Gwarancja Samsunga. UWAGA!

  • Thread starter Deleted member 121090
  • Rozpoczęty

Wolfram

New member
Zamówiłem kuriera UPS i zapłaciłem 34 zł. Nie za bardzo chciał przyjąć, bo twierdził, że powinien być na palecie. Dziwne, bo przy pierwszej reklamacji z DHL nie było problemu.

Kiedy teraz powinienem spodziewać się odpowiedzi sprzedawcy? Czy termin 2 tyg. nadal jest aktualny?
 

drake7

New member
ja wyslalem przez sendit w dpd za 24zł (z ubezpieczeniem 4800). a była tez opcja w poczcie polskiej za 15 zl.aletroche chyba za tanio:). maksymalna dlugosc paczki zeby nie byla to paczka niestandardowa to 175 cm długosci
 
Ostatnia edycja:

Wolfram

New member
Niedługo minął dwa tygodnie od kiedy wysłałem TV. Ponoć jest w serwisie i czekają za ekspertyzą. Tylko nie mam informacji czy ta ekspertyza jest wykonana przez autoryzowany serwis Samsunga czy też 'niezależnego' rzeczoznawcy? Jak to powinno wyglądać?
 

pebe86

Member
Bez reklam
Nie ma znaczenia że ekspertyza się przeciąga.
Mają obowiązek odpowiedzieć w przeciągu 2 tygodni, i to nie może być odpowiedź w stylu "dalej czekamy na ekspertyzę".
Ze swojego doświadczenia mogę dodać, że jeśli nie odpowiedzą w wyznaczonym terminie to wysyłasz kolejne pismo do nich ze swoim żądaniem (czyli np. zwrot pieniędzy) w przeciągu 7 dni.
 

Wolfram

New member
Ja wysłałem odstąpienie od umowy czyli w tym przypadku termin 14 dni nie obowiązuje sprzedawce. Taką otrzymałem odpowiedź od rzecznika.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Nie ma znaczenia że ekspertyza się przeciąga.
Mają obowiązek odpowiedzieć w przeciągu 2 tygodni, i to nie może być odpowiedź w stylu "dalej czekamy na ekspertyzę".
Ze swojego doświadczenia mogę dodać, że jeśli nie odpowiedzą w wyznaczonym terminie to wysyłasz kolejne pismo do nich ze swoim żądaniem (czyli np. zwrot pieniędzy) w przeciągu 7 dni.
Chyba nie tak do końca.
Mają obowiązek odpowiedzieć w terminie 14 dni na żądanie reklamacyjne. Gdy tego nie zrobią , to roszczenie reklamacyjne zawarte w tym piśmie uznaje się za zasadne.
 

Wolfram

New member
? Czyli konsumenckie centrum porad wprowadziło mnie w błąd?
Ja dostałem od nich taką odpowiedź:
"Termin 14 dni nie ma zastosowania w przypadku oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez konsumenta. W przypadku uprawnienia do odstąpienia od umowy, które jest najsilniejszym z uprawnień przysługujących kupującemu, kupujący mocą własnego działania tj. oświadczenia woli o odstąpieniu od umowy, bez udziału sprzedającego doprowadza do ustania stosunku prawnego (innymi słowy zniweczenia skutków) – umowy sprzedaży z mocą wsteczną (ex tunc). Oświadczenie o odstąpieniu od umowy traktowane jest jako oświadczenie jednostronne i nie wymaga dla swojej skuteczności akceptacji drugiej strony.

Wykonanie prawa odstąpienia od umowy ma charakter prawnokształtujący i następuje przez złożenie sprzedawcy jednostronnego oświadczenia woli, którego skuteczność jest uzależniona od dojścia do adresata w taki sposób, że mógł się on zapoznać z jego treścią stosownie do art. 61 kodeksu cywilnego.

Jeżeli kupujący złoży skuteczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy (spełniające m.in. wymóg z art. 560 § 4 kodeksu cywilnego - wada istotna) umowę uważa się za niezawartą, a strony zobowiązane są do zwrotu wzajemnych świadczeń (stosownie do art. 494 kodeksu cywilnego, art. 494 § 2 kodeksu cywilnego – określa, że zwrot świadczenia na rzecz konsumenta powinien nastąpić niezwłocznie).

Wobec specyficznego charakteru oświadczenia o odstąpieniu od umowy (charakter prawnokształtujący) i pełną regulację kodeksu cywilnego w odniesieniu do skutków
odstąpienia (niezwłoczny zwrot świadczenia art. 494 § 2 kodeksu cywilnego) brak jest możliwości zastosowania wobec „żądania zwrotu gotówki” (będącego skutkiem oświadczenia
o odstąpieniu od umowy) 14 dniowego terminu na wykonanie tego uprawnienia.
Art. 494 stanowi :
§ 1. Strona, która odstępuje od umowy wzajemnej, obowiązana jest zwrócić drugiej stronie wszystko, co otrzymała od niej na mocy umowy, a druga strona obowiązana jest to przyjąć.
Strona, która odstępuje od umowy, może żądać nie tylko zwrotu tego, co świadczyła, lecz również na zasadach ogólnych naprawienia szkody wynikłej z niewykonania zobowiązania.
§ 2. Zwrot świadczenia na rzecz konsumenta powinien nastąpić niezwłocznie.

w oparciu o powyższe, jeżeli sprzedawca nie spełni Pana żądania niezwłocznie to proponuję wystosować do przedsiębiorcy pisemne żądanie, w którym zakreśli Pan w tym celu odpowiedni termin."
 
Ostatnia edycja:

jaro0508

Member
To nie te Samsungi co kiedys ,zreszta nie tylko te marki .Rece opadaja jak sie czyta co ludzie przechodza z serwisem .A jakosc Samsunga ostatnio to jakas porazka .Kolega przchodzil prawdziwa gehennę z modelem ks8000 badz co badz z serii premium .3 razy padla matryca w przeciagu pol roku od zakupu.W koncu zwrocili pieniadze i kupil serie Q9000 <tak jakos> Ale tez siedzi jak na szpilkach nauczony wczesniejszymi przejsciami z ta Firmą.Choc obraz trzeba pochwalic zeby byc obiektywnym ale ja przynajmniej te marke omijam z daleka.Kiedys to byly naprawde dobre i trwale TV....
 
D

Deleted member 121090

Guest
Jaki jest termin na rozpatrzenie reklamacji ?

Jeżeli kupujący będący konsumentem zażąda wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkuje się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uzna za uzasadnione.

W przypadku, gdy sprzedawca dopuści się zwłoki z odebraniem rzeczy, kupujący będzie mógł odesłać rzecz na koszt i niebezpieczeństwo sprzedawcy.

Sprzedawca odpowiadać będzie z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat.

Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawni się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. Jeżeli kupującym będzie konsument, bieg terminu przedawnienia nie będzie mógł zakończyć się przed upływem dwóch lat.

Nowa ustawa konsumencka, a rozpatrzenie reklamacji - PrawoEcommerce.pl

Czy przypadkiem o tych warunkach nie mówi Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży .... . Nie wiem czy ważniejszy jest KC czy ta Ustawa.
 

robertos83

New member
Ustawa o szczególnych warunkach została zastąpiona zapisami w KC i teraz tylko to obowiązuje. Jak dobrze pamiętam zmiany nastąpiły w grudniu 2014 r.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Nie. Chyba nie tak. W grudniu 2014 natąpiła nowelizacja tej Ustawy, jeszcze bardziej na naszą korzyść.

Już mniej więcej wiem o co chodzi.
Przy pierwszej reklamacji obowiązuje to co napisałem. Przy drugiej z żądaniem odstąpienia od umowy, Ustawa nie precyzuje terminu i wtedy Sprzedawca ma 30 dni na odpowiedź.
Jeśli jej jednak nie udzieli, to nie automatycznie nasze roszczenie nie staje się zasadne. Możemy jednak wtedy ze skargą na tego Spzredawcę udać się do rzecznika praw konsumenta, do UOKiKu lub do sądu i będziemy mieli rację. On chcąc odrzucić takie nasze roszczenie musiał by to jakoś uzasadnić, a to proste nie będzie, bo w zgodnie z Ustawą mamy prawo do skutecznego odstąpienia od umowy, więc jego odmowę możemy łatwo odrzucić w sądzie np. i jego obarczyć kosztami wszelakimi, w tym zastępstwa procesowego.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Gdzie w Twoim linku masz informację, ze po grudniu 2014 robimy to na podstawie KC?
Ja tam czytam:
REKLAMACJA TOWARU PRZEZ KONSUMENTA NA PODSTAWIE USTAWY
PRZED I PO 25 GRUDNIA 2014 ROKU
Chyba wprowadzasz czytających w błąd.
 

robertos83

New member
Tabelka "DATA ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY" i następne pozycje:
- dotyczy Umów Sprzedaży zawartych do 24 grudnia 2014 roku: PODSTAWA PRAWNA ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. nr 141, poz. 1176 ze zm.) oraz inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa
- dotyczy Umów Sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 roku: ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. nr 16, poz. 93 ze zm.) oraz inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa
 
D

Deleted member 121090

Guest
Masz rację trochę to skomplikowane ale:
,, 25 grudnia 2014 roku weszła w życie ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827), która uchyliła m.in. ustawę z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176, z późn. zm.) oraz znowelizowała Kodeks Cywilny. Podkreślić trzeba, że ustawodawca zdecydował, że pomimo jej uchylenia, będzie miała ona zastosowanie że umów zawartych przed datą 25 grudnia 2014 r.''

Tu fajne zestawienie warunków łącznie z tymi gwarancyjnymi:

Reklamacja, rękojmia, gwarancja i niezgodność towaru z umową
 

Wolfram

New member
Dziwne, że w KC nie uwzględnili terminu reklamacji z żądaniem odstąpienia od umowy. Wsysałem do nich maila 23 sierpnia czyli mięło już 30 dni... Natomiast TV dostarczyłem 6 września... Coś za długo przeciąga się ta ekspertyza.
 

Wolfram

New member
Zobaczcie na zdjęcie z załącznika. Czy u Was plamy na matrycy spowodowane przez kurz tak samo wyglądały?
Ekspertyza serwisu Samsunga stwierdziła uszkodzenie podświetlania led bar. Na pierwszą reklamację serwis odpowiedział identycznie: ciemne plamy spowodowane są uszkodzonym podświetlaniem.
W każdym razie sklep i ja znamy wyniki ekspertyzy, a mimo to nadal zastanawiają się czy uznać moją reklamację i odstąpienie od umowy......

 

Attachments

  • 1.jpg
    1.jpg
    403,7 KB · Wyś: 458
Ostatnia edycja:

farba

New member
Miałem coś takiego w swoim i bankowo było to podświetlanie. Trochę w innym miejscu, bardziej przy ramce. Po kilku miesiącach ekran całkowicie zgasł. Rok po upływie gwarancji. Koszt naprawy wycenili na 5 stów, 6 miesięcy gwarancji. Odpuściłem, TV do utylizacji.
 
Do góry