roku.. chyba że był w niewiedzy :)
Natomiast w SC idziesz i deklarujesz się od razu czy chcesz 2 czy 5 letnią gwarancję i takową dostajesz do ręki.. do tego deklarujesz się czy chcesz 5 letnią zwykła czy również od tzw. nieszczęśliwych wypadków - ta ala mechaniczna jak ja to mówię... tak było w moim wypadku, a mam dwa tv z 5 letnią gwarancją ale oba kupowane w SC.
Chyba że coś się zmieniło lub trafiałem na "specjalistów" w danym SC.. ewentualnie mogłem coś źle zrozumieć bo i taka możliwość też istnieje, gdyż mnie zawsze interesowała gwarancja wyłączenie 5 letnia i nigdy nad tym się głębiej nie zastanawiałem. Jedynie u córki mam tv Sony bez 5 letniej gwarancji ale to 32 cale jest i zresztą ma już około 4 lat i jak na razie też wszystko jest ok..
 
Ostatnia edycja:

Przemoo18

New member
CIęzko sie z tym Sony dogadac. na tresc mojego email:

"TV jest zawieszony na scianie.

Jak zostanie potraktowana moja usterka bo nie otrzymalem żadnych szczegółów.

TV zostanie naprawiony czy wymieniony na inny model ? (bo jak wiadomo nie ma juz w905)

Są to dla mnie bardzo istotne informacje, wiec zalezy mi na szczególach dotyczących procesu reklamacji"


dostałem dziś odpowiedź:

"Szanowny Panie,

dziękuję za kontakt z Sony.

Uprzejmie informuję, że sprawa będzie jeszcze konsultowana co do sposobu rozwiązania.
Proszę o podanie pełnych danych teleadresowych pod którymi znajduje się telewizor.

W przypadku jakichkolwiek pytań proszę o informację zwrotną mailem lub telefon pod podanymi poniżej danymi kontaktowymi:

Telefon: 801 382 462"
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Nie zdziwię się jeszcze gdy na odpowiedź, że tele jest zawieszony, zapytają czy na oryginalnym uchwycie? Jeśli nie to wymyślą, że na pewno naprężenia nie były właściwe i owad dostał się do środka nie z ich winy :D
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Przemo u nich niestety tak to działa , z tego co mieli np moi znajomi to wywnioskowaliśmy, że kto inny prowadzi korespondencję z klientem, a kto inny podejmuje decyzje, mało tego ta osoba czeka na decyzję np ( nie wiem jak to u nich się nazywa, ale przyjmijmy) dział reklamacji, a oni też nie są tymi co decydują o tym co z danym tv będzie robione.. tylko czekają na decyzję Centrali.. i niestety jedni na drugich czekają...kiedyś było to szybciej, a teraz jest to bardziej pokręcone..
 

Przemoo18

New member
ODMOWA:

"Szanowny Panie,

dziękuję za kontakt z firmą Sony.

W nawiązaniu do złożonej reklamacji dotyczącej odbiornika Bravia KDL-46W905A informuję, że sprawa została dokładnie sprawdzona przez dział reklamacji.

Uprzejmie zawiadamiam, że tego typu usterki nie są objęte gwarancją producenta. Według warunków gwarancji Sony wszelkie usługi konserwacyjne (jak czyszczenie matrycy) mogą podlegać odpłatnej usłudze. W związku z powyższym pragnę poinformować, że nasz serwsi może odmówić bezpłatnej naprawy."

jakiś sens sie odwolywac?
 

Przemoo18

New member
Ich argumentacja brzmi w stylu "nie bo nie"

Juz poprosilem o przytoczenie mi punktu w karcie gw. gdzie jest zapisane , ze dana wada nie obejmuje gw.producenta
 
D

Deleted member 121090

Guest
Tak jak nie raz pisałem.
Korzystają z tego, że nie możesz się odwołać od ich decyzji do naszego krajowego sądu.
 

rkl

New member
niezla kpina, ciekawe czemu mi chcieli wymienic...moze jednak ta gwarancja 5cio letnia ma nieco inne warunki.
W sumie decyzja wyjdzie Ci tylko na korzysc :)
 

vvv

Well-known member
Bez reklam
Niestety Takie informacje nie napawają OPTYMIZMEM !
Najgrsze jest to że Firma ma problemy a nic nie robi w tym kierunku
Aby przyciągnąć Nas do siebie a nie odstraszać !
Pamiętamy jakie to było WooW <kiedyś> mieć SONY !
Dzisiaj czerpiąc wiadomości tylko z Naszego Forum na pewno nie wybiorę nic od Sony
A było tak blisko już oglądałem Bezlusterkowca :(
 

accu

New member
Bez reklam
Witam uprzejmie,

Podejście działu reklamacji firmy Sony oddziału w Polsce do zgłoszonej usterki przez reklamującego
najkrócej pisząc - zupełnie brak jakiejkolwiek dobrej woli chęci załatwienia reklamacji . :|
A przecież ta usterka jest jak najbardziej możliwa do usunięcia .


Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Ich argumentacja brzmi w stylu "nie bo nie"

Juz poprosilem o przytoczenie mi punktu w karcie gw. gdzie jest zapisane , ze dana wada nie obejmuje gw.producenta

Nie ma takiego punktu przynajmniej w tej 5 letniej,, w samsungu jest inaczej bo tam oficjalnie jest wpis odnośnie czyszczenia zabrudzeń itp za matrycą że tak powiem i coś takiego u nich niby nie podlega gwarancji, w Sony nie ma czegoś takiego - na dwóch gwarancjach sprawdzałem tylko tych 5 letnich - ale mi się wydaje że to są takie same gwarancje.... rozumiem że Ty na razie tylko z infolinią korespondowałeś - żaden serwis się z Tobą nie kontaktował.. ??
 
Ostatnia edycja:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Niestety Kiki klasa to coś co dla naszych przedstawicielstw to odległy termin.. to dotyczy Sony i nie tylko ... gdyby było inaczej to wszyscy jak ludzie dawaliby gwarancje 5 letnie na tv wiedząc jak te urządzenia się psuja często.. i do tego byłby w taki sposób skonstruowane że kupując tv za 20-30 tyś, a w naszym kraju za tyle tv to kosmos ludzie czuliby się bezpiecznie a tak nie jest.. Masz dobre kontakty z Panasem , Philipsem spytaj się dlaczego nie dają gwarancji 5 letnich ???? Ludzie by za to zapłacili bo i tak płacą w marketach ubezpieczenia całkowicie nic nie warte.. a np kupując tv do salonu chciałem Panasonikowi nawet zapłacić tyle co bym zapłacił za ubezpieczenie kupując taki tv w markecie - nawet nie chcieli słyszeć żeby dać mi 5 letnią gwarancję. Wszyscy dobrze wiedza o co chodzi w tym biznesie..
 
Do góry