Gwarancja na 5 lat - czy warto?

Traper44

New member
Witam,

Jak uważacie - czy warto przedłużyć gwarancję do 5 lat na zakupiony TV ?
Niektóre sklepy stwarzają taką możliwość i kosztuje to zależnie od ceny TV.
W moim przypadku za TV 32" o wartości 1.500-2.000 zł kosztuje to około 280-400 zł zależnie od ceny i sklepu. .... czyli ok. 120 zł za każdy rok powyżej 2-ch lat.

Korzystacie z tej opcji?
Czy ktoś z Was miał jakieś złe doświadczenia w taką opcją przedłużenia gwarancji?

Ja kilka razy przedłużałem .... ale nie było konieczności wykorzystania .... ale wszak świat techniki schodzi na psy, i strzeżonego .......
 

Karpaj

New member
Bez reklam
Ogólnie to sprzęt awaryjny jest, i tutaj nie ma co ukrywać.
Ale te gwarancje i tak muszą się sklepowi opłacać, więc ich zapewnienia że na pewno się zepsuje, są trochę ułomne.
Tak czy siak - sam sobie zadecyduj. Ja znam co prawda parę osób które na tym rzeczywiście skorzystały, i dostały zupełnie nowy tv, często o dwie generacje do przodu, ale sam osobiście nie korzystałem z takich rozszerzeń nigdy.
 

Traper44

New member
A jak TV za 2-4 tys. zł padnie w 3-ciem, 4-tym roku to co?
Też podziękujesz?

Ja wolę potrzymać karton (mam warunki, mam strych) ... ale nie jestem pewny czy karton jest naprawdę wymagany.
Na stronie MediaMarkt wyczytałem , że za awarie w 5-tym roku wypłacą 40 lub 60% wartości sprzętu?
I to nie ma pełnego sensu.
Jak to jest u innych ? Staram sie wyczytać.
 

Aumman

New member
W przypadku TV powyżej 1,5k zł osobiście bym dopłacił. Ale jeżeli następuje wymiana na nowy lub naprawa. W przypadku tańszych tv, które lubią "odejść" po gwarancji.

Co do pudełka to nie wiem dlaczego lub skąd macie takie info. Niedawno kupiłem 2 tv i powiedziano mi, żeby pudło trzymać do 10 dni, w których jest rękojmia i okres zwrotu. A potem można wyrzucić pudło, bo transport bierze na siebie serwis (Door2Door).
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Byla dyskusja juz na ten temat, byly regulaminy i wyliczenie ew."oplacalnosci".
Poszukaj, to Ci rozjasni troche sytuacje. Zdania beda natomiast podzielone, ja jestem gdzies po srodku.
 

sypu

New member
Jeśli to jest gwarancja sklepu a nie producenta to ja bym nie dopłacił. Po okresie gwarancyjnym producenta, jeśli coś poważnego się stanie to sklep będzie robił wiele żeby naprawić tv jak najmniejszym kosztem.
 

tdx

New member
Bez reklam
Artykuł typu urodziłem się wczoraj i nic o życiu nie wiem, każdy chce mnie okraść :)

Generalnie kolejny odcinek TVN UWAGA :)

weźmy chociaż:

Zresztą, dla zachowania ochrony ubezpieczeniowej konieczne jest spełnienie licznych wymogów, które są uciążliwe i kosztowne dla właściciela sprzętu. Chodzi między innymi o:

Faktycznie jest ich tyle i są takie straszne...

wykonywanie przeglądów (jeżeli wymagane) oraz napraw wyłącznie w autoryzowanych punktach,

Nie słyszałem o przeglądach TV? Natomiast kupując np aparaty wodoszczelne panasa w instrukcji jest napisane że co 6mc powinieneś udać się na wymianę uszczelek. <-- dziwne? chyba nie

natychmiastowe zgłaszanie do wyznaczonego przez ubezpieczyciela Centrum Autoryzacji Szkód (CAS) wszelkich dostrzeżonych nieprawidłowości w funkcjonowaniu sprzętu (czyli realnie jeszcze zanim się zepsuje),

Autor chyba coś brał...

natychmiastowe zaprzestanie korzystania ze sprzętu w razie sygnalizowania przez niego jakichkolwiek nieprawidłowości,
zawiadomienie CAS o szkodzie w ciągu maksymalnie trzech dni od jej powstania/dostrzeżenia + przekazanie kompletu informacji (co istotne, przed podjęciem samemu jakichkolwiek działań zabezpieczających),


Normalne chyba że gdy np zatopisz elektronikę telefon/tablet/aparat po wysuszeniu przez jakiś czas jeszcze działa potem może nastąpić korozja... Więc ten czas jest ważny

wysłanie na własny koszt sprzętu (lżejszego niż 10 kg) w miejsce wskazane przez CAS,
naprawa/wymiana może zostać wstrzymana do czasu, gdy rzeczoznawca zbada/zweryfikuje sprawę.


Często na gwarancji wysyłamy towar na swój koszt a producent po naprawie odsyła go na swój więc tutaj też dla mnie żadna rewelacja.....

Chyba jasne jest że trzeba czytać to co się podpisuje - jeśli jest to polisa/kredyt :)

Generalnie są ludzie którzy nie szanują i nie dbają o swoje rzeczy i takim taka polisa na pewno się przyda.

Firmy ubezpieczeniowe weszły w ubezpieczenia sprzętu, bo mimo wszystko MY klienci przywiązujemy się i dbamy o swoje rzeczy i tak naprawdę odsetek szkód zgłaszanych przez klientów to nawet nie połowa sumy składek...

Wiec każdemu się opłaca my mamy gwarancję a ubezpieczyciel pieniądze....

Ale każdy musi sam ocenić czy to się mu opłaca...
 

Traper44

New member
A jeśli byłby to np Sony W655A (a jestem bliski podjecia takiej decyzji) ... to może lepiej będzie kupić w ich sklepie internetowym Sony Store i przedłużyć gwarancję do 5 lat.

BEW-Y5-01 | Rozszerzone gwarancje BRAVIA


3.2.
Serwis Extra obejmuje usuwanie Usterek Technicznych Produktu pod warunkiem, że są one wynikiem jego zgodnej z załączoną instrukcją obsługi i odpowiadającej normalnemu korzystaniu z Produktu eksploatacji i ujawnią się w Okresie Obowiązywania. W ramach Serwisu Extra i na warunkach
określonych w niniejszym regulaminie i Umowie Sony zobowiązuje się w Okresie Obowiązywania do ponoszenia


kosztów napraw Produktu, w których stwierdzono Usterki Techniczne, w tym także kosztów zakupu części zamiennych i robocizny.
3.3.

W ramach usługi świadczonej w zakresie Serwisu Extra i na warunkach określonych w niniejszym regulaminie i Umowie Sony zobowiązuje się naprawić Produkt, chyba że:
a. Sony nie będzie w stanie uzyskać części zamiennych niezbędnych do przeprowadzenia naprawy Produktu lub
b. koszt wymiany Produktu na nowy jest niższy od kosztu naprawy.
3.4. Sony będzie dokładać wszelkich starań celem dokonania naprawy Produktu w możliwie najkrótszym terminie. W przypadkach, gdy Sony uzna, że naprawa Produktu nie jest możliwa w szczególności w sytuacjach opisanych w punkcie 3.3. lit. a) –b) powyżej Produkt może zostać wymieniony na taki sam model lub na model o zbliżonych parametrach technicznych. Pierwotny Produkt przejdzie wówczas na własność Sony Poland. W przypadku wymiany klient otrzyma odpowiednio zmienioną Kartę Serwisu Extra na pozostały okres ważności, lecz nie krótszy niż standardowy okres gwarancji na dany produkt, a termin ważności gwarancji liczony będzie od daty zakupu produktu. Odpowiednia informacja o wymianie zostanie odnotowana przez pracownika serwisu na karcie Serwisu Extra.



3.5. Sony zastrzega sobie prawo odmowy naprawy i/lub wymiany Produktu w przypadku, gdy Klient, zgłaszając Produkt do naprawy nie przedstawi oryginalnego dowodu zakupu Produktu.

3.6. Świadczenia wynikające z uprawnień w ramach Serwisu Extra, nie będą miały zastosowania w następujących przypadkach

a. uszkodzeń o charakterze estetycznym, które nie mają negatywnego wypływu na normalne funkcjonowanie Produktu, jak np.: porysowania, zadrapania, uszkodzenia powłoki lakierniczej itp.,
b. wszelkiego rodzaju uszkodzeń, będących następstwem działania czynników zewnętrznych, w tym uszkodzeń o charakterze mechanicznym i wywołanych nimi wad Produktu,

c. uszkodzeń będących w szczególności wynikiem (i) niewłaściwego użytkowania, w tym m.in.: obsługi, która spowodowała uszkodzenia fizyczne, kosmetyczne lub powierzchniowe, zmiany w Produkcie lub uszkodzenie wyświetlaczy ciekłokrystalicznych (ii) wykorzystywania Produktu do celów innych, niż został on przeznaczony lub użytkowania w sposób niezgodny z instrukcją obsługi wydaną do Produktu (iii) braku zainstalowania lub użytkowania Produktu zgodnie z jego przeznaczeniem lub w zgodzie z wytycznymi przedstawionymi w instrukcji obsługi Produktu w zakresie jego instalacji i użytkowania oraz z warunkami

technicznymi i przepisami bezpieczeństwa obowiązującymi w kraju, w którym Produkt był wykorzystywany (iiii) braku konserwacji produktu w zgodnie z wytycznymi przedstawionymi w instrukcji obsługi Produktu w zakresie jego prawidłowej konserwacji; (iiiii) instalacji lub użytkowania Produktu w sposób niezgodny z przepisami prawa lub normami dotyczącymi spraw technicznych lub bezpieczeństwa, obowiązującymi w kraju jego zainstalowania lub użytkowania,
d. uszkodzeń powstałych w wyniku dokonania zmian konstrukcyjnych bądź jakichkolwiek innych przeróbek w Produkcie, bez uprzedniego uzyskania pisemnej zgody Sony, nawet w przypadku, gdy doszło do tego celem dostosowania Produktu do krajowych lub lokalnych norm i przepisów technicznych obowiązujących w kraju innym, niż ten, dla którego Produkt został pierwotnie zaprojektowany i wyprodukowany,
e. uszkodzeń powstałych wskutek zaniedbań i zamierzonego działania Klienta,
f. uszkodzeń powstałych w wyniku napraw lub konserwacji wykonanych przez osobyniebędące przedstawicielami Sony uprawnionymi do prowadzenia napraw i konserwacji Produktów, a także przez jakikolwiek zakład usługowy nieposiadający do tego uprawnień w postaci autoryzacji udzielonej przez Sony,


g. uszkodzeń będących wynikiem uszkodzeń systemu, w którym Produkt został zabudowany lub był eksploatowany,
h. uszkodzeń w wyniku wypadków, zdarzeń naturalnych, pożarów, przepięć w sieci zasilającej, wyładowań atmosferycznych, zalania cieczą i chemikaliami, niewłaściwej wentylacji, skoków napięcia, nadmiernych lub nietypowych wartości zasilania lub napięcia wejściowego, promieniowania, wyładowań elektrostatycznych w tym piorunów, mrozów, innych zjawisk atmosferycznych, wibracji lub z jakiegokolwiek innego powodu będącego poza możliwością nadzoru Sony,
.....................
3.8. W ramach Serwisu Extra Sony nie pokrywa kosztów transportu z miejsca, w którym znajduje się uszkodzony Produkt, do miejsca, w którym został przyjęty do naprawy.Sony nie ponosi odpowiedzialności z tytułu wszelkiego rodzaju ryzyka bezpośrednio lub pośrednio związanych z transportem Produktu z miejsca, w którym znajduje się uszkodzony Produkt, do miejsca, w którym został przyjęty do naprawy.
 
Ostatnia edycja:

Bebol

New member
Jeśli chodzi o Sony to pisałem o tym już w innym poście, ale napiszę i tu: z tego co ja wyczytałem do 21 listopada br. jest promocja z darmową gwarancją na 5 lat na Tv Bravia. Szczegóły tu: http://www.sony.pl/res/attachment/file/41/1237492001241.pdf. Nie widzę powodów, żeby za nią płacić 209zł (jest to pewnie regularna cena poza promocją) skoro można mieć ją teraz za darmo. Tak jak napisałem jest to gwarancja producenta, a nie ubezpieczenie które rządzi się swoimi prawami podobnie pewnie jak AC w samochodach, dlatego zalecam czytać OWU.
 

Bebol

New member
Nie czytałem jeszcze do końca, ale założyciel wątku napisał, że dostanie zwrot kasy więc to chyba jest ok nie??. Rozumiem, że wolałby dostać nowy TV o zbliżonych parametrach, ale jak dla mnie to nie jest powód do pisania takich rzeczy na forum. Poza tym jeśli by to było ubezpieczenie, to raczej nie dostałby by 100% wartości FV tylko mniej, bo przecież TV już nie był nowy (to jest moje przypuszczenie, ale pewnie ubezpieczalnie w przypadku sprzętu działają podobnie jak w przypadku AC w samochodach). Inna sprawa, że stało się to po 1,5 roku więc można powiedzieć, że w ramach tradycyjnej gwarancji i nie widzę tu związku z tą przedłużoną.
 

tdx

New member
Bez reklam
Chyba Kolego nie za bardzo wiesz o czym piszesz... Na razie posługujemy się takimi ogólnikami że szkoda sobie języka strzępić.
Przeczytaj wszystko do końca sprawdź który ubezpieczyciel i w jakim wariancie obniża wartość polisy o wkład własny oraz jak w przypadku niektórych wariantów ubezpieczenia np w gwarancji plus MM i Saturna wartość zależy od daty (roku) powstania szkody oraz czy dostaniesz kasę czy kartę do wykorzystania w sklepie na daną sumę...
 

Bebol

New member
Kolego TDX napisałem przecież, że jest to tylko moje przypuszczenie tak? Proszę czytać ze zrozumieniem. A tak w ogóle to co mam czytać raz jeszcze, bo nie rozumiem? Przecież nie pisałem w żadnym poście że czytałem jakiekolwiek OWU :) (żeby nie było że kogoś wprowadzam w błąd) jeśli chodzi o ubezpieczenia proponowane przez sieci RTV. To co napisałem było tylko moim przypuszczeniem i zresztą częściowo potwierdziłeś moje domysły, żeby dobrze przeczytać warunki ubezpieczenia, bo pewnie w różnych sklepach są różne ubezpieczalnie i warunki ubezpieczenia (Media i Saturn to akurat jedna firma z tego co mi wiadomo). Masz oczywiście rację, że piszemy ogólnikowo i nie ma o co kopi kruszyć, jednak moim zdaniem kłopoty odnośnie gwarancji czy też ubezpieczenia możemy mieć z każdą firmą, więc bez sensu jest jeszcze za to płacić, skoro można mieć to aktualnie praktycznie w cenie (Sony). Wybór należy do kupującego, czy chce dodatkowe ubezpieczanie, czy też nie, moją rada jest tylko taka, żeby dokładnie przeczytał na co się godzi (nie oceniam czy ubezpieczenie jest dobre, czy złe, żeby nie było). Pozwoli to uniknąć w przyszłości rozczarowania szczególnie, że jak kolega TDX napisał (ja tego nie wiem, bo nie czytałem OWU) warianty ubezpieczeń mogą być różne i ceny pewnie też :).
 

tdx

New member
Bez reklam
Jasne spoko. Po prostu temat był już wałkowany wystarczy go odnaleźć i przeczytać....

Wszystko i tak zawsze sprowadza się do jednego cytując klasyka:

Do I feel lucky? Well, do ya, punk?

pozdrawiam serdecznie
 

Bebol

New member
Jeśli temat był wałkowany to okej, nie wiem nie czytałem go. Odpowiedziałem tylko Traperowi na jego pytanie, bo głupio by było jakby wybulił kasę za coś, co może teraz mieć za darmo (oczywiście jeśli jest nadal zainteresowany Soniakiem). Co do cytatu to mam nadzieję, że nie chcesz mnie nim obrazić :) a tak apropo cytatu, to polecam stary kawałek: Magnum Force-Unlucky Punk dla miłośników dobrego Acid Techno i nie tylko :p

 

Traper44

New member

Kiedyś to czytałem i raczej nie było tutaj większego problemu.
Sony uznawało od początku reklamację i chciało wypłacic wartośc zakupu, ale człowiek kupił ten TV w promocji (cena z 13 na 9 tys.) i liczył na nowy porównywalny sprzęt. W końcu zmienił zdanie i 9 tys. odebrał z Sony.
Sony nie kombinowało tylko przyjęło wariant zwrot kwoty zakupu.
Bardzo wiele OWS ma zapisy wymiana na towar sprawny lub zwrot należności.
Błędem Sony jest czytelny brak takiego zapisu.
 
Do góry