Gwarancja Samsunga. UWAGA!

  • Thread starter Deleted member 121090
  • Rozpoczęty

kapssel

New member
Dzień dobry,

W piątek zgłosiłem reklamacje z tytułu rękojmi (w której żądam wymiany bądź zwrotu pieniędzy) telewizora UE50H6400 w sklepie EURO RTV AGD. Sprawa została przez sklep zgłoszona do autoryzowanego serwisu ***************ung, który jutro ma przyjechać po sprzęt. Jest to moja pierwsza reklamacja. Czy w tej sytuacji muszę zgodzić się na naprawę? Obawiam się, że wymienią lub wyczyszczą matrycę, a problem powróci po zakończeniu gwarancji która kończy się za 2 miesiące... Z góry dziękuję za odpowiedź.
 

kosimazaki12

New member
Dzień dobry,

W piątek zgłosiłem reklamacje z tytułu rękojmi (w której żądam wymiany bądź zwrotu pieniędzy) telewizora UE50H6400 w sklepie EURO RTV AGD. Sprawa została przez sklep zgłoszona do autoryzowanego serwisu ***************ung, który jutro ma przyjechać po sprzęt. Jest to moja pierwsza reklamacja. Czy w tej sytuacji muszę zgodzić się na naprawę? Obawiam się, że wymienią lub wyczyszczą matrycę, a problem powróci po zakończeniu gwarancji która kończy się za 2 miesiące... Z góry dziękuję za odpowiedź.

Jeżeli to twoje pierwsze zgłoszenie z tytułu rękojmi to będzie naprawa, w właściwie chyba czyszczenie.
W moim tv wymieniana była matryca dwukrotnie, ale tylko dlatego, że to ekran zakrzywiony. Technik z serwisu powiedział mi, ze takich nie czyszczą bo nie ma jak ich później poskładać. Czyszczą tylko płaskie.
Ps.
Jeśli wymienią Ci matrycę to Samsung udziela na nią i na robociznę gwarancji 24 miesiące.
 

spidoman

New member
Nie za bardzo się mogę zgodzić bo mi serwisant po wymianie matrycy powiedział że do końca normalnej gwarancji, ale może mnie okłamał, muszę to zweryfikować u Samsunga.
 

spidoman

New member
A wiec tak, jeżeli telewizor był kupiony w 2015 masz 2lata gwarancji na wymienioną matrycę, ale radzę zadzwonić bo mogą decydować miesiące.
 

czarek46

Banned
No a jak ma być inaczej ??? jeden wymienia matryce 1miesiąć przed końcem gwarancji i ma 1miesiąć na nową , a drugi gość robi to samo po roku i ma na nową jeszcze rok ..... a jak wymienicie matryce na dwa dni przed koncem gwarancji 2letniej to dadzą wam 2 dni na nową ????? hehehehehe Tego serwisanta bym za jaja kazał wieszać co mówił że nowa matryca jest tylko liczona do końca gwarancji .
 

kosimazaki12

New member
No i telewizor pojechał do serwisu, a ja z decyzją o wymianie nienaprawialnego sprzętu do sklepu EURO RTV AGD. Wypłacili mi od ręki kwotę jaką zapłaciłem za telewizor 3 lata temu. Brawo Samsung i EURO :D.
 

kosimazaki12

New member
Miałeś zakupiona dodatkową gwarancję czy jak, że po trzech latach reklamowałeś tv?
Nie. Gwarancja standardowa, ale jak już pisałem matryca wymieniana 2 razy. Pierwszy raz po roku od zakupu, drugi tydzień przed końcem gwarancji. Za każdym razem Samsung dał mi 24 miesiące gwarancji na matrycę. Za trzecim razem stwierdzili, że "urządzenie jest nienaprawialne" :). Nowy tv już jedzie i to też będzie samsung.
 
Ostatnia edycja:

Rafal7

Banned
Ja mam już trzeciego Samsunga, ale z racji tego ze zwyczajnie kupowałem wyższy model, nie z powodu usterek.
Jak teraz będę zmieniał tv, to spróbuję Panasonica :)
 

Wesley1

Member
Bez reklam
Ile czasu ma teraz sklep na rozpatrzenie reklamacji? Jedne źródła podają, że 14 a inne 30 dni kalendarzowych. Zgłosiłem reklamację do MM 26.04 i do dzisiaj cisza, nikt się do mnie nie odezwał, ani MM ani Samsung. Jakie prawa mam jeżeli nie odezwą się w ustawowym czasie?
 

krzychooo

New member
Zle co zgłosiłeś? Oddałeś na naprawę gwarancyjną poprzez sklep czy też wręczyłeś im pismo powołując się na niezgodność towaru z umową?
W pierwszym przypadku mogą Cię zbywać w nieskończoność bo nie ma ustawowego terminu na naprawę, w tym drugim mają 14 dni na rozpatrzenie i odpowiedź na Twoje roszczenie, gdy nie zmieszczą się w terminie roszczenie uznaje się za zasadne.
 

Wesley1

Member
Bez reklam
Przyszedłem do MM i powiedziałem, że chcę zgłosić usterkę TV. Opisałem problem, zostałem poinformowany, że zgłoszenie przekażą do Samsunga.
Jak zgłosiłeś tv z tytułu gwarancji czy reklamacji?
Dostałem papier, który ma tytuł "Zgłoszenie reklamacyjne" i jest tam napisane: "Reklamacja zgłoszona na zasadach gwarancji". Dziwne jest dla mnie stwierdzenie, że "mogą Cię zbywać w nieskończoność bo nie ma ustawowego terminu na naprawę" Z tego co czytałem to jest to właśnie 14 lub 30 dni. A co w przypadku jeżeli nie wyrobią się w terminie i nikt się do mnie nie zgłosi? Mogę iść do sklepu i żądać zwrotu pieniędzy czy też wydania nowego TV? Jeżeli tak to na jakiej podstawie, jaki dokument muszę złożyć?
 
Ostatnia edycja:

krzychooo

New member
Czyli przyjęli na gwarancję producenta, zresztą tak jak dla nich wygodniej. Sprzedawca jest teraz czysty, odeśle Cię do gwaranta. A gwarant Ci odpowie że albo testują TV, albo oczekują na części, proszą o cierpliwość itd. Typowe zbywanie. Niestety nie mają terminu w którym muszą się wyrobić, mogą tak i pół roku naprawiać. Do sprzedawcy nie masz co uderzać skoro oddałeś na gwarancję bo w tym przypadku on nie jest stroną tylko pośredniczył w przekazaniu towaru gwarantowi. Jednym słowem lekka kicha. Dlatego zawsze trzeba reklamować u sprzedawcy na mocy ustawy powołując sie na niezgodność towaru z umową. Wtedy masz spokój a sprzedawca co sprzedał bubla niech się z nim buja.
 

Wesley1

Member
Bez reklam
krzychooo ale nikt nie widział mojego TV, nikt się do mnie nie odezwał - ani MM ani Samsung od czasu zgłoszenia reklamacji. To jak możesz pisać, że "gwarant Ci odpowie że albo testują TV, albo oczekują na części, proszą o cierpliwość". Czy informację, że "Niestety nie mają terminu w którym muszą się wyrobić, mogą tak i pół roku naprawiać" możesz potwierdzić jakimś przepisem, paragrafem itp? Na stronie MM jest wyraźnie napisane, że na rozpatrzenie reklamacji mają 14 dni.
 

Intenso

Banned
Ja zgłaszałem tv do MM jako reklamacja z tytułu rękojmi, na drugi dzień już miałem telefon z MM ze zgłoszenie przejęte i pytali gdzie jest tv, pod jakim adresem, żeby wysłać odpowiedni serwis.
 

krzychooo

New member
W przypadku zgłoszenia gwarancyjnego producent stosuje się do tego co zapisał w gwarancji. Przeczytaj w karcie gwarancyjnej jakie są zapisy.
Do sklepu nie masz co występować z roszczeniami bo on jest na chwilę obecną tylko pośrednikiem pomiędzy Tobą a producentem. Dopiero jak serwis producenta wyda opinię i albo naprawi albo odmówi naprawy a Ty odzyskasz telewizor możesz ponownie występować z roszczeniem już bezpośrednio do sprzedawcy powołując sie na ustawę konsumencką żądając wymiany, bezpłatnej naprawy lub zwrotu gotówki. Z tym że jako iż będzie to pierwsze roszczenie do sprzedawcy sprzedawca będzie znów odsyłał do producenta na ekspertyzę i naprawę.
Jeśli nikt się do Ciebie nie odezwał to zapewne doszło do jakiegoś niedopatrzenia na linii sklep - serwis producenta. Uderzaj do sklepu bo to im zgłaszałeś. Albo pakuj TV, odwoź i złóż zgłoszenie reklamacyjne jak pisałem powyżej korzystając z przysługujących Ci praw wynikających z ustawy.
 
Do góry