Gwarancja Samsunga. UWAGA!

  • Thread starter Deleted member 121090
  • Rozpoczęty

MicheLLo

New member
Witam Was przemiło. Dołączam do grona użytkowników Samsunga z miłościwie w nim panującym kurzem na matrycy. Mój model to: UE50J6200, zakupiony w Saturn 31.03.2016.
Wczoraj tylko dzwoniłem do serwisu (Ruda Śląska) do którego odesłał mnie Samsung na FB, chcieli przeprowadzić test obrazu, ale nie było mnie w domu, więc jeszcze jestem przed całą procedurą.
Jakieś sugestie jak zacząć sprawę? Będę wdzięczny mega...
Powiem Wam, że dopiero jak faktycznie zacząłem zwracać na to uwagę (plamy) to mnie zaczęło mocno irytować :( pierwsze oznaki pojawiły się, myślę, że z 2 miesiące temu.

Czy ktoś może rzucić hasłem co na początku tej drogi zrobić?
w czwartek mam umówioną wizytę techników, pewnie dostanę od strzała pismo, że to zakurzenie.
 

Wolfram

New member
Popełniłeś błąd, a wystarczyło przeczytać parę stron w tym temacie.
Zamiast dzwonić do serwisu należało wysłać pismo reklamacyjne z tytułu rękojmi do sprzedawcy.
Z Twojego postu wynika, że będzie to "naprawa" gwarancyjna.

Swoją drogą chyba jesteś pierwszą osobą, która ma z tym problem w serii J.
 

MicheLLo

New member
Popełniłeś błąd, a wystarczyło przeczytać parę stron w tym temacie.
Zamiast dzwonić do serwisu należało wysłać pismo reklamacyjne z tytułu rękojmi do sprzedawcy.
Z Twojego postu wynika, że będzie to "naprawa" gwarancyjna.

Swoją drogą chyba jesteś pierwszą osobą, która ma z tym problem w serii J.

Tematm a 218 stron już. Nie byłem w stanie przeczytać wszystkich, a pech chciał, że nie trafiłem na te, na które powinienem, a sporo z nich naprawdę prześledziłem :(

Czy to coś zmienia, jak mi to naprawią i za jakiś czas znów się to stanie?
Czy wtedy będę mógł tak samo wysłać to pismo reklamacyjne?
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
W 90% za jakiś czas będziesz miał to samo bo to wina konstrukcyjna tych modeli u których występuje ta wada.... dla mnie - wszystkim za drugim razem jeśli znowu powtórzy się to samo (pierwszy raz np. czyszczenie) powinni pieniądze oddawać.. szkoda, że w gwarancji nie napisali, że te modele powinno się oglądać na sali operacyjnej, może tam by ludzie nie mieli takich problemów.. :)
 
Ostatnia edycja:

Wolfram

New member
A może kolega myli kurz z cloudingem bądź bandingiem? Tak jak wspominałem wyżej jest on pierwszą osobą która zgłasza problem kurzu w serii J.
 

MicheLLo

New member
nie mylę się raczej, plamy są charakterystyczne tak jak wszystkie udokumentowane zdjęciowo przypadki kurzu na matrycy. Chociaż, dopiero okaże się jak go zabiorą - jutro mają przyjechać po niego, ale..... przed 15min dzwonili do mnie z potwierdzeniem wizyty serwisowej i....
Pani powiedziała, że zabierają na czyszczenie matrycy, od razu wiedziała co i jak i zapytałem, czy to usuwają tak po prostu - powiedziała, że jak najbardziej. Jak zgłaszałem usterkę na infolinii to Pan poprosił o zrobienie testu obrazu i zapytał czy plamy dalej widoczne, odpowiedziałem, że tak i Pan stwierdził, że już wszystko wie. Tak więc problem bardzo znany jak widać. Teraz pozostaje pytanie, czy przy ponownym zgłoszeniu będę mógł skorzystać z tego pisma reklamacyjnego?

Zaczynam błagać by tv się na dobre zepsuł przed końcem gwarancji :(
 
D

Deleted member 121090

Guest
nie mylę się raczej, plamy są charakterystyczne tak jak wszystkie udokumentowane zdjęciowo przypadki kurzu na matrycy. Chociaż, dopiero okaże się jak go zabiorą - jutro mają przyjechać po niego, ale..... przed 15min dzwonili do mnie z potwierdzeniem wizyty serwisowej i....
Pani powiedziała, że zabierają na czyszczenie matrycy, od razu wiedziała co i jak i zapytałem, czy to usuwają tak po prostu - powiedziała, że jak najbardziej. Jak zgłaszałem usterkę na infolinii to Pan poprosił o zrobienie testu obrazu i zapytał czy plamy dalej widoczne, odpowiedziałem, że tak i Pan stwierdził, że już wszystko wie. Tak więc problem bardzo znany jak widać. Teraz pozostaje pytanie, czy przy ponownym zgłoszeniu będę mógł skorzystać z tego pisma reklamacyjnego?

Zaczynam błagać by tv się na dobre zepsuł przed końcem gwarancji :(

Będziesz mógł ale będzie to wtedy pierwsze zgłoszenie reklamacyjne. Czyli znowu Ci wyczyszczą i będą liczyć na to, że gwarancja ci się skończy.
Gdybyś już teraz skorzystał z rękojmi to przy drugim razie zażądałbyś skutecznie zwrotu kasy.
 

MicheLLo

New member
Sensowną opcją chyba byłoby wykupienie dodatkowej gwarancji, o ile mogę to zrobić.
Trochę wszystko się kłóci, bo jeśli teraz coś robię i korzystam z usługi gwarancyjnej to czym tak wielkim różni się przy ponownym razie wykorzystanie pisma gwarancyjnego? Przecież fakty i problemy będą identyczne.
 
Ostatnia edycja:
D

Deleted member 121090

Guest
Tu dywagacje i rozważania filozoficzne w niczym nie pomogą.
mamy ustawę i jej zapisy są istotne. Nie nasze prywatne przemyślenia.
Pytałeś o poradę to ją dostałeś. Inni którzy z niej skorzystali byli zadowoleni.
Jeśli jednak znasz lepsze wyjście z tej sytuacji to oczywiście możesz spróbować innej drogi.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Sensowną opcją chyba byłoby wykupienie dodatkowej gwarancji, o ile mogę to zrobić.
Trochę wszystko się kłóci, bo jeśli teraz coś robię i korzystam z usługi gwarancyjnej to czym tak wielkim różni się przy ponownym razie wykorzystanie pisma gwarancyjnego? Przecież fakty i problemy będą identyczne.

Teraz to jest gdybanie - powinieneś zrobić tak jak inni(w większości przypadków) .. zrobiłeś inaczej ..najlepiej jak ten tv całkowicie by się rozpadł - np. matryca poleciała.. bo za jakiś czas będziesz miał od nowa problem..
 
Ostatnia edycja:

MicheLLo

New member
pierwsze (drobne) oznaki kurzu, to wydaje mi się, że były już z pół roku temu, jest szansa, że szybko się nazbiera i wykorzystam pismo gwarancyjne :) To, że zrobiłem inaczej, nie znaczy, że zrobiłem gorzej czy lepiej. Chodzi o to, żeby się czegoś dowiedzieć :) człowiek uczy się na własnych błędach, mój błąd, że nie byłem w stanie prześledzić całego tematu, dlatego poprosiłem o radę. Ok zobaczymy jak się rozwinie temat :)
 

robbert71

New member
Witam,
U mnie było tak. TV samsung UE50h6400 zakupiony rok temu w lutym, w lipcu zauważyłem pierwsze ślady kurzu na matrycy. Co miesiąc było ich więcej aż w końcu w lutym tego roku oddałem go do serwisu samsunga. Przyjechał facet, w poniedziałek, zabrał i przywiózł go w środę podłączając wszystko jak trzeba. Wszystko w ramach gwarancji. Dodał też że zabezpieczyli go przed osadzaniem się kurzu. Jak narazie ani śladu żadnej plamki. Powiedział mi, że bardzo dużo telewizorów ma ten problem ale oni wszystko robią w ramach gwarancji.
 

MicheLLo

New member
robbert71, czy wiesz w jaki sposób zabezpieczyli przed ponownym zakurzeniem? Bo gdy mi wczoraj oddawali TV wyczyszczony to uciąłem sobie pogawędkę z nimi i powiedzieli, żę mogę "uszczelnić" ale to na własne ryzyko i po gwarancji gdzieś od strony głośników. Problemem jest ponoć to, że sezon grzewczy jak się zaczyna to powoduje zakurzenia, WTF?! i mniej więcej listopad to będzie ten decydujący moment o zakurzeniu.
 

robbert71

New member
Powiedz że na forach dowiedziałeś się,że takie sprawy są załatatwiane pozytywnie przez serwisy i jeśli ci nie uznają to się odwołasz, a w ostateczności wal do sklepu.
 

robbert71

New member
robbert71, czy wiesz w jaki sposób zabezpieczyli przed ponownym zakurzeniem? Bo gdy mi wczoraj oddawali TV wyczyszczony to uciąłem sobie pogawędkę z nimi i powiedzieli, żę mogę "uszczelnić" ale to na własne ryzyko i po gwarancji gdzieś od strony głośników. Problemem jest ponoć to, że sezon grzewczy jak się zaczyna to powoduje zakurzenia, WTF?! i mniej więcej listopad to będzie ten decydujący moment o zakurzeniu.

Niestety nie mam pojęcia jak bo nie było mnie w domu jak go przywieźli.

Mi plamy wyskoczyły, zanim zaczął się sezon grzewczy także , to niekoniecznie tak.
 

pawsos

New member
Witam

To ja teraz ze swoim problemem a raczej pytaniem.

Tradycyjnie kurz. Zgłoszenie z tytułu rękojmi. Sklep robi zgłoszenie do serwisu i serwis wymienia matrycę. Ale serwisant chce też moją fakturę zakupu telewizora. Czy to prawidłowo? Boję się, żeby nie uznali tego jako naprawy gwarancyjnej. Oczywiście wystąpię do sklepu o potwierdzenie usunięcia wady.
Zapytałem ich po co im moja faktura i odpowiedzieli, że to dla producenta. Czy Wy też okazywaliście fakturę przy rękojmi?

Pozdrawiam
 

pawsos

New member
Tak, potrzebny jest dokument zakupu.

Dzięki.
Czyli spokojnie wysyłam fakturę do serwisu i czekam na potwierdzenie ze sklepu naprawy - usunięcie wady. Serwis dał mi tylko jakąś karteczkę, że wymieniono matrycę.

Przy wymianie nie bawili się w żadne uszczelnianie tylko zalecili czyszczenie od czasu o czasu tylnej obudowy:)
 
Do góry