Przestrzegam przed zakupem telewizorów Sony.

  • Thread starter Deleted member 121090
  • Rozpoczęty
Status
Zamknięty.
D

Deleted member 121090

Guest
No ale jak stałem się, wtedy jeszcze szczęśliwym posiadaczem 52Z5500, to od razu po wyjęciu i powieszeniu efekt był. Oczywiście osobiste ustawienia zostały poczynione ale wydaje mi się że nie było takiej nędzy jak z tego D8000.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

chrup

New member
Co to znaczy "nie tradycyjny edge led"?
Albo jest edge albo full led, niczego innego jeszcze nie wymyślono...:)
 

kola01

Well-known member
Bez reklam
To jest krzyżówka edge led z Full led local dimming czyli edge led z dynamicznym sterowaniem jasnością świecenia diod. W niektórych momentach TV zmniejsza jasność podświetlenia ale jednocześnie rozjaśnia niektóre fragmenty obrazu (np w ciemnych scenach podświetlenie się zmniejsza ale w zamian TV rozjaśnia obraz - daje to efekt idealnej czerni a obraz i tak jest widoczny). Wszystko oczywiście sterowane jest procesorowo i podobno rzeczywiście poprawia jakość obrazu (opinie z tego forum).
 
Ostatnia edycja:

TheCezar

New member
nie wiem w czym masz problem. Oferują ci zwrot pieniędzy, które wydałeś. Możesz iść i kupić sobie nowy TV. W czym problem?
 

TheCezar

New member
popieram. Dziwna to sytuacja, w której klient nie chce... zwrotu kasy. Zazwyczaj z tym jest największy problem. Chciałbym używać TV przez 18 miesięcy, a potem żeby ktoś mi oddał wszystkie pieniądze i żebym mógł sobie kupić nowy model. Ach... żeby tak było w samochodach... miodzio.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Problem tkwi w tym że chcę żeby, wydaje się że poważna firma Sony, zrealizowała to, co sama napisała w gwarancji. A tam jak byk stoi że naprawią mi TV lub wymienią na model o tej samej wartości i nie gorszych parametrach technicznych. I dodatkowo do tego wymienionego dołorzą gwarancję, w moim przypadku 3.5 roku. Nie ma tam ani słowa o zwrocie kasy. Do tej pory nie byli uprzejmi się do mnie odezwać i zaproponować polubownego rozwiazania. Tylko serwis po ponad dwóch tygodniach jak do nich ja zadzwoniłem powiedział że jest decyzja i mi zwrócą kasę. W rozmowie stwierdzili że kwotę za jaką ja kupiłem Z5500 oni nie są w stanie mi nie gorszego telewizora zapewnić. To gdzie tu jest postęp? A zresztą co mnie to obchodzi. To niech kupią u konkurencji i przedłużą mi gwarancję. Nigdzie w gwarancji nie jest napisane że wymienią mi na ich produkt. To by dopiero był numer.
Chodzi o zasady. Żeby z nami konsumentami, którzy płacimy im sporą kasę nie robili co chcą. Mnie na szczęście nawalił TV na gwarancji. Ale łatwo sobie wyobrazić sytuację że kupujesz TV z najwyższej półk i(jak ja) i po dwóch latach ci pada. I co usłyszysz? Niestety części do naprawy nie mamy. Do widzenia.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

kapsell

New member
Bez reklam
To jest krzyżówka edge led z Full led local dimming czyli edge led z dynamicznym sterowaniem jasnością świecenia diod. W niektórych momentach TV zmniejsza jasność podświetlenia ale jednocześnie rozjaśnia niektóre fragmenty obrazu (np w ciemnych scenach podświetlenie się zmniejsza ale w zamian TV rozjaśnia obraz - daje to efekt idealnej czerni a obraz i tak jest widoczny). Wszystko oczywiście sterowane jest procesorowo i podobno rzeczywiście poprawia jakość obrazu (opinie z tego forum).

Mozesz podac model TV w którm zastosowano te "krzyżówkę"????
 

Kijek1

Member
To jest krzyżówka edge led z Full led local dimming czyli edge led z dynamicznym sterowaniem jasnością świecenia diod. W niektórych momentach TV zmniejsza jasność podświetlenia ale jednocześnie rozjaśnia niektóre fragmenty obrazu (np w ciemnych scenach podświetlenie się zmniejsza ale w zamian TV rozjaśnia obraz - daje to efekt idealnej czerni a obraz i tak jest widoczny). Wszystko oczywiście sterowane jest procesorowo i podobno rzeczywiście poprawia jakość obrazu (opinie z tego forum).

He, he, he dobre... To jest EDGE LED i NIC WIĘCEJ! Nie ma czegoś takiego jak "krzyżówka". Albo Full albo EDGE. A to co opisujesz, to funkcja poprawiająca czerń (z tą idealną czernią to też zaszalałeś), która z powodu ograniczeń podświetlenia krawędziowego, występuje w każdym lcd edge led. Tylko różnie się nazywa, i działa raz lepiej, raz gorzej. Z opisów na forum, wynika że w tym samsungu działa bardzo dobrze.
http://www.hdtv.com.pl/forum/members/hq150.html
HQ150 to czy będziesz walczył z sony czy weźmiesz kasę-Twoja sprawa. Natomiast mi się wydaje, że to będzie walka z wiatrakami, a ty zostaniesz Don Kichotem tego forum :) Bierz kasę, możesz dołożyć i kupić większy? mniejszy? lcd? plazmę? Jak masz kasę, TY decydujesz co sobie za to kupisz.
 
D

Deleted member 121090

Guest
O.K. No to się za Was wszystkich poświęcę. A jak już mnie pokonają, to przynajmniej o mnie jakąś książkę napisz! A może nawet ktoś mnie pomści? Mam obiecane że zrobi to rycerz Rzecznik Praw Konsumenta.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

WojtR

Member
Bez reklam
masz rację nie daj się spławić a jak Ci się znudzi weź kasę i może w między czasie pojawi się HX820 ...

jak oglądałem HX800 i twój matryce w matryce to źle to nie wyglądało .. nie wiem jak w ciemnym ale zwykła seria W z normalnym podświetleniem też miała latarki
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
D

Deleted member 121090

Guest
Na razie cisza w temacie. Wysłałem do Sony pismo z żądaniem dochowania warunków gwarancji 12-tego i na razie nie mam odpowiedzi. Zadzwoniłem do nich w piątek z zapytaniem o odpowiedź i mam czekać. Poza tym byli niezadowoleni ze do nich dzwonię bo podobno powinienem kontaktować się tej sprawie z serwisem. A z serwisu otrzymałem pisemną odpowiedź że mam się kontaktować bezpośrednio z Sony. Więc na razie jestem na etapie spychologii. Mam nadzieję ze w tym tygodniu jakąś propozycję wymiany telewizora otrzymam. Przypominam że zgłoszenie reklemacyjne wysłałem 26-tego kwietnia. Po jutrze będzie miesiąc.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Na razie w formie elektronicznej ale już mam decyzję Sony. Zwrot gotówki. Jako ze ewidentnie łamią warunki gwarancji jutro czeka mnie znowu wizyta u Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta. Zobaczymy co jemu na łamanie zapisów w gwarancji odpowiedzą? Mnie w odpowiedzi wogóle się nie ustosunkowali do paragrafów na które się powoływałem. Jakby wogóle ich nie było. Ani słowa o umowie którą ze mną zawarli. Tylko jest decyzja- zwrot gotówki.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Pisma z odpowiedzią na żądanie wymiany od Sony Poland cały czas nie mam. Jestem już po wizycie u Rzecznika Praw Konsumenta. Teraz to on zwróci się do nich z takim żądaniem. Ciekawe czy jego też oleją? On przynajmniej w wypadku zauważenia niedotrzymywania warunków gwarancji ma możliwość poinformowania o tym fakcie UOKiK. No i wyda odpowiednią opinię do sądu.
 

jkarwala

New member
HQ150 ile czekałeś zanim zaproponowali Ci kasę? Ja jak na razie czekam 3 tygodnie. Najpierw serwis zadzwonił, że za mojego 40X4500 proponują mi 40HX800 (gdyby mi oddali kasę to mógłbym kupić takie dwa). Odmówiłem i zaproponowałem zwrot kasy - jak na razie żadnej reakcji na moje kolejne maile do serwisu.
Zresztą jak dotąd zero kontaktu pisanego - tylko telefon od serwisu z propozycją zamiany. Czy u Ciebie też tak było?
 
D

Deleted member 121090

Guest
Ja zwróciłem się do serwisu i dwa tygodnie czekałem na decyzję. Zadzwoniłem i dowiedziałem się że zwrot kasy. Ja tego nie chciałem więc na piśmie zwróciłem się do Sony Poland. Po dwóch tygodniach na piśmie dostałem odpowiedź zwrot kasy.
Jeśli przez dwa tygodnie nie dostałeś odpowiedzi na wyraźne żądanie to muszą się do Twojego żądania przychylić. Wczoraj odwiozłem Z-kę do serwisu. Dostałem pokwitowanie odbioru i dzisiaj rozmawiałem ze sprzedawcą który powiedział że w przyszłym tygodniu zrobi przelew.
Na Twoim miejscu nie zgodziłbym bym się na HX800. Miałeś najwyższy model więc żądaj HX920 lub zwrot kasy.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
D

Deleted member 121090

Guest
Po przeczytaniu wielu opinii osób które maja doświadczenie w świecie HDTV postanowiłem że zrezygnuję z Sony. Wiele osób twierdzi że nawet jak wywalczę należny mi HX900 to nie będę zadowolony. A skoro tak, korzystając z okazji że ukazał się Panasonic 55VT30 oddałem Sony i zakupiłem właśnie tą plazmę. Różnica do Z-ki bardzo duża. Jednak jest to całkiem inny rodzaj TV. Jakość wykonania Panasa o wiele wyższa niż Z-ki, jakość kanałów HD to jest kosmos. Pilot też jest lepiej wykonany. TV szybciej reaguje na polecenia. Te kontrasty pomiędzy różnymi kolorami, ich gradacja to jest niesamowite. Żona w pierwszy wieczór podczas oglądania zapytała: ,, a tej czerni to nie można trochę zmniejszyć?''. I nie chodziło jej o czarny cały obraz na ekranie tylko o gościa w czarnym garniturze na kolorowym tle. No i całkowity bark clouding-u. Do tego rewelacyjne 3D z dwoma parami okularów na akumulatory. I Bardzo dużo usług sieciowych tak bardziej do zabawy. Monogość różnych funkcji dodatkowych jest ogromna. Jednak jest to TV już innej generacji. No i jest możliwość podpięcia dysku twardego, który można używać jako nagrywarkę. I ciekawostka TV odbiera o wiele więcej kanałów DVBT i są lepszej jakości.
Czy serie HX są lepsze nie wiem. Mojej walki z Sony jednak nie odpuszczam całkowicie. Cały czas jestem zdania że sposób podejścia tej firmy do mojego przypadku był nieuczciwy. W związku z tym napiszę pismo z opisaniem działań polskiego oddziału Sony i wyślę go wyżej. Zobaczymy co odpowiedzą. Najlepsze jest to że po zgłoszeniu usterki nikt się do mnie nie pofatygował żeby zobaczyć TV. Serwis kazał sobie tylko wysłać zdjęcie ekranu. I na tej podstawie mi zwrócą pieniądze. Żadnej rozmowy z wieloletnim klientem. Żadnej propozycji zeby go zatrzymać. Nic tylko oddamy Ci pieniądze i spadaj do konkurencji.
Ale jesli ktoś ma 52Z5500 to może być pewny że ma super TV. Naprawdę ciężko znaleźć jego następcę. Widziałem Sony NX810 i do pięt mu nie dorasta. W Euro RTV można podobno jeszcze Z-k e za 5300zł kupić. Jeśli nie jest wyświecona to wszystkim polecam. Nie ma lepszego TV w tej cenie.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
D

Deleted member 121090

Guest
Oczywiście jak już widziałem jak mnie ta firma traktuje to cała korespondencja odbywała się na papierze.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
Status
Zamknięty.
Do góry