Przestrzegam przed zakupem telewizorów Sony.

  • Thread starter Deleted member 121090
  • Rozpoczęty
Status
Zamknięty.
D

Deleted member 121090

Guest
Posiadam telewizor Sony 52Z5500. Ma półtorej roku i padła w nim matryca. W momencie zakupu dostałem gwarancję ekstra na 5 lat w której jest napisane że w razie awarii w tym czasie naprawią mi go lub wymienią na model o nie gorszych parametrach. Ale okazało się ze KŁAMALI. Telewizor w momencie zakupu to był najwyższy model z ceną katalogową 13000zł. Ja płaciłem za niego mniej. Obecnie mimo obietnic uzyskiwanych przeze mnie przez dwa tygodnie, dostałem z serwisu odpowiedź, ze niestety dostanę tylko zwrot kasy. Nie dotrzymali warunków gwarancji bo mówią ze obecnie nie są w stanie za te pieniądze dostarczyć mi modelu o nie gorszych parametrach. Sprzedawca u którego kupowałem podał mi model który powinienem dostać i dziwi się podejściu Sony ale niczego to nie zmienia.
Oczywiście dla zasady jutro zgłoszę sprawę w UOKiK-u. Ale jeśli klientowi który kupuje najwyższy ich model oni mimo pisemnej umowy mówią spadaj to był to ostatni produkt Sony który zagościł u mnie w domu.
 

JoY RidE

New member
Raczej UOKiK nic tutaj nie zrobi skoro Sony gwarantuje zwrot kasiorki :) Szkoda twojego zachodu i sił :) Bierz kase i kup coś innego. Pozdrawiam!
 
D

Deleted member 121090

Guest
No zobaczymy. Mnie się wydaje że po to jest gwarancja i jasne jej warunki żeby potem ich dotrzymywać. A swoją drogą Sony się przyznało do tego ze za kwotę którą ja wydałem 1.5 roku temu nie są w stanie dzisiaj dostarczyć telewizora o podobnej jakości obrazu. To gdzie ten postęp. Montują w telewizorach coraz więcej bajerów ale jakość obrazu spada. Oficjalnie to potwierdzili. Jeśli chcę mieć podobną jakość to muszę zapłacić więcej. I wtedy miałem 5 lat gwarancji a teraz 2. Więc trwałość też jest gorsza.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

tatu

New member
Bardzo dobrze, że podałeś te info, własnie po to są takie fora. To rzeczywiście można przyjąc pokazuje iż jedyne zmiany tak naprawdę w TV dotyczą dodawania funkcji natomiast co się tyczy podstawowy czyli jakości obrazu to nie koniecznie jest to rozwijane w takiej skali jak nam się wydaje. Mi przypomina to analogię do rynku samochodów, kiedyś mercedes np. był tak dopracowany iż jezdził 500 000 bez remontu, teraz żadna firma nie robi juz tak dopracowanych aut a główna przyczyna to oczywiście to aby jak najczęściej zmieniac model auta, które mimo jak się wydaje fajniejszych bajerów, jakościowo są jednak duzo słabsze niż dawniej. Jednym słowem trzeba zachowac umiar z tym gonieniem za nowosciami.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Lepiej się zastanów. To wszystko regulują przepisy.
Sony to japoński producent i zna przepisy i ich interpretację.
Chodzi o to żebyś nie naraził się na niepotrzebne koszty.
 

kriswas

Member
Bez reklam
Ciekawe, czy gdyby taka sytuacja miała miejsce w Niemczech, to też byś był tak potraktowany? A propos, przypomina mi się informacja o firmie MM "NIE DLA IDIOTÓW", która to za oszukiwanie klientów na 30 ratach 0%, ukarana została 145 mln euro. Oczywiście w Niemczech, a w Polsce dalej robią klientów w to, co koń pod brzuchem nosi i tuż przed akcją np.bezvacia podnoszą ceny na półkach. Ale to tak BTW.
 

pedro1

New member
Zależy jak tam masz w tej umowie gwarancyjnej napisane, jeśli naprawa lub wymiana na nowszy o nie gorszych parametrach i nie ma wzmianki "lub zwrot pieniędzy" to powinni wymienić bez łaski.
Taki KDL-52LX900 w sieci jest już dostępny od ok 9000 zł.
Jestem pewien, że na zachodzie problemu by nie robili, a u nas bywa z tym różnie.
 

WojtR

Member
Bez reklam
seria W z super podświetleniem W-CFGL

osobiście nie znam żadnego znajomego , któremu matryca przeżyła dłużej niż 1,5 roku

moja

20101011020.jpg


kogoś z forum

26267659364760417663.jpg


wszyscy się jarają nowymi modelami a po 1,5 toku to kupa g... wna , które za następne pół po upływie gwarancji można w kontener wrzucić

jakość generalnie pada na pysk , a o padach matryc producent pewne doskonale wie

serwisant za każdym razem przy wizycie po TV auto wielkości "robura" za każdym razem do pełna i to wszystkimi markami .... od Sony z najwyższych seri po jakieś najtańsze LG wszystko chłam
 

rafcio_1988

New member
wez kase kup samsunga d7000/8000 lub c8000 i bedziesz zadowolony. ja mam c650 lcd i od 3 lat smiga jak nowy. sony bierze kase za renome a inne firmy sa po stokroc lepszej jakosci. pozdrawiam. licze na krytyke :)
 

Kijek1

Member
he, he, he to samo miałem powiedzieć. Bierz Samsung UE55C8000. Ja z wymiany jestem zadowolony, ale jak bym dostał kasę, pewnie wziął bym coś nie-sony. Sharp, Samsung, Lg? Jakościowo to samo(a może i lepsze), a dorwał bym większy model.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Zależy jak tam masz w tej umowie gwarancyjnej napisane, jeśli naprawa lub wymiana na nowszy o nie gorszych parametrach i nie ma wzmianki "lub zwrot pieniędzy" to powinni wymienić bez łaski.
Taki KDL-52LX900 w sieci jest już dostępny od ok 9000 zł.
Jestem pewien, że na zachodzie problemu by nie robili, a u nas bywa z tym różnie.
Właśnie tak jest w umowie gwarancyjnej napisane. Ani słowa o zwrocie kasy. Dlatego zastukam do UOKiK-U bo dla mnie sprawa jest jasna.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Jeśli się zdecyduję na zwrot kasy to na pewno nie od Sony bo jak pisałem wyżej nie ma takiej podstawy tylko od sprzedawcy na podstawie niezgodności towaru z umową. Właśnie biorę pod uwagę zakup Samsunga 55D8000 za 9400 lub Toshibę 55WL768. Wiecie może co lepsze?
 

Zb.L

New member
Od jakiegoś czasu przeglądam to forum i mam coraz więcej oporów przed zakupem TV LCD, LED lub Plazmy. Do dzisiaj mam bezawaryjnie działającego Panasonica CRT 28 cali z roku 1997, a obraz SD z dekodera PVR Pace jest bardzo dobry. Jak widzę te nowe TV w MM i innych sklepach to mam wątpliwości czy kupować to badziewie.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Właśnie jestem po spotkaniu z Rzecznikiem Praw Konsumenta. Całkowicie podziela mój punkt widzenia. Po to jest gwarancja żeby respektować jej zapisy. Zaraz sie do nich zwracam na piśmie i czekam na pisemną odpowiedź a później to już Rzecznik chętnie przejmie pałeczkę.
 

Kijek1

Member
No to masz do wyboru:
1.pisma, odpowiedzi, Rzecznik, pisma, odpowiedzi... i cholera wie ile czasu to jeszcze potrwa... wygrywasz i dostajesz nowy telewizor SONY
2.dostajesz kasę i kupujesz większy (55'') innej firmy, i masz sony głęboko w ...
 

WojtR

Member
Bez reklam
chyba nie rozumiesz problemu, nie po to ktoś kupuje Tv za 8 czy 10 tyś z 5 letnią gwarancją ,żeby go potem olewano z tego co kolega opisuje firma ma w dupie kwestie serwisowania i nie zapewnia odpowiednich stanów magazynowych ewentualnych części do napraw , jaki jest problem , że matryc nie ma po 1,5 roku to jest żenada
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

slawkor

Member
Bez reklam
Swoją drogą to ciekawe że tv z przed kryzysu jak np mój Sony kdl-40x3500 (odpukać) śmiga mi już 3 rok bez problemu a miałem wtedy kupować w4500, który to model nagminnie się swego czasu psuł. Sam rozważam teraz zakup tv 32 cale dla córki i jestem w kropce co kupić. Chciałbym led-a bo mam mało miejsca na wstawienie czegoś innego. Ale zaczynam skłaniać się bardziej ku Panasonic lub Philips.
Wiem, że Samsung robi teraz też niezłe tv ale jakoś nie mam przekonania do tej firmy - już raz się sparzyłem, ale może to dlatego, że kiedyś ta firma robiła gorszy sprzęt a SONY rzekomo trzymało fason.
 

tatu

New member
wez kase kup samsunga d7000/8000 lub c8000 i bedziesz zadowolony. ja mam c650 lcd i od 3 lat smiga jak nowy. sony bierze kase za renome a inne firmy sa po stokroc lepszej jakosci. pozdrawiam. licze na krytyke :)

To nic nie da jak tu wojenke zrobimy, która marka lepsza, Mamy czasy, że nikt już nie produkuje urządzeń świetnych i bezawaryjnych.
Wątek jest ważny bo dotyczy naszych podstawowych praw konsumentów, które firma X łamie i dobrze, że kolega tych praw dochodzi bo tu nie chodzi co teraz moze kupić za kwotę, którą odzyska tylko o wyjaśnienie sprawy i podejscia firmy do problemu.
 
Status
Zamknięty.
Do góry